Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: d3k0 #59021:
Ja som myslel niečo trochu iné. Predstav si, že máš na linke 4 vozidlá a 6 vodičov a 10 min. interval. Na konečnej by vždy sedeli dvaja vodiči, pričom by tam nebol žiaden voz. Prišiel by voz na konečnú, vodič by zaliezol do búdy prestávkovať, z búdy by vyšiel vodič, ktorý prestávkovaním práve strávil 20 minút a odišiel by na linku. Za 10 minút by na konečnú prišiel ďalší voz s vodičom, ten by zas vystúpil, išiel na prestávku a hneď by z búdy vybehol vodič, ktorý by prevzal jeho voz. Čiže celý deň by si mal 6 vodičov a 4 vozy, pričom teraz by si v takom prípade musel mať až 6 vozov. Teraz som neuvažoval o nejakej rezerve napr. kvôli vyrovnaniu meškania. (ale stačilo by napr. aby tam vždy bol jeden voz, t.j. max. na vyrovnanie meškania do 1x dĺžky intervalu) Ale principiálne asi chápeš čo chcem povedať. Je to reálne?
Reakcia na: 81-71 #59027:
Zrataj si pocet spojov cez Safko pred vylukou a pocas nej (rannu spicku). Kazda krizovatka ma istu priepustnost...

Re #59026 untrop: Hmm, myslim, ze on narazal prave na 202... Nakoniec striedaci funguju na dost vela linkach a neustale su tercom zamestnaneckych peticii za ich zrusenie... Najlepsie je vsak davat striedacov tam, kde vozidlo preberu len na cas potrebny na prestavku (30 minut). Kolo na 202 trva ovela viac, takze by musel byt striedac na trati a tych vodici najviac neznasaju.

Pri 202 je teda ina situacia - striedac by asi velmi neuspel a v rannej spicke uz nie je priestor na vypravenie dalsich klbakov (nie su ani dalsie trolejbusy ani dalsie autobusy), a tak trolejbusy behaju na obrat, a ked uz musia mat zo zakona prestavku, nabehnu busy po skonceni spicky. Je to efektivnejsie ako zamestnat dvoch dalsich vodicov na to, aby spravili jedno kolo v rannej spicke.
Ten článok "Cez Šafarikovo nam. prejde viac elektriciek", nieje to trochu podivny nazov?Podla mna tade prejde rovnake mnozstvo elektriciek, len v kratsom case alebo bez mensich zdrzovaciek, ale mnozstvo vozov sa tam predsa dako nezvysi, nie?
Reakcia na: Puki #59008:
Počkaj si na električku, budeš tam mať 95ku.

Re #59012 si: Poviem krátko: systém je efektívnejší takto. Chýba tomu iba zhustiť intervaly (na tých už hustých kapacitné vozidlá) a to aj v sedle.

Re #59021 d3k0: S tým šetrením to Andy myslel asi tak, že by sa tento princíp zapracoval do celkovej tvorby grafikon a služieb. Teda že tam, kde je to možné sa točia vozy a vodiči oddelene od seba k čo najefektívnejšiemu využitiu, bez nejakého obmedzovania, že voz visí vodičovi na krku celý deň. Ani vlakové čaty ZSSK nejdú z BA do KE a späť aj s nejakými prestávkami.
Reakcia na: d3k0 #59021:
cize opravujem: 2 vozy, 2 vodicov 🙂
Reakcia na: Andy #59005:
Lenze treba prihliadat aj na to, ako by po reorganizacii zareagovali ludia a predsa len toto forum odraza iste skupiny ludi... Takze uz vidim, aky humbuk by bol, keby sa 88 predlzila...

Re #59006 AAA: Pre niektorych uzasne, pre niektorych rovnake, pre niektorych zle... Zalezi len od toho, co si kto z mojich prispevkov vybral 🙂 Je vsak pravda, ze na problemy, o ktorych som vedel (a viem) som nijako zvlast neupozornoval 🙂 To ale neznamena, ze ich nevidim, je vsak zvlastne, ze si realne problemy vsimlo len malo ludi... BTW, kde som napisal, ze chcem, aby 88 sla na Rajsku? Za to, ze je taka anketa, uz to musim chciet? Za chvilu ma tu zacnete obvinovat, ze este aj hlasy si vyrabam sam...

Re #59007 Andy: Yo, 2 ks, nechal som sa popliest 🙂

Re #59008 Puki: Mno a keby som do toho nerypal, tak ani tu 96 by si tam nemal 😛

Re #59011 funak: Zacali? Ved to robia uz daavno. A pripadne aj v "tretom" jazdom pruhu (tam totiz nie je prepadnuta cesta 🙂 )

Re #59012 si: Hmm a 87+98 by neslo? Pozeral som vikend, 3 minuty prestup na hrane, jazda 30 minut... Opacnym smerom sa ale treba pozriet, na ktoru 98 ist, aby si nestal stvrt hodinu na zastavke 🙂 No a este +3 minuty pesi presun Smolenicka -> Holicska 🙂 To je uz vcelku dobra konkurencia ex 78, nie?
Reakcia na: Mike #58981:
Asi sa nerozumieme IK435 budu odvelene na 4.kolonu
Reakcia na: d3k0 #58999:
Hm, myslel som, že to len jeden bus chodí na 202-ke ten ranný posilový do mesta.

