Trolejbusy do Dunaszerda? COZE??? Nie je to uz trosku zu viel? A nie je lepsie zmodernizovat trat 131 v useku Nove Mesto-Dunajska Streda na vyssiu rychlost a vozit ich vlakmi? Ved je to cele na rovine.
Sustava tycovy zberac-trolej dokaze pri vhodnej montazi dosiahnut rychlost okolo 90-100 km/h. Trolejbusy su konstruovane s obmedzovacom rychlosti na 70 km/h, ale to je vec vyroby, nie je problem z elektromotora tych 90 km/h vytiahnut. Lenze k tomu je treba retazovkove vedenie zeleznicneho typu (na trolejbusoch v ramci CS pouzite len v C. Budejoviciach na trati do Nemanic a na Borek) a nie bratislavske "parne" paskvily. Bratislava ma priserne vrchne vedenie ako dosledok priserneho vedenia udrzby vrchneho vedenia
Autobus urcite nie je taky isty zly ako auto. Dvanastmetrovy bus zaberie rovnako miesta ako 3 osobne auta, ale odvezie max. 100 cestujucich v porovnani s max. 15 u osobnych aut. Takze toto je blud, ktory si please vymlat z hlavy.
Auto JE konkurenciou MHD. V socializme i v kapitalizme. Dokonca v kapitalizme viac, lebo v kapitalizme time is money, a ked je jazda niekam autom 4x rychlejsia ako MHD, tak neni o com. Neviem, ci take relacie v Bratislave mate, tu v Prahe by som ich vedel vysypat desiatky (takych, kde jazda autom trva 15 min a jazda MHD hodinu a este s prestupmi).
Zachytne parkoviska na konci kolajovej rychlodrahy a ukoncenie primestskych liniek tamtiez je sice dobra vec, ktora funguje v mnohych mestach (oi. aj tu v Prahe), ale Bratislava zatial kolajovu rychlodrahu nema, pretoze tamojsie elektricky su skor pomalodraha. Takisto Bratislava (ako aj cele Slovensko) nema integrovanu dopravu, BID je integrovana len podla nazvu. To je dalsi limitujuci faktor. Treti je linkove vedenie elektriciek, ktore je na BA pomery predimenzovane. Az budu tieto tri veci, tj. integrovana doprava, kvalitna, husta a rychla (aspon tak rychla ako SAD) ponuka kolajovej dopravy po meste a zjednodusenie linkoveho vedenia elektriciek, tak suhlasim, POTOM mozno ukoncovat primestske linky na konecnych elektriciek. Len ci mate dost elektriciek na to, aby ste pokryli zvysene naroky na ich vypravu. Uz vidim DPB, jak radostne nakupuje nove elektricky, aby SADka mohla usetrit na svojej vyprave.
Najkratší úsek trate treba dostavať od Cintorína Ružinov. Aj malé decko vie, že po Gagarinova - Prievozská po kolesách a našom prípade vlak smer prístavná je rýchlejšie ako trepať sa cez Ružinov. Nepleťte si Ružinov s Dolnými honami zatože od Astronomickej napojíte Čiližskú. Okrem toho je prekonanie benzínovej pumpy, diaľnice a železnice otázkou na finančné zamyslenie.
Vytvorenie odbočky z trate na DS - (nutné zdvojkoľajnenie a nutná elektrifikácia) - vytvorí ďalšie - pre nikoho dobré spojenie len s ŽST Nové mesto a sme tam kde sme boli. Túto trať vidím ako časom doplnkovú k spomínanému hybridu ťahanému od UNS.
ANKETA: "Správajú sa cestujúci k vodičom MHD slušne?" toto je najhorsia tema aku som tu videl... ako keby cestujuci medzi sebou komunikovali o tom ako sa chovaju k vodicom... osobne si myslim ze vysledok bude mat daleko od pravdy... ?
Pozrite si zaujímavý príspevok v TV novinách na Markíze. Príspevok o MHD začína od času 1:26 a v čase 1:54 sa mihne dispečing DPMK s nalogovanou stránkou iMHD a CP
Práve tou sadkou by sa do mesta dostať nemali. Tebe nepripadá hlúpe, že namiesto jednej elektrièky ide 5 autobusov tým istým smerom ? A to aký je podiel dôležité nie je.
