Inak podla mna by v dlhodobom horizonte po potiahnuti trolejov k avionu (mozno az letisku) a pripadne na druhu stranu k lamacu nemusela subezne jazdit 53 a 204 - stacil by troflik.. ☺ A este sa mi celkom lubia aj nahradne zastavky co su teraz - mozno keby na nich 63/53 zastavovali tiez.. potom by mohla byt slovinska aj na znamenie.. a mohli by zostat aj na trvalo.. ☺ ale zase chapem aj druhu stranu problemu - jednak ti busy asi niesu primarne urcene pre trnavcanov a jednak hlavne Spolocenska je umiestnena priamo vo vozovke kde dost spomaluje premavku..takze asi nic.. ?
Noo neviem mne to nepripada moc stastne riesenie.. ..pretoze este sa mi nestalo ze by na Slovinskej niekto zo 63/53 nevystupoval (resp. nenastupoval) teda ak neratam nejake vecerne hodiny a vikendy ked je celkovo menej ludi.. tak fakt nevidim zmysel aby sa muselo pri kazdej jazde pred touto zastavkou zvonit.. Hej 63 je vpodstate zrychleny ekvivalent ku 204.. ale jeho "zrychlenie"je aj tak nanic bo napr aj ked pri kauflande nestoji ( na co sa ustavicne vypytuju vsetky babky a otravuju sofera alebo potom nervozne pozeraju preco nezastal.. ..aj tak je tam ten blby semafor a 63 tam stoji takze nic casovo neziska..) Inak co si odjakziva pamatam tak 63/110 vzdy stala na Slovinskej.. ..to si asi mylis so 114 co bola expresna polovicka k 32 dnes 53 - ta stala az pri vozovni..
Jednoznačne trvám aby 53 i so 63 mala na slovinskej zastavenie na znamenie. Pretože 53 ide krátkou trasou teda 4 zastavky po slovinsku. 63 chodi spolu s 204 a 205 je ďaľšim prídavnym z centra. Hovorme hlavne o Hanackej a o spoločenskej pretože tieto uberaju niečo s okrajovej Slovinskej. Ja nenavrhujem úplne pre všetky vozi na znamenie. 63 ako byvala 110 bola zrychlena a nejaky čas aj tam nestála. 63 teraz pribudli takže treba dať nejaké menej využité na znamenie. ps 204 sa prelína s 204
Noo byvam na Trnavke a rad by som zareagoval.. Ta zastavka Pri zvonici je super napad a nechal by som ju tiez nastalo.. Noo ale Slovinsku by som urcite na znamenie nedaval.. Ona je relativne dost vyuzivana v smere z mesta urcite.. noo a smerom do mesta: Momentale znizenie poctu nastupujucich je sposobene tym ze relativne blizko je zriadena nahradna zastavka Spolocenska pre 205 (a vpodstate aj 204) takze mnoho ludi to ma blizsie tam a preto nejdu az na Slovinsku.. ale po obnoveni normalnej premavky sa vacsina z nich o5 vrati na Slovinsku (pripadne nejaka cast na Hanacku - aby ma tu nezvozili za neobjektivnost) ale rozhodne ta zastavka zmysel ma.. ? este taky postreh k tej nahradnej zastavke Spolocenska smer mesto.. ..uz sa mi neraz stalo ze som cakal na prechode (je hned za zastavkov) a kedze sa stale hybala kolona aut som par minut nevedel (spolu s dalsimi ludmi) prejst na druhu stranu.. ok chapem ze arogancia vodicov atd.. ale aspon vodic trolejbusu nam mohol zastat pred prechodom aby sme presli a nastupili a nie radsej prifrcat na zastavku a odfrcat prazdny.. ?
