Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Teraz som si nakreslil na papier takú zjednodušenú modelovú situáciu. Trasa linky každým smerom trvá 10 minút, pričom na linke je 5-min. interval. V prípade, že by vodič musel každé kolo mať 15-min. prestávku a mal by po celý deň svoje vozidlo, potrebovali by sme na túto linku 10 vozidiel. (3 by stáli na konečnej A, 3 na B, 2 by šli z A do B a dve z B do A) Keby to bolo podľa toho systému "do búdy - von z búdy", ktorý ja spomínam a mali by sme požiadavku na priemernú rezervu vyrovnania meškania 10 minút, tak by stačilo 8 vozidiel, pretože na každej konečnej by vždy stáli len dve vozidlá (v momente príchodu/odchodu by tam minútu stálo len jedno). Čiže by sme ušetrili 2 vozidlá, čo je v tomto prípade úspora vozidiel 20%. Dokonca keby to nebola riziková trasa(a bol by napr. víkend), tak by stačila rezerva na meškanie 5 minút mínus nejaká manipulácia na obratisku, tak by sme ušetrili ešte ďalšie dva vozy. A to už by bola úspora 40%.

Ak by tu bol argument, že vodiči by chceli mať svoje vozy, tak možno by pomohlo za ušetrené finančné prostriedky zveľadiť pracovné prostredie, alebo finančne prilepšiť na výplatách... 😃

Ak by mali vodiči v každom voze dobré prostredie, tak by im to ani tak nemuselo vadiť...
Reakcia na: Andy #59029:
Chapem, chapem, ale ci je to aj v bratislavskych podmienkach realne... Z tohoto mi ale vychadza, ze by mali vodici po kazdom kole prestavku 30 minut. Alebo este by sa mohlo spravit to, ze by dvaja vodici boli len spickovi - t. j. pracovali iba ked by bolo treba pracovnu prestavku pre ostatnych 🙂 Kazdopadne ak je dnes problem, ze striedaci vystriedaju za sluzbu vsetky vozidla (a typy vozidiel) nejakej linky, tak potom co by sa stalo, ked by vsetci vodici vystriedali vsetky vozidla? 🙂 By ta prisli ukamenovat 🙂
Reakcia na: Andy #59029:
Týmto by sa vlastne vyriešilo aj to, že by si už ani striedačov nepotreboval, lebo vždy by vodiči na niečom jazdili, resp. sedeli by v búde. 🙂
Reakcia na: d3k0 #59021:
Ja som myslel niečo trochu iné. Predstav si, že máš na linke 4 vozidlá a 6 vodičov a 10 min. interval. Na konečnej by vždy sedeli dvaja vodiči, pričom by tam nebol žiaden voz. Prišiel by voz na konečnú, vodič by zaliezol do búdy prestávkovať, z búdy by vyšiel vodič, ktorý prestávkovaním práve strávil 20 minút a odišiel by na linku. Za 10 minút by na konečnú prišiel ďalší voz s vodičom, ten by zas vystúpil, išiel na prestávku a hneď by z búdy vybehol vodič, ktorý by prevzal jeho voz. Čiže celý deň by si mal 6 vodičov a 4 vozy, pričom teraz by si v takom prípade musel mať až 6 vozov. Teraz som neuvažoval o nejakej rezerve napr. kvôli vyrovnaniu meškania. (ale stačilo by napr. aby tam vždy bol jeden voz, t.j. max. na vyrovnanie meškania do 1x dĺžky intervalu) Ale principiálne asi chápeš čo chcem povedať. Je to reálne?
Reakcia na: 81-71 #59027:
Zrataj si pocet spojov cez Safko pred vylukou a pocas nej (rannu spicku). Kazda krizovatka ma istu priepustnost...

Re #59026 untrop: Hmm, myslim, ze on narazal prave na 202... Nakoniec striedaci funguju na dost vela linkach a neustale su tercom zamestnaneckych peticii za ich zrusenie... Najlepsie je vsak davat striedacov tam, kde vozidlo preberu len na cas potrebny na prestavku (30 minut). Kolo na 202 trva ovela viac, takze by musel byt striedac na trati a tych vodici najviac neznasaju.

Pri 202 je teda ina situacia - striedac by asi velmi neuspel a v rannej spicke uz nie je priestor na vypravenie dalsich klbakov (nie su ani dalsie trolejbusy ani dalsie autobusy), a tak trolejbusy behaju na obrat, a ked uz musia mat zo zakona prestavku, nabehnu busy po skonceni spicky. Je to efektivnejsie ako zamestnat dvoch dalsich vodicov na to, aby spravili jedno kolo v rannej spicke.
Ten článok "Cez Šafarikovo nam. prejde viac elektriciek", nieje to trochu podivny nazov?Podla mna tade prejde rovnake mnozstvo elektriciek, len v kratsom case alebo bez mensich zdrzovaciek, ale mnozstvo vozov sa tam predsa dako nezvysi, nie?
Reakcia na: Puki #59008:
Počkaj si na električku, budeš tam mať 95ku.

