To je chujovina ako mraky. Všetci tu vehementne vyprávajú o nejakej rýchlodráhe do Petržalky. Povedzte mi niekto aké iné vedenie je vhodné pre rýchlodráhu.
O unifikácií by som tiež pomlčal. Človek sa prejde po meste, občas pevná svorka, občas pružné uchytenie, občas nejaký deltazáves a neviemčoešte (fobust ma doplní...). O trolejbusovom parovode radšej ani nehovorím...
no ja poznam jedno 120tis. sidlisko kde take nieco ako NP klbaky nehrozi a este tam musia ludia pobehovat na zastavkach z jedneho busu do druheho, samozrejme po schodoch (uz sa tesim na zimne urazy, dufam ze si bude cim viac ludi vymahat od DPB fin. odskodnenie, ked nie je schopny kupit NP klbaky)
...nakoľko je/bolo to pôvodné reťazovkové trolejové vedenie zlé, to veru neviem posúdiť ... len ma prekvapuje, že podľa DPB je lepšie mať všade jednotné trolejové vedenie aj napriek tomu, že je to pôvodné osvedčené, tá moja poznámka o unifikácii #50179) bola skôr iróniou na absurdnosť tej novinky...
Neviem, čo ti vadí na duobusoch resp. troljbusoch na DD.. Ale krátke vozidlá sú tam už roky nepostačujúce.. Kĺbové autobusy tam nemôžu chodiť, mali by problemý s ťahaním do kopca.. DD sú 20000-vé sídlisko, ktoré má 2 krátke linky, jedna z nich má interval 20min... 33 je dosť vyťažená linka, nato aby tam chodili kĺbáky...
Prvý duobus mestu dodajú už vo februári (22.09.2005; Bratislavské noviny; č. 19/2005, s. 2; lau)
BRATISLAVA - Príprava trolejbusovej trate na sídlisku Dlhé diely pokročila: uskutočnilo sa aj výberové konanie na dodávku trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom, tzv. duobusov.
Trolejbusová trať na Dlhých dieloch nebude prepojená s ostatnými trolejbusovými traťami v meste, preto nevyhnutným predpokladom na jej vybudovanie je, aby na nej premávali vozidlá schopné premávať aj tam, kde nie sú troleje. Preto dopravný podnik vypísal spomenutú súťaž, v ktorej bola najúspešnejšia plzenská firma Škoda Electric, ktorá v budúcom roku postupne dodá šesť kĺbových nízkopodlažných vozidiel 25Tr. "Pôjde o koncepčne úplne iné vozidlá, aké poznáme z bratislavských ulíc dnes," povedal nám Bronislav Weigl, riaditeľ rezortu prevádzky a dopravy Dopravného podniku Bratislava. "V súčasnosti ich však už možno vidieť v niektorých českých mestách, napríklad v Plzni a Zlíne. Pôjde o vozidlá postavené na báze autobusov Irisbus, ktorých výrobcom je Karosa Vysoké Mýto, elektrickú výzbroj dodá spomenutá firma Škoda Electric."
Prvé vozidlo bude dodané dopravnému podniku do konca februára budúceho roku. Keďže ide o prvé takéto vozidlo na Slovensku, musí prejsť kompletným homologizačným procesom a príslušnými skúškami. Ďalšie duobusy prídu v auguste a premávka na Dlhých dieloch bude spustená v auguste alebo septembri budúceho roku. Prínos by mal spočívať v tom, že trolejbusová doprava je ekologickejšia a do kopcovitého terénu tohto sídliska sa trolejbusy, ktoré zvládnu aj strmé stúpanie, hodia lepšie ako autobusy.
Budúca trolejbusová trať na Dlhých dieloch bude v podstate mierne modifikovanou traťou súčasnej autobusovej linky číslo 33 premávajúcej na trase Molecova - Kuklovská. Trať bude riešená tak, aby bol najmä v ranných špičkách uľahčený prestup na električky na Karloveskej, prestupový bod už nebude na Segnerovej ulici, ktorá je príliš úzka a teda sa na tento účel veľmi nehodí, ale pre Riviére. Uvažuje sa, že počas špičky budú vozidlá zachádzať až k Novému mostu, čo zjednoduší obyvateľom Dlhých dielov cestovanie do centra.
- moj komentar - naozaj uboha Bratislava kde sa cestujuci stretnu s NP vozidlami v takych extremnych pripadoch ako su duobusy kdesi do horskych oblasti a na najfrekventovanejsich najvytazenejsich linkach si o NP mozu nechat zdat, beriem ze chcu uz nove vozy brat NP, ale tieto dlhe diely beriem fakt ako provokaciu pre zvysok mesta
Tá prevodovka novšieho IK je 4stupňová a 4tá sa zaradí pred 40 Km/h. Pri 55 chýba 5-ty prev st..Motor dosť rezonuje a pri 60 indigátor IK dosahuje max otáčky. Karosa ma 5 stupeň pri 50-55 Km/h. Nie vždy sa v Ba cestách podarí preradiť ma x dosiahne cez 80 km/h . Karosa je tým omnoho rychlejšia s lepším rozbehom a je schopný tento voz bez problémov predbehnúť IK v rozlohe okolo 150 m. ?
Postrehy zo včerajšej večernej cesty bajkom Račismýto - Kuklofská:
1. na Obchodnej sa už asi čosi deje, rozbili asfalt pri koľajniciach na Kollárku
2. pod Novým Mostom namaľovali nejaké dzivé žlté prechody a vodorovné dopravné značenie .. žeby príprava na posunutie zastávky?
3. ten 1001 (malá Karosa, včera na 32) je iný črep, divne to píska a na výfuku by mohli psie klobásy údiť - normálne sa blbo dýcha keď drtím ten kopec hore na Dlháče popri takejto rachotine...
"Ľudia si stále môžu hľadať a nájsť svoje miesto." - rád by som vedel, či si našiel svoje miesto aj pán, ktorý považuje za najