Ako metro dost sucks ! Ked nemusim, tak tam neleziem. Z balkona sa divam do vchodu A - JP, ale napriek tomu, ze mam metro po ceste kazdy den A + C + bus, chodim 11 + bus, lebo je to rychlejsie. A to chodim cez polku mesta.
A ako to bolo so stavebnym ruchom na wilsonaku ? Neprepajali ho priamo s holesovicami, ci sa mi len nieco zdalo ?
toto som našiel, ale ty asi o inom kávu miešaš, táto je najaká zrovnávacia.
Dávno som našiel nejaký výhlad až po trasu E,F,G,H do roku 2130 ? Už ale neviem kde... Máš nejakú stránku plánovanej trasy ?
Naviac, VRAKOSA je druh vozidla specificky pre DPB, ktory uz aspon 15 rokov ziadnu nekupil. SADky maju dost casto Karosy 954, a to je teda velmi slusne zvezenie. Komfortne. Na rozdiel od bratislavskej T3, rozheganej, docmaranej, natrieskanej, s laminatovymi sedackami.
D-cko zacinaju za tri roky, ale radsej keby s nim nezacali. Riesi malo, stoji vela, a v navrhovanej trase sice umoznuje dvakrat prestup na C, ale ani raz na B. Je to snad este horsi paskvil, ako metro na letisko. Potrebuju preinvestovat strasne miliardy, tak stavaju blbosti. Ale taka jednoducha vec, aby napr. umoznili busom MHD jazdit po tramvajovom pase, cim by eliminovali na mnohych miestach zapchy, ich nenapadne. Pritom je to zadarmo. Ani elektrickovy podjazd niektorych kritickych miest (napr. Letenske nam.) ich nenapadne. Naco investovat do elektriciek, mestskych vlakov event. autobusov, ved predsa metro je vsespasny, vseriesiaci system, a ked natiahneme jednu linku metra, tak cele siroke okolie sa pos... od vdacnosti, o hosanna haleluja, vivat metro. Aj ked je vlak vzdy rychlejsi a Praha je zazeleznicovana cela, vlak je fuj, treba podporovat vyhradne metro. Preto ani medzi nadrazim Dejvice a Hradcanskou a nadrazim Bubny a Vltavskou nie je ziadne prepojenie, preto sa metro vyhlo nadrazi Vysocany, preto uz 30 rokov zeleznica podchadza stanicu metra Kacerov bez zastavenia a bez nastupista, preto na letisko nesmie viest rychlodraha. Na zvracanie mi je z prazskeho magistratu.
Mimomestske trolejbusove trate su aj blizsie (a samozrejme kratsie). Ceske Budejovice - Borek, Pardubice - Lazne Bohdanec, Chomutov - Jirkov, Zlin - Otrokovice.
Tú MHD zlepším už len tým, že tie vozy od niekiaľ musím zohnat, MHD dostane cestovné a dotáciu - a to sú peniaze. Neviem ako inak s Tebou rozvinúť diskusiu, ked malé peniaze nepovažuješ za peniaze. Aj tie sa dajú investovať.
Ten tvoj výpočet je tak trochu hviezdny element.
Pretože z globalneho ekonomického hľadiska bude MHD s husteným intervalom výhodnejšia.
To že možno má ten Jožko na výber medzi hromadnou a individuálnou je predpoklad, že je v 20 percentnej menšine ?
Patrí k 10 % menšine, ktorá na cestu do práce nevyužije MHD ?
Aká je jeho terajšia motivácia jazdiť hromadne ? Je to najma Cena. A tie peniaze o ktorých hovoríš nedostane cash, ani mu ich nikto nezoberie a tieto peniaze fyzicky neexistujú, tak neviem o čom je reč.
Takže: keď 90 % prestupuje, 15 minút o nespolahlivosti je blábol, lebo jej čelí 90 % zákazníkov SAD.
10 minút navyše je maximálna hranica časového posunu. Priemerne sa bude jednať o 3 - 7 minút, pričom zachádzanie na ASMN - cca 1:30 minúty, presun z výstupišťa - zastávka 1:30, takže skutočný rozdiel bude nižší.
ten lidl si myslis ze ti len tak prenecha parkovisko ? a rovnako billa ? a btw, na tom volnom travniku medzi lidlom a billou uz trcia zo zeme neake drevene vymeriavacie koliky, takze uz len cakam ze co tam vyrastie...
inac plne suhlasim s tym ze za poslednych par (malo) rokov sa podarilo mestu skurvit asi kazdy mozny dopravny koridor...
