jo na tom sa mozeme zhruba dohodnut. ja som tu od zaciatku hovoril, ze stavat tazke metro v petrzalke je aboslutny nezmysel, ale zaroven je nezmysel to napojit na safko tak ako sa to planuje.
ale ked uz mame byt realiti, tak vieme ze absolutna preferencia kvoli IAD nie je mozna. a preto aspon v centre je nutne zacat, kde je to najkritickejsie, preto povazujem tento projekt nedostatocny a je to moc velky skok z metra na obycajnu elektricku. mesto malo aspon ked nic ine pozadovat ist sice po moste ale poriesti aspon uplny zaciatok mesta ako je napriklad vo viedni myslim linky 18, wiener lokalbahnen, kde je to pod zemou.
ohladne elektriciek suhlasim, mesto nema na to kupit 44 vozov typu ULF aj vo viedni ich doteraz kupili len 150 od tusim 1999/2000 ? (uz neviem presne datumy) a to pritom vieden je na tom kusok inak financne ked si moze dovolit presadit projekt tunelu pod dunaj a lobau narodny projket za 600 milionov euro, teda 10% statneho rozpoctu SR
Re #55937 galiyosha: ohladne fedarlneho zhromazdenia by si clovek musel tie podklady bohuzial uz nechat
ohladne projektu filialka, ked si tak mimo a nemas prehlad je tvoj problem. tunak mas nieco z europskej komisie, je to projekt cislo 10. financovanie z EU je 85-90% projektu. cena projektu je zatial uvazovana na 14 miliard. EU doda zrejme 12 miliard vratane DPH. predpoklada sa zaradenie do obdobia 2007-2015, dokoncenie do roku 2015, mozno 2017 (zavisi od mesta ZSR projekty maju). jedna sa VRT trat az do 300 kmh a dobehanie vlakov typu ICE, TGV do bratislavy petrzalky.
Lenže Petržalka je MČ s najvyšším počtom obyvateľov a tým pádom s najvyššími prepravnými nárokmi. A úsek Sokolovská - Kačerov vzhľadom na miestne reálie nemôžeš s úsekom, ktorý obslúži Petržalku porovnávať.
Mesto so 450 000 obyvateľmi s trv. pobytom metro nepotrebuje.
Električka tiež môže byť plne segregovaná.
IMO, politická vôľa nie je momentálne na nijakú štátnu dotáciu, je to zaseknuté medzi jednou koaličnou stranou (MF, MDPaT, železnice) a druhou (mesto), do volieb sa to už asi nezmení, a čo za hrôzu bude po voľbách, to si ani nechcem predstavovať. Nosný systém - akýkoľvek - sa dá budovať len v prípade, ak štát, mesto (prípadne región) pôjdu spolu. Buď sa dohodnú, alebo sa budú robiť jednostranné trvalé provizóriá a trucpodniky.
A k tej časti - "ja, ako obyvateľ Petržalky...": nemusíš tu robiť vyhlásenia ako "robotníci z Kablovky proti podvratným silám" - toto je diskusné fórum, tu sa o ničom nerozhoduje, a či sem niekto napíše taký alebo onaký názor, na konečný výsledok, čo sa udeje to nemá nijaký vplyv. Budeš mať šancu ovplyvniť vývoj - napríklad vo voľbách.
A nebuď paranoidný - problém Petržalky nezapríčinili nejakí "metrofili", ale konkrétne rozhodnutia konkrétnych ľudí, najmä politikov (ktorí nemali nijaký vzťah nielen k metru, ale ani k doprave ako takej) a mlelo sa to raz tak, raz inak.
1.Prepocet je sice pekny, ale vidim, aky problem je zabezpecit prepravu ludi z Dubravky, KV a DD do mesta elektrickami.
