Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sommelier #61211:
ten lidl si myslis ze ti len tak prenecha parkovisko ? a rovnako billa ? 🙂 a btw, na tom volnom travniku medzi lidlom a billou uz trcia zo zeme neake drevene vymeriavacie koliky, takze uz len cakam ze co tam vyrastie...
inac plne suhlasim s tym ze za poslednych par (malo) rokov sa podarilo mestu skurvit asi kazdy mozny dopravny koridor...
#61188 Sommelier: "Zásadný počet vozov v dotačnom systéme kúpiť nemôžeš, ale aj to málo je malým víťazstvom."
- vymyslím si, ak pri ukončovaní na preiférii zobereš SADke 5mil. ročne na dotáciách, tak musíš dať minimálne 4mil. na posilnenie MHD (vozmi, ktoré momentálne nie sú, ale o to nejde). O koľko za ten teoretický milión ročne zlepšíš MHD?
____________________________________
Jožko z H. Výplachu pracuje v BA a dostáva 100Sk na hodinu. Pri ukončovaní regiobusov na periférii by sa mu predĺžila cesta v oboch smeroch o 10 minút. Pri ceste domov musí kvoli chronickej nespolľahlivosti MHD BA rátať z rezervou 15min. na prestup na regiobus.

Jednoduchým výpočtom
(10´ + 10´ +15´) x 20 : 60´ x 100Sk = 1166,67Sk
zistíme, že Jožko by musel byť jednoznačne dement, ak by sa nechal oberať mesačne o 1167Sk a nepresadol do IGK.
Reakcia na: si #61209:
tomu Lidlu som to cca strihol cez parkovisko. A tým domom som sa tiež cca vyhol... som rodák. Ak myslíš to prepletanie okolo podunajskej a geologickej od mostu to ide cez záhrady, potom cez areál metrologického ústavu a melioračného ústavu.
Toto riešenie je tam práve koli Kazanskej, kde to nieje kadial potiahnut - ani pod zemou, jedine cez záhrady desiatok rodinných domov, čo neprichádza v úvahu.
Reakcia na: tr3mp #61206:
exactamente.
Ja len dodám, že smutné je že my nemáme žiadny výhľad - namyslím časový - ten sa nedodržiava, ale koridorový - tak ako to bolo v prípade petržalky. Pretože mi to pripadá, že po Petržalke dlho, dlho nič, pretože to nie je ani na papieri. Aj keď ten papier veľa stojí, ale potom to dopadá ako na karadžičovej - niekoľkonásobne drahší tunel, kazanskej - zablokovanie koridoru, Prievozskej - detto.
Reakcia na: Sommelier #61207:
len blba otazka - myslis si ze taky lidl (ktory na tej mape este ani nie je nakresleny) ta pusti na svoje pozeky a pripadne si necha zrovnat so zemou predajnu ? a chyba ti tam aj zopar (aj nie zrovna najmensich) novopostavenych domov stojacich v ceste....
Návrh hybridu - Šafárikovo námestie - Vrakuna, Biskupice

http://img230.imageshack.us/img230/9979/mapkabiskupice6ea.jpg

A nemuselo by to byť drahé ?
Reakcia na: Sommelier #61202:

Prvá poznámka: dopravný systém nerovná sa nutne druh dopravného prostriedku (autobus, trolejbus).
Druhá poznámka: rozsiahle systémy sa budujú postupne.
Tretia poznámka: v súčasnosti tiež máme nosný dopravný systém, hľadáme (my znamená mesto, resp. jeho odborníci na dopravu) nový nosný dopravný systém, ktorý fungoval lepšie ako ten súčasný.

V súčasnosti možno ako NDS označiť električkové linky, smerom na Dolné hony trolejbusové linky, v Petržalke autobusy 93, 94, 95 (prípadne ďalšie). V Bratislave nie je úplne jasná hranica medzi nosným a doplnkovým systémom.
Ak by sme aj mali pred rokom 89 postavenú prvú etapu rýchlodráhy z Janíkovho dvora na Trnavské mýto (alebo hoci len Háje juh - Karadžičova), už by to bola prvá etapa NOVÉHO nosného dopravného systému a súčasť EXISTUJÚCEHO nosného dopravného systému.

