Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: petert #60833:
Noo byvam na Trnavke a rad by som zareagoval.. Ta zastavka Pri zvonici je super napad a nechal by som ju tiez nastalo.. Noo ale Slovinsku by som urcite na znamenie nedaval.. ❗ Ona je relativne dost vyuzivana v smere z mesta urcite.. noo a smerom do mesta: Momentale znizenie poctu nastupujucich je sposobene tym ze relativne blizko je zriadena nahradna zastavka Spolocenska pre 205 (a vpodstate aj 204) takze mnoho ludi to ma blizsie tam a preto nejdu az na Slovinsku.. ale po obnoveni normalnej premavky sa vacsina z nich o5 vrati na Slovinsku (pripadne nejaka cast na Hanacku - aby ma tu nezvozili za neobjektivnost) ale rozhodne ta zastavka zmysel ma.. ? este taky postreh k tej nahradnej zastavke Spolocenska smer mesto.. ..uz sa mi neraz stalo ze som cakal na prechode (je hned za zastavkov) a kedze sa stale hybala kolona aut som par minut nevedel (spolu s dalsimi ludmi) prejst na druhu stranu.. ok chapem ze arogancia vodicov atd.. ale aspon vodic trolejbusu nam mohol zastat pred prechodom aby sme presli a nastupili a nie radsej prifrcat na zastavku a odfrcat prazdny.. ?
Dopravny podnik zriadil unikát pre cestujúcich z východnej časti Trnávky Autobusom č 63 výrazným búmom v odlivu cestujúcich v rannej a poobedňajšej špičke. Týmto sa odstranilo 8- minútove pešie šlapanie po Radiovej k vozovni Trnávka čo uvítali najmä obyvatelia západnej časti Trnávky priľahlich ubytovní hotela Plus i firiem v blízkosti v tejto novej zriadenej zastávky s názvom Pri zvonici.Hoci zvonicu tam nikde v okolí nenájdete ale v každe ráno tam postáva hlúčik minimálne 5 tich až niekedy nad 10 tich cestujúcich a to iste aj v dojazde 63 z mesta. Ak porovnáme zastávku Pri zvonici so zastávkou Slovinská v západnej časti Trnávky je táto zastávka - SLOVINSKÁ priamo povedané nevyužitá dostatočným počtom cestujúcich linkou 63, čo by nebolo na škodu dať túto zastávku pre linky 53 a 63 len na znamenie. Je totiž aj tak dosť dosť prehustená v tejto lokalite linkami 204 205 ako i 63 a 53 ktore tam zastavajú úplne zbytočne niekedy na prázdno. Jednoducho povedané terajšia nová zastávka linky č.63 s názvom Pri zvonici je viac využivaná cestujúcimi ako pôvodna Slovinská, preto by som Slovinskú zaradil medzi zastávky na znamenie a zastávku Pri zvonici ponechal i po obnovení trolejbusových liniek 204 a 205.. ?
Reakcia na: intony.sk #60831:
V tom čase chodila 48 len po trase Kukučínova - Briežky
Reakcia na: Peon #60830:
No, ja si práve pozerám mapu z roku 1983 a už tam je linka 48 na Briežkoch. Tuším, že istý čas končila ešte vyššie ako je úroveň Lopeníckej.
Reakcia na: Peon #60829:
Linka na Lopenícku bola zriadená až v roku 1992? Dovtedy tam nič nepremávalo?

A tamojší obyvatelia si nežiadali premávku 51-ky aj cez víkendy (napr. v 60-minútovom intervale)? Bolo by to vôbec reálne?
Autobus už na Lopeníckej nekončí

NOVE MESTO Dopravny podnik rezignoval. Maly autobusik linky MHD cislo 51 sa uz v tychto dnoch neotaca na svojej povodnej konecnej na Lopenickej ulici, ale pokutne o riadny kus nizsie, na Sliacskej. Sukromna majitelka pozemku pod byvalym obratiskom tak vyhrala boj, ktory on dlhodobo viedla s magistratom. Najma pre obyvatelov tunajsej lokality Ahoj-Briezky ma vsak toto vitazstvo trpku prichut.

