Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #50454:
Len dopĺňam: Dá sa spraviť pekná tabuľka pri akých reláciách prepravovaných osôb sa oplatí aká trakcia. Po aplikácií na Bratislavu výde jednoznačne najavo, že nosná autobusová doprava je maximálne neefektívna.

Problém je v krátkozrakosti magistrátu, ktorý nehľadí ďalej, než do konca volebného obdobia.
Reakcia na: Andy #50452:
Tak skúsime Ťa upokojiť gramaticky

Menejcenný = Menej + cenný

Rozložíme na default tvary:
menej
cena

Analýza vety:
"Autobus je menejcenný dopravný prostriedok"

Sústredíme sa na prvé 3 slová, rozklad:

autobus
je
menej
cena

Zformujeme:

"Autobus má menšiu cenu, ako ostatné dopravné prostriedky"

... z čoho nám vyplynulo, že autobus je lacnejší, ako napr. trolejbusy, tramvaje, vozidlá metra a pod.

Posledné dejstvo:

Keďže je autobus lacnejší tak čo? Nóóó? Ako sa to hovorí?

"Nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať LACNÉ VECI"

Pochopili sme?
Reakcia na: Andy #50452:
Slovo "demonstracia" tiez moze znamenat "davovy protest", ale aj "predvedenie" 🙂 tuto mozes kludne slovo "menejcenny" brat ako terminus technicus.

K tej Petrzalke: TAM je skutocne autobus menejcenny. Vsimni si, ze pre trolejbus som uvazoval cca 10 000 miestokm ZA DEN, Petrzalka potrebuje pre prepravu na zbytok Slovenska asi 20 000 miestokm ZA SPICKOVU HODINU. A napriek tomu tam jazdia vyhradne autobusy. Petrzalska siet by teda mala byt (co sa tyka menej/viaccennosti) obsluzena minimalne jednou linkou viaccenneho systemu (metro, resp. pre BA este lepsie segregovana elektricka) a vnutropetrzalske vztahy by mali byt riesene minimalne trolejbusom.
Reakcia na: Andy #50451:
Pokiaľ máš nervy, tak stále nemusíš písať blbosti. Samozrejme, je to tu aj o týchto slangových výrazoch. V každej profesií neprofesií to vzniká. S tým nič nenarobíš. Ani robotník na stavbe nepovie kolegovi "Pišta, prosím ťa podaj mi murársku lyžicu"

Čo sa týka autobusov, Papyr Ti to pekne načrtol. Zamysli sa en racionale nad problematikou a uvidíš, ono to príde samo 🙂
Reakcia na: Papyr #50450:
Ja chápem, čo chceš povedať tým poradím trakcii atď, s tým samozrejme súhlasím, ale slovo "menejcenný" proste má iný význam.
Reakcia na: Spectre #50447:
To proste príde samo. ☺ Začnú ti lezť na nervy tie dopravopatické pseudoslangové výrazy typu gumokol, vlkä, menejcenný dopravný prostriedok atď.
Reakcia na: Andy #50443:
Pamataj si zakladny axiom: poradie trakcii od menejcennym k viaccennym: autobus - trolejbus - elektricka nesegregovana - elektricka segregovana - vlak/metro.

Pojem menejcenny v tomto pripade neznamena, ze sa niekde nehodi viac. Pojem menejcenny si mas vylozit tak, ze menejcenne trakcie sa nasadzuju tam, kde jazdi menej ludi. Cize napriklad: ak mame niekde 10 000 miestokm za den v jednom smere, je to na trolejbus URCITE, na autobus to UZ nie je a na elektricku ESTE nie.
Reakcia na: Andy #50448:
nechcem sa miešať do vašej zvady, ale naozaj nechápem, o čo ti ide... ?
Reakcia na: Spectre #50446:
Tak potom asi nechápeš zmysel slova menejcenný...
Reakcia na: Andy #50445:
Kedy? ... Povedz mi ako na to 😉

Ja poznám jednu osvedčenú metódu, raz mi to písal jeden človek SMSkou. Dúfam, že tam všetci raz skončíme 😃
Reakcia na: Andy #50443:
To, že je autobus menejcenný dopravný prostriedok je jasné snáď všetkým, ktorí sa o dopravu čo i len trochu zaujímajú. Mám na mysli MHD, samozrejme že na zájazdových linkách asi trolejbus moc jazdiť nebude.

Píšeš ako keby Ťa odniekiaľ vykydlo. Ja som jasne napísal pre aké miesta je vhodný autobus v systémovej MHD. Neviem o čo Ti ide, ale rád diskusiu rozvediem...
Reakcia na: Spectre #50442:
Nie, ale vyliečil som sa z choroby "dopravopatizmus", tebe tiež úspešné uzdravenie.
Reakcia na: Andy #50435:
Akú som napísal kravinu?
Reakcia na: Spectre #50440:
To je jedno, ide len o to, že píšeš, že autobus je menejcenný dorpavný prostriedok. Je to proste kravina. Autobus je jednoducho na niektoré miesta vhodnejší než trolejbus a tých miest napríklad aj v Bratislave nie je málo.
Reakcia na: Andy #50433:
Pojedol si niečo? 🙂
Reakcia na: tomas1 #50438:
A navyše rozsvecujú sa lampy a semafory. A zatiaľ som sa s nejakými vážnejšími problémami s osvetlením a semaformi nestretol.
Reakcia na: Andy #50429:
Zase IGK maniere?
Reakcia na: tomas1 #50436:
Jednoducho poveadné, istá skupina členov tohoto fóra má tendencie kritizovať všetko aj keď ešte nepoznajú okolnosti.
Reakcia na: Andy #50437:
Tak dobre, počkajme. ?
Reakcia na: tomas1 #50436:
No ja by som hneď na Siemens nenadával, ako vieš, či to ešte náhodou nie je len v procese stavby? A keby aj nie, tak je to problém magistrátu, že im ich riešenie plne vyhovuje. Nadával by som až keby sa magistrát sťažoval na nesplnenie zakázky a následne by to Siemens nevyriešil. Však ako by napríklad bolo možné, že na západ od nás preferencie a podobné veci fungujú aj keď sú od Siemensu?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.