Reakcia na: tr3mp #61206:
exactamente.Ja len dodám, že smutné je že my nemáme žiadny výhľad - namyslím časový - ten sa nedodržiava, ale koridorový - tak ako to bolo v prípade petržalky. Pretože mi to pripadá, že po Petržalke dlho, dlho nič, pretože to nie je ani na papieri. Aj keď ten papier veľa stojí, ale potom to dopadá ako na karadžičovej - niekoľkonásobne drahší tunel, kazanskej - zablokovanie koridoru, Prievozskej - detto.
tr3mp
Prvá poznámka: dopravný systém nerovná sa nutne druh dopravného prostriedku (autobus, trolejbus).
Druhá poznámka: rozsiahle systémy sa budujú postupne.
Tretia poznámka: v súčasnosti tiež máme nosný dopravný systém, hľadáme (my znamená mesto, resp. jeho odborníci na dopravu) nový nosný dopravný systém, ktorý fungoval lepšie ako ten súčasný.
V súčasnosti možno ako NDS označiť električkové linky, smerom na Dolné hony trolejbusové linky, v Petržalke autobusy 93, 94, 95 (prípadne ďalšie). V Bratislave nie je úplne jasná hranica medzi nosným a doplnkovým systémom.
Ak by sme aj mali pred rokom 89 postavenú prvú etapu rýchlodráhy z Janíkovho dvora na Trnavské mýto (alebo hoci len Háje juh - Karadžičova), už by to bola prvá etapa NOVÉHO nosného dopravného systému a súčasť EXISTUJÚCEHO nosného dopravného systému.
Z hľadiska vnímania NDS cestujúcou verejnosťou je podľa mňa na škodu aj obrovské množstvo liniek (najmä električkových). Ak majú cestujúci začať vnímať NDS je vhodné (okrem množstva iných vecí) odlíšiť ho aj vizuálne - pri redukcii liniek (na 4-5) priradiť každej inú farbu (prípadne aj písmeno namiesto čísla) a tou ju identifikovať (navigácia k nástupištiam, označenie zastávok, farba na mapách, ...). Aby bolo jasné, že ide o niečo iné. Ak sa takéto niečo bude tlačiť ľuďom stále do očí, postupne uveria, že ide o niečo nové