"My, nedoleziti obcania Ahojky, sme si nove miesto nastupu museli dokonca sami objavit. Oznamit zmenu sa nam nikto neunuval," hovori aj v mene viacerych susedov Maria Moravkova. Teraz podla nej uz vsetci poskodeni iba "s nadejou" ocakavaju, ci im vlastnicka zahata aj prijazdovu cestu na Lopenicku ulicu. Uz na nu totiz namalovala ciaru a vyhrazny napis Sukromny majetok - Nevstupovat!!! Aj s dodatkom, ze tam postavi oplotenie. Zostatkovou "minicestickou" potom uz nedokaze prejst ani sanitka, ani hasicske, smetiarske ci fekalne vozidlo. "Ba vlastne vsetci krasne zostihlieme, kedze sa nebudeme vozit na autach, ale chodit po vlastnych nozkach. Keby si aspon pani majitelka zo svojho majetocku odpratala ten nekonecny neporiadok..." dodava Moravkova s povzdychom.

Problem s vlastnickou pozemku pripusta aj namestnik primatora pre dopravu a zaroven novomestsky poslanec Karol Kolada. Mesto podla neho chcelo spornych 340 stvorcovych metrov s obratiskom a castou prijazdovej cesty odkupit za "slusnu sumu" milion korun. Od oslovenej vsak na magistrat prisiel iba velmi strucny list - o nicom vraj rokovat nechce a plochu ziada uvolnit. Kolada pritom jej postoj celkom nechape, lebo pozemok povazuje za prakticky nevyuzitelny na stavebne ucely.
Konecna autobusov bola na Lopenickej uz od roku 1992 a dlho to nikomu neprekazalo. Az asi pred tromi rokmi sa majitelka zacala k svojmu pozemku nastojcivo hlasit.

Sucasne riesenie je vsak iba docasne, v zime, ak by napadlo trochu snehu, by sa asi midiauobus na uzkej Sliacskej otocit vobec nedokazal. Magistrat chcel obratisko najprv posunut na vedlajsiu vhodnu plochu, ktora je vlastnictvom mesta. To by si vsak bolo zaroven ziadalo vybudovat v tomto kopcovitom terene aj oporny mur za tri-styri miliony. "Teraz sme vsak nasli lepsie riesenie o niekolko desiatok metrov vyssie. Cesta tam potrebuje mensiu upravu a do leta by sme otocku mohli sfunkcnit," slubuje Kolada obyvatelom, ktori sa obavaju aj moznosti uplneho zrusenia autobusovej linky na Sliacsku a Lopenicku ulicu.

O kontakt s vlastnickou pozemku sa zatial Pravda pokusala bez uspechu. Ak vsak dotycna pani, povolanim pravnicka, prejavi zaujem, jej pohlad na vec tiez radi uverejnime.

Foto popis| Uzka cesticka veduca do kopca musi autobusu MHD stacit na otocenie. Aj to len cuvanim, ktore by mal sofer v zmysle zakona zabezpecit pomocou inej "sposobilej a nalezite poucenej osoby". V zime by tu tento manever ani nemusel zvladnut.
Foto autor| FOTO PRAVDA: ROBERT HUTTNER

http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Bbratislavao&c=bratislavao_2_1
Reakcia na: Sommelier #60821:

"Ako ochotne by SAD chcela prevziat cast vnutromestskej dopravy ?"
- prestaň už písať o SAD, pri dohadovaní sa na IDS (čo je pre tvoj návrh nevyhnutnosť) ide o to, že sa mesto a kraj sa dohodnú kto, koho, odkiaľ-kam a za koľko bude dotovane voziť. Nie o ochotu súkromného dopravcu.
"A ako by sa zariadilo, aby bol spoj rovnomerne vytazeny ?"
- čo tým myslíš? Ako zariadiš aby elina napr. z Rače do centra bola rovnomerne vyťažená?