2.A to si ako dosiel iba na pocet obyvatelov Petrazlky?Metro ako NDS pre Bratislavu by na rozdiel od elektricky kvalitne obsluhovalo omnoho viac ludi. V Bratislave sa cez den nachadza cca 700 tisic ludi /obyvatelia+prichadzajuci za pracou, prichadzajuci studenti, turisti atd./. Uz som to raz pisal, ale napisem to este raz, nevychadzaj iba z prepoctov I. etapy vystavby! V Prahe sa tiez neotvoril naraz cely system. Na zaciatku sa v Prahe otvoril tiez smiesne kratky usek trasy C, no keby sa vsetci k tomu takto stavali ako ty s tvojimi cislami, tak na tom otvaracom useku pražskeho C-èka by defakto tiež nemali koho vozit a v podstate by tiez nikdy nepostavili metro v Prahe. Este raz kukaj sa na to, ako na cely system a nie iba naI. etapu. A nerataj v tvojich vypoctoch 5-vozovej M1-ky. V Prahe na tom kratuckom useku na trase C na pociatku tiez nejazdili 5-vozove supravy ale 3-vozove supravy Eès. A to s tou radialou a napojenim snad nechces brat ako NDS...ja sa staviam k elektricke aj k metru ako NDS ako k systemom a nie ako k jednej radiale v pripade elektricky alebo len ku kratkemu useku z Petrzalky v pripade metra ale sa k tomu staviam ako k systemom, ktore by sa v buducnosti poriesili a fungovali by ako celok. V I. etape je to dost jedno, ani jeden alternativa podla mna nema uplne navrch co sa tyka riesenia prepravy obyvatelov centrum-5. bratislavsky obvod. No ak sa pozeram na system ako celok, co ponuka po dokoceni, jednoznacne + ma metro. Vacsia prepravna hodinova kapacita, rychlejsia preprava, nizsia koliznost/co je sposobene vyssim stupnom segregacie oproti elektricke/vacsia miera mestotvornosti, vacsi potencial co sa rozvoja mesta tyka co suvisi aj s tym, ze ma lepsiu prepravnu kapacitu, atraktivnejsi sposob cestovania /tiez sa dajme tomu v Prahe nevyberiem krizom mestom pomalou elektrickou ale rychlim metrom/ a uz vobec nehovorim o tom, ake atraktivne sa stavaju pozemky pri trasach metra /ceny mnohonasobne vyssie ako inde v centrach/ vsetky vyznamne firmy sa snazia mat co najblizsie svoje centraly, velke obchodne retazce atd. A co sa tyka dogmy, ze naco stavat metro do pola, je to len dogma u ktorej je pekne vidiet prospech metra. Poznam vela prikladov aj napriklad z Prahy, kedy sa metro potiahlo do miest, kde pocet obyvatelov ani nevyzadoval takyto kapacitny system a uzemie sa o par rokov rozvinulo na nepoznanie. Proste, podla mna, elektricka nema taky potencial ako metro. A financie? no ano, samozrejme ze elektricka je lacnejsia, ale je za to aj menej muziky. Musime sa rozhodnut sami, ci chceme mat kapacitny system pre moderne mesto 21. storocia zodpovedajuci mestu, ktore ma taky potencial ako Bratislava, ktora lezi priamo na krizeni dopravnych koridorov a cela tato aglomeracia alebo system elektrickovy vhodny pre mesto, ktoreho rozvoj a vyznam nieje az tak perespektivny ako napriklad Brno, ktore je navyse mensie asi o 60-70 000 obyvatelov a denne sa v nom nachadza o cca 220 000 menej ludi ako v BA vdaka inym pomerom nezamestnanosti, pretoze tolko ludi nedochadza do Brna za pracou a niesu Hl. mestom štátu! Pre Brno je elina ako stvorena ale nie pre vacsie a hl. mesto, pre Bratislavu!
Viedeňská U2 je ešte väčší nezmysel ako Budapeštianska M1, tá ma aspoň privilégium prvého metra na Európskom kontinente. U2 vo Wien vznikla prestavbou, k tomu úplne zbytočnou, podzemnej električky. ?
ak úsekom nazývaš celý úsek na území Petržalky čo už.
2.odstavec: Lenže Kamenné nám. bude ďaľšia etapa? A vyžadovalo by to ďaľšie provizórne úpravy.
3. Čo sa týka Kamenného nám. Z Nám. SNP má byť pešia zóna. Takže jediný kolízny smer zostane: Špitálska - Štúrová.
Ale predsa, čo je U6? V podstate rýchlodrážna električka.
čo sa týka tých intervalov: v prvom rade tá kapacita 20000 osôb/hod. je dosť vysoko nadhodnotená.
Trasa C, v CSP uvedené v intervale 1-2 min. http://www.dpp.cz/idos/ZJRRes.aspx?ttInd=1&date=6.1.2006&line=47918|1&from=1914|1&to=818|1&mask=-1&tt=pid
A špičkový interval 4 min. je možno v najmenej vyťaženom úseku celej siete. Konkrétne v stanici Zličín.
Vo Viedni špičkový interval 3-4 min. Takže, čo sa týka kapacít a intervalov, si problematiky neznalý. ALebo si si bral príklad z intervalu viedenskej U2, ktorá, ale nie štandardná svojim trasovaním?
A dlhé ULF má kapacit 313, pri 7 osobách/meter štvorcový, takže vyššiu ako 2*T3.
