Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ufo #55984:
Pokia¾ sa niè nezmenilo, tak, pokia¾ sa nemýlim, naša strana sa síce zaviazala, že spojí Petržalku s Filiálkou, toto spojenie však nie je súèasťou vôbec žiadneho európskeho koridoru, a tak hovoriť o nejakých miliardách z EÚ, ešte k tomu blokovaných èi premrhaných, je spájanie hrušiek s jablkami.

K tomuto na vlaky.net možno niè nebolo, ale keby som po aquilovi chcel ïalšie zdroje, urèite by som sa podobných stránok doèkal. Niè proti, vízie sú to pekné, ale on to tu prezentuje ako hotovú vec, ktorú nejaký zlý úradník na magorstráte celú zmaril...
Reakcia na: HB real #55975:
Tak to som pochopil tak,ze v centre pod zemou a na okrajovych stvrtiach podla podmienok prostredia?
Presne za to som.
Rozchod: postupný prechod na 1 435 mm.
Re #55974 yale: Napr. zvršok je v úsek Zátišie - Jurajov Dvor je myslím, konštrukčne stavaný na rýchlosť 120 km/h.
Re #55978 yale: Ale to potom môže byť NDS aj moderná rýchlodrážna električka, nie?
7851+52? O tom viem uz tak dlho, ako o tom, ze 7704/II ma byt vypustena po dokonceni 7703/II 😉

Tiez by ma zaujimalo, preco to nie je napriklad 7847+48... ale viem, ze to 51+52 nie je vobec iste (je to len uvaha).
Reakcia na: aquila #55944:
Aby mohlo ICE do Petržalky, jediné, čo k tomu treba, je upravenie nivelity nástupišťa v Petržalke. ICE má v Reichu povolenie jazdiť aj na trati Westbf.-Kledering-Hegyeshalom. Otázka je, na čo by sem chodilo... ?

Re #55981 galiyosha: na vlky.net nebolo nič k tomuto...
Inak s tebou súhlasím, ale zaujímavé je, že naše MDPT veselo podpisuje dohody s Rakúskom o výstavbe spomínanej trate. Riešilo sa to v roku 2004, neviem kde aquila dovtedy bol ?
http://www.bahnforum.info/smf/index.php?board=2;action=display;topic=11926;start=15
http://www.bahnforum.info/smf/index.php?topic=12113.0
JA sa chcem spytat ze co bude s tym plynofikovanym ikarusom ???? http://www.imhd.sk/ba/fotky/_00006/a1015c03.jpg
❓ ❓ ❓
Reakcia na: yale #55942:
🙂 Ja som len alergický na ľudí typu aquila, ktorí všade boli, všetko videli, ostatným tu hovoria niečo o "úbohom prehľade", a pritom nevedia ani prd. Na jeho trápne veľkohubé kecy som reagoval rovnakým spôsobom. 🙂
Reakcia na: aquila #55944:
Ale kdeže, ty demagóg, zase len zahmlievaš. NIČ si mi nevyvrátil, vyvrátil si akurát svoje tliachanice o nejakých miliardách EÚ, ktoré podľa Tvojich slov blokuje mesto, nehovoriac už o tom, že tento projekt vôbec, ale VÔBEC nijako nesúvisí s nosným systémom bratislavskej MHD.

A v tom pamflete sa VÔBEC nič konkrétne nepíše. To, že si videl nejaké lákavé obrázky na vlaky.net a spústu hypotetických projektov na kadejakých iných stránkach, nič nedokazuje. Všetky tieto megalomanské plány sú len v rovine zbožných želaní.

A na tie Tvoje úbohé invektívy mi ani nestojí za to reagovať. Úbožiačik...
Reakcia na: tr3mp #55977:

Ano to suhlasim bolo by dobre uz konecne postavit nejake nove podchody a hlavne skvalitnit kolajiska lebo je to kapacitne len tak-tak.A velmi by ma potesilo keby sa postavilo najake poriadne pristresie pre celu plochu kolaji.Co ty nato?
Reakcia na: Ámos #55958:
ešte k tomu vymieraniu BA - niekde som našiel údaj, že developeri odhadujú v Bratislave požiadavku na cca 40000 nových bytov. Bohužiaľ to neviem nájsť, ale myslím že aj takýto hrubý odhad hovorí o tom, že nejaký rozvoj tu asi je.

Teraz je otázkou, či sa mesto bude tváriť, že v zásade sa nič nedeje, starneme, vymierame a stagnujeme a to čo sa v regióne stavia je súčasť bubliny, ktorá spľasne, preto nám stačí tmoliť sa po centre po povrchu, alebo v nejaký rozvoj verí a zásadne ho podporí - napríklad aj tou trasou B.
Reakcia na: AAA #55973:
Ja výstavbu systému podobného DLR len podporím. V zásade nenamietam ani proti VAL, ale uprednostnil by som systém so železničným zvrškom a nie pneumatikové metro.