Dopravny podnik zriadil unikát pre cestujúcich z východnej časti Trnávky Autobusom č 63 výrazným búmom v odlivu cestujúcich v rannej a poobedňajšej špičke. Týmto sa odstranilo 8- minútove pešie šlapanie po Radiovej k vozovni Trnávka čo uvítali najmä obyvatelia západnej časti Trnávky priľahlich ubytovní hotela Plus i firiem v blízkosti v tejto novej zriadenej zastávky s názvom Pri zvonici.Hoci zvonicu tam nikde v okolí nenájdete ale v každe ráno tam postáva hlúčik minimálne 5 tich až niekedy nad 10 tich cestujúcich a to iste aj v dojazde 63 z mesta. Ak porovnáme zastávku Pri zvonici so zastávkou Slovinská v západnej časti Trnávky je táto zastávka - SLOVINSKÁ priamo povedané nevyužitá dostatočným počtom cestujúcich linkou 63, čo by nebolo na škodu dať túto zastávku pre linky 53 a 63 len na znamenie. Je totiž aj tak dosť dosť prehustená v tejto lokalite linkami 204 205 ako i 63 a 53 ktore tam zastavajú úplne zbytočne niekedy na prázdno. Jednoducho povedané terajšia nová zastávka linky č.63 s názvom Pri zvonici je viac využivaná cestujúcimi ako pôvodna Slovinská, preto by som Slovinskú zaradil medzi zastávky na znamenie a zastávku Pri zvonici ponechal i po obnovení trolejbusových liniek 204 a 205.. ?
NOVE MESTO Dopravny podnik rezignoval. Maly autobusik linky MHD cislo 51 sa uz v tychto dnoch neotaca na svojej povodnej konecnej na Lopenickej ulici, ale pokutne o riadny kus nizsie, na Sliacskej. Sukromna majitelka pozemku pod byvalym obratiskom tak vyhrala boj, ktory on dlhodobo viedla s magistratom. Najma pre obyvatelov tunajsej lokality Ahoj-Briezky ma vsak toto vitazstvo trpku prichut.
"My, nedoleziti obcania Ahojky, sme si nove miesto nastupu museli dokonca sami objavit. Oznamit zmenu sa nam nikto neunuval," hovori aj v mene viacerych susedov Maria Moravkova. Teraz podla nej uz vsetci poskodeni iba "s nadejou" ocakavaju, ci im vlastnicka zahata aj prijazdovu cestu na Lopenicku ulicu. Uz na nu totiz namalovala ciaru a vyhrazny napis Sukromny majetok - Nevstupovat!!! Aj s dodatkom, ze tam postavi oplotenie. Zostatkovou "minicestickou" potom uz nedokaze prejst ani sanitka, ani hasicske, smetiarske ci fekalne vozidlo. "Ba vlastne vsetci krasne zostihlieme, kedze sa nebudeme vozit na autach, ale chodit po vlastnych nozkach. Keby si aspon pani majitelka zo svojho majetocku odpratala ten nekonecny neporiadok..." dodava Moravkova s povzdychom.
Problem s vlastnickou pozemku pripusta aj namestnik primatora pre dopravu a zaroven novomestsky poslanec Karol Kolada. Mesto podla neho chcelo spornych 340 stvorcovych metrov s obratiskom a castou prijazdovej cesty odkupit za "slusnu sumu" milion korun. Od oslovenej vsak na magistrat prisiel iba velmi strucny list - o nicom vraj rokovat nechce a plochu ziada uvolnit. Kolada pritom jej postoj celkom nechape, lebo pozemok povazuje za prakticky nevyuzitelny na stavebne ucely.
Konecna autobusov bola na Lopenickej uz od roku 1992 a dlho to nikomu neprekazalo. Az asi pred tromi rokmi sa majitelka zacala k svojmu pozemku nastojcivo hlasit.