#61188 Sommelier: "Zásadný počet vozov v dotačnom systéme kúpiť nemôžeš, ale aj to málo je malým víťazstvom."
- vymyslím si, ak pri ukončovaní na preiférii zobereš SADke 5mil. ročne na dotáciách, tak musíš dať minimálne 4mil. na posilnenie MHD (vozmi, ktoré momentálne nie sú, ale o to nejde). O koľko za ten teoretický milión ročne zlepšíš MHD?
____________________________________
Jožko z H. Výplachu pracuje v BA a dostáva 100Sk na hodinu. Pri ukončovaní regiobusov na periférii by sa mu predĺžila cesta v oboch smeroch o 10 minút. Pri ceste domov musí kvoli chronickej nespolľahlivosti MHD BA rátať z rezervou 15min. na prestup na regiobus.
Jednoduchým výpočtom
(10´ + 10´ +15´) x 20 : 60´ x 100Sk = 1166,67Sk
zistíme, že Jožko by musel byť jednoznačne dement, ak by sa nechal oberať mesačne o 1167Sk a nepresadol do IGK.
tomu Lidlu som to cca strihol cez parkovisko. A tým domom som sa tiež cca vyhol... som rodák. Ak myslíš to prepletanie okolo podunajskej a geologickej od mostu to ide cez záhrady, potom cez areál metrologického ústavu a melioračného ústavu.
Toto riešenie je tam práve koli Kazanskej, kde to nieje kadial potiahnut - ani pod zemou, jedine cez záhrady desiatok rodinných domov, čo neprichádza v úvahu.
exactamente.
Ja len dodám, že smutné je že my nemáme žiadny výhľad - namyslím časový - ten sa nedodržiava, ale koridorový - tak ako to bolo v prípade petržalky. Pretože mi to pripadá, že po Petržalke dlho, dlho nič, pretože to nie je ani na papieri. Aj keď ten papier veľa stojí, ale potom to dopadá ako na karadžičovej - niekoľkonásobne drahší tunel, kazanskej - zablokovanie koridoru, Prievozskej - detto.
len blba otazka - myslis si ze taky lidl (ktory na tej mape este ani nie je nakresleny) ta pusti na svoje pozeky a pripadne si necha zrovnat so zemou predajnu ? a chyba ti tam aj zopar (aj nie zrovna najmensich) novopostavenych domov stojacich v ceste....
Prvá poznámka: dopravný systém nerovná sa nutne druh dopravného prostriedku (autobus, trolejbus).
Druhá poznámka: rozsiahle systémy sa budujú postupne.
Tretia poznámka: v súčasnosti tiež máme nosný dopravný systém, hľadáme (my znamená mesto, resp. jeho odborníci na dopravu) nový nosný dopravný systém, ktorý fungoval lepšie ako ten súčasný.
V súčasnosti možno ako NDS označiť električkové linky, smerom na Dolné hony trolejbusové linky, v Petržalke autobusy 93, 94, 95 (prípadne ďalšie). V Bratislave nie je úplne jasná hranica medzi nosným a doplnkovým systémom.
Ak by sme aj mali pred rokom 89 postavenú prvú etapu rýchlodráhy z Janíkovho dvora na Trnavské mýto (alebo hoci len Háje juh - Karadžičova), už by to bola prvá etapa NOVÉHO nosného dopravného systému a súčasť EXISTUJÚCEHO nosného dopravného systému.
Z hľadiska vnímania NDS cestujúcou verejnosťou je podľa mňa na škodu aj obrovské množstvo liniek (najmä električkových). Ak majú cestujúci začať vnímať NDS je vhodné (okrem množstva iných vecí) odlíšiť ho aj vizuálne - pri redukcii liniek (na 4-5) priradiť každej inú farbu (prípadne aj písmeno namiesto čísla) a tou ju identifikovať (navigácia k nástupištiam, označenie zastávok, farba na mapách, ...). Aby bolo jasné, že ide o niečo iné. Ak sa takéto niečo bude tlačiť ľuďom stále do očí, postupne uveria, že ide o niečo nové
Tak, tak
Napr. linka č. 57 predstavuje pre záhradkárov okolo Pamiatkostavu nosný dopravný systém. ☺
Ale vrámci celej BA je to iba okrajová doplnková (česky napaječová) linka. ?
P. S. Ktorá by určite mala byť nahradená menším vozidlom ako je tam dnes - pozn. autora ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
Ja si myslím, že obchodník nepostavený na hlavu parkovisko vymení za zastávku priamo pod nosom - zatraktívnenie lokality, viac zákazníkov.