Zásadný rozdiel medzi električkou z Petržalky, ktorá povrchovo prechádza centrom a ľahkým metrom (DLR, VAL), ktoré ho prekoná podzemnou trasou, je, že metro rýchlo prejde aj centrom - teda bude aj ďaleko atraktívnejšie a v Petržalke bude možné k staniciam navážať cestujúcich aj z väčšej vzdialenosti - aj tak ušetria čas. Obmedzí sa tým význam sekundárnej radiály Panónska, cestujúci z južnejšej oblasti Petržalky nebudú chodiť napr. na 93ku, ale po priečke sa dopravia k najbližšej stanici metra. V trase B navyše budú dopravné požiadavky aj v iných úsekoch, napríklad Hlavná stanica - Trnavské Mýto (až Ružinov), Hlavná stanica - centrum.

Preto trvám na tom, že ten úsek v centre je rovnako dôležitý, ako petržalská radiála. Ak si pozriem mapu tratí z roku 1957, je zaujímavé že vtedy električka chodila aj do Petržalky, aj cez centrum na stanicu v priamej trase. Samozrejme, dopravné nároky boli vtedy úplne iné (neexistovala značná časť dnešného mesta), ale podľa tej mapky je zrejmé, že električka bola vtedajším nosným systémom, ktorú dopĺňali autobusy a trolejbusy.

Stojí za to si to pozrieť.

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=obr_ine/mapy&no=0&id=27302aeef7f5f9f11f2130212d
Najväčšia sranda na tomto fóre je to, že viacero diskutujúcich na tomto fóre si predstavuje ideálny nosný systém v cieľovej fáze ako LRT v centre plne mimoúrovňové (teda pod zemou), na radiálach segregácia podľa lokálnych pomerov, podľa možnosti takisto 100%. A pritom si tu často do metrofilov a električkofilov nadávajú ľudia s veľmi podobným názorom ?

fobust, aquila: K tomu U2, ak je pravdivá nasledujúca neoficiálna stránka, tak súčasné U2 bude rozdelené na dve časti a vznikne U5 a celá situácia bude vyzerať trochu inakšie.
http://homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/m/large2020.html
resp. viaceré etapy návrhov do budúcnosti:
http://homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/english/future.html

Re #55944 aquila: Možno by prospelo vecnosti diskusie, kedy si nabudúce uvádzal info o projektoch hneď (aj keď práve tento projekt pre mňa novinkou nie je) a nie až po dvoch-troch stranách vzájomného osočovania ... kto má toľko balastu čítať?
?

Re #55970 HB real: Má sa stavať nová stanica? No hlavne prestaničný priestor (= nákupné a administratívne centrum) a naviac aby sa nepovedalo nová staničná hala. Ale nejaká zásadná rekonštrukcia koľajiska a zvýšenie kapacity (napr. zväčšenie poštu nástupíšť, ich predĺženie) nebude... Aj samotný projekt má v názve "Predstaničný priestor Hlavnej stanice
ŽSR v Bratislave" ?
Reakcia na: yale #55974:


Plny suhlas!!!!

To sa mu asi len snivalo ze 110km/hod.Mam taky dojem,ze teraz niektore trate po modernizacii budu môct vyuzivat na rychlost 110km/hod len nebude to DPB ale budu to ZSR a pri rozchode 1435mm a nie 1000mm a miesto realizacie takejto rychlosti je staasne daleko od Ba.Urcite nie Rosenheim.

A ktomu metru ked tak agresivne predtina zem tak to by bolo treba vyhlasit do sveta mozno ho niekto aj posluchne a zacne zasypavat metro aby nebolo tolko agrasivne.Skoda ze tramwy je agresivna v uliciach a tam v niektorch castiach naozaj dobre neposobi.

K obyvatelom len tolko.Zacinam si pomali lamat hlavu co s tymi prazdnymi bytmi ked kazdy uteka z Ba prec.
Reakcia na: AAA #55973:

Ja som za rýchlodrážnu električku, teda plne segregovanú.

Tak to som pochopil tak,ze v centre pod zemou a na okrajovych stvrtiach podla podmienok prostredia?A to je potom aky rozdiel medzi metrom a tamway?Je jedno co bude premavat po radialach.Naj.je aby to spolahlivo a rychlo previezlo obyvatelov.Len este mam otazku.Aky rozchod kolajiska by ti vyhovoval?
Reakcia na: Ámos #55958:
nie si preťažený? jedna perla za druhou:

"maximalka je na Ruzinovskej trati nejaky 110 km/hod"

... a električka Jamesa Bonda tadiaľ bežne jazdí 110....