A na 201-ke sú vždy len trolíky - tam sa prestávkovanie inak rieši?

A cez víkendy sú v tomto 201 a 202 ako riešené? To prestávkovanie sa týka len tých dvoch liniek, lebo majú oproti iným linkám pomerne krátke intervaly?
Reakcia na: Andy #59004:
No ono neusetrilo by sa tym nic, kedze tie tri 75ky aj tak vonku su 🙂 Navyse by si musel platit dalsich troch vodicov, ktori by vykonali len jednu jazdu...
Reakcia na: Mike #59013:
Možno by bolo dobré spočítať, koľko by sa ušetrilo a nejak to zverejniť, resp. poskytnúť správnym ľuďom... Neboli také pokusy niekedy už?
Reakcia na: 2006 #58979:
To nehovor ani zo srandy. ?
Reakcia na: fobust #59001:
...len aby jediným kritériom nebola zase cena. ?
mal by si bývať niekde na kremencovej"

Asi si myslel Kremnickú, Kremencová je trošku inde, v DNV. ? ?
Reakcia na: untrop #58986:
Kremnickú a Einsteinovu by som určite nerušil, tam je v blízkosti viac škôl, takže sú hojne využívané. Záporožskú tiež nie, chýbala by ľuďom z ulíc Očovská, Krupinská, Vilová, Harmanecká a čiastočne Vranovská.
odbory nebudu robit nic
Reakcia na: Mike #59013:
erata: ... vzbúrili + ODBORY by ...
Reakcia na: Andy #59007:
Jasné, 2 sú to: 75/3 a 75/5. ☺
Re #59005 Andy: ? ?
Re #59004 Andy: No z hľadiska efektivity a ekonomiky prevádzky by bolo najlepšie to čo hovoríš. Ale si môžeš domyslieť ako by sa vodiči hromadne vzbúrili + obory by robili brutal petície a protesty.
A zvlášť hrobusti, ktorí majú zrejme užšie kontakty na .......... ?
Reakcia na: d3k0 #58999:
" 38-50-minutova jazda 202+68 vratane casu na prestup"
spravit sa to da v idealnom pripade za 45 minut vecer zo 68 s odchodom z holicskej o 23:00 ked su total prazdne cesty (ale nesmie chytit z neakeho dovodu meskanie, lebo inac smola...)
inac sa celkova doba pohybuje okolo hodiny a viac (odporucam aby si si to vyskusal optimalne ked nebude vyluka na mileticovej a nebude tam kombinacia na prestup 201 + 202)
za 45 minut to vecer spravil aj slimak na L78 (a ked sa objavil za volantom niekto rychlejsi, tak bezne za 35 minut (a rekordmana co som zazil mal 30 minut) a nebolo sa treba trtkat cez krizovatku na zastavku obdalec (to je hlavne pekne vidno ked sa obcas vyroji viacej ludi z 202 na 68cku cez den a zoberu si to pomedzi auta; som zvedavy kedy tam niekoho zrazi 🙂 )

PS: pre mna bol stary system jednoznacne lepsi (jazdne doby sa mi v MHD neskratili a prestupovanie nie je mojou zalubou); ale sak uz som dost stary a je nacase aby som si uz tiez kupil auto... 🙂
Tak som sa dnes utvrdil v nazore, ze niektori soferi busov su nadejne sportove talenty. Zacali totiz na useku medzi zastavkami Luky II - ZS Budatinska pestovat novy sport..pretekanie sa, kto bude prvy na zastavke ZS Budatinska. Vozidla sa na semafore zoradia pekne vedla seba a cakaju na oslobodzujucu zelenu..Dnes sme to mali dokonca aj so zvukovymi prejavmi oboch zucastnenych.
Mame z toho fasacky pocit, ked pri prechode nerovnostami na ceste, sediac na sedadle lietame do nemalych vysok a stojac si buchame hlavy o tyce a strop vozidla. Najsamsuper je to v L59, tej totiz moze sofer riadne vyturovat motor, kedze na zastavke ZS Budatinska nestoji..

Dakujeme Vam, mili soferi ?
Reakcia na: fobust #58991:
pre BA sa temer urcite budu kupovat neklimatizovane ?

inak cobra je fajn, respektive hocico nove (snad az na porscheteru ...) by bolo fajn 😉

inak dneska prebrali v budapesti nove siemens eliny.. celkovo ich bude 40 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.