K tej stratovosti - navrhol si 15Sk pre DPB. Keď by išiel vidiečan z okraja do centra tak zaberá miesto vo voze 20-30 minút. Za 15Sk... - to sú fakt úžasné milióny o ktoré DPB teraz prichádza.

V Brne to tak majú, že končia na okraji. Prečo? Lebo električky sú tam spoľahlivé, majú racionálne linkové vedenie, žiadne s*ačkové intervaly 12 - 20. Keby sme mali takú MHD ako v Brne tak nebudem protestovať proti ukončovaniu na okraji.
Pred chvíľou som videl zázrak 7703+7704 na Trnavskom mýtuse ísť do Durajovho dvora. A na 2 šlo niečo ešte zaujímavejšie - 7717 s reko podvozkami s primárnym odpružením. Bude takých podvozkov viac? Zaujímavo vyzerajú. ?
Čo sa týka SAD a MHD, môj názor:
1. IDS pozostávajúci zSAD, ZSSK, DPB. Koordinátor bude BID.
2. vybudovať moderné terminály, v kotrých by boli ukončené prímeské zastávkové SAD spoje, v týchto lokalitách:
Komisárky (smer PK)
Zlaté Piesky (smer Senec, TT,...)
perspektívne, ak by sa viedol NDS cez Patrónku, Patrónka,
pokiaľ nie, tak niekde v Dúbravčiciach (smer Záhorie)
Jasovská (pár spojov do Dobrhošte a Bodíkov)
Spoje od Šamorína by premávali do širšieho centra, keďže koľajová doprava sa do smeru PB, Vrakúňa nechystá.
Zárvoeň by sa ponechalo zopár zrýchelných spojov zo všetkých smerov na AS MN.
3. Posilniť z týchto terminálov električkovú dopravu.
Financovanie: Dopravu si bude objednávať BID, ktorého akcionármi budú VÚC, mesto a MDPaT, resp. orgán pod neho podliehajúci, keďže Zločineckú spoločnosť dotuje MDPaT, od DPB, SAD, ZSSK a iných subjektov. BID bude financovaný mestom, VÚC a štátom.
Verejne sa ospravedlňujem.

Videl som 3004 ako náhradný voz na 11-ke. "Šuchol" auto stojace na chodníku-ceste. Úplne odrúbal zrkadlo. ?
No tak som sa konečne prihlásil... FlaBer to je ten Matúš z 54-ky. Viem aj číslo, ale no... ?
dnes okolo 17.55 pri PKO videna suprava 7703+7704 ,uplne nadherna leskne sa je cista ,neni popisana (neviem jak dlho vydrzi nepopisana ,lebo 7781/7782 jazdi iba tento tyzden a uz je dopisana no vsak uvidime jak dlho,podla mna by ju mali vypravovat iba na rannu smenu a nebolabi popisana) ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: tomas1 #60817:

Topic: prec s primestskou dopravou z ASMN

veď práve. Lenže pokial s niecim nie si spokojný (DPB) je v tvojom zaujme aby si poukazal na nezmyselnost chodenia primestskej dopravy na Nivy.

Expresná linka a lá SAD je sakra ZLÝ nápad.
Ako by si ho realizoval ???
Pretože keď si uvedomíš - Linky SAD premávajú hlavne po hlavných cestách, kde jej expresná zastávka by znamenala expresný prestup.
A ako by sa zariadilo, aby bol spoj rovnomerne vytazeny ?
A naco robit expres SAD autobusovu linku subezne s elektrickovou ci trolejbusovou tratou ?
Ako ochotne by SAD chcela prevziat cast vnutromestskej dopravy ?
Ako expresne by sa do SAD autobusov nastupovalo a vystupovalo ? Dvomi malými dverami ? 15 metrová expres linka ? A kĺbaky kvoli tomu SADky nenakúpia !

