Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Emo #56803:
Ano, ja viem, ale všetko sa naraz nedá, jednak si Bratislava nemože dovolit taky rozsiahly vypadok elektrickovej dopravy, pretoze nema tolko náhradnej kapacity v podobe autobusov a trolejbusov. Druha vec je, ze by si to Bratislava nemohla dovolit naraz rekonstruovat ani z ekonomickej stranky. No ale konkretne: v podstate zle useky, ktore ešte treba nutne spravit:

1. Hlavná stanica - po triangel na Radlniskej (STU) - Tento úsek by sa mal poriešit v dohladnej dobe, pretože sa ráta s rekonštrukciou trate, ktorá bude spojená s prestavbou Hlavnej stanice, kde by elektricky mali mat nový podzemný terminál, takže v tom čase by sa mal spravit celý usek až po triangel pri STU. (2006-2008)

2.Trnavské Mýto-Miletičová-až po kríženie s Jégeho ulicou - Tento úsek sa má riešiť v časovej koordinácii s projektom prestavby plavarne Centrál a spredpokladanou výškovej budovy v tejto lokalite a v spojení s celkovou reorganizáciou dopravy v oblasti križovatky Miletičova-Záhradnícka (2006-2009)

3.Obchodná-Hurbanovo nám.-Kapucínska-Tunel - Táto rekonštrukcia je rozdelená do viacej etáp:Obchodná sa robí-teraz je zimná prestávka ? tento rok však bude vzapati po dokonceni Obchodnej ulice nasledovat Hurbanovo nám.-Kapucínska, táto etapa je spojená aj so zmenou dopravneho režimu na Kapucínskej a s vystavbou pešej zóny v tejto lokalite. Zároven by sa mala vykonat aj rekonstrukcia trate na nám. SNP, no a v buducom roku by sa mala začať kompletná rekonštrukcia tunela s rekonštrukciou koľajového zvršku v ňom.

4.Úsek vozovňa Krasňay-Gaštanový Hájik - bude sa realizovať tento rok.

*Roky v zátvorkách sú obdobia realizácie projektov, ktoré sú spojené s reknštrukciami tratí, ktore prebehnú v tom období.

Sú ešte úseky, ktore by si žiadali rekonštrukciu, no ešte nie su na zozname, sú to napríklad: triangel pre vozovňou Jurajov Dvor, Jurajov Dvor-po priecestie s Vajnorskou ul. pri Zlatých Pieskoch, úsek Pri Kríži-Horné Krčace, možno trať v Ružinove v dlhšom časovom horizonte.

Z tohto vyplýva, že trate sa robia, na terajší stav v MHD v Bratislave by som povedal, že až moc. ?

Logicky sú preferované úseky, ktoré "horia", čiže su na tom najhoršie alebo úseky, ktoré sú spojené s dakou komplexnou rekoštrukciou ulice alebo výstavbou (napr. Jesenského,Mostová,Obchodná atd.)
Niektoré trate su v mizernom stave, ale čaká sa na výstavbu, ktorá s danou rekonštrukciou bude spojená (napr. Hl. stanica-STU a pod.).

Myslím, že snaha riešit problém kolajoveho zvršku tu dlhdobo existuje a je snaha tuto vec riešit. Nad prevedenim podaktorých rekonštrukcii by dalo pozastavit, ale to už je iná vec, rozhodne to je aj tak lepšie ako nic. Budme radi a ešte raz radi, ze to tu nieje ako v Košiciach. ?
Reakcia na: Emo #56803:
A to ani nevravím o kapacite, hlavne v špičkách.
Reakcia na: 81-71 #56802:
Áno, veľa sa spravilo, ale veľa sa ešte aj spraviť musí. Miletička, Kapucínska - Tunel a mnohé iné.
Reakcia na: Emo #56799:
Ešte si zabudol na električky T6A5, hlavne III.série, tie su celkom fajn. ? A zvršok?Čo dodať, myslím, že časy sa rapidne zlepšili oproti stavu spred cca 10-15 rokov. Teraz ten zvršok je celkom fajn až na pár zvyškov z čias minulých, ktoré sa ešte nestihli poriešiť, ale má to veľmi dobrý spád tie rekonštrukcie. ? Viem, nie je to Viedeň, ale choď sa mrknúť do Košíc a zistíš, my máme zvršok milión krát lepší a že sa tu aj niečo deje. Napríklad v Košiciach okrem vykoľajovania sa eletričiek, ktoré je takmer na dennom poriadku kôli totálne brutálne otrasnému zvršku, na ktorom električky musia jazdiť uplne pomali...a na tu jednu rekonštrukciu Južnej triedy čo sa spravila od roku 1989 sa tam nič nedeje. My tu trate rekonštruujeme defakto skoro v kuse, modernizuju sa električky (v KE je max. 10 kusov po GO, inak otrasný stav ostatných) atd. Proste chod do KE a budeš čumeť ako je na tom BA dobre s električkovou dopravou. ?
Reakcia na: Andy #56800:
Tak ja zase chodievam takmer každú sobotu úsek Botanická záhrada - Nový Most - Petržalka radšej električkou. 30 a 37 sú pre mňa nepoužiteľné, 29 v sobotu nechodí a 28 má mizerný interval. Zato eliny chodia každú cvíľu, takže idem 1/4/12 +91. Prípadne 5/9 +93.
Reakcia na: Emo #56799:
No ja napríklad električky využívam na Ružinovskej radiále, tam chodia K2S, ale napríklad sa mi hnusí ísť električkou spod Nového mosta kamkoľvek, tak radšej idem na 28, 29, 30, 37, 70.
Reakcia na: SZKV #56767:
"A zatímco oni mají relativně blízko tramvaj (tu máte v Blavě celkem solidní),..."

