Aby som pravdu povedal, celkom bez práce nie som, chodím na absolventskú prax, ale platia za to len 1500 Sk, takže nič moc, hoci tá robota ako taká ma aj celkom baví. Popritom ešte študujem na VŠ (externe).
je tvoja vec ako si prospesny spolocnosti. Ale su lusia, ktori ziju len a len zo socdavok. Ak medzi nich patris, si nam na nic, skor na obtiaz. ? Neber to az tak vazne...
Kam vedie nas stav ?
Nakoniec nieco chces zohladnovat ? Hmm. OK, divim sa, ze si zacal.
Vsade vo svete je na tvoju osobu nejake lacne. Pokial sa niekde vo SVETE na doprave pracuje, je to v poriadku. potrebujes od upratovacky po ing. a arch. vsetkych.
Pokial je v DPB stav, ktory by sa rad po tom co je to teraz nazval po roku, dvoch upadkom a po siedmych (nech sa na BA usmeju vsetci dopravni svati) stagnaciou... Je aj 33 % vela, nie ? Alebo chces porovnavat svetove dopravne systemy s tym Bratislavskym ? To nemyslis vazne, ze ?
Na tych 4,5 som presne povedal, ze s nimi treba pocitat. Presne v tom zmysle aky si napisal. Neda sa s nimi pocitat, ze budu pracovat. Nic viac ani menej. Ak sa povazujes za normalneho, vyhladaj pomoc, ale predpokladam, ze si uz tak urobil.
Je viac ako jasne, ze taka krajina nie je. Lenze VSETKY moderne ekonomiky sa snazia o najvacsi pomer tej znalostnej. A to nie je teoria, ze ?
Keď sa pozrieme na to, ako často jazdia vlaky, aké sú vlečkové tarify, tak zistíme, že kto nevezie ucelený vlak dreva, uhlia, Volkswagenov či podobného hromadného substrátu, by musel byť magor, aby si nevybral kamión. A kto vezie ucelený vlak hormadného substrátu, pôjde k BRKS, LTE alebo niekomu podobnému.
Kam vedie bezbrehá liberalizácia verejnej dopravy, si môžeš pozrieť už dnes v USA. Ako pravicovo založený občan hovorím - ďakujem, neprosím si.
Pokiaľ nezohľadníme externality (a môžeme ich zohľadniť len nejakým konsenzom, pretože algoritmizovať ich ešte nikdy, nikto a nikde nedokázal), nemá verjná doprava šancu.
33% administratíva v DP je jedna vec, fakt, že VŠADE na svete je administratíva v mestskej hromadnej doprave okolo 50%, mi budeš musieť nejako dodatočne vysvetliť.
Či je 4,5% nezamestnaných v BA duševne chorých, alebo nie, nepokladám za podstatné (aj keď pár takých "duševne chorých" by som s Tebou rád konfrontoval? ). Jednako je duševná choroba chorba ako každá iná a necháme snáď všetkých chorých pomrieť?, jednako sú tu aj iné regióny.
Na záver - nepoznám ŽIADNU krajinu na svete, ktorá by sa živila LEN výskumom a vývojom. Ešte aj v tom Vatikáne vyrábajú nejaké tie hostie?. To sú choromyseľné neoliberalistické teórie, ktoré nie sú NIJAKO podložené.
si: Kde sa ake trate rusili? Ja viem len o ruseni osobnej dopravy na tratiach, to neznamena, ze tam nakladne vlaky aj teraz nejazdia. Problem je niekde inde - vo vedeni.
dobre, velmi dobre. ?
Trh riesi to, co riesit moze. Trh je o prilezitostiach.
Je mi jasne, ze ak by sme dali s.r.o. ockam prilezitost, aby prevadzkovali dopravu na uzemi mesta, zobrali by si len tie lukrativne casti.
Je mi jasne, ze by to bolo kontraproduktivne a vnieslo by to vela chaosu do dopravy (listky, CP, ... babky, dedkovia).
Na konci dna... Netvarme sa, ze by to v BA neslo.
Preco by to namalo ist ?
Pretoze mame podviziveny dopravnu infrastrukturu a niekomu to zjavne vyhovuje ? A mozno nie, je v konecnom dosledku lepsie prispiet na kokain synacikom tych velkych bastardov, ktori ti potom zo svojho BMW bude ukazovat, ze na to ma spolu s bielymi goliermi v zavese, ze ?
Verejnym rozdelovanim financii podporujeme organizovany zlocin zalozeny na prani uliatych penazi.
Tak co je teda lepsie ?
Kolko spolocnosti by okamzite kupilo 5 x 10 fungl irisbusov, vo Vysokom Myte by boli radi, aj tam by sa zarobilo...