Ten chodník ešte ako tak niekde vyšlapaný máš - socialistickým plánovaním, len nemáš cestujúcich, ktorých zanechávaš SAD.
Èo je NDS ? Èo tým chceš nazvať a kedy ? NDS v bratislave existuje aj dnes a treba uznať, že je trochu rozhádaný. Ako chceš NDS odmerať ? Èo dosiahneš rekonštrukciou radiál ? Ostrovèeky väèšie nebudú a tým ani zásadné zrýchlenie ani zlepšenie. Kde sa hovorí o rozvoji a stavbe nových tratí ? To ti ako staèí ? Rekonštrukcia a pod zem ? To pod zem je na existujúcich tratiach namiesto stavby nových vyhadzovanie paòazí na nesprávnu vec. Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoò dva krát.
Takže keï je niekto na nieèo zvyknutý, nech to tak má ? Perfekt. To radšej ani nekomentujem.
Tvoj Šamorín pri letisku je úplný kameòák. Ty si vážne myslíš, že Dúbravèice - Raèa a Petržalka - letisko je NDS ? So sprostosťou a na veèné èasy ? A vieš, že sa toho nedožiješ ?
Autobus prejde z Gagarinovej na dia¾nicu, aby sa dostal na letisko a odtia¾ do mesta ?
Ty si sa niekedy pozrel na mapu Bratislavy ? Ja ti ako Biskupièan na tvoju vetvu z Ružinova kašlem, pretože je to total trash riešenie. Dolné hony sú najlepšie napojite¾né od prístavnej a odboèkou z trate na cintoríne Ružinov. - pošlem Ti nákres.
Motivácie použivania a nepoužívania áut je téma nikam a s nièím nesúvisí, najmä ked to situáciu neovplyvní. Rozvoj automobilizmu bude závislý od viacerých faktorov, kde zmeny v prímestskej a mestskej doprave budú predstavovať malé percento.
Prvým nedostatkom benzínu na ÈS dostanú ¾udí späť do atómových krytov, v prípade iných miest do staníc metra, takže toho sa neobávam. ?
Aký prestup je na ťarchu ? Každý. A èo keï už teraz prestupuje 80 % autobusu SAD ? A predåžiť niekomu na pár rokov jazdný èas o 5 minút za cenu nových vozov, zlepšenia ŽP, od¾ahèenia dopravy a vytvorenia potreby urýchlenej stavby nových elektrièkových tratí ja pod¾a teba do neba volajúca hlúposť. Ak bude do r. 2015 zapoèatá druhá fáza tvojho NDS, budem Vám aj kolegom gratolovať. Dovtedy má karosa vysoké mýto vystarané a pokoj v duši.
Viem o lahkom sposove ako prinavratit aspon cast cestujucich do MHD, aspon z centra mesta. Staci ked mesto zrusi tie nezmyselne prenajate miesta na uliciach za par korun a da vsetky parkovacie miesta v centre len na kratkodobe parkovanie, inde vo svete je bezne ze miesta na uliciach su napriklad na max. 2 hodiny, teda ziadny celodenny parking ludi co tam pracuju. Takisto dosledna represia - aj odtahovanie nelegalne parkujucich vozidiel na mejtku mesta. Urcite to cast ludi cestujucich autom presvedci o tom, ze je lepsie cestovat MHD ? . Samozrejme dovtedy, kym si nepostavia v centrach sukromne garaze - ale to nieco stoji, takze k cene auta a benzinu si budu moct uzivatelia IAD priratat cenu parkovania, ktora urcite v centre nebude zanedbatelna, a tak sa urcite aspon casti bude zdat lepsie prejst na MHD ako okrem draheho benzinu este platit naklady na parkovanie, ktore uz nebude mozne na uliciach za par korun - teda de facto dotovane rozpoctom a majetkom mesta!