Este by som aj ja rád tebe trochu otocil ekonomický pohlad. Cestujúci nie je strata. Cestujúci sú v dotacnom systeme peniaze. Tak ako ziaci, pacienti, ci drogovi dealeri. Pretoze na kazdého cestujuceho dopravca dostáva peniaze. Keby ho DPB mal, má nárok na dotačné peniaze. A okrem toho prijem.

Zabudnite na model, ze on nam obsadi elektricku.
Co mate fobiu ? To je strasne ! Ked tych elektriciek bude malo, tak sa kupia. A verte tomu ze sa kupia. Momentalne je ich tesne dost.
Naco by sa nieco kupovalo, ked to nepotrebujete ?
bratislavská odpoved: Nemožeme kúpit nic, co urgentne nepotrebujeme. A tam je prímestský cestujúci.

Bodka.
Doprava sa robí z vonku dnu a opacne, ale zdá sa mi, ze vacsina z Vas nevytiahne v mysli paty z BA ani keby...
Neviem, či je to novinka, ale nič také som zatiaľ nečítal. Na petržalských autobusoch sa pri predných dverách objavili nálepky BKIS s textom Public transport for free with Bratislava City Care a obrázkom týchto kariet (1, 2 a 3-dňové). Konečne, že takéto karty zaviedli aj v BA.
Reakcia na: hoppusmark #60818:
To je tu v BA tak vzdy. Ak ide nahodou presne autobus, tak ho nestihnes koli semaforom
Reakcia na: TeBeCe #60814:
Hlavne že v centre mesta, ak chcem prejsť cez prechod, tak autá majú zelenú neskutočne dlho.. Napr. pri Novom moste na nábreží.. Ak chcem prejsť zo zastávky električiek na autobusové zastávky pod most, vždy mi kvôli tomu ujde autobus. A pritom je to prestupná zastávka..

Takže podľa môjho názoru v centre mesta (nielen kvôli prestupným zastávkam) by mali mať viac prechodov a hlavne prednosť na nich chodci.. Nie však medzi Molecovou a Devínskou ?
Reakcia na: Sommelier #60813:
"Ale iste. Len na to nezatlacia SAD, ktorým stav dokonale vyhovuje. Prečo by sa s niečím ako BID zaoberali ? Autobusy majú, dotácie bežia a pohoda."
- Faktická poznámka... Na BID by sa mali dohadovať podľa mňa tí, čo dávajú bubáky - teda VÚC, mesto a pretože žijeme v Kocúrkove tak asi železnice (ktoré dostávajú $ rovno od štátu). Súkromný dopravca sa môže (v normálnej trhovej ek.) kedykoľvek zmeniť, preto je blbosť aby vstupoval do nejakej dohody o IDS, aby sa tým zaoberal.
Reakcia na: Sommelier #60813:
Pochop, že hovoriť o konkurencii dvoch dotovaných systémov je hlúposť, prosím neznižuj sa na úroveň nemenovaného diletanta zo Stropkova. ?
"Akú stratu vyprodukuje cestujúci ???"
- zaberá miesto vo voze, v dotovanej doprave to proste tak je. Presun prímestských cestujúcich by pre DPB znamenal stratu a nie zisk.
Po vytvorení (skutočného) BIDu by sa už dalo uvažovať o tvojom návrhu, ale aj tak by som aj ja skôr uvítal, aby prímestské linky chodili ďalej na ASMN a prevzali by v meste úlohu expresných liniek.
Reakcia na: TeBeCe #60814:
Oni ich stavaju tam,kde to netreba a iba spomaluje dopravu. Ten kto chodi cez most Lafranconi autom smerom na Karlovu ves vie, ze tam na moste koli tym nezmyselnym semaforom na krizovatke Botanicka-Karloveska pribudol jeden jazdny pruh a smerom z Karlovej vsi sa vytvaraju zapchy. Je to normalne ? ?
? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.