Zrebec: Problem nie je v tom, ze by nechceli nakupovat kratke trolejbusy. Problem je v tom, ze Skoda uz 14TrM nevyraba a 21Tr nemozeme mat kvoli neprisbosobenej udrzbe. Jedine ze by nam tu postavili Komin
Votrelec: Velmi sa Vam ospravedlnujem, ale bola to len reakcia na to, ze ste vycitali veci, ktore boli v tych projektoch uz riesenie. Ale uznavam, ze Vase prehliadnutie bolo urcite len nahodne a moja reakcia neadekvatna. Ad automaticke metro: Pokial viem, stale je nutne mat tam cloveka, co to bude dohladovat. Ad stlpy: Ja som tiez proti podzemke a nemalo byt to byt ani metro.
Andrej #6116: Nikto nie je dokonaly. Ale ked su oba navrhy priblizne rovnake, iba jeden z nich lacnejsi, presadzovat ten druhy je hlupost. #6117: Hmm a kto s tym zacal? (Uz zasa rypem, ach jaj...)
Pilus #6122: I ked som zastancom normalneho rozchodu, s tymto prispevkom nesuhlasim. Su proste zle trate (BA, KE) a dobre trate (Brno). Kvalita nezavisi od rozchodu. Skuste sa pozriet niekde na zapade (Linz ci kde je to 900mm), urcite su tam aj kvalitne trate na uzkom rozchode. Myslim, ze skor je to otazka ceny a toho, ze na jednom telese dokazu jazdit rozne dopravne prostriedky. (I ked to druhe je trosku otazne.)
Si #6131: Prejazdove rychlosti su pri 1000mm prave vyssie ako u 1435mm. Predpokladam, ze to bol len preklep.
Pilus: aj ked som zastancom zmeny rozchodu na 1435 mm, nemozem s tebou vo vsetkom suhlasit. Prejazdove rychlosti a opotrebenie kolajnic a podvozkov je v pripade 10000ky v zaktrutach nizsie, dojdi niekedy na schodzu, vysvetlime ti to tam (na zaklade fyziky:-)) Navrhovana Petrzalska trat vsak nema niake prudsie obluky, takze tam je to v tomto pripade dve... Otazku rozchodu tu vsak teraz rozoberat nechcem, pretoze v tom je asi nasa najvacsia nejednotnost a nechcem oslabovat sily vnutornym triestenim. Petrzalka sa da postavit oboma sposobmi a v tejto chvili by 1435 mala akurat jednu nevyhodu a to taku, zeby sa pre zaciatok stratila moznost navaznosti na existujucu siet v meste....
Zrebec: Na rozchode 1000 mm je nevýhodou to, že vozidlo na ňom má z fyzikálneho princípu asi o 40 percent menšiu stabilitu v zákrutách než na klasickom železničnom rozchode a vôbec nezáleží na výrobcovi podvozka. Je to proste dané fyzikálnymi zákonmi. Skús sa zviezť zákrutovitou traťou električky napr. v Brne. Vozidlá prechádzajú bez problémov zákrutami rýchlosťou o ktorej sa môže bratislavským električkám iba snívať. Ďalšou z toho plynúcou nevýhodou je rýchlejšie opotrebenie koľajového zvršku aj spodku aj na rovnej trati, čo si vyžaduje častejšiu údržbu tratí a tým aj zvýšenie celkových nákladov na prevádzku takýchto tratí. Opäť to vyplýva z fyziky. Pri rovnakom klopnom momente pôsobí na kratšom ramene úmerne väčšia sila, ktorá má deformačné účinky. Priečne kolísanie električky na rovnej trati tak notoricky známe v Bratislave však môže byť, čo máš pravdu, spôsobené aj podvozkom vozidla. Do veľkej miery je ale daná aj rýchlo sa opotrebujúciou traťou. Ak už by sme stavali električku do Petržalky, potom by prakticky za rovnaké peniaze bolo možné vybudovať kvalitnejšiu trať s menším opotrebením a väčším komfortom pre cestujúcich.