"V com je preboha metro mestotvornejsie? V tom ze popiera akukolvek ulicnu zastavbu a v podstate agresivne neguje linie a cele mesto pretina?"

... metro je veľmi agresívne, dokonca nepozorovane žerie malé deti...

Seriózne: ešte som nepočul, že by sa niekto sťažoval na agresivitu podzemného vedenia v tomto ohľade, a že by ľudia túžili pri doprave z bodu A do bodu B dodržiavať uličné čiary. Navyše kúsok vyššie spomínaš, že električka je astronomicky rýchla na rovnej trati, a teraz si zrazu proti tomu, aby takúto trať mala aj v centre?
A keď spomínaš Brno - tam sa práveže projektom podzemného vedenia už zaoberajú.

"Sucasny potencial mesta Bratislava je taky, ze rocne jej ubudne 5 tis. stalych obyvatelov"

... to máš pravdu - lenže napríklad cca štvrtina mojich kolegov trvalo býva v Bratislave, ale trvalý pobyt majú stále mimo nej, a ďalších cca 15-20 percent denne dochádza. Musíš akceptovať, že dnes už je trochu iný režim ako za komunizmu a ľudia nemusia všade nosiť bumážky...

Nehodil by sa ti viac nick "rámos" ? Pouvažuj...
Reakcia na: 81-71 #55947:
Lenže mesto s počtom obyvaeľov do 500 000, metro nepotrebuje a stačí mu rýchlodrážna električka, resp. DLR, alebo VAL. Alebo vieš čo, chodˇ na ŽU, a možno ti za tento názor hneď ponúknu miesto.
A metro do Petržalky: Nuž postavenie úseku Kamenné nám. - Janíkov Dvor obslúži radiálu, kde treba najvyššiu hodinovú kapacitu v celej sieti. Takže ak to chceš porovnať s Prahou tak sa to rovná úseku C Florenc - Háje.
Re #55948 aquila: Ukázal si svoju neznalosť intervalu napr. v Prahe. Citujem: ,,ani M1 nechodi v prahe v 90 sekundovom intervale"
Úradná obsaditeľnosť je pri 8 osôb/meter.
Re #55965 HB real: Ja som za rýchlodrážnu električku, teda plne segregovanú.
Reakcia na: HB real #55970:
Díky moc, to je pro mě novinka. Ale zase na druhou stranu si radši počkám, co z toho nakonec bude- v plánech u nás všechno vypadá nádherně, propagandu taky v ex-ČS umíme dobře, ale výsledná realita bývá mnohdy odlišná. Fakt je, že už hl.st. nějakou změnu potřebuje jako sůl- podobně jako v Praze je ústřední nádraží státu velmi nereprezentativní...
Reakcia na: aquila #55929:
Pozri, ty žobráčik beusácky. Ja ti nebudem vysvetĺovať náplň práce produktového managera. Ty by si to jednak nepochopil, jednak na to nemáš. Preto si pletieš produktového managera s akýmsi veĺkoskladom. A na hodinu by si ma možno vyhodil, ale ty v živote so svojou pseudovysokou školou neb udeš mať na to, aby si mi šéfoval. Keby som mal taký komplex, ako ty, tak sa nazvem nejako ináč. Ale ja to nepotrebujem. Ja robím prácu, ktorá ma baví a ktorú som robiť chcel. A nie ja som sa tu oháňal tým, že rozumiem miliardovým investíciám. Na to, čo je reálne a čo nie, stačí elementárny zdravý rozum. Ahoj, žobráčik, Yamahu ti predám, pre mňa je zákazník nadovšetko.
Reakcia na: SZKV #55968:

Abych vám to přiblížil- máte v Bratislavě cosi velmi podobného: postavili jste si nádhernou žst. Petržalka, jejíž význam je ale marginální, zatímco vaše hl.st. je dost umolousaná a vykazuje četné balkánské rysy. Takže na jedné straně nejhezčí S-Bahnhof vídeňské sítě a opodál "centralna gara"? Opravdu nic moc...