Re #59012 si: Poviem krátko: systém je efektívnejší takto. Chýba tomu iba zhustiť intervaly (na tých už hustých kapacitné vozidlá) a to aj v sedle.

Re #59021 d3k0: S tým šetrením to Andy myslel asi tak, že by sa tento princíp zapracoval do celkovej tvorby grafikon a služieb. Teda že tam, kde je to možné sa točia vozy a vodiči oddelene od seba k čo najefektívnejšiemu využitiu, bez nejakého obmedzovania, že voz visí vodičovi na krku celý deň. Ani vlakové čaty ZSSK nejdú z BA do KE a späť aj s nejakými prestávkami.
Reakcia na: d3k0 #59021:
cize opravujem: 2 vozy, 2 vodicov 🙂
Reakcia na: Andy #59005:
Lenze treba prihliadat aj na to, ako by po reorganizacii zareagovali ludia a predsa len toto forum odraza iste skupiny ludi... Takze uz vidim, aky humbuk by bol, keby sa 88 predlzila...

Re #59006 AAA: Pre niektorych uzasne, pre niektorych rovnake, pre niektorych zle... Zalezi len od toho, co si kto z mojich prispevkov vybral 🙂 Je vsak pravda, ze na problemy, o ktorych som vedel (a viem) som nijako zvlast neupozornoval 🙂 To ale neznamena, ze ich nevidim, je vsak zvlastne, ze si realne problemy vsimlo len malo ludi... BTW, kde som napisal, ze chcem, aby 88 sla na Rajsku? Za to, ze je taka anketa, uz to musim chciet? Za chvilu ma tu zacnete obvinovat, ze este aj hlasy si vyrabam sam...

Re #59007 Andy: Yo, 2 ks, nechal som sa popliest 🙂

Re #59008 Puki: Mno a keby som do toho nerypal, tak ani tu 96 by si tam nemal 😛

Re #59011 funak: Zacali? Ved to robia uz daavno. A pripadne aj v "tretom" jazdom pruhu (tam totiz nie je prepadnuta cesta 🙂 )

Re #59012 si: Hmm a 87+98 by neslo? Pozeral som vikend, 3 minuty prestup na hrane, jazda 30 minut... Opacnym smerom sa ale treba pozriet, na ktoru 98 ist, aby si nestal stvrt hodinu na zastavke 🙂 No a este +3 minuty pesi presun Smolenicka -> Holicska 🙂 To je uz vcelku dobra konkurencia ex 78, nie?
Reakcia na: Mike #58981:
Asi sa nerozumieme IK435 budu odvelene na 4.kolonu
Reakcia na: d3k0 #58999:
Hm, myslel som, že to len jeden bus chodí na 202-ke ten ranný posilový do mesta.

A na 201-ke sú vždy len trolíky - tam sa prestávkovanie inak rieši?

A cez víkendy sú v tomto 201 a 202 ako riešené? To prestávkovanie sa týka len tých dvoch liniek, lebo majú oproti iným linkám pomerne krátke intervaly?
Reakcia na: Andy #59004:
No ono neusetrilo by sa tym nic, kedze tie tri 75ky aj tak vonku su 🙂 Navyse by si musel platit dalsich troch vodicov, ktori by vykonali len jednu jazdu...
Reakcia na: Mike #59013:
Možno by bolo dobré spočítať, koľko by sa ušetrilo a nejak to zverejniť, resp. poskytnúť správnym ľuďom... Neboli také pokusy niekedy už?
Reakcia na: 2006 #58979:
To nehovor ani zo srandy. ?
Reakcia na: fobust #59001:
...len aby jediným kritériom nebola zase cena. ?
mal by si bývať niekde na kremencovej"

Asi si myslel Kremnickú, Kremencová je trošku inde, v DNV. ? ?
Reakcia na: untrop #58986:
Kremnickú a Einsteinovu by som určite nerušil, tam je v blízkosti viac škôl, takže sú hojne využívané. Záporožskú tiež nie, chýbala by ľuďom z ulíc Očovská, Krupinská, Vilová, Harmanecká a čiastočne Vranovská.
odbory nebudu robit nic
Reakcia na: Mike #59013:
erata: ... vzbúrili + ODBORY by ...
Reakcia na: Andy #59007:
Jasné, 2 sú to: 75/3 a 75/5. ☺
Re #59005 Andy: ? ?
Re #59004 Andy: No z hľadiska efektivity a ekonomiky prevádzky by bolo najlepšie to čo hovoríš. Ale si môžeš domyslieť ako by sa vodiči hromadne vzbúrili + obory by robili brutal petície a protesty.
A zvlášť hrobusti, ktorí majú zrejme užšie kontakty na .......... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.