hmm no neviem, ale ja napriklad zo zastavky chlumeckeho na zastavku astronomicka prejdem pesi skor ako sa doplizi dalsia elektricka (v spicke), obdobne medzi zastavkami pri jazere a herlianska a s troska vacsimi problemami by som to asi zvladol aj medzi zastavkami tomasikova a herlianska.
kopu podobnych nahromadenych zastaviek najdes aj na inych radialach...
"By the way, na ZP a zo ZP chodia už dnes električky prepravujúce výlučne ľudí prestupujúcich do modrých autobusov, len ten prestup je hodný zločinu proti ľudskosti."
no nechodim do tych koncin neak casto, ale tych par ciest co som tam za posledny rok elektrickou uskotocnil tak bolo pravidlom ze v celej suprave bolo tak 5 ludi, takze ten prestup zo SADistickych autobusov je naozaj masovy ? ? ? ? ? ?
Jasne. Miesto stavania nových tratí budeme rekonštruovať 80 cm ostrovčeky a ešte to medzi nimi nahustíme. Električka bude na zastávke stáť 1 až dve minúty a pohoda ? Prehustené zastávky ? Si sa zbláznil ? A potom budeš medzi nimi voziť autobusom ? Ďalší prestup. Si normálny ?
By the way, na ZP a zo ZP chodia už dnes električky prepravujúce výlučne ľudí prestupujúcich do modrých autobusov, len ten prestup je hodný zločinu proti ľudskosti. ?
NDS je niečo ako Al Kájda. Všetci sú na to namotaní. Nosný dopravný systém je súhrn všetkých dopravných možností, vzájomne prepojených a zosúladených.
Moja odpoveď: NDS je úplne všetko. A v súvislosti s akoukoľvek diskusiou je NDS široký pojem.
NDS nie sú dve linky pretínajúce mesto v roku 2100.
Dík za info.
Ten trolejbus som myslel maximálne do Šamorína.
Zásadný počet vozov v dotačnom systéme kúpiť nemôžeš, ale aj to málo je malým víťazstvom. Za to, že ti niekto nedá pod nos niekoľko miliárd, pohŕdneš pár miliónmi ?
Ty nič, ale kolega odborár(i) (R. U. z T6 3. série) sa vyjadril, že vodiči mali ŽALÚDOČNÉ VREDY z toho, keď v Dúbravke museli od deisatej, ktorú jedli v búde sústavne odbiehať poťahovať s vozmi. ?
preco sa v tomto meste (ktore mam inac velmi rad) nemozu veci robit poriadne a profesionalne? dnes rano na nastupnej zastavke busu #70 Novy most polievalo `polievacske auto` ten travnaty "zahon" (ak to tak vobec mozno nazvat). polieval ho vsak takym sposobom, ze niektori ludia na zastavke (a nebolo ich malo, nakolko bus meskal) ostali mokri a tlacili sa na seba u krajnice, aby na nich voda isla co najmenej.
ta zastavka je rano dost vytazena, tak je fajn, ked sa o nu mesto postara...ale toto je blaznovstvo a neprofesionalita.
stacilo vystupi a hadicu korigovat rucne v blizkosti "travnatej" plochy, alebo pockat alebo medzitym polievat "zahon" vedla.
nehovoriac o tom, ze na co poliavju udusanu zem, kde su hlboke stopy ludskych topanok. asi by to najpr bolo treba nejak upravit...
ok, viem, ze to nie je topic priamo o MHD, ale mhd zastavky sa to tyka. ani sa nestazujem, len upozornujem, ake "profesionalne" sluzby mesto (?) plati.
#61123 Sommelier: "NDS v bratislave existuje"
- ? Poprosím vymenovať čísla liniek, ktoré zahŕňaš do NDS BA. A napíš vlastnosti, podľa ktorých ich do NDS zahŕňaš...
____________________________________________
Re #61136 Sommelier:
Tak mimomestské trb-trate vo svete existujú, doporučujem si všimnúť napr. článok istého I. Jeřábka (a kol.):
Trolejbusová trať Simferopol´ - Alušta - Jalta http://www.spz.logout.cz/mhd/mhd_simf1.html
Tiež je taká zaujímavosť, že v socialistických hlavách existovali myšlienky na trať Trnava - (J)EBO...