To by som ani netvrdil. Máme síce modernizované K2S, pár T3S a T3AS, K2G (ale tú by som ani rátať nemal - je len jedna), ale inak sú tu električky dosť úbohé. Stále ešte jazdí veľa starých vozov, takmer neexistuje preferencia a o tom zvršku radšej pomlčím. ☠ ?
Reakcia na: 81-71 #56741:
Kapacitná bomba medzi autobusmi, ale neviem si predstaviť tú manévrovateľnosť.
Reakcia na: hoppusmark #56793:
Ešte som rozmýšľal nad tou podmienokou v zmluve.. ?
Keď DP vypisuje tender, tak by mal mať vlastne voľnosť čo sa týka stanovenia podmienok súťaže, samozrejme ak by podmienkami neboli úplné nezmysly, čo však UNIFIKÁCIA určite nie je..
Reakcia na: 81-71 #56794:
Nezdá sa mi, že by tie pneumatiky, čo sú na autobusoch, boli mladšie ako 10 rokov, asi preto tu nebola reč o žiadnom tendri.. ?
Reakcia na: hoppusmark #56793:

oprava tretieho riadku: "čiže nie 22 ale 150 až 200"
I ked je to niekedy moc zaujimave. Napriklad som zvedavy, ci aj v pripade pneumatik na trolejbusy a autobusy v tendri rozhodovala cena. Lebo len tazko nachadzam doveru v tom, ze pneumatiky GoodYear, ktore vídavam na vozoch MHD boli lacnejsie ako napriklad Matador a pod. ?
Reakcia na: m@rtin #56786:

Prepáč, zle som pochopil čo si tým myslel...

Unifikácii chápem, to mi vysvetľovať nemusíš..


Čo sa týka unifikácie vozového parku v BA, samozrejme že sa mal vypísať tender na oveľa väčšie množstvo vozidiel (čiže nie ale napr. 150-200), a tie mali byť postupne dodávané v priebehu niekoľko rokov..

A ak by sa k tým autobusom kupovali ešte trolejbusy a mali by byť s nimi unifikované, URČITE je možné po právnej stránke dať do zmluvy takúto podmienku.
Otázne je, či by sa potom musel konať nejaký tender.
Na druhej strane pokiaľ by nebol tender a výrobca autobusov pre BA by NECHCEL dodávať aj trolejbusy, nemožno ho k tomu nútiť a súťaž sa musí vypísať..


