Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #55451:
pisal som trosku mylne infomacie 🙂

ohladne U4, tam je mimo koncov vlastne temer kompletne podurovnove riesenie. z velkej casti v "otvorenom" zareze ked to tak poviem.

centrom ide U4 vyslovene v podzemi. zhruba od stanice karlplatz ide v zareze.

inak ja si osobne predstavuje bratislavsku rychloelektricku ako U6, kde mimochodom jazdia elektricky a nie metra 🙂

ohladne tvojej predstavy vystavby elektricky. ak by to vyslo, tiez som neni proti, ale pochybujem, ze to tak pojde a zostane to na bode ze budu chciet tak ci tak stavat tunel pod dunaj a na tom to zamrzne.

ohladne vyuzitia zeleznic, myslim ze to je viac nez dobry navrh 🙂

a tiez si myslim, ze by nebolo zle ho skombinovat.

v podstate by zatial stacilo keby sa okrem stanice filialka urobili aj nivy (miesto tam je) a je to v pohode ..

no vidis, tak nakoniec sa zhodujeme plus minus 🙂

len ako hovorim, realita je ina a bude velmi ina.

ja osobne neverim, docasnemu napojeniu na safku ... bojim sa ze to bude minimalne do roku 2035-2040 to trvale ..
Reakcia na: aquila #55444:
Nie je podľa teba trochu absurdné pri výstavbe metra používať ako jeden z dôležitých argumentov to, že raz za rok je kalamita? Lebo ja ti zas môžem argumentovať, že raz za pol roka niekto zavolá, že v metre je bomba a je kolaps jak vyšitý. ?
Reakcia na: aquila #55444:
S Novým Mestom je to ťažké, to máš pravdu.

U4: Ak som dobre rátal, z 20 staníc je 7 podzemných, zvyšné sú vystavené poveternostným vplyvom. Na km presne to neviem, ale pod zemou je určite menej ako 50%. O U6 vravíš Ty, že je pod zemou 25%. Obávam sa, že mi uniká, v čom mám mylné info o U4 a U6 (nemyslím to ironicky, fakt neviem).

Moja predstava budovania rýchlodrážnej električky (ak by sa budovala) je nasledovná:
- mimoúrovňová trať v Petržalke, definitívny prechod Dunaja Starým mostom, dočasné napojenie na Šafárikovom námestí
- hneď po predchádzajúcej etape vybudovanie podzemného úseku Šafárikovo nám. - Hlavná stanica. Vjazd do tunela v priestore súčasného výstupišťa busov na šafku. Zároveň prestavba križovatky, na mimoúrovňovú pre električky
- vybudovanie podzemného úseku Hlavná stanica - Miletičova, + prestavba, či úprava úseku Miletičova - Ružinov
- dostavba úseku Ružinov - Letisko
- dostavba podzemného úseku Podhradie - Mlynské nivy - Trnavské mýto - Kukučínova s napojením na Račiansku.
- ďaleký výhľad trať Lamač/Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - Mlynské nivy - Slovnaft - Dolné hony
Zdôrazňujem, že je to moja predstava, ktorá nie je v súlade s územným plánom...

Pred troma rokmi som sa aj ja zaoberal využitím železničných tratí v Bratislave na mestskú dopravu, vo výhľade bol aj tunel popod Dunaj 🙂 Keď už tu o tom debatujeme, prikladám grafickú časť návrhu ako prílohu.

Prvý obrázok je navrhovaný stav k 1.1.2003 (s nutnou postupnou dostavbou neexistujúcich zastávok), aj s linkovaním 🙂
http://hrady.sk/imhd/sbahn2003.png

Druhý návrh je výhľad na rok 2015, obsahuje aj tunel popod Dunaj, aj trať Petržalkou. Reming sa teda celkom stotožnil s mojim návrhom ? Chýba mi tam odbočka na letisko (predsa len je to nedokončené), naviac je tam trať popod centrum, čo je to, čo mi na súčasnom návrhu ŽSR chýba najviac. Riešenie na obrázku (s doplnením odbočenia Kamenné nám. - Mlynské nivy) + trať na letisko + kvalitnú sieť rekonštruovaných a nových električkových tratí by som bral všetkými desiatimi. V návrhu nie sú zvýraznené podzemné úseky, to si ale dokáže miestaznalý podľa pomerov doplniť sám ?
http://hrady.sk/imhd/sbahn2015.png
Reakcia na: aquila #55449:
pokial viem tak nie je to len MC Nové mesto, ale predovšetkym primator Ďurkovský, ktorý si predstavuje, že na dnešnom kolajisku pri Kukurici bude obytna stvrt
Reakcia na: Presbourg #55448:
co viem, tak sa koridor vysokorychlostnej trate pariz - vieden - bratislava zaradil medzi 30 prioritnych projektov EU.

naklady sa odhaduju na cca 14 miliard korun, s tym ze by sa urobilo dvojkolajove tunelove prepojenie popod dunaj, podzemna stanica Filialka, zdvojkolajenie trate od petrzalky a schopnost prijimat vysokrychlsotne vlaky ICE.

dalej je sucastou projektu napojenie na stanicu nove mesto, hlavnu stanicu (tunelmi) ako aj napojenie na letisko.