Pilus : Ja na rozchode 1000mm nevidim nic debilneho. Jedinym problemom je konstrukcna chybnost podvozkov vozidiel od CKD, ktoru si vo svojich studiach sam priznal. Ak vsak pocitame s nakupom novych vozidiel, vozidla CKD to asi nebudu. A napr. Duewag stavia velmi kvalitne podvozky i na uzky rozchod. Neviem preco by sme sa mali my prisposobovat vyrobcom, a robit si zbytocne naklady, ak vsade vo svete si zadava podmienky zakaznik...
no nie kazdy je uplne za elinu, co su tu . Ja som nie uplne proti, ale ak mozem pridat svoj hlas, tak by som vas poprosil, ze aby ste tu elinu riesili fakt moderne na hranici moznosti .
Dovolim si tiez poznamenat, ze projekt VAL uz upadol do zabudnutia - vedel by to kazdy, kto bol na tom prerokovavani, alebo kto cital moj clanok. V sucastnosti Metro chce dopravu regionalnu (od coho si slubuju konecne vymamenie financnych prostriedkov od statu). Elektricka v buducnosti ma byt prestavana na siroky rozchod, trasy A, B, C maju byt napojene na vystupy do metra, na mnohych miestach ale metro presne kopiruje elektricku (!) i ked firma Metro tvrdi, ze metro konkurenciou elektricky nebude. Treba tiez podotknut, ze metro ma byt napojene na zeleznicu a tak sa v roku 2030 dostanete z Viedne az do Malaciek ci trnavy "bratislavskym" metrom. Chcu nakupit dvojsystemove vozidla, podobne ako v Karlsruhe. Nemusim pripominat o kolko drahsi tento projekt bude. Problem je v tom, ze im na to skocili i ZSR a vyzera to tak, ze do toho pojdu spolocne...
Este si dovolim reagovat na spominany typ Siemens Combino - Ak to niekedy niekto z vas videl co i len na obrazku, tak to nemozete mysliet vazne... To vozidlo je neesteticke a kazilo by raz mesta. Okrem toho dlhe, troj a viacclankove vozidla neumoznuju prakticke rozmiestnenie na trate, kde sa pocas dna este stale vyrazne menia prepravne naroky...
Teraz ste ma sklamali. Ked bola prezentacia projektu metra v DK Petrzalka, pisal som sem presny datum a cas, aby sme sa tam zisli a mohli oponovat. Nic. Ukazalo sa strasne malo ludi. Cest vynimkam. Potom som sem pisal, ze existuje clovek, ktoremu ak predlozime dobry projekt elektricky, mohol by sa posnazit ho presadit a ze navrhujem spolupracu. Nech sa mi ostatni ozvu, ze si sadneme, podiskutujeme a snad to nejako dame dokopy. A opat sa nikto neozval. Zacal som na tom robit sam, spolu so Si a panom Hrubiskom a zrazu sa dozviem, ze na tom robite i vy, nezavisle na nas. Nic proti, ale to ma trochu poburilo. Naco mame plytvat sily osve, ak ich mozeme spojit ? Ved o to, aby tu boli elektricky a nie metro nam ide vsetkym. Ale asi z dovodu, ze som aktivny v inej stranke, ktoru tu menovat nebudem nie som dost dobry pre vas projekt. Vazne vravim, ze ma to sklamalo, ale nadalej vam ponukam moju pomocnu ruku, napady, ktore sme mali a co uz mame spracovane. Mozete sa mi ozvat na email, alebo to napisat rovno sem
ak je vam pisanie emailu prilis od ruky. Len vas prosim, aby sme nestiepili svoje sily, pretoze inak si na kolose akym je Metro a. s. vylameme zuby.
no jasne, ked som nie zamestanenc Metra, tak som krtko. hmm co sa este nedozviem - mozno som krtko v a cakam, kym ma Metro zamestna, aby som mohol zacat ryt tunel pre metro.
Nikdy ziadne riesenie nebude mat iba vyhody - vzdy budu nevyhody. A si myslim, ze tie nevyhody z podzemia, co popisuje SI (mozno aj niektori ostatni - uz stracam prehlad) su zanedbatelne voci vyhodam.
