Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: NN #60518:
predpokladam ze zachadzanie spojov si chrovatsky grob objednava a priplaca zo svojho rozpoctu, pokial tak spravi aj marianka, predpokladam ze nic nebude zasadne branit tomu aby tam jazdili spoje MHD
Reakcia na: Mike #60515:
Chorvatsky Grob je cast BA? (ked don MHD jazdit moze a do marianky ktora tiez nie je castou nemoze)
Reakcia na: Martin Fundárek #60506:
tiez som nad tym rozmyslal, tiez som si to prepocitaval a napadlo ma ze to by bolo skor realisticke, ten zisk v statisicoch a obrat v 113mil., tazko z toho vypocitat kolko penazi pripada na cestujucich kd tych 15mil su vsetci ludia v ZA za cely rok aj pri opakovanych jazdach

na podstate hybanie s cislami beztak nic nemeni - zilinsky dopravny podnik je ziskovy a kupuje novu techniku, kdezto DPB je za extremnych dotacii extremne stratovy a cestujuci sa vozia v starych srotoch
www.dpb.sk, rubrika "Stalo sa", utorok 18. 4. 2006

"O 14:48 vodič 34/4 2515 na konečnej Pri kríži pri obhliadke vozidla zistil, že je rozbité ochranné sklo pri 8. dverách. Bez zranenia. Technická závada - pnutie materiálu."

Hehe, to by bol aký dlhý autobus, iste by aj zložito (do)manévroval po uliciach Bratislavy. ?
Reakcia na: janohej #60514:
To zial ale Marianka nie je časťou BA, za to ZB áno. MHD je dotovaná tušim iba na území mesta, lebo dotácie idú z mesta. mimo mesta by bolo treba aj inú tarifu.
Konkrétne ale Mariánka mala záujem sa pričleniť k BA, tušim malo o tom byť aj referendum (občania by boli za). Ale vtedy bol primátor Moravčík a on bol proti, že s tým by boli pre BA iba ďalšie starosti, okrem iného údajne aj ďalšie $ výdavky. ?
SPOJENIE ZAHORSKEJ BYSTRICE A MARIANKY - LINKA MHD 37 a 505. Zahorska Bystrica a Marianka su takmer spojene a peso je mozne prejst pomerne rychlo cez jedno pole s potokom, ktore ju delia. Pri nepriaznivom pocasi po turistickej znacke - to je vsak trochu obchadzka. Je zvlastne,ze linka c. 37 a 505 do Marianky nezachadza. Prejde cez riedko obyvanu oblast medzi Lamacom a Zahorskou Bystricou a uz nezajde tych 1,1 km (vzdialenost medzi koncom Zahorskej Bystrica a zaciatkom Marianky). Uz prebiehajuca vystavba tuto medzeru medzi dedinami aj tak vyplni. Myslim, ze ked autobus MHD zachadza tak daleko od Lamaca, mohol by obsluzit obidve dediny.
Reakcia na: Andy #60477:
No, keď sa pozrieš, aké prehnité schody majú ik280... ☠
Reakcia na: untrop #60509:
ani nevies kolkokrat som sa o posledny schod delil s piatimi ludmi... a kolkokrat som ani hlavou nemohol otocit 😉 10 vobec neni prehnane cislo
Reakcia na: untrop #60509:
Nie, tam ich je 12. ? Tie počty na schodoch okolo 8 - 10 ľudí sú reálne ❗ Keď už niekto ( z tudiskutujúich) nechce uveriť donebavolajúcu preplnenosť 21 v rannej špičke, alebo niektorých petržalksých liniek ráno, alebo dlhodielové linky, alebo neviem ešte aké všetky linky; tak aspoň ten prepravný substrát (ináč sa to nazvať ani nedá), ktorý sa vozil pondelok 10.4 v náhradnej doprave autobusmi za trmavaje počas nehody ****tár šofér; alebo všeobecne substrát, ktorý sa vozí s NAD počas mimoriadnych udalostí v elektičkovej doprave v prepravných špičkách. To sú také obsadenosti tých vozidiel, že či by aj konštruktéri neboli náhodou prekvapení. Vtedy počítajte ľudí na schodoch, keď ani neviete, že či tá noha na ktorej stojíte je vaša. ? ?
Reakcia na: Dopravák #60493:
,,Ešte keď sa to nedajbože dostane na L22, fuuu to len bude... ", tvoj príspevok 60454, o zálohe ani zmienka.
Re #60499 Mego: S L 32 súhlas.
Reakcia na: si #60468:
prestan. na schodoch ziadnych 10 cestujucich nie je.
Viete niekto, na ktorom poradí l. 13 bude jazdiť T2-ka a na ktorom súprava?
Reakcia na: S499.1023 #60430:
To ma tiež napadlo. Ale minimálna osová vzdialenosť by bola zachovaná, aj keby mali obe vetvy spoločné koľajnice - tie bližšie k Baťovi. A väčšia osová vzdialenosť (pre smer Obchodná a z Obchodnej) by snáď vadiť nemala.
Reakcia na: NN #60501:
No ja by som tou desatinnou čiarkou pohol trochu ďalej. Ak by pri 15,6 milióna mali byť tržby 11,3 miliardy, každý cestujúci by musel zaplatiť vyše 700 Sk. Ono to bude asi 113,7 milióna a zisk asi tiež nebude 724 miliónov (skôr 724 tisíc).
este k tym revizorom trocha matematiky, stvrt miliardy prepravenych, 61000 chytenych ciernych pasazierov, panecku, skoro 2 stotiny percenta chytenych cestujucich... tak neviem bud su cestujuci v Bratislave neskutocne poctivi ze ich chytili nacierno cestovat len cca 0.02% alebo je uspesnost revizorov katastrofalna,

ked vezmeme v uvahu hyperoptimisticky scenar ze nacierno cestuju povedzme 2% vsetkych cestujucich, tak aj z tychto 5 milionov chytili len 61000 co robi smiesnych 1.2%, citane ludskou recou revizori chytia jedneho zo sto ciernych pasazierov, ak budeme pocitat s realistickejsimi 5-10% ciernych pasazierov zo vsetkych cestujucich, tak sa dostaneme pri 10% k uspesnosti jeden z patsto ciernych pasazierov

bravo revizori, este by mohli hodit cisla kolko revizorov vyhodili kvoli uplatkom nech sa pobavime na ich zmysle pre realitu
Revízori v Bratislave chytili v roku 2005 takmer 61-tisíc čiernych pasažierov. Pokutu 1400 korún viac než od polovice prichytených vymáhali súdne.

