Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bhlokvva #40013:
Pokusim sa nejako suhrnne odpovedat:
Cely system zacina pri vodicoch a ich tzv. sluzobnych zadeleniach. To su cislovane zoznamy sluzieb, ktore vodici robia. Vacsina z nich funguje tak, ze kazdy den sa vodic "posunie" o riadok nizsie vo svojom zadeleni (jeho partner, ktory prave robi sluzby z vedlajsieho stlpca, tak isto, a ked pridu na koniec, stlpce si vymenia) a robi sluzbu, ktoru ma v danom riadku. Zvycajne teda v jednom riadku su dve sluzby na tom istom voze, jedna rano, druha poobede, aby boli partneri spolu na voze. Konkretne sluzby v zadeleniach su zvycajne z nejakej mnoziny liniek - napr. na 3.DPA v tzv. CNG zadeleni su sluzby na vsetkych linkach, kde jazdia CNG vozy z 3.DPA, zoradene relativne nahodnym sposobom. Vseobecne vo vacsine zadeleni sa vyskytuju sluzby na roznych linkach, nie len na jednej.
Okrem takychto "klasickych" zadeleni existuju aj zadelenia bez posuvu, kde jeden clovek robi stale tu istu sluzbu (zvycajne tzv. delenkari - ti, co robia spicky, cize delene sluzby), a cez vikendy mavaju volno. Samozrejme, delene sluzby sa nachadzaju aj v "klasickych" zadeleniach.

Z toho, aku sluzbu robi vodic, sa potom odvija to, aky voz kedy kde bude - ak maju vodici "prideleny" voz, tak vo vacsine pripadov ho maju na svojej sluzbe. Su ale aj vodici bez "prideleneho" vozu, a tiez vozy bez "majitela". Vacsinou vsak maju vodici prideleny voz, a jazdia s nim, nie vsak na vsetkych linkach, na ktorych sa vyskytne voz, ale na vsetkych linkach, ktore tito vodici jazdia zo svojho zadelenia, pripadne aj mimo neho (zmeny, sluzby z volneho, a pod.) Nie vzdy vsak majitelia maju svoj voz, a takisto nie vzdy s vozom jazdia jeho majitelia, zalezi to od vela veci. Stane sa aj, ze voz jazdi niekde, a jeho majitelia inde, s inym vozom 🙂 Samozrejmostou je, ze ked maju vodici volno, tak ich prideleny voz ma niekto iny, lebo nemame tolko vozov, aby sme si mohli dovolit nechat ich 1/3 stat vnutri kvoli tomu, ze majitelia maju volno 🙂

Co sa nocakov tyka - niektore su v zadeleniach, cize sa tam postupne striedaju rozni vodici, ktori v tom zadeleni su - kazdy den niekto iny, a niektore nocaky maju pridelene konkretni vodici, ktori ich jazdia viac-menej stale (zvycajne okrem vikendov). Samozrejme existuju zadelenia, ktore nocaky neobsahuju, takze urcite nie vsetci vodici sa na nich objavia 🙂

Ad poradia: Je to v podstate len vecou grafikonov. Nesuvisi to ani s poradim vozov na trati, a uz vobec nie s poradim vychadzania z vozovne na trat. Zvycajne (najma u liniek, ktore nemaju sedlo) je snaha, aby vozy na trati jazdili podla poradovych cisel, no tiez to nie je pravidlo. Inak na tie poradia nie su ziadne pravidla (okrem takych, ze zvycajne celodenne poradia su tie nizsie cisla, a vyssie cisla su spickove poradia), a je to interna vec, ako je ten voz oznaceny, podstatna len na jednoznacnu identifikaciu konkretneho voza na trati, nie na urcovanie vztahov toho voza s inymi vozmi na tej istej linke. Na to uz sluzia grafikony, jedine z nich sa to da vycitat.

Ten voz na 5-ke s napisom "Pri krizi" bola uz spominana 7953-54, ktora ako (pravdepodobne) jedina ma este staru databazu nazvov v BUSE, ako tu uz ktosi hovoril (ja o nej inac viem, ze ma staru DB), takze preto. Od noveho sposobu oznacovania MC/ciel sa chvalabohu neupustilo 🙂
Reakcia na: Sarko #54015:
Vauxhall je stvrt v Londyne, kde bola zalozena ta firma. V roku 1925 ju kupil americky General Motors a od 70. rokov vyrabaju vacsinu modelov v kooperacii s nemeckym Opelom (ktory vlastni takisto General Motors, od roku 1929).