Dúfam len, že pri novej elktričkovej trati do Petržalky sa neplánuje opäť použiť debilný rozchod úzkokoľajky 1000 mm, ale ako skoro všade vo svete sa použije klasický železničný rozchod 1435 mm. S týmto a zároveň aj s pôvodným rozchodom by musela byť vybavená trasa cez Štúrovu, Jesenského, okolo SND aj po časti nábežia späť na Šafárikovo nám., čo však nie je až taký problém. Pri postupnej rekonštrukcii tratí by sa malo prechádzať na širší rozchod. Alebo budeme donekonečna používať úzkokoľajku, na ktorej sa elekrička kolíše ako stará kačica a o komforte pre cestujúceho škoda hovoriť? Pre porovnanie netreba ísť ďaleko, stačí sa previezť električkou v Košiciach alebo v Brne.
HAHAHAHAHAHAHAAHA, toto je dobreeee (zo zajtrajsieho clanku v pravde):
Na moste je napríklad len jedna koľaj. "Automaticky by museli byť na obidvoch stranách svetlá. Ak vybudujú ďalšiu koľaj, neostane tam pruh pre autá," spresňuje
Andrej (Anndy008): horuco/studeno je dost velka haluz, ale ten prievan ti tam viem logicky zdovodnit (a principialne tam vzdy bude) - tunel je valec a suprava piest, ktory sa pohybuje. Staci ? :-))
Inac mam taky dojem ze sa ti velmi paci podzemie (ktore ma nesporne aj svoje vyhody) a snazis sa don dostat za kazdu cenu. Nebol si ty v predchadzajucom zivote krtkom ? :-))
Este jedno negativum metra (a podzemnych systemov vseobecne): vseobecna orientacia - ked vylezies z podzemia, uprostred mesta, nevies kde je sever, kde juh, vychod a zapad. Pri ceste na povrchu si dokazes aspon neaku zakladnu orientaciu svetovych stran udrzat.
PS: Asociacia bratislavskych krtkov ziada, aby bolo uz cim skor dostavane metro a nemuseli svojpomocne pracne ryt tunely v travnikoch
hee no este ma nieco napadlo: nespominajte prosim argumenty typu, ze v metre xy v meste z je horuco a ze v dalsom metre abc v meste p je prievan stale, atd.
Ved je vsetkym jasne, ze su to uz stare stavby a tak trpia urcitymi neduhmi, a v dnesnej dobe, ak je dobry navrh, tak by sa tieto a ine podobne nedostatky nemali vyskytovat v tak velkej miere.
d3k0: no mne nejde o obrazky, mne ide o to, ze elina to musi byt moderna a hlavne s tou sucasnou nesmie mat nic spolocne okrem nazvu (ani ten by nemusel).
Vo vasom projekte nikde nie je spominane (ak si pamatam dobre), ze elina pojde uplne pod zemou v centre, a podobne veci, skor naopak, ze pojde neviem kade - cez safko, mimo a nad urovnove krizovatky a podobne - to fakt ja nechcem aby to tak vyzeralo.
A zacinam mat pocit, ze aj tak sa tu nic nevyriesi - navrh metra v sucasnej podobe az taky genialny nie je, a ten elektrickovy, je na tom zhruba rovnako, akurat za menej penazi.
To s tym zacmaranim surav metra - to je akoze proti argument , alebo len konstatovanie ubohosti obyvatelov tohto statu?
Preco neurobite (ste neurobili) projekt, ktory by zahrnal vyhody elin a vyhody metra dokopy? To znamena rychlodrazna elina uplne na samostatnom telese, v celom centre, pripadne este inych castiach, kde by to bolo ziaduce by bola pod zemou a pod.? Preco ten vas projekt je iba o peniazoch?
to klf: no ked ta nebavi byt vodicom metra, tak to nerob. Mna nebavi byt poziarnikom a este asi dalsich 1000+1 profesii a tak ich nerobim.
jo pozri stranku www.prazsketramvaje.cz - tam mas info o radiovych vyhybkach pre eliny v prahe
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej (Anndy008)
no nie kazdy je uplne za elinu, co su tu . Ja som nie uplne proti, ale ak mozem pridat svoj hlas, tak by som vas poprosil, ze aby ste tu elinu riesili fakt moderne na hranici moznosti .