Z hľadiska vnímania NDS cestujúcou verejnosťou je podľa mňa na škodu aj obrovské množstvo liniek (najmä električkových). Ak majú cestujúci začať vnímať NDS je vhodné (okrem množstva iných vecí) odlíšiť ho aj vizuálne - pri redukcii liniek (na 4-5) priradiť každej inú farbu (prípadne aj písmeno namiesto čísla) a tou ju identifikovať (navigácia k nástupištiam, označenie zastávok, farba na mapách, ...). Aby bolo jasné, že ide o niečo iné. Ak sa takéto niečo bude tlačiť ľuďom stále do očí, postupne uveria, že ide o niečo nové 🙂
Reakcia na: KLF #61114:
? dik neprosim si, na tento smer som neni orientovany... ?
Reakcia na: tr3mp #61200:
Tak, tak
Napr. linka č. 57 predstavuje pre záhradkárov okolo Pamiatkostavu nosný dopravný systém. ☺
Ale vrámci celej BA je to iba okrajová doplnková (česky napaječová) linka. ?
P. S. Ktorá by určite mala byť nahradená menším vozidlom ako je tam dnes - pozn. autora ☺
Reakcia na: Sommelier #61201:
dodaj motoricky dobru vrakosu, skusime 🙂 (aj ked beriem ze asi to s dodrzanim dopravnych predpisov za 5 minut nepojde 🙂 ale 10 by sa zvladnut malo...)

zastavky sa len pridavaju, ked sa neake 3-4 zrusia, tak to je velky sviatok...
Reakcia na: tr3mp #61200:
fajn, chcel som len napísať, že to čo sa tak nazýva si mnohí nevedia predtsviť. A uznám, že neviem ani ja. ale možno poznám cestu ako sa tam dostat. Možno raz príde nad BA zlatý mrak a ingoty budú pršať. Neviem.

NDS v tom lepšom prípade bude mať 30 % výkonov - mojím odhadom niekde medzi 2045 - 2060. A preto bude nosným ?
Reakcia na: si #61198:
no, vieš, doprava je živý organizmus a niekedy sa stáva, že treba niektoré zastávky prehodnotiť, zmeniť, zrušiť, že ?

A ako často upchatá cesta nie je vieš aj ty sám. Ale ZP Nivy za 5 minút neurobíš ani s kolmou dráhou letu. A vieš, že to nie je ani 10 minút ?
Reakcia na: Sommelier #61188:
Malá poznámka k Tvojmu tvrdeniu "NDS je úplne všetko." Je nosným dopravným systémom aj taký dopravný systém, ktorý nie je nosný? Keďže tvrdíš, že NDS je úplne všetko, tak aj taký dopravný systém, ktorý nie je nosný, je nosný. Aby sme predišli tomuto paradoxu, musíme pripustiť (pri predpokladaní pravdivosti Tvojho tvrdenia), že neexistuje dopravný systém, ktorý nie je nosný. Tým pádom stráca zmysel používať prívlastok nosný pri dopravnom systéme. Čiže skôr zahmlievaš. ? 🙂

"Nosný dopravný systém je súhrn všetkých dopravných možností, vzájomne prepojených a zosúladených." - Myslím, že táto definícia je značne nepresná a NDS môžeme skôr definovať ako dopravný systém, ktorý prepravuje kľúčový objem cestujúcich v rámci určitej oblasti. To, čo definuješ Ty je celý dopravný systém (hoci ho vydávaš za NDS). NDS je len jeho jednou časťou. Okrem NDS dopravný systém obsahuje aj doplnkové dopravné systémy. Či už bude NDS metro a doplnok električky a autobusy, alebo bude NDS trolejbus a doplnky mikrobusy, to už závisí od špecifických podmienok jednotlivých regiónov. ?
Reakcia na: Sommelier #61192:
nepotrebujes ziadnu turbo karosu, staci ti aby nebola prilis upchata cesta 🙂
Reakcia na: Sommelier #61196:
ver tomu ze nech postavis zastavku kdekolvek, vzdy sa niekto najde kto ju bude vyuzivat...
Reakcia na: si #61195:
dobrý odhad. ☺
Reakcia na: si #61193:
iste. ale máš zdravé nohy. Zastávka Chlumeckého je tam kde je a nemyslím, že by nebola nevyužívaná.
Reakcia na: si #61193:

PS: podotykam ze v sucasnosti mam zopar slusne rozlamanych stavcov na chrbtici; takze moje pohybove schopnosti su obmedzene a trufam si to aj tak zvladnut, takze vyhovaranie sa na invalidov neobstoji...
Reakcia na: Emo #61181:

Kadial ju chceš trasovať ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.