Ale to jo! Teda 15 m. busy ako náhrada sólo, to je O.K. Aj keď tie Jarovce a Rusovce ( sa mi to páči, že "do Rusovcú") nie sú moc najlepší príklad, lebo tam sa väčšinov vozí tak v Bratislavskom priemere, ale tiež by si tam našiel aj preplnené spoje, ale to iba občas. Skôr sa hodia 15m vozy na linky 20, možno 22 (aj keď priestorové danosti linky sú na niektorých miestách na jazdu zručnosti), uživili by sa aj na 67čke.
No a sólo verzus kĺbové? Tak si predstav, že som to práve počítal, u sólo vozov dnes je v DPB rezerva , a to asi 16 vozov. Podľa tých istých výpočtov je u kĺbakov nedostatok 26 vozov. Aj keď realita premávky vyzerá občas kapánek ináč.
Ale aj do budúcnosti, rozumej sci-fi. Keď bude tramvaj do Petržalky, a keď trolejbusy budú robiť nejaké veľmi dôležité výkony do nových oblastí (Lamač, Prievoz, Pod. Biskupice,...), potom bude stačiť pomer sólo : kĺbové 50:50 (povedzme ako v Brne, tam sú tušim kĺbové v menšine (aspoň si pamätám, že dlhú dobu boli v menšine kĺbaky.)) Ale sci-fi sa naplní asi vieme kedy a dovtedy desne potrebujeme kloubáky. ASi ako feťáci drogu. Absťáky sa už intenzívne prejavujú.
Sól máme dosť aj s rezervou, ja viem, že sa budú (už teraz) postupne, alebo CNG, či diesel vrakosy aj hromadne ? rozpadať. Ale dovtedy, kým bude taký akútny nedostatok sól ako dnes kĺbakov, uplynie ešte veľa času. Situáciu zachránia IK 415, a aj úspešná politika DPB vyháňania cestujúcich - tam, kde kedysi sotva stačila vrakosa B732, dnes je akurát kinderko B9.5.
Aha, a to mesto si tie výkony objednáva u tých GmbH? Alebo si ich mesto objedná u VOR a ten u Dr. Richardsa a spol.? Lebo to je ten zásadný rozdiel. A či je to lacnejšie, o tom zásadným spôsobom pochybujem. Oni totiž tie Degussy taktiež potrebujú obnoviť vozový park a z dobrého srdca zadarmo to robi nebudú.
Sorry, špatně jsem se vyjádřil- opravdu mě zkrácené verze SORu ani ve snu nenapadly- to skutečně nepotřebujete. A abych byl upřímný, ani nevím, kolik jich vlastně máte- do centra nebo na Petržalku to jezdit nemůže a okrajové linky jsou pro mě obtížně dostupné. Ale takto opravdu ne, soudruzi!
Na druhou stranu bych ale možná trochu polemizoval s tou bezvýhradní preferencí kloubáků. Samozřejmě jsou nutné, Petržalka se bez jejich velkého množství ještě pár let neobejde, ale na druhou stranu standardní Karosy se vám taky asi brzo odporoučí na věčnost- a i klasické 12m autobusy jsou v Bratislavě více než nutné! Já bych viděl jako optimum poměr 50:50, ale nechci se hádat. A taky by mi nevadily 15m busy, ovšem muselo by se s nimi vhodně naložit- nikoliv jako náhrada kloubáků ale na linky s klasickými vozy (občas i ty Karosy praskají ve švech- napadají mě třeba 91/191 do Čunova a Rusovců). Čo ty na to?
Poznám jedno také 1,8 miliónové mesto asi 50 km západne od BA, kde sa ľudia vozia v MHD na súkromných autobusov podľa teba asi pochybných Gmbh-kov. Nepočul som že by si nejak extra na ten model sťažovali. ?
Nie na základe privatizácie Londýnskeho metra....
Lebo skôr či neskôr sa to tak bude musieť urobiť, lebo mesto nenájde dosť peňazí na znormálnenie vozoparku ani za 100 rokov, vzhľadom na terajší deficit. Lebo sa to tak robí bežne vo svete. Lebo by to bolo pre BA finančne výhodnejšie (za predpokladu, že sa dohodneme na tom, že životnosť vozidiel nieje nekonečná = > potreba investícií do obnovy sa nerovná 0 Skk).
Okrem toho ja nechcem nič privatizovať.
Ak okamžite nezmizneš z bratislavského fóra so stupídnymi príspevkami, budem nútený požiadať prešovského pána sietíé, aby svoju hrozbu udelenia prvého banu v jeho živote realizoval!!!
"neutoc, je to zbytocne, nema to zmysel, je to ubohe."
- nepochopil si ma. JA NEÚTOČÍM. Len som nepochopil, že ako súvisí pos.aná doprava v Bratislave s ostatnými obyvateľmi Slovenska. Nespochybnil som tvoje vyjadrenia o Bratislave, živiteľke zvyšku Slovenska, lebo sa s tým dá aj súhlasiť, a ani sa nechcem osamostatniť.
Len nechápem, že čo od ostatného Slovenska očakávaš, aby urobili s MHD BA, keď si to vyhlásil za celoslovenský záujem (alebo tak nejak). Ešte raz sa pýtam, či napr. chceš aby Bratislava dostávala extra Skk zo ŠR(ja by som proti tomu neprotestoval)?
No jedno ako jedno.. Midibusov tu máme viac než dosť, a podľa uzavretej aj tuuverejnenej zmluvy ich má dojsť v priebehu najbližších rokov ešte 23 SORov B9.5. Takže toto nechceme - resp. chceme, ale až na poslednom mieste.
Štandardné sólo vozy by sa z tých 200 melónov tiež nemali nakupovať, lebo aj u tých je ta situácia ako-tak. Sú tu síce vrakosy pred, či po GO - všetko rovnaké šroty a rozdiel je často iba v nátere ?, ale napr. Kraksňany majú dostatočnú rezervu vozov, takisto aj 2.DP. A plus sa získajú nejaké krátke TAMy po tom ,ako na DD zavedú tie duozvrhlosti. A navyše, ani na krátkych, ani na kinderkách naša doprava nestojí.
My potrebujeme KĹBAKY. Ani 15m busy nechceme, lebo min. pri polovici liniek nemôžu 15m vozy v rannej špičke adekvátne nahradiť kĺbaky. To iba pár ľudí na DPB si účelovo môže myslieť, že 18 (17) m. bus má iba o málo väčšiu kapacitu ako 15m voz.
My chceme a hlavne potrebujeme KĹBAKY.
Jednoduchý výpočet- když dá město 200 mil. Sk, tak toho moc přes 20 nebude. Klasická Agora stojí kolem 7 mil. Kč, čiže skoro 10 mil. Sk, SOR a B952 asi o třetinu míň, ale pořád to přes 30 nebude. A jestli 20 nebo 25 či dokonce 30, to je v autobusové tragédii DPB úplně jedno- oni potřebují po těch letech trochu jiné počty, spíš asi trojciferné...
A kromě toho takové souhrné částky na nákup zpravidla zahrnují i jiné věci než jen čistě cenu vozidel.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tomas1