Reakcia na: Sommelier #62857:
nemam, do centra sa viem dostat zvycajne po trasach existujucich radial a koridor ktory bol ponechavany po stranach radialy kadial teraz chodia trolejbusy a kde by sa v buducnosti dala trasovat kolajova doprava bol za poslednych 10 rokov sikovne zastavany kadeakymi potrebnymi stavbami ako BBC (ak neveris, prejdi sa popri tej radiale v celej jej dlzke a pozri si to); pokial chces tu trat tahat dakam do paze (nove mesto) je to vcelku nezaujimave na vystavbu kapacitnej dopravy (aj ked napriklad taky polus je odtial blizko )v podstate ano, jednalo by sa mi o prekopanie sucasnych tras 510 a 512 s tym ze 510 by ostala obsluha oblasti ktore nie su pod trolejom a 512 by dostala trolejovu formu (a s doplnenim zopar trolejov a vyhybiek pri SAVke by sa z toho dala spravit velmi zaujimava linka, este zaujimavejsia ako sucasna 512 a verim ze ta linka by bola schopna si na seba zarobit (za predpokladu pravidelnych kontrol revizormi a nie cestovanim 2/3 substratu na cierno ) aj v celonocnom 30 minutovom intervale; navrh som tu kedysi davno zverejnoval)
Re #62861 Sommelier: ten planik sa tu uz dakedy myslim rozoberal, vrelo odporucam trasu si preslapat po vlastnych a trocha kritickym okom sa pozriet na to co je naozaj realizovatelne a co nie
(poznamocka na zaver: vacsina tych elektrickovych tras co tu bola v minulosti navrhovana a bol som neakym sposobom pri tom bola predtym nez to bolo kdesi na papier nakreslene a navrhovane preslapana po vlastnych aby bolo mozne mat aspon aky-taky prehlad o miestnej situacii)
okrem toho, co riesi trat zaustena v smere do petrzalky ? kam sa s nou rozumne z UNS dostanem ?
si
tie linky co tam aktualne su su dostacujuce tak akurat na to aby v spicke zabezpcili prepravu obyvatelov dotknutych oblasti; si zober zeby si na tu trat musel miesto kazdej karosy co tade chodi nasadit 14 TRku, o kolko spojov by sa ti zvysila hustota premavky na trati ? mas cca predstavu ako by si zabezpecil aby si tie vozidla na tej trati napriklad uz aj navzajom nezavadzali (pri 3minutovom radialovom intervale 201 + 202 v spicke a k tomu dokombinovanej 208 teraz pocas vyluky je uz vcelku bezne ze sa na trati dobehnu aj 3 vozidla a potom sa zdrzuju, trolejbusy sa predbiehat jednoducho nedokazu)
re 1.:budu musiet prestupovat nie na prievozskej alebo na nivach ale uz na cintorine ruzinov - no ti co prestupuju budu musiet z velkej miery prestupovat aj na cintorine ruzinov a aj na nivach, to si im teda pomohol...
re 3.:technicky je to garantovatelne - to ti uverim ked prestane byt taky zufaly problem zaviest na dolne hony miesto 512ky nocnu trolejbusovu linku (a obdobne aj na niektorych elektrickovych radialach); a to pri nocnej doprave je ten odber z troleja maly takze v pripade udrzby tej - ktorej meniarne by sa pri ich rozumnejsom rozlozeni po meste dal potreny vykon preniest z inej, v spicke si to naozaj neviem predstavit...
re 2.: takych 10 klbovych trolejbusov bude stacit ? no budem idealista, do jedneho klbaku nech narvem 2 kratke karosy ludi a nech to tie vozy dokazu otocit (cele kolo) za hodinu, chces mi nahovorit ze v case medzi 6 a 7 a medzi 7 a 8 prejde po gagarinke len 20 sadistickych autobusov (uz nielen karos, je dost vidno aj sorky) za hodinu ?