A to čo tu hovoríš o výhodnosti dlhých súprav v dlhých intervaloch ? ? ? . Predsa moderný prístup je robiť linky s krátkymi intervalmi.
Stačí, keď začneme s dvomi vecami, ktoré podľa vlastných bohorovných slov nebudeš mať najmenší problém dokázať:
#55930: "p.s. a co sa mi na tomto projekte tiez nepaci, ze mesto ho prezentuje ako docasny, pricom kazdy vie ze sa jedna o konecny projekt, minimalne prechod cez dunaj a zbytocne blokuje ZSR a hlavne 12 miliard z EU ..."
Dolož tých 12 miliárd z EÚ!
#55809: "taktiez si zisti plan IX. petrocnice a rozpocet federalneho zhromazdenia na rok 1990. to len aby si si nasiel zopar tebe vecne chybajucich faktov."
Okrem toho, že "Rozpočet Federálneho zhromaždenia" je niečo ÚPLNE INÉ, než máš zjavne namysli, opäť: Dolož!
Pokiaľ ani len TOTO nedokážeš dôveryhodným externým zdrojov, pre mňa si a naďalej zostaneš obyčajným luhárom.
V tom prípade neviem kto rozšíril diskusiu na ťažké metro, ale vzhľadom na kvantá spamu na tomto fóre som nemal možnosť to odsledovať.
Zhodneme sa v tom, že si za rýchlodrážnu električku, ak bude splnené nasledovne?:
1. Na radiálach absolútna preferencia na meistach kde sa dá a na tých kde sa nedá mimoúrovňové križovanie.
2. Centrálna mestská oblasť pod povrchom so zapusetním niektorých súčasných a výstavbou nových podzemnách trás.
3. Súpravy by tvorili vozy nové aj staré, neskôr by sa K2S (ktoré tiež dožívajú) nahrádzali už plne NP vozmi, článovými, modernými.
Osobne by som bral najprv T3Waňe až kým budú aspoň všetky súpravy vlakov minimálne takto NP. Až potom nové, plne NP vozy. Vzhľadom na finančné možnsti mesta sa mi to zdá ako vhodný obchod,ktorý ponúkne možnosť ľahšie cestovať telesne postihnutým bez ohľadu na linku NDS. Aspoň 50 nových váň do súprav s T3P, pokiaľ tieto budú dostatočne dobré (toto treba ešte preskúmať). Súčasné súpravy rozpojiť, získame tým dosť B-vozov. Ako som spomenul, treba na to ešte odbornú analýzu, kontrolu rámov vybraných T3 ktoré by prichádzali do úvahy a širšiu diskusiu.
ale od zaciatku, nie som najchytrejsi, do toho mam este daleko :lol:
mam snahu argumentovat a diskutovat.
ale kto tu hovori o TAZKOM metr !?!?
ja som tu hovoril vzdy o rychloelektricke a tunely od bosakovej do mesta. a v tom horsom pripade most + podzemou v meste!
to ze vy mate panicky strach z tunelov, co sa vami ? ze ste v zivote nevideli U6 tak neviete o com tocim je tiez vas problem.
ja vas ani nemam potrebu presdvedcovat, pre mna je toto relax lebo sa tu zasmejem na takych primitivoch ako igorko, galiyosha alebo si (aj ked si ma prekvapil) a rad si podiskutujem s ludmi ako technopol, AAA, drink, yale a X dalsich ..
Hmm. Keď si taký brutálne múdry, šikovný a všetko o nás vieš (aj naše názory a mená) a dokonca si múdrejší ako všetci my dokopy, tak načo tu vlasne píšeš? ? Lebo ak to všetko vieš, tak potom vieš aj že takto môžeš písať donekonečna tie tvoje "argumenty" ale nás nepresvedčíš. Daj mi sem výpočet prepravnej kapacity ťažkého 5-vozňového vlaku metra, vypočítaj k tomu interval, zohľladni a daj zoznam autobusových linek ktoré by si zrušil. To by pre začiatok malo stačiť. Akákoľvek diskusia s tebou nebude, pokaľ nepredložíš to, o čo som ťa požiadal. Ďakujem. ? Ak si odborník na dopravu, tak si vieš tieto veci jednoducho zistiť a vypočítať (výpočet prosím uviesť v príspevku). Prajem ti pekný večer. ?
p.s. a co sa mi na tomto projekte tiez nepaci, ze mesto ho prezentuje ako docasny, pricom kazdy vie ze sa jedna o konecny projekt, minimalne prechod cez dunaj a zbytocne blokuje ZSR a hlavne 12 miliard z EU ...