Samotné napojenie Dolných Honov je najjednoduchšie z Ružinova (keďže je potrebné dostavať najkratší úsek trate). Jeden návrh vychádzajúci z takejto koncepcie hovoril o trase Ružinov - Nová Vrakuňa (niekde medzi Podpriehradnou a Hradskou) - prechod cez Malý Dunaj - Hradská - Uzbecká (na križovatke s Korytnickou malo byť ukončenie, na to už zrejme nie je miesto).
Pekná nová trať by podľa mňa bola Kazanská - Slovnaftská - prechod východne od križovatky Bajkalská - Prístavný most v koridore železničnej vlečky - Mlynské nivy a ďalej podzemne napr. AS MN - Americké nám. - Imricha Karvaša - Štefanovičova - Hl. stanica - Pražská - Patrónka - ... Možeme snívať v roku 2035 a neskôr
Re #61086 Sommelier: Niektorí ľudia, ktorí prichádzajú SADkou do BA, prestupujú na MHD, niektorí pracujú v pešej dostupnosti a MHD im môže byť ukradnutá. (Aký je podiel, neviem.) Prvej skupine sa cestovanie predĺži a možno skomplikuje ďalším prestupom, druhej skupine oboje.
Postavte a potom sa v tom budeme voziť - no samozrejme, vari si nevyšliapeme chodníčky a potom tam niekto postaví električku?
NDS sa bude stavať tak či tak (aspoň dúfam), takže námietku, kde na to zobrať, nechápem. A spustiť NDS v rozsahu zrekonštruovania radiál musíme skôr než v roku 2015 (zakopať pod zem v centre sa to asi nestihne).
Priemerný obyvateľ Bratislavy jazdí MHD, pretože a) je na to zvyknutý, b) má domov slušný výber spojov a nehrozí mu, že keď vypadne spoj MHD alebo mešká, strávi príjemnú hodinku-dve čakaním na spoj domov. A áno, obyvatelia Bratislavy sa sťažujú, že MHD je pomalá.
Šamorín pri letisku - to som sa nesekol. Ak bude NDS v trasách Dúbravčice-centrum-Rača a Petržalka-centrum-Ružinov-Letisko, tak mi pre Šamorín nič iné nevychádza. Aspoň do doby, kým sa nenájde dostatok tintili na to, aby sa NDS v Ružinove vetvil aj na Vrakuňu a Dolné Hony.
Problém áut nestojí iba tak, že kto má a kto nemá na auto, či na benzín. Otázka stojí tak: oplatí sa mi viac platiť SAD+MHD, alebo auto+benzín? Parametrami sú čas cesty, pohodlie, možnosť parkovať, cena cestovného, cena auta a jeho prevádzky (poistky a pod. - ak náhodou nie si v situácii, že auto mať musíš kvôli lekárovi, nákupom či čomu) a cena benzínu. Nie každý, kto má na auto, ním aj do práce jazdí.
#61104 "Nepovažujte auto za konkurenciu hromadnej dopravy. To je ťažko socialistický prístup, napriek tomu, že to bude asi chvíľu moderné. "
Hmm, to je skôr prístup ťažkého kapitalizmu. Na západe v minulosti razili taký prístup a teraz závidia, koľko ľudí nám ešte v MHD zostalo, a vymýšľajú, ako tých svojich dostať do MHD späť.
"som predostrel niečo s konkrétnou perspektívou rozvoja"
Predostrel si návrh, ktorého realizácia by znamenala degeneráciu toho zvyšku MHD, čo tu ešte funguje. Ja rozhodne skracovanie liniek a zavádzanie nových prestupov rozvojom nenazývam.
"je uplne, ale uplne jedno či sa bude prestupovat a kde sa bude prestupovat"
No to snáď nie? Cestujúcemu je každý prestup na ťarchu (otázne je len, nakoľko). A ak sa nebudeme starať o to, čo cestujúci očakávajú, vys...e sa na takú HD každý, kto bude len trochu môcť.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
Emo: každý rok uplatňovania zmien si vyberá veľa deciek a ich rodičov čo budú robiť. Mám na mysli nových zákazníkov MHD.