Revízori Dopravného podniku Bratislava v minulom roku vo vozidlách mestskej hromadnej dopravy prichytili takmer 61-tisíc cestujúcich bez platného cestovného lístka. Tí na pokutách, prípadne následných súdnych výdavkoch, zaplatili 66 miliónov Sk.

Približne 14 percent čiernych pasažierov zaplatilo pokutu priamo vo vozidle. Ďalších 30 percent tak urobilo v lehote 30 dní v doplatkovej kancelárii dopravného podniku na Olejkárskej ulici.
[...]
Revízor je oprávnený udeliť postih za cestovanie bez platného cestovného lístka vo výške 1400 Sk (prípadne 35 eur). Úhrada je jednotná pre všetky kategórie cestujúcej verejnosti.

Ak sa cestujúci do 30 dní dodatočne preukáže platným predplatným lístkom, platí len manipulačný poplatok 140 Sk. Pre každý typ platby má revízor osobitné potvrdenie. Po lehote 30 dní odstupuje dopravný podnik pohľadávku na vymáhanie advokátskej kancelárii, ktorá cestujúcim posiela upomienku pred žalobou.

Po vydanom platobnom rozkaze je vymáhaná čiastka zvýšená o poštovné a súdne trovy vo výške približne 3600 Sk. Ak dlžník neuhradí platobný rozkaz, prichádza k slovu exekútor a dlžná čiastka sa opäť predraží o 2500 až 4 000 Sk. Celkovo tak čierna jazda môže cestujúceho stáť až 10 000 Sk.

cely clanok
http://servis.pravda.sk/pda_art.asp?cl=A060420_165114_sk_pspravy_p01&o=sk_spravy&obr=1
Neviem,kto tu rozsiril tu famu s problemami pri prejazde...ale je to podla mna blud.Kebyze vidite,po com jazdia Solarisy v Bielsku-Bialej,tak nase cesty zvladnu absolutne bez problemov. ?
Reakcia na: E499.3056 #60496:
Ano...uz to aj oni uznali.Ved predsa SOLARIS je moderny trend ?
Aj u nas v ZA krasne vrzgaju plasty na Citybusoch a celkovo aj podvozok je nejaky divny...ta jazda za moc nestoji.
Ale ked sadnem napriklad na 5103(SU 12) v KE dakde na sidlisku Nad Jazerom,najradsej by som sa viezol az na Bankov...skoda,ze vystupujem vzdy pri stanici ?
Na Solarise nevidim ABSOLUTNE ale absolutne vobec ziadnu zavadu...maximalne sedadlo za vodicom...nic ine ?
MHD je napriek dotáciám v strate
(20.04.2006; Hospodárske noviny; s. 14; Podhorová Zuzana)
Väčšina dopravných podnikov, ktoré prevádzkujú mestskú hromadnú dopravu, končí v strate aj napriek štedrým dotáciám, ktoré sa pohybujú v stovkách miliónov korún. Z rozpočtov šiestich najväčších slovenských miest vlani radnice vyčlenili pre hromadnú dopravu spolu viac ako dve miliardy korún.

Najväčšie dotácie čerpá Dopravný podnik Bratislava. Hlavné mesto vlani doň nalialo viac ako 1,4 miliardy korún. Aj napriek najvyšším dotáciám v krajine prehĺbil podnik stratu o 36 miliónov na 180 miliónov korún. Dopravný podnik Bratislava prepravil vlani štvrť miliardy osôb, za čo zinkasoval takmer 970 miliónov korún. Jeho autobusy mali v minulom roku priemerný vek takmer jedenásť rokov, trolejbusy o dva roky viac. Ľudia sa v Bratislave premiestňovali na takmer osemnásťročných električkách.

[...]

Jediný ziskový dopravný podnik MHD majú spomedzi šestice najväčších slovenských miest Žilinčania. Dopravný podnik mesta Žilina vlani prepravil 15,6 milióna osôb, za čo utŕžil 113,7 miliardy korún a zarobil 724 miliónov korún. Žilinčania sa zároveň vozia na najnovších autobusoch, najstaršie jazdia po bratislavských uliciach.

- u toho zilinskeho je asi zle desatinna ciarka u obratu a malo to byt 11.3mld, inak by to bol dost nizky zisk pri takom obrovskom obrate (ktory je btw. neuveritelne vysoky)

tak ci tak co k tomu dodat - defenestrovat bratislavskych byrokratov na DPB a nenechat tam jedineho cloveka nezabezpecujuceho technicku prevadzku (vodici/servis) a nahradit vsetko zilincanmi
No neviem...Solarisi su mi sice sympaticke,ale mam trosku pocit,ze Citelisom mierne krivdite.Ale aj tak je to v podstate uplne jedno,pretoze dalsi nakup velkokapacitnych vozidiel bude pri vztahu mesta k MHD zase najskor o 9 rokov.A to uz bude opat vsetko uplne inak.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.