EU by financovala 90% nakladov.

problem je na strane mesta, ktore sa nechce dohodnut na ziadnej moznosti.

poukazujem na to, ze by sa mohol hned budovat NDS vo svojej finalnej podobe, ze by skratka mesto ZSR a stat spojili a mohol by sa (priklad) robit jeden dvojkolajovy tunel pre zeleznicu pod dunaj a jeden dvojkolajovy tunel pre metro/rychloelektricku, s tym ze jeden pre druhy by bol zachranny.

mesto by to zrejme vyslo drahsie ako terajsi plany, ale vysledok by stal za to...

preto narazam na malost MsU ...

inak MC nove mesto samozrejme chce pozemky vo fililake 🙂
Reakcia na: Matej Balog #55446:

pokial si pamätam tak boli 2 navrhy ako sa napojit na uz existujuce trate.Len sa nieco udialo a lezi to na mrtvom bode jednalo sa o to ze mesto vyhodi zbytocne peniaze ked zrekonstruje stary most lebo by to stlo najmänej 1,5mld a aj tak je definitivne naprojektovany tunel pod dunajom.Takze teraz sa asi uvazuje o tom ze nebudu nic robit so starym mostm. ?
Caute.Vedel by mi niekto napisat,ze ako sa skoncilo rokovanie mezi mestom a ZSR ide o stavbu BID Raca-Trnavske myto(tunel)-Nivy-Petrzalka(koniec tunela)-ZST-Petrzalka.Mozno to poznate pod nazvom Koridor Paris-Vienna-Blava.Pri posledku viem len tolko ze MC N.mesto robilo ako nepricetne nechcelo dovolit stavat podzemnu stanicu na Trnavskom myte ale neviem ako sa to dalej vyklulo.Ak vie niekto co sa deje dalej nech mi napise dik.
Ohľadom petržalskej električky, ako by sa mala napojiť na Šafárikovom nám.? Myslím ako by to bolo s parkom, obratiskom busov a zdvojkoľajnením Štúrovej. Sú nejaké zverejnené projekty? ? ? ?
Reakcia na: 81-71 #55441:
Ako som sa dozvedel, ak by Horehronec meškal, akcia nás počká. 🙂
Reakcia na: tr3mp #55443:
ja ti len zopakujem ze mesto bolo to ktore odmietlo rokovat, hlavne mestska cast nove mesto.

ako zrejme sam dobre vies, az ministerstvo prinutilo si sadnut spolu ZSR a mesto, ked povedali, ze stat neprispeje BA na metro.

ohladne U4 a U6 mas trosku mylne informacie.

konkretne U4 je v drtvej casti pod urovnou resp pod zemou.

U6 je pod zemou len asi z 25% potom je na viaduktoch/estakadach.

ale pointa je v tom, ze v centre to ide pod zemou resp tam kde treba 🙂

sam vies, ze v petrzalke som aj ja za urovnovy variant, bolo by zbytocne mrhanie penazi tam stavat podpovrchovy ...

ale co som zasadne proti, je nezmyselne napojenie na safku.

ked tak som za konecne riesenie jedenj radialy, a nie docasne riesenie, ktore tu bude strasit nasledujucih 20 rokov ...
Reakcia na: aquila #55439:
Jasné, veď som písal, že je to na odľahčenie 🙂 Na druhú stranu, nadpolovičná dĺžka viedenských U4 a U6 nie je podzemná, takže tunelovanie nie je jediná možnosť spoľahlivej dopravy. Dokonca aj povrchová úrovňová doprava ako električky môže mať o dosť vyššiu spoľahlivosť pri vylepšených technických opatreniach na jej zabezpečenie (vyhrievanie výhybiek, zníženie počtu kolíznych miest, ...)

No, keďže návrh nemá byť aký, keďže mesto odmieta rokovať pre svoju malosť, nemôže teda návrh (keďže neexistuje) navrhnúť využitie železnice pre pre NS MHD a teda mesto nemôže posúdiť, či bude schopný návrh stavby železnice zabezpečiť požiadavky mesta na NS MHD ? Ale vážne, určitú predstavu využitia trate pre NS železnice (a Reming Consult) majú, inak by si nemali s čím ani sadnúť k rokovaciemu stolu s mestom. Táto predstava je zatiaľ nedostatočne publikovaná (čo chápem, 99,99% ľudí by to aj tak nič nepovedalo...). ?
Reakcia na: tr3mp #55437:
Sorry, že trochu od veci, ale kontaktoval som ťa e-mailom na tr3mp@imhd. Mohol by si mi prosím odpovedať? ? ? ? ? ?
Reakcia na: Andy #55438:
Aha, tak fajn, zdá sa, že v tom vlaku pojdeme viacerí ?
Reakcia na: tomas1 #55412:
Je smutne ze nevies rozornat nasu vlajku od Slovinskej.Ale ze si to ty tak to berem. ?
Reakcia na: tr3mp #55437:
sam vies, ze sa tunak jednalo hlavne o zlyhanie ludskeho faktora 🙂 videl si ake su najnovsie opatrenia a ako metro zrekontruovali ?

navrh nema byt aky ked mesto apriori odmieta rokovat, pre svoju malost 🙂
Reakcia na: 81-71 #55436:
Ak do BB príde Horehronec s max. 3-hodinovým meškaním, tak áno. 🙂
Reakcia na: aquila #55434:
K textu "ano ma kopu obmedzeni a je zranitelna. co je pod zemou nie... " na odľahčenie ako odpoveď pripájam link http://metroweb.cz/povoden/foto-metro.htm 😉

K tomu využitiu železničného tunela pre NS MHD len zopakujem, že všetky zatiaľ publikované zámery neobsahovali rozvedený konkrétny spôsob využitia, takže posúdiť návrh nemôžem ...
Reakcia na: 81-71 #55435:
Ide niekto zajtra do BB na tu akciu?
Ide zajtra do BB na tu akciu?
Reakcia na: tr3mp #55421:
ano ma kopu obmedzeni a je zranitelna. co je pod zemou nie...

narazal som na to, ze keby sa mesto a ZSR dohodli, mohla budovat metro v konecnom variante a v docasom a zcestnom napojeni na safku ...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.