http://en.wikipedia.org/wiki/Vauxhall_Motors

BTW, vedeli ste, ze ruske slovo vokzal (zeleznicna stanica) je priamo odvodene od nazvu londynskej stvrti Vauxhall? Tam sa totiz boli prizerat carski inzinieri, ked sa inspirovali pre stavbu zeleznice, prva stanica v Rusku sa na pamiatku londynskeho Vauxhallu nazvala vokzal a toto slovo sa ujalo vseobecne pre pomenovanie zeleznicnej stanice.
Reakcia na: 81-71 #54013:
Zasadny rozdiel je v tom, ze CR ma okolo 450 km koridorovych trati modernizovanych na Vmax=140 az 160 km/h (v podstate az na vybrane useky cela trat Nemecko-Decin-Praha-Ceska Trebova-Brno-Breclav), zatialco Slovensko ma modernizovany koridor jeden, z Bratislavy Race do Trnavy, o dlzke 40 km, cize 10x menej. A este aj na tom useku sa zatial 160 km/h nejazdi. V TOM je TAKY rozdiel medzi CR a SR. PRETO sa na ceskych kolajniciach da jazdit 160 a na slovenskych nie.
Este by ma zaujimalo,ak by mi vedel niekto odpovedat,preco v Anglicku posobi Opel pod honosnou znackou Vauxhall (antik/anticky) a rovnake honosne (skor vycackane) ma aj logo.To sa velmi vzdialene podoba logu Peugeota,ale akoby s ornamentami. Anglicania su sice znami zberatelia starozitnosti(aj v beznej domacnosti s ich beznym uzivanim) a mozno sa im automobilka takto snazi votriet do podvedomia 🙂
Reakcia na: S499.1023 #53981:
Prosim Ta, nestekli mi tolko branice 😃 Spomenul som si na kamosa z Brna, ktory svojho bordoveho Oltcita volal Otik Muchomurka 🙂 Som na nom pri jeho navsteve par krat aj jazdil, ale malokedy sa mi podarilo vystartovat bez presmyku, ale inak zlate auto to bolo 🙂 Inak druha generacia faceliftovych Puntov je vraj uz na tom lepsie, ale osobne by som si Fiat nikdy nekupil.
Reakcia na: Papyr #54012:
V čom je taký rozdiel medzi tratiami v ČR a SR? Ved sme boli jeden štát a mne to pripadá ako uplne rovnaká "kvalita" tratí. Ved predsa aj v ČR jazdia zhodné mašiny ako u nás. Btw, vea času travim vo vlakoch ČD aj ŽSR a nemôžem povedat, že by sa dako kvalitatívne líšili. Nech sa píše čo chce, ale prax je taká, že oboje systemy su podla mna oničom.
Reakcia na: Emo #54002:
V Cechach ktorekolvek, ktore taha lokomotiva radu 350 alebo 151. Na Slovensku zatial ziadne, nemame tratovy usek na 160 (resp. vraj mame, ale zatial sa po nom tolko nejazdi).
chcem sa opytat,ci nebude do katalogu vozidiel pridany novoplan alebo aspon jeho technicke udaje.aky statut ma tento voz v BA?je tu na dlhodobe testy alebo uz patri DPB? ? ? ?
Reakcia na: Andy #54008:
To mi odlahlo. Už som sa zlakol, že náš DP hodlá pokračovať v skracovaní jazdných dôb, nehľadiac na to, že tie skrátené jazdné doby by možno dodržal tak Schumacher, aj to s problémami.
Reakcia na: AAA #54006:
Hlavne predlžovaním
Niečo pre milovníkov veteránov, veľmi pekné stránky, dá sa tam veľa dozvedieť:

http://www.rto-bus.cz
Reakcia na: Peon #53994:
Napíš, prosím, ako sa menili chronometráže, predĺžením, alebo skracovaním jazdných dôb? ?
Reakcia na: S499.1023 #53981:
Potom sa čudujme, že FIATu stále hrozí skrachovanie. ?
Tak oficiální web vlaku Pendolino Ostrava-Praha dnes začal fungovat.
www.scpendolino.cz
Reakcia na: frenky #54001:
Asi myslí nejakú vyradenú 280ku 🙂
Reakcia na: SZKV #53953:
"Ovšem pokud pendolíno může jezdit 160 jako všechno ostatní, akorát je takových úseků o trochu víc,..."

Ktoré ostatné vlaky na Slovensku a v Čechách môžu jazdiť 160? ?
Reakcia na: 81-71 #53980:
to je co za srandu? ze " 4812-ky mame aj IK280 aj IK435, tak teraz ani mne nie je jasne čo myslel." A kde ich mame? Tu v BA? Niesom isty..

Re #53979 Spectre: heh, take zjazdene 435tkove brzdove kotuce na prednej naprave vedia vydat hnusny zvuk teda.. ? Alebo take bubny na zadnej.. (prva seria) To je snad horsie ako ta 280tka.. ?
SZKV:
Proč mají obě linky jiný interval? No protože 139 má 15 minut a 253 20 minut. To, že spolu jedou asi 6 minut a po zbytek trasy, což je 95% jedou každá jinudy, nevidím důvod, aby měly obě stejné intervaly. 253 na metro navazuje, když má 20 minut a Béčko interval 10 minut. A to maj mít autobusy v půl jedenáctý večer interval 5 minut, abyste to nekritizoval? Tak to zas já považuju za mrhání penězi.
Reakcia na: SZKV #53919:
Zvonku je to pekné, ale vo vnútri sa mi nepáčia tie sedačky, nepripadajú mi veľmi pohodlné.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.