Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: matej #53488:
100 rokov elektriciek som cital a je to velmi zaujimava kniha vacsina veci co viem vie m z tej knihy a mam aj 100 rokov MHD v ba a citam ju niejee az taka zaujimava
Prosim Vas nasli by sa medzi vami nejake technicke nakresy vrakosy B731/732 ? Vopred dakujem ? ?
hello lidi,

Neviete kde zohnať knihy 100 rokov električiek v Bratislave a 100 rokov MHD v Bratislave????
Reakcia na: galiyosha #53485:
hmm, no taq je to dobre, ze sa stavaju nove elektricky... Ma to svoje vyhody aj nevyhody. Ja som o tom vobec nevedel dakujem, ? ? ? ?
Reakcia na: 5510 #53479:
Však nové električky po vzore T3 sa veselo stavajú (VarCB3), a to už aj v Bratislave (http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2f2c24293a2f36eff2212c24293a2f36ef1f&id=406).

Súhlasím, že to už radšej vaňu ako "obyčajné" VarCB3, ktoré mi pripadajú, ako keby sme si v autobusových dielňach začali vyrábať novostavby Ikarusy 280 s Euro 3 motormi, ale aj tak...
Reakcia na: m@rtin #53480:
Farebná schéma by mi nevadila. Ale náter ako taký sa mi ani trochu nepáči. Akoby sa nad ním vôbec nikto nezamýšľal. Jednoducho električku natreli požadovanými farbami a hotovo. Keď to porovnám napríklad s náterom na ULFe, pripadá mi Poršetra ako nedorobený polotovar...

Re #53483 S499.1023: Dočasné riešenie? Za dočasné riešenie by som bol ochotný považovať nákup B951 a B961 ako náhradu zombie Ikarusov a nezmyselných plynofikácií. Ale električka s predpokladanou životnosťou 30 rokov ako dočasné riešenie?

Na druhú stranu pochybujem, že toto mesto sa zmôže na 10 Vaní ročne, nieto 10 nových strojov...
galiyosha,KLF:Vaňa samozrejme nie je porovnateľná s novou plne NP električkou.Ale ak sa Bratislava zmôže na 10 nových električiek ročne,tak to je veľa a zvyšok vozového parku treba obnovovať.A práve preto,že sa jedná o dočasné riešenie,netreba sa zaoberať vyfikundáciami ako čelo Bulwa a tupé výklopné dvere.
Reakcia na: m@rtin #53480:
Uvidime, co nakoniec Bratislava kupi. Rozhodne kupa elektriciek bude asi ten najdrahsi a asi aj najsledovanejsi tender. Bude treba DOKLADNE vybrat typ vhodny pre toto mesto. Neodsudzujem tie nizkopodlazne rekonstrukcie T3, zle to nie je, ale predpokladam, ze KED UZ Bratislava pojde do nejakej zmeny, tak to bude vyrazna zmena a budu to uplne nove NP vozy. To je moj odhad. Uvidime.
galiyosha:
Ty okna cikcak jsou právě asi to, co vadí všem nejvíc. Ikdyž je podlaha uvnitř vozu kaskádovitá, nevidím jediný problém, aby ty okna mohly být v jedné laině. Nátěr je ovšem odvozen od pražského, který se na tramvajích používá snad už od 1. Republiky (znalí mě opraví). Vždy byly tramvaje tmavě červené. I T3R.P jsou rekonstruovány tak, aby se příliš nelišily od starých T3 a Poršetra nebude vyjímkou. Na této tramvaji mě nejvíc štvou první dveře, které jsou určeny pouze pro řidiče.
Reakcia na: galiyosha #53478:
Sa maju stavat nove eliny po vzore T3 a k tomu este nizkopodlazne? ? Trocha ujete ak je to pravda! Ak by som sa mal stretavat s podobnou elinou dalsie desatrocie nebol by som velmi nadseny ? ?
Reakcia na: m@rtin #53458:
Tie skackavé okná s v spolupráci s tým náterom vyzerajú otrasne. Keby sa to aspoň posnažili nejako opticky zladiť. Toto mi pripadá, ako keby to robili v nejakej garáži na kolene. Fuj. Samotný dizajn na električke, ktorá by mala okná v rovine, by sa mi inak celkom páčil.

Re #53444 S499.1023: Proti T3 nemám vôbec nič. Dobre vieš, že kadejaké modifikácie typu Kotas/Bulwa sa mi veľmi priečia. Tu mi opticky nesmierne vadia tie čudné okná v nízkopodlažnej časti. Možno keby tie okná boli vyriešené jemnejšie a malo to zakryté podvozky. Takto sa mi to jednoducho nepáči. Subjektívny názor.

Vzhľad stranou... Stavba nových električiek po vzore T3 ma má podľa Teba v roku 2005 napĺňať nejakou radosťou? Asi by som v tejto mizérii mal byť rád, že bude vôbec niečo, ale myšlienka, že s podobnými vozidlami bude stáť a padať budúcnosť miestnej elektrickej trakcie ma privádza do zúfalstva.

Šotúšpohľad je jedna vec, atraktivita pre vlky druhá. S vaňou, navyše ešte v klasickom dizajne, žiadnych ľudí do MHD neprilákaš. S postupom času práve naopak. V tomto majú pravdu tí, ktorí tvrdia, že kdežto v autobusoch je ten skok dopred absolútne badateľný (no, v Bratislave zatiaľ nie...), električky si u nás žijú ďalej vo vlastnom svete stagnácie.

A prečo ten mráz na chrtbe? Už vidím Vaňu po generálke, ako tu ešte stále veselo premáva v roku 2030...
Reakcia na: inTony #53474:
Pohodka. Inak tych vyhybiek, co su rucne prehadzovane (povacsinou manipulacne) je v Bratislave viac ako len ta na Vazovovej. 😉
pre deka: čo sa stalo s KE diskusným fórom ?
Je to tak ako to je a nejchajte to tak.. ?
Reakcia na: matej #53472:
Iba aom reagoval na tvoje tvrdenie: Linka 13 byť musela (pre spojenie centra a západu mesta s Hlavnou stanicou).
Reakcia na: AAA #53471:
Myslíš tak, že linka č. 1 by šla na Hlavnú stanicu? Fajn, ale aj tak by musela odbočovať na Vazovovu od Odborárskeho nám. cez neelektronicky ovládanú výhybku.
Reakcia na: matej #53468:
Nemusela. Mohla byť organizácia dopravy taká ako pri jarnej výluke, kde táto linka neexistovala.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.