este raz a dufam ze uz naposledy - to ze sa nieco neak pohybuje a neak to nieco obteka este neznamena ze to je optimalne z hladiska prekonavaneho odporu pri obtekani, ale musis tam zohladnovat aj dalsie (ine) vplyvy... (neviem ako ty, ale mna aj takymito blbinami na skole trapili...)
pokial ale viem tak nikde sa nehovori o tom zeby ten autobus mal mat tvar kvapky vody... Okrem toho ta kvapka vody nie je optimalizovana na minimalny odpor pri obtekani vzduchom ale jej tvar je dany aj vnutornymi silami v kvapaline ... Ak by si ju chcel dat tak aby mala co najmensi odpor na obtekanie vzduchom, tak by si ju musel otocit presne naopak voci tomu ako pada...
Šak asi áno, len keď niekto takto balamutí deti čo sa týka ajrodinamyki, tak sa musím ozvať! Na druhej strane ide aj o prímestskú verziu a tam to nieje 60 ale 100kmh.
Veď ja som ani nečakal. Cestoval som na Záporožskú. Buď som použil 80 na Dvory (91/191 išli už skoro v tom istom čase ako 90, na ne čakať nemalo zmysel) a z tade pešo 10 minút na Záporožskú (vlastne ešte kúsok ďalej v tomto smere). Takže som buď používal 63+81 (Kooperatíva - SAV rozhodne nie je prestup na hrane = peší presun, naviac 81 mi vždy zdrhla pred nosom, takže + interval 8 min.). Alebo kombinácia 63+83/84+81/180 - čo sa aj napriek dvom prestupom ukázalo ako najlepšia kombinácia. Ale aj tak je súčasná 30+88 pre mňa lepšia aj z hľadiska naplnenosti, času cesty a dôb čakania pri prestupe.
SME - Zmeny v doprave pomáhajú len málo http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2434033
Podľa článku majú v novembri prísť 4 generálkované autobusy a možno očakávať posilnenie kapacity na niektorých linkách. ?
Ja povazujem za efektivnejsie, ze DPB pri mensom pocte vzkm prepravuje viac ludi cez mosty a po posilneni L68 a 80 na 4 minuty a L98 na 6 minut je to viac ako 3%. A tiez prepravuje viac ludi aj v ramci Petrzalky. A ak k tomu priratam posilnenie 201, 202 a 208...
Ak prepocitam zvysenu kapacitu na L68, 80 a 98, tak je to na
Novom moste o 400 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 80 osob na 12m bus)
Moste Apollo o 550 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 110 osob na klbovy autobus)
Pristavnom moste o 275 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 110 osob na klbovy autobus)
Takze oproti staremu systemu je to o 7,4% viac a oproti povodnemu navrhu z 5.9 je to 3,3%
no nie že by som chcel obhajovať Marka ale pozri kto poznal linkovanie MHD tak nemusel po odchode 90 pred nosom čakať 15 minut ale mohol ísť 80/91/191 na dvory a odtial 59/92/93/94? neviem kam chcel presne ísť marko
Ak myslí tým zvýšením reorganizáciu v Petržalke tak to s tebou nesuhlasím
Ale tu ide o to že by sa na konci výrazne znížili náklady čiže by sa to mestu oplatilo
Aleluja ? - uz len dufat, ze sa to prejavi aj v lepsom dodrziavani CP
Re marko: Vcera som isiel od Avion Shopnig parku na zastavku Budatinska a trvalo to cele 35 minut, bez pouzitia Avion busu. Tak nieco take priniesla tato zmena. Cestovanie postarom bolo cez hl. stanicu za cca hodinu. Dokonca si Avion mohol vdaka zmene dovolit zriedit vecerne odchody Avion busu.
Nevravim, ze nove linkovanie je dokonale, v kazdom pripade vo vascine pripadov, vzdy ked sa postavim na zastavku a spomeniem si na cestovanie predtym, tak to bolo horsie. (Samozrejme treba ratat aj to, ze ked mi zdrhol bus, musel som 12 - 20 minut cakat na dalsi.
Podla dnesneho SME-cka mal DPB tento september viac cestujucich ako za rovnaky mesiac minuleho roku.
Dany clanok som na nete nenasiel, nasiel som vsak tento: http://www.ba.sme.sk/clanok.asp?cl=2420693
Technopol: Nenajde. Uz niekolko rokov nevie nasjt na busy, aj ked DPB spravil vyraznu reorganizaciu a krok k vyssej efektivite.
nuz neviem, ale ak si dobre pamatam neake tie veci z prudenia tekutin (kam spada aj prudenie vzduchu) a obtekanie prekazok; tak vacsi odpor ma stena kolmo postavena voci smeru prudenia ako stena postavena sikmo aj ked jej priemet do smeru prudenia ma rovnaku plochu...
(a celo je de fakto prekazka kolmo v smere prudenia, kdezto ta strecha sa dviha pod urcitym uhlom...)
Re #51803, #51805 trepko: hmm a ked by si zdvihol strechu po celej dlzke na taku uroven ako je vzadu aby si nevytvoril hrb (ako tu poniektori navrhuju), tak to tazisko sa ti posunie nebodaj nizsie ? lebo ja mam taky blby dojem ze ked presunies hmotu vyssie, tak aj tazisko sa ti posunie vyssie....
no vid električku do Petržky spravil sa navrh a mesto dalo peniaze. Ked dá navrch na dobru električkovu sieť a poukáže že sa zníži tým určitý počet busov,smog preferenciou sa zrýchli cestovanie a kapacity, tak mesto financie nájde
#51795 marko: električka do Petržalky mala byť HLAVNOU prioritou mesta, a hlavne keď sa brala tá pôžička!
Veď iba keď čítam v BA-novinách aké sú priority mesta:
..rekonštrukcia Hlavného námestia
..rekonštrukcia domu v centre mesta(toho na začiatku panskej ul...)
....rozšírenie Prístavnej
atď....
To sú fakt podstatné priority.. ?
Môžeš byť rád, že si necestovával pred zmenami kombináciou 30+90. Ak Ti pod mostom zdrhla 90-ka pred nosom (čo bolo pri zápchach na Lamačskej pravidlom), na ďalšiu si čakal 15 minút v špičke ... keď si to porovnám s tými 12, resp. 7,5 minúty v sedle na 93 a 99, tak sa celkom dobre bavím nad Tvojimi argumentami voči novému systému. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si