Kolko tychto spolocnosti by boli pseudomafianske organizacie (200 milionov nema vo vrecku kazdy).
Kolko tychto spolocnosti by zalozili sami ludia z vedenia DPB ?
Fakt, ze ?
Ale nakolko by to ovplyvnilo kvalitu cestovania, cenu, efektivitu,... ?
Kolko by sa usetrilo ?
A nebolo by to aj ked s pekne odretymi usami lepsie ?
Tak to mi je jasne, že tam nebude v sekcii download na stiahnutie kompletna dokumentacia, ale ked sa tam dobre pokukáš, najdeš tam telefonické a e-mail-ové kontakty aj na osoby, ktore by ti vedeli pomoct.
LUKovi zjavne šlo o produkciu v širšom slova zmysle (a pravdepodobne aj o z toho vyplývajúci deficit v obchodnej bilancii), nie o (fyzický) výrobný priemysel...
Re #53532 si: Ja s ním čiastočne súhlasím v tom, že napríklad polovica Slovenska mohla prejsť namiesto prestovania potravín, ktoré aj tak nemá kto zožrať, na prudko ziskovú výrobu izoglukózy a potraviny nakupovať zo zahraničia, keďže mnohé vieme nakúpiť lacnejšie než sú naše výrobné náklady, ale to bolo zastavené najprv populistickými kecami o potravinovej samostatnosti a následne európskou byrokraciou.
Iný pohľad: Tebe by pripadalo OK, keby Ti štát musel platiť paušálne za počet nakonfigurovaných serverov bez ohľadu na to, či by si na tie servre mal alebo nemal odberateľov?
Re #53547 Sommelier: Keby ale takáto konkurencia bola na všetkých linkách daných dopravcov, časom by všetcia skončili. Ja som čo sa týka ekonomiky celkom silný pravičiar, ale teória "trh všetko vyrieši" je skoro podobne odtrhnutá od reality ako teória "štát vie všetko riadiť najlepšie".
jo, automobilky su zaciatkom tychto procesov. Investuju do vzdelavania, startuju ekonomiku. Je myslim kazdemu jasne, ze sa o par rokov zbalia a pojdu dalej. Do tej doby by sme mali byt pripraveni na ine, casom najma nevyrobne odvetvia, pretoze so vzrastajucim podielom sluzieb a nevyrobnej sfery, vyrobna sila bude u nas velmi draha.
Prosim Vas nasli by sa medzi vami nejake technicke nakresy vrakosy B731/732 ? Vopred dakujem ? ?
Je to fakt dolezite... pomozte alebo poradte nejaku stranku kde by som ich nasiel ?
Mas pravdu, ide to aj dole aj hore. Synergicky retazovy efekt spajany do sieti... Nechajme ho tak ako je.
Poznam len jeden dopravny priklad, ale urcite sa ich najde viac.
Z Prahy do Kladna vedie zeleznica. Je vedena tak zvlastne, kladenska stanica je od ruky a az po nej vlak zachadz do stanice Kladno-mesto. Skratka trva to dlhsie ako busom. Napriek tomu je ale mnohymi vyuzivana.
Na druhu stranu jazdi vysoky pocet autobusov na linkach Dejvicka (Zlicin, Letisko) - Kladno a spat s variaciami zachadzania do inych dedin.
Linky prevadzkuju 4 spolocnosti: CSAD Kladno, Expressbus, Pohl Kladno s.r.o. a Zdenek Lamer. Vsetci uz vacsinou novymi busmi. Cenova vojna v plnom prude, akcie za 15,- vacsinou je cestovne 20, 22 alebo 25,- Kc.
Rano plne do Prahy a poloprazdne naspat, vecer plne do Kladna, poloprazdne naspat.
Vzhladom na monopolne postavenie DPB, je to tak ako to je.
Ohladne toho, ze europska polnohospodarska dotacna politika je slepou ulickou, suhlasim. Bohuzial, do toho ma hlavne co hovorit pan Chirac a pani Merkelova, my uz menej. Suhlasim aj s tym, ze Slovensko potrebuje v prvom rade vytvorenie takych pracovnych miest, kde sa pracuje hlavou a nie rukami ako v KIA, Hyundai, VW atd. Lenze to by nasi mocni museli zacat tym, ze pozdvihnu skolstvo, dalej pokracovat tym, ze nebudu nutit inteligenciu emigrovat, a potom, po nejakych 10-15 rokoch, mozeme ocakavat prve ovocie. Lenze - hlupym ludom sa lahsie vladne. Myslis, ze sa u nas niekto bude snazit sucasny stav zmenit?
Fakt? Skus sa spytat je to velmi dolezite! ? prosim ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
81-71