?
Reakcia na: m@rtin #56789:
No, ak mas na mysli ilegalne aktivity alebo aktivity pri najmensom nie uplne trasparentne, tak ano, v tom mas pravdu, vsetko sa da manipulovat, ale nespominam si, ze by sa posledne roky padlo podozrenie tymto smerom. Korupcia na Slovensku je, ale...nepoznam presne podmienky ale prvorada bola cena a vyherca skutocne ponukol najnizsiu cenu ci uz v pripade trolejbusov alebo autobusov. Mam skor pocit, ze Solaris je asi co sa tyka ceny konkurencieschopnejsi ? A este raz, ak by bola kriteriom kvalita, nizkonakladovost a pod. a nie cena, prehanali by sa tu mozno fakt znacky ako MAN,MERCEDES,VOLVO a pod. a nie SOR-y a Ikarusy...a to nehovorim o TAM-BUS-och, toto ma utvrdzuje ze vzdy bola iba cena rozhodujuca,nic ine.
galiyosha:
I cena se dá zmanipulovat. Nabízíme nejlevnější autobusy v ceně 8 milionů a pak až je dodáme, dokoupíte si pneumatiky.
Ve všem se dá manipulovat. Nechci tu pomlouvat a jestli VŘ proběhlo seriózně, je to jen dobře.
Reakcia na: m@rtin #56789:
Nepoznám zákulisné informácie, neviem, aké boli podmienky, ale jediným hodnotiacim kritériom bola cena. Pokiaľ všetcia uchádzači splnili podmienky a cenové ponuky sú v zalepených obálkach, ako chceš ten tender zmanipulovať? Iná vec je "nenápadné" nastavovanie podmienok typu "úprava karosérie katoforézou" a podobne, ale pokiaľ viem, nič také v Bratislave nenastalo...
81-71:
Já si přesto nemyslím, že u dnešních VŘ ať už v ČR nebo na Slovensku, rozhoduje cena. Ale něco úplně jiného...
Reakcia na: m@rtin #56786:
Samozrejme, ze ked ma Ostrava ine statne dotacie ako ine mesta, ze to takto zrovnavat nemozes. Ale ja som hodnotil ostravsku MHD najma z pohladu cestujuceho. ?

K tej 25Tr, prepac, dako som to zle pochopil, uz mit o je ale jasne. ?

A ktej poslednej reakcii:
"Ak sa dobre kuknes do katalogu vozidiel bratislavskej MHD zistis, ze to je uplne jedno, lebo, ako spravne napisal SZKV, Bratislava ma asi najpestrejsi vozovy park v Europe."

Ano, toto som napisal, ale dalej som napisal aj toto: "Jasne, ze to nemusi znamenat to, ze kupujme stale daco ine, ale DPB proste vypisal sutaz a najnizsiu cenu ponukol Solaris"

Takze treba citat dokonca. ? A neviem preco by nebola pre DPB kriteriom cena, ked vzdy vybera najlacnejsie, aj teraz Skoda Elektrik dala naj cenu pre trolejbusy. DPB zase rozhadzovat nemoze. Ak by nebola kriteriom nikdy cena ale kvalita, uspora a ine, mozno by tu dnes jazdili kvalitnejsie vozy, napriklad MAN, VOLVO, MERCEDES a nie dake žebracke SOR-y alebo Ikarusy. ?
galiyosha:
Na tomto se shodneme. Jenom se prostě pozastavuji nad tím, že DPB nechce unifikovat vozový park. A všichni víme, jak vypadají dnešní BA autobusy. Levá ruka neví, co dělá ta pravá. Pak DP čeká 2 měsíce na rozvodový řemen jenom proto, protože si jich neobjedná 20, ale pouze jediný. A to se sakra prodraží. I takové nároky na mechaniky, kteří se maj zaučovat na deseti typech, nejsou zrovna ideální.
hoppusmark:
Pokud se objednalo 6 25Tr, měly se koupit Citelisy. Pokud chtěl někdo koupit Solarisy Urbina, měl dříve objednat Trollina. OK?

81-71:
Já tu přeci nepíšu, že je Ostrava nějaká špatná. Jen jsem poukazoval na to, že není nejlepší a že není špičkou a to proto, protože se nedá jednoznačně říci, kdo tou špičkou je a kdo není. Ostrava dostává např. největší státní dotace ze všech krajských měst. Už jen proto srovnávat nemohu. Ano, Ostrava má perfektní MHD, ale s určitými chybami např. v systému, který např. za takovým Brnem pokulhává. Dodnes máš v Ostravě čtvrtě, které nejsou obslouženy bezbariérovými spoji. Je´d se podívat do HK, kde o víkendu nenarazíš na nic jiného, než na nízkopodlažní vozidlo. Kažý provoz má svá specifika plusy a mínusy a nedá se jednoznačně říci, že tenhle či onen, je nejlepší.

"2.A to čo sem dojde do Bratislavy v podobe Škoda 25Tr je čo? Čo to ma skrynu s IK280"
Přečti si prosím můj příspěvek ještě jednou.

"Ak sa dobre kuknes do katalogu vozidiel bratislavskej MHD zistis, ze to je uplne jedno"¨
To znamená, že když dodnes to tu vypadá jako "káždá ves, jiný pes", nemůžeme s unifikací začít od teď.

"ale DPB proste vypisal sutaz a najnizsiu cenu ponukol Solaris"
Nebuď naivní... To se neřídí cenou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.