a keby nebolo mesto hlupe, tak si dajme tomu urobi mostovy variant a tlaci na ZSR ze im vyda povolenie ale pod podmienkou zastavok nivy a petrzalka centrum.
jo a S-Bahn by tiez hodne hodne zatrkativnil keby mohli dotacie na zeleznice davat ci uz VUC alebo mesta, co teraz nie je mozne, kedze to robi stat
ach jaj, igorko si fakt neokrochanec, co ti nevysli prepocty cenikov ? neboj, zajtra dorobis
vies igorko, ja odsudzujem anonymitu na internete takych neokrochancov ako ty, co si ju nevazia a ju naopak zneuzivaju. proste tu nadavaju ako pohania ale v realy by boli taky malicky az az.
ale ako si si nevsimol, tak jediny kto tu pluve si ty igorko, poznam takych neokrochancov ako ty, ale obycajne maju aspon tolko chochmesu, ze nepluvu. ale vidim, ze tebe je problem sa zdvihnut z toho primitivneho chovania
a v com klamem ? ze si akoze "produktovy manager" istej firmicky na elektroniku ? urobis mi ponuku na nejaku tu yamahu ?
skor mam dojem, ze pre teba je nedosiahnutelny ciel aj ta sukromna kvazi vysoka skola s.r.o a preto sa nad ludmi vyvysujes s tym, ze si manager vies ono je dobrym zvykom pomenuvanie funkcii ludom "manager" lebo im to zvysuje sebavedomie, commitment a lepsie pracuju, ale teba by som na hodinu vyrazil
Re #55919 Technopol: toto je praveze ten problem, lebo mesto bude musiet vozy kupovat za svoje, ale stat mu na ne neprispeje. jedno ako to dopadne. skor sa obavam toho aby stat apriori povedal pri mostovom variante, ze vsak je to len radiala, tolko novych vozov netreba.
ale dajme tomu, ze sa presunieme z fan fiction do reality a zobereme do uvahy, ze sa viac menej pocita a aj je schvaleny projekt cez stary most a sanca, ze niekto z mesta by predsa len chcel spolupracovat so ZSR na NDS sa limitne blizi k nule, tak tu su moje pripomienky k najvacsim uskaliam projektu rychloelektricky.
1. neuralgicky bod => safko. pokial toto kriticke miesto nebude vyrieseny mimourovnovo, alebo aspon solidne, tak to bude hodne hodne velky problem a dovolim si tvrdit ze sa budu tvorit "vlaciky" na moste priamo a na sturovej ulici tak ako ich pozname z kamenneho namestia.
toto povazujem dokonca najhorsie miesto projektu. ked uz mesto chce usetrit na tunely, tak mali urobit alternativu kde by sa minimalne elektricka hend zahrabala pod sturovu a dali pod zem aj kamenne namestie. to sa tak ci tak planuje cele prestavat v horizonte 10 rokov.
dalej, mesto sice schvalilo projekt ale uplne ignoruje moznost vyuzitia eurofondov, kde by s dobrym projektom mohli na dostat aj 100 milionov korun z EU fondov. mesto bedaka ze nema peniaze, ale EU fondy nevie vyuzit ...
2. nakup novych voznov => bude sa setrit kde sa da a pochybujem ze sa ozaj kupi 44 novych zostav. dalsi problem je, ze aj s plnym poctom 44 suprav ( co i len 20m) bude problem naplnit kapacitu a vyriesit na solidnej urovni spoje.
3. kvoli bodu jedna a dva, vo velmi optimistickom variante bude interval v najlepsom pripade 3 minuty, ale tomu osobne neverim a budeme radi za 5minutove intervaly so 40m supravami.
4. usetrenim na tunely, stat neda viacej. co da stat na prvu fazu tym to hasne, ziadne dalsia dodavka "usetrenych" penazi je mytus. tu sa ide hop alebo trop. mesto mozno dostane peniaze na radialu (lebo inak ju nepostavi, kedze na to samo nema), ale nic viac. co sa nevyboxuje hned, to nebude.