Sucasne riesenie je vsak iba docasne, v zime, ak by napadlo trochu snehu, by sa asi midiauobus na uzkej Sliacskej otocit vobec nedokazal. Magistrat chcel obratisko najprv posunut na vedlajsiu vhodnu plochu, ktora je vlastnictvom mesta. To by si vsak bolo zaroven ziadalo vybudovat v tomto kopcovitom terene aj oporny mur za tri-styri miliony. "Teraz sme vsak nasli lepsie riesenie o niekolko desiatok metrov vyssie. Cesta tam potrebuje mensiu upravu a do leta by sme otocku mohli sfunkcnit," slubuje Kolada obyvatelom, ktori sa obavaju aj moznosti uplneho zrusenia autobusovej linky na Sliacsku a Lopenicku ulicu.
O kontakt s vlastnickou pozemku sa zatial Pravda pokusala bez uspechu. Ak vsak dotycna pani, povolanim pravnicka, prejavi zaujem, jej pohlad na vec tiez radi uverejnime.
Foto popis| Uzka cesticka veduca do kopca musi autobusu MHD stacit na otocenie. Aj to len cuvanim, ktore by mal sofer v zmysle zakona zabezpecit pomocou inej "sposobilej a nalezite poucenej osoby". V zime by tu tento manever ani nemusel zvladnut.
Foto autor| FOTO PRAVDA: ROBERT HUTTNER
"Ako ochotne by SAD chcela prevziat cast vnutromestskej dopravy ?"
- prestaň už písať o SAD, pri dohadovaní sa na IDS (čo je pre tvoj návrh nevyhnutnosť) ide o to, že sa mesto a kraj sa dohodnú kto, koho, odkiaľ-kam a za koľko bude dotovane voziť. Nie o ochotu súkromného dopravcu.
"A ako by sa zariadilo, aby bol spoj rovnomerne vytazeny ?"
- čo tým myslíš? Ako zariadiš aby elina napr. z Rače do centra bola rovnomerne vyťažená?
K tej stratovosti - navrhol si 15Sk pre DPB. Keď by išiel vidiečan z okraja do centra tak zaberá miesto vo voze 20-30 minút. Za 15Sk... - to sú fakt úžasné milióny o ktoré DPB teraz prichádza.
V Brne to tak majú, že končia na okraji. Prečo? Lebo električky sú tam spoľahlivé, majú racionálne linkové vedenie, žiadne s*ačkové intervaly 12 - 20. Keby sme mali takú MHD ako v Brne tak nebudem protestovať proti ukončovaniu na okraji.
Pred chvíľou som videl zázrak 7703+7704 na Trnavskom mýtuse ísť do Durajovho dvora. A na 2 šlo niečo ešte zaujímavejšie - 7717 s reko podvozkami s primárnym odpružením. Bude takých podvozkov viac? Zaujímavo vyzerajú. ?
Čo sa týka SAD a MHD, môj názor:
1. IDS pozostávajúci zSAD, ZSSK, DPB. Koordinátor bude BID.
2. vybudovať moderné terminály, v kotrých by boli ukončené prímeské zastávkové SAD spoje, v týchto lokalitách:
Komisárky (smer PK)
Zlaté Piesky (smer Senec, TT,...)
perspektívne, ak by sa viedol NDS cez Patrónku, Patrónka,
pokiaľ nie, tak niekde v Dúbravčiciach (smer Záhorie)
Jasovská (pár spojov do Dobrhošte a Bodíkov)
Spoje od Šamorína by premávali do širšieho centra, keďže koľajová doprava sa do smeru PB, Vrakúňa nechystá.
Zárvoeň by sa ponechalo zopár zrýchelných spojov zo všetkých smerov na AS MN.
3. Posilniť z týchto terminálov električkovú dopravu.
Financovanie: Dopravu si bude objednávať BID, ktorého akcionármi budú VÚC, mesto a MDPaT, resp. orgán pod neho podliehajúci, keďže Zločineckú spoločnosť dotuje MDPaT, od DPB, SAD, ZSSK a iných subjektov. BID bude financovaný mestom, VÚC a štátom.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
intony.sk