Reakcia na: SZKV #52435:
Ale to jo! Teda 15 m. busy ako náhrada sólo, to je O.K. Aj keď tie Jarovce a Rusovce ( sa mi to páči, že "do Rusovcú") nie sú moc najlepší príklad, lebo tam sa väčšinov vozí tak v Bratislavskom priemere, ale tiež by si tam našiel aj preplnené spoje, ale to iba občas. Skôr sa hodia 15m vozy na linky 20, možno 22 (aj keď priestorové danosti linky sú na niektorých miestách na jazdu zručnosti), uživili by sa aj na 67čke. No a sólo verzus kĺbové? Tak si predstav, že som to práve počítal, u sólo vozov dnes je v DPB rezerva , a to asi 16 vozov. Podľa tých istých výpočtov je u kĺbakov nedostatok 26 vozov. Aj keď realita premávky vyzerá občas kapánek ináč.
Ale aj do budúcnosti, rozumej sci-fi. Keď bude tramvaj do Petržalky, a keď trolejbusy budú robiť nejaké veľmi dôležité výkony do nových oblastí (Lamač, Prievoz, Pod. Biskupice,...), potom bude stačiť pomer sólo : kĺbové 50:50 (povedzme ako v Brne, tam sú tušim kĺbové v menšine (aspoň si pamätám, že dlhú dobu boli v menšine kĺbaky.)) Ale sci-fi sa naplní asi vieme kedy a dovtedy desne potrebujeme kloubáky. ASi ako feťáci drogu. Absťáky sa už intenzívne prejavujú.
Sól máme dosť aj s rezervou, ja viem, že sa budú (už teraz) postupne, alebo CNG, či diesel vrakosy aj hromadne ? rozpadať. Ale dovtedy, kým bude taký akútny nedostatok sól ako dnes kĺbakov, uplynie ešte veľa času. Situáciu zachránia IK 415, a aj úspešná politika DPB vyháňania cestujúcich - tam, kde kedysi sotva stačila vrakosa B732, dnes je akurát kinderko B9.5.
tomas1
Lebo skôr či neskôr sa to tak bude musieť urobiť, lebo mesto nenájde dosť peňazí na znormálnenie vozoparku ani za 100 rokov, vzhľadom na terajší deficit. Lebo sa to tak robí bežne vo svete. Lebo by to bolo pre BA finančne výhodnejšie (za predpokladu, že sa dohodneme na tom, že životnosť vozidiel nieje nekonečná = > potreba investícií do obnovy sa nerovná 0 Skk).
Okrem toho ja nechcem nič privatizovať.