Ale rozmýšľať nad trolejbusovou traťou súbežne zo železnicou do DS... To sa snáď nie...
____________________________________________ #61164 Sommelier: "Je podtstne čo označíš za nepravdivý argument."
- Je nepravdivý argument, že DPB prichádza o ťažké milióny, keď regiobusy chodia až na nivy. Je nepravdivé, že za dotácie ktoré nedáš SAD (za vnútromestské úseky) je možné nakúpiť zásadný počet nových vozov pre MHD, alebo dokonca postaviť nejaký úsek novej el. trate. cha...
PS: tie upravy co tu pisem nepytaju vela penazi, pytaju len trocha chcenia...
Re #61178 Sommelier: a este jedna vec... pokial sa ti podari donutit SADky aby koncili na zlatych za sucasnych podmienok, tak si beriem uver a kupim zopar vrakos a budem s nimi jazdit z dotknutych tras az do centra, aj bez dotacii sa mi to s istotou vcelku rychlo vrati, lebo tie spoje budu narvate (za predpokladu ze tak nespravi 10 dalsich a budem bez konkurencie)
este raz sa zopakujem - pokial nezrychlis dopravu elektrickami, teda minimalne nevyriedis prehustene zastavky a pripadne nesfunkcnis preferenciu na krizovatkach kde to technicky mozne je ale z neakych dovodov to nefunguje, tak zabudni na to ze ti ludia pristupia na taku buzeraciu ako prestupovanie z autobusov do elektriciek na zlatych pieskoch... Ono je dost velky rozdiel ci sa terigas na ASMN 5 - 10 minut sediac v modrej vrakose, alebo 30 minut kamsi do centra v narvatej T3ke stojacej pri kazdej vrbe....
Čo si predstavujem pod pojmom NDS? Rýchlodrážnu električku s Vmax cca.80 km/h, tomu zodpovedajúcou vzdialenosťou zastávok a mimoúrovňovými križovatkami (alebo keď už úrovňové, tak aspoň s preferenciou). K tomu doplňujúce druhy spojenia zabezpečované v ideálnom prípade trolejbusom (keď nie, tak aspoň autobusom na CNG). A ešte záchytné parkoviská typu P+R.
Či Bratislava niekedy bude patriť "k tým pár mestám s poriadnym NDS" , neviem. Ja dúfam, že áno. ?
Čo je podla teba poriadny NDS. Videl si niekde nejaký ? A myslíš, že BA sa zaradí k tým pár mestám s poriadnym NDS ?
Scenár Zlatých pieskov:
Spracovať klientov z mrte modrých autobusov
Vytvorenie BID so spoločnou tarifou. Niekto to má na magistráte v popise práce a keď vytvoril za tie roky len toľko čo je v prevádzke, mal by mať zajtra ráno výpoveď na podpísanie.
Parkovisko na ZP - autá a autobusy - miesta rýdzo slovensky neúrekom
Prestupište - easy, zastrešené a elegantné, služby.
Preferencia ZP - mesto - easy. V prípade, že sa to ten kamarát, ktorý to pre mesto robil doteraz nenaučil, bude to robiť niekto iný.
Vozy - bude treba asi 10 - 15 jednotiek za 700 - 999 miliónov
Leasing, úver, ojazdené vozy + niečo zo socikeurofondov
Ihneď sa ušetrí takých 200 miliónov na karosách, plynoch, personále, vodičoch, pneumatikách, nafte
Životné prostredie.
Vajnorská radiála so 4 minútovým intervalom.
To odlíšenie expresných liniek malo výhodu v tom, že keď som videl, že ide o expres, hneď som skontroloval, či stojí na zastávke, na ktorej vystupujem.
Re #61059 Andy: Také expresy, čo premávali aj mimo špičky boli aj kedysi 102, 111, 116. Myslím, že aj 104 a v niektorých rokoch aj 103.
Jednoduché: nie zhustiť, ale naopak rozriediť zastávky. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
"Nepozerám tú zhýralosť a je mi dobre."