Tento rok by sa to malo uz konecne zmenit.Ma sa postavit nova stanica takze sa nechame prekvapit,ze ako to cele spiskaju.Sorry,ze nemozem davat otkaz ale dam ti to aspon takto: http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/pdf/stanica.pdf
Reakcia na: aquila #55929:
Jsi si opravdu zcela jist, že ty invektivy jsou na tomto DF vhodně?! Já beru, že každý čas od času napíše blbost, jsme lidé omylní (taky jsem jich tu už pěknou řádku utrousil), ale tahat sem osobní věci je velmi přízemní a nevkusné!
Mě sice poměrně často S499.1023 napíše něco peprného, to však ještě neznamená, že bych se měl po vzoru pavlačové drbny zajímat kde pracuje, co tam přesně dělá a zda je schopný či neschopný! Anonymita DF je dobrá právě k tomu, aby se dalo od osobních věcí abstrahovat a diskutovat o skutečných odborných problémech, já osobně bych příspěvky, jejichž základ tkví v osobních útocích a urážkách mazal!
Demokracie je o tom, že každý má na různé věci odlišné názory, každý má taky právo je prezentovat veřejně, ale to ještě neznamená, že můžeme na toho druhého s odlišnými názory kydat hnůj! A kromě toho už v Bibli stojí cosi o nastavení druhé tváře...
Reakcia na: Ámos #55949:
Pravdu máš, pravda je někde uprostřed. A on ten člověk nechápe, že mi jde o něco jiného. Zastávám totiž dogma, že KAŽDÝ KLIENT SYSTÉMU MHD MÁ ZA STEJNÉ PENÍZE NÁROK NA STEJNÝ STANDARD PŘEPRAVY JAKO OSTATNÍ.
Jen pro příklad- já nevidím nic divného, když v MHD jezdí autobusy 17 let staré (po GO)- jezdí to všude v ČR/SR, i když ty GO z hlediska kvality cestování nejsou nic moc (ba dokonce musím říct, že takhle "odbyté" generálky, jako mají nejstarší pražské busy se hned tak nevidí), ale pořád platí, že to nejhorší v Praze je srovnatelné s tím nejlepším v Bratislavě. Co mě ale v tomto případě nadzvedává ze židle je tvrzení, že není třeba obnovovat vozový park a můžeme si dovolit roční výpadek v dodávkách! NEMŮŽEME!! A kromě toho on tady psal vysloveně o tom, že nemáme Karosy starší deseti let, což je LEŽ, o generálkách původně ani slovo!
Dále- architektonické pojetí metra je samozřejmě samo o sobě pěkné, totéž platí o tramvaji na Barrandov. Ovšem nelíbí se mi, že zatímco se zdobí jedna unikátní tramvajová trať, jinde se množí pomalé jízdy jak houby po dešti, některé úseky si mohou podat ruce s Bratislavou, obnova vozového parku tramvají vázne (i kdyby těch škodováckých věcí za 5 let opravdu bylo 60, pořád se s tím většina cestujících pravidelně setkávat nebude) a DPP není schopen udělat ani takové triviální věci jako vypolstrovat látkou laminátové sedáky (jako jediný v ČR). Je to sice detail, ale cestovat třeba 40-60 minut v tramvaji, kde cestujícím topí pod pr.... (a třeba linkou 19 to z Hloubětína do Strašnic hodinu trvá a v dané relaci neexistuje adekvátní náhrada metrem), tak to není úplně ono. Totéž metro- nic proti jeho architektuře nemám, ba právě naopak, ovšem za jednoho předpokladu- pokud máme na to, abychom nemuseli šetřit na cestujících- tedy že např. nebudeme rušit záložní tramvaje (čekat na tramvaj zvečera 40 minut není to pravé- stalo se mi v úterý ve 21.10 na zastávce VN, čekaje na linku 3), nabídneme co možná nejčetnější a nejrychlejší spojení povrchovou dopravou v relacích, které přímo nekopírují metro a podobně. Pokud na toto nemáme, je třeba šetřit tam, kde to cestující bezprostředně nepocítí- a výzdoba stanic metra je jedna z možností.
Abych vám to přiblížil- máte v Bratislavě cosi velmi podobného: postavili jste si nádhernou žst. Petržalka, jejíž význam je ale marginální, zatímco vaše hl.st. je dost umolousaná a vykazuje četné balkánské rysy. Takže na jedné straně nejhezčí S-Bahnhof vídeňské sítě a opodál "centralna gara"? Opravdu nic moc...
Abych celou tu divnou diskuzi uzavřel- mě prostě vadí, když někteří cestující v Praze mají standard že by Curych záviděl a jiní se vozí jak v Sofii (a platí všichni stejně), o nic jiného mi nejde! To je taky důvod, proč miluju Prešov- samo o sobě vlastně nic moc (resp. nic jiného, než mají jinde), ale každý cestující může počítat s tím, že se mu dostane vždy stejného standardu, který je navíc v daných podmínkách maximálně možný.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.