Reakcia na: drink #62862:
nebavím sa o zvýšení ceny, ale o malom znížení kvality cestovania pre malú časť cestujúcich s tým, že na druhej strane zlepšíš cestovanie pre Bratislavčanov a perspektívne budeš postupne budovať lepšie systémy.Takže v prípade pekárne sa to dá porovnať s tým, že niektorí občania do nej budú mať ďalej ako doteraz a mnohým sa prístup k nej zlepší s tým, že v dohľadnej dobe aj tí dočasne ukrátení budú využívať jej služby v ešte lepšom rozsahu ako predtým.
tomas1
"že efektívne bude využitých 4 mil."
- ...ktoré použije na navýšenie výkonov (vozidlami, ktoré t. č. fyzicky neexistujú - ale o tom sa nebavme).
Predostrené predchádzajúce otázky:
1. "Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší."
- (nie je otázka), podľa mňa ten nárast IGK nebude malý. Pri neriešení dopravy? Ale tvoj návrh rovnako nič nerieši, v súčasnosti nemá žiadne pozitíva podľa mňa.
2. "Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD?"
- Tvoj návrh rovnako nič nefinancuje, iba prelievaš existujúce bubáky z jednej firmy do druhej. Financovať ju chcem ako každý normálny zobratím peňazí z IGK projektov.
3. "To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD?"
- čo? Bez kontextu neviem čo mám napísať. Ja by som iba zrušil to socialistické "dotácie" a používal "objednávanie dopravy u súkromných dopravcov". Prehľadne a transparentne ako v normálnom svete.
4. "kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia?"
- najlepší scenár:
a, iMHD založí polit. stranu a vyhrá voľby VÚC a v meste
b, integrovaná tarifa
c, začne sa s koncepčnou obnovou MHD (pepka, real-preferencia na súčasných radiálach, veľokapacitné eliny, atď.)
d, maximalizácia využitia potenciálu železnice (regiovlaky s int. cca 15 min., nové zastávky lamač, dnv, ružinov, vrakňa sídl.)
e, ten filiálkový tunel sa bude stavať
f, cca rok 2012 sa zavádza ukončovanie regiobusov na periférii