Re #55917 galiyosha: uz som ti pisal, ja som svoje fakty odkomunikoval. konkretne mi vyvrat co i len jeden
2 m@rtin: toho ineho typka si nevsimaj, nestoji to za to praha sa rozvija velmi, velmi dobre. su tam muchy, ale kdo je perfektny ? (okey, vieden :lol: )
dovolim si tvrdit, ze praha sa najlepsie postavila k rozvoju MHD z celeho vychodneho bloku.
nova draha na barrandov aj predlzenia metra su mestotvorne prvky, ktore si praha zasluzi. a narazka na to ze ich ludia budu vandalizovat ? preboha to kde sme ? snad v 21 storoci! a zase tolko hulvatov ako igorko tam snad nezije
ohladne vlakov ako MHD v prahe, tie sa prekvapivo dobre osvedcili beho povodni
Re #55921 drink: ohladne S-Bahnu by to malo velky vplyv ak by sa ozaj postavila stanica petrzalka, a zastavky nivy + petrzalka centrum (t.j. v okoli bosakovej). s tym ze by sa z fililaky, tak ako je planovane, stala nove hlavna stanica => bratislava centrum a kam by smerovala cela primestka doprava.
napojenim na nivy by bol vyriesene aj tolko potrebne komplexne prepojenie bus & vlak.
Re #55923 AAA: petrzalska radiala by nezdgradovala na obycajnu, ona by sa nou stalo, len s tym rozdielom ze cast useku by bol mimourovnovo rieseny (ak stat da $$$)
NDS by sa ozaj tak skoro uz nezapustil pod zem. keby bolo v mostsnom variante aspon doriene ta tolko preflaknuta podzemna stanica elektricky na kamenom, tak beriem a uznavam, ze je to vyhodnejsie, ale take nieco som v projekte nenasiel a nenajdeme to ani za 30 rokov.
pri metre by sa stat nemohol vyhovarat a by bol vacsi problem kratit investiciu, pri elektrickach je to nenormalne jednoduche.
o zruseni IAD sa neda v tejto oblasti uvazovat, lebo MHD je prilis o nicom. ani vo viedni si take veci nedovolia a tam MHD v podstatne inej urovni
ja som tu uz X krat spominal, nejedna sa o metro v celom rozsahu ale nieco ako U6 vo viedni. ze v centre to mus ist pod zem a to tato petrzalska radiala nebude splnat minimalne do roku 2030 ak nie dlhsie ...
ani M1 nechodi v prahe v 90 sekundovom intervale je vyhodnejsie dat dlhsiu supravu na dlhsie intervaly ako kratsie na male intervaly.
inak kratka ULF ma asi 40 miest na sedenie 90 na statie, to len ako referenciu
interval 4,2 minuty sa ti zda moc pre metro ? a ty kde zijes ? snad mimo moskvy kde tych 90 sekund ozaj dosahuju sa interval metra v spicke pohybuje v extremnych pripadoch 2 minuty, ale inak 3 minuty je standard.
A taký malý prepočet som zabudol. Ak by do Petržalky chodila napr. jednotka metra M1. M1 poskytne jednosmernú hodinovú kapacitu pri intervale 90 s 1464*45=65880 cestujúcich. Teda ak by to metro chodilo stýmto intervalom tak za 2 hodiny odvezieš celú Petržalku. Takže asi taká je reálna potreba metra v BA.
Ak by bola potreba 20 000 osôb/hodina, tak ti stačí 14 vlakov/hodina. Teda interval 60/14 4, 2 min. v špičke. No pre metro je to interval vhodný skôr do víkendového prevádzkového režimu. Takže tak.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA
2.odstavec: Lenže Kamenné nám. bude ďaľšia etapa? A vyžadovalo by to ďaľšie provizórne úpravy.
3. Čo sa týka Kamenného nám. Z Nám. SNP má byť pešia zóna. Takže jediný kolízny smer zostane: Špitálska - Štúrová.
Ale predsa, čo je U6? V podstate rýchlodrážna električka.
čo sa týka tých intervalov: v prvom rade tá kapacita 20000 osôb/hod. je dosť vysoko nadhodnotená.
Trasa C, v CSP uvedené v intervale 1-2 min. http://www.dpp.cz/idos/ZJRRes.aspx?ttInd=1&date=6.1.2006&line=47918|1&from=1914|1&to=818|1&mask=-1&tt=pid
A špičkový interval 4 min. je možno v najmenej vyťaženom úseku celej siete. Konkrétne v stanici Zličín.
Vo Viedni špičkový interval 3-4 min. Takže, čo sa týka kapacít a intervalov, si problematiky neznalý. ALebo si si bral príklad z intervalu viedenskej U2, ktorá, ale nie štandardná svojim trasovaním?
A dlhé ULF má kapacit 313, pri 7 osobách/meter štvorcový, takže vyššiu ako 2*T3.
A to čo tu hovoríš o výhodnosti dlhých súprav v dlhých intervaloch ? ? ? . Predsa moderný prístup je robiť linky s krátkymi intervalmi.