Inak včera bola sranda cestovať.. ? Večer som cestoval z Riazanskej na Dlháče 1h.. pričom normálne mi to trvá kolo 30min... ? Sranda bola keď prišla na Kapucínsku električka 5, nejaké baby nastúpili v domnení že ich to dovezie do Dúbravky.. zrazu to vodiť zmenil na 13 ? a tie baby že čoo, jaká 13.. a vystúpili.. ? a 3/4 cestujúcich sa kukali,.. že šak to je nejaké divné.. ? ? Tu je pekne krásne vidieť ako si ľudia nevšimnú ani transparent čo je naňom napísené (ešte aj vysvietený), a nieto ešte oznamy na zastávkach.. A potom sa môžu čudovať že majú mišung z petržalskej dopravy... ?
A ešte cez deň mi prišlo dosť ftipné.. ako také 4 babky čakali na Štúrovom nám. na zast. kde stoja eliny 11, 13, 14.. a zrazu im prišla elina 6... ? ? ? alebo ľudia čo čakali na Šturáku na električky 1, 12,... a furt im tam len chodili len 13-tky.. a 4-ky po tunel a vôbec im neboli čudné autobusy X1, X4.. ?
Takže je to dosť haluz, keď sú 2 výluky naraz.. keď ani výluková linky nejde po svojej trase... ? ?
ja som myslel tie "novučké" vrakosy karosy čo chodia na 96, 99, 55,.. tak aby ich tam mohli presunúť tak museli nahradiť 66 (86), 79, 77.. malými midibusmi.
No neviem si predstaviť akoby chodil trol***us do Čunova bo Záhorskej Bystrice alebo Devínskej... Vypadalo by to dosť čudne.. Ale ak myslíš odľahlými také že Lamač, Dúbravka,.. atď tak je to v pohode. Trolejbus by sa podľa mal stavať prednostne do kopcovitých oblastí a v centre, až potom čo píšeš ty... A myslím že Salzburg nieje zrovna mesto na rovine.. S električkami súhlasím.
Len dopĺňam: Dá sa spraviť pekná tabuľka pri akých reláciách prepravovaných osôb sa oplatí aká trakcia. Po aplikácií na Bratislavu výde jednoznačne najavo, že nosná autobusová doprava je maximálne neefektívna.
Problém je v krátkozrakosti magistrátu, ktorý nehľadí ďalej, než do konca volebného obdobia.
Slovo "demonstracia" tiez moze znamenat "davovy protest", ale aj "predvedenie" tuto mozes kludne slovo "menejcenny" brat ako terminus technicus.
K tej Petrzalke: TAM je skutocne autobus menejcenny. Vsimni si, ze pre trolejbus som uvazoval cca 10 000 miestokm ZA DEN, Petrzalka potrebuje pre prepravu na zbytok Slovenska asi 20 000 miestokm ZA SPICKOVU HODINU. A napriek tomu tam jazdia vyhradne autobusy. Petrzalska siet by teda mala byt (co sa tyka menej/viaccennosti) obsluzena minimalne jednou linkou viaccenneho systemu (metro, resp. pre BA este lepsie segregovana elektricka) a vnutropetrzalske vztahy by mali byt riesene minimalne trolejbusom.
Pokiaľ máš nervy, tak stále nemusíš písať blbosti. Samozrejme, je to tu aj o týchto slangových výrazoch. V každej profesií neprofesií to vzniká. S tým nič nenarobíš. Ani robotník na stavbe nepovie kolegovi "Pišta, prosím ťa podaj mi murársku lyžicu"
Čo sa týka autobusov, Papyr Ti to pekne načrtol. Zamysli sa en racionale nad problematikou a uvidíš, ono to príde samo
Pamataj si zakladny axiom: poradie trakcii od menejcennym k viaccennym: autobus - trolejbus - elektricka nesegregovana - elektricka segregovana - vlak/metro.
Pojem menejcenny v tomto pripade neznamena, ze sa niekde nehodi viac. Pojem menejcenny si mas vylozit tak, ze menejcenne trakcie sa nasadzuju tam, kde jazdi menej ludi. Cize napriklad: ak mame niekde 10 000 miestokm za den v jednom smere, je to na trolejbus URCITE, na autobus to UZ nie je a na elektricku ESTE nie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
inTony
A ešte cez deň mi prišlo dosť ftipné.. ako také 4 babky čakali na Štúrovom nám. na zast. kde stoja eliny 11, 13, 14.. a zrazu im prišla elina 6... ? ? ? alebo ľudia čo čakali na Šturáku na električky 1, 12,... a furt im tam len chodili len 13-tky.. a 4-ky po tunel a vôbec im neboli čudné autobusy X1, X4.. ?
Takže je to dosť haluz, keď sú 2 výluky naraz.. keď ani výluková linky nejde po svojej trase... ? ?