"nezavadzam, tunak chcu ako som pochopil vsetci urovnove elektricky" - Tak tu je asi zásadný problém, zle si to pochopil. Rozhodne nie všetci na tejto stránke chcú úrovňové električky ako riešenie dopravnej situácie v Bratislave. ?
"kedysi tadial viedol koridor a alternativne sa pocitalo aj s tym" - Veď práve, že "kedysi". Dnes ten koridor vedie inokade, takže mesto z hľadiska ochrany koridoru NS koná správne (POZOR: tým nechcem povedať, že koná správne vo všetkom - zdôrazňujem to, keďže je tu tendencia chápať veci inak, ako boli povedané ) Osobne si veľmi dobre pamätám časy koncom 80-tych rokov, keď sa (vzhľadom na obrovské problémy s realizáciou definitívneho tunelového riešenia popod Dunaj) navrhovalo dočasné riešenie v koridore bývalej železničnej trate s ukončením na Mlynských nivách, kde malo byť aj depo (blízko križovatky Karadžičovej a Bazovej). To depo tam malo byť preto, lebo petržalská strana rýchlodráhy bola skrátená na tuším dve zastávky, teda neviedla až na Janíkov dvor. Skúsim to nájsť doma v archíve a napíšem viac.
Zastavka Petrzalka centrum bude kde? Pri Auparku? Alebo v Kopcanoch? Prestahujeme tam vsetky panelaky? Pokial viem, vsetci tvrdia len to, ze urovnova elektricka v meste je vzdy lepsia ako ziadny nosny system v Petrzalke.
nezavadzam, tunak chcu ako som pochopil vsetci urovnove elektricky, vid oficialny pamflet tychto stranok a schvalovanie elektricky urovnove krizovanie v meste ?
dovolim si tvrdit, ze ak sa postavi zeleznica a aj zastavky nivy a petrzalka centrum, tak zeleznica bude viac nosnym systemom ako elektricka
lebo tak ako ju planuju je to vsetko mozne, len nie nosny system a hlavne sa tesim na tie problemy na safku to bude posusnanicko !
Re #57565 tr3mp: kedysi tadial viedol koridor a alternativne sa pocitalo aj s tym
Re #57566 SZKV: tunak nejde ani tak o metro, ako o dorvany plan napojit elektrickovu radialu na safku urovnovo! vsak to musi schvalit len debil ... o ktorych zase na mestskom zastupitelstve nie je nudza, to je fakt
Trosku "nezazivnejsia" fotka toho busu je na adrese http://www.mosbus.msk.ru//6/046051.jpg Nepovedali ti zdroje, o co sa ten vodic s tym busom vlastne snazil? Dotycny Ikarus 435.17 je z roku 1997.
O tom videu s tým Ikarusom 435 v tuneli - keď tu Z začal rozprávať o sarkastickej montáži, tak mi to nedalo a opýtal som sa našich východných bratov. Ho**o montáž! ? Že vraj to bolo v naozaj Moskve, nedávno, túto zimu. Ale bolo to bez substrátu, služobná jazda (cez ten tunel nejazdí žiadna MHD linka).
By the way... ev. číslo toho busu je 04605.
? ? ?
ja sice nie som novacik, ale aj tak si ma prekvapil. hoci toto vysvetlenie uz aspon tomu vyjadreniu dava trochu zmyslu. spravat sa k jednotlivym cestujucim ako k zakaznikom, ktorych nechcem stratit je zakladom. ale suhlasim s tebou, ze cestujuca verejnost ako dav vie byt svina a ze nie kazdemu sa da vyhoviet. robim na staznostiach jedneho velkeho podniku a hoci primarnym heslom je spokojnost zakaznika, tiez sa toho nedrzim za kazdu cenu. lebo niektorym ludom pomoct nemozno... chce to len obrnit sa pancierom a ignorantov nevnimat, oni si totiz neuvedomuju, ze jednotlivy vodic za globalnu situaciu nemoze. takze len tak dalej, a snaz sa ani v buducnosti nikomu neublizit. ?
No vida, zase trocha naděje! A máš asi pravdu, že když to bude realizované, tak budete nejspíš mít ten vysnívaný "nosný systém", ovšem železnice je páteřním systémem MHD leckde (např. v Curychu nebo Stuttgartu) a nikdo se nad tím nepohoršuje. Ta električková radiála bude mít v systému vždy své nezastuputelné místo a bude zajišťovat zcela jiné přepravní vztahy než železnice! Shrnuto- když se to povede podle plánů, bude mít Petržalka kapacitní dopravu do zbytku města dvěma způsoby, zatímco kdyby se postavilo metro, tak jen jedním...
Áno, tam, kde bude vylúčená ostatná doprava, tam bohate stačia úrovňové električky. Zase zavádzaš: všetcia tu chcú segregovaný koľajový systém.
Re #57562 aquila: Nemalo. Z petržalskej radiály, kde budeš mať zastávky pomerne husto a blízko zástavby, sa dostaneš na nanajvýš jeden prestup do všetkých ostatných končín mesta, kam premáva električková doprava. Porovnaj s tým, čo by aspoň teoreticky mohla byť schopná zachytiť železnica aj s tými zastávkami. Keď k tomu ešte pripočítaš interval, ktorý z toho nevyhnutne vyplynie...
Železnica môže byť v Bratislave elegantný doplnok -- napríklad integráciou prímestských vlakov. Ale nosným systémom vzhľadom na rozmiestnenie tratí, bohužiaľ, nikdy nebude...
K jaké trati? Vždyť je to o těch patnáctimetrových Solarisech?!
Ale jedna věc mě tam zaujala- cituji: "Tretím prínosom je zníženie poruchovosti a prestojov vozidiel, pretože nové vozidlá budú jazdiť bez porúch". Ten pán má křišťálovou kouli? ? Něco takového bych neměl odvahu pouštět do světa, aby to náhodou nedopadlo jak s pendolíny- nejdřív celou ČR pokryly bilboardy "lepší než jste čekali" a nakonec jsme se dočkali jen mezinárodní ostudy...
p.s. ak by mesto nebolo sproste (co je) tak si presadi zastavku nivy a petrzalka centrum, a malo by to podstatne vacsi prinos pre NDS ako petrzalska radiala ..
Držím tomu projektu palce. Obávam sa však, že pre MHD vrámci mesta veľký prínos mať nebude. A dúfam, že si mesto dá pozor na to, aby táto výstavba definitívne nepochovala možnosť podzemného NDS MHD v centre...
tak s filialkou a tunelom pod dunaj to vyzera zase o kusok realnejsie
tipujem, ze zeleznice urobia schopnejsi nosny system ako veldajsi produkt tejto investicie, ako je ta temer nic neriesiaca petrzalska elektrickova radiala
Najdrahší dopravný projekt v slovenských dejinách začnú projektovať už tento rok
Možnosť, že pod Dunajom povedie tunel, je pravdepodobnejšia.
Prepojenie parížsko-bratislavského koridoru so severoeurópskou železničnou vetvou územím Bratislavy má finančné krytie.
EÚ dala na projektovú prípravu koridorov vyše 10,5 milióna eur (410 mil. Sk).
„Znamená to, že projekt sa bude definitívne realizovať,“ prízvukuje riaditeľ odboru železničnej infraštruktúry ministerstva dopravy Jozef Goláň.
Projekt počíta s predbežným rozpočtom vyše 14 miliárd korún, z ktorých väčšinu by mal pokryť príspevok z EÚ.
Jeho súčasťou je elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi do rakúskeho Marcheggu a druhá koľaj úseku Petržalka – Kittsee, prepojenie viedenského Schwechatu a Letiska M. R. Štefánika má vyriešiť nový železničný terminál na bratislavské letisko.
Najväčšiu časť rozpočtu zhltne výstavba hlavnej železničnej osi, ktorá z väčšej časti povedie pod zemou.
Zo stanice Bratislava-Predmestie pôjde koľajová trasa, ktorá vkĺzne pod zem a vyústi v Petržalke neďaleko Auparku. Výstavba by sa podľa železničiarskych plánov mala začať v roku 2008 a bude trvať päť až šesť rokov.
Foto - Vlado Benko
Rubrika: Spoločnosť, [10.2.2006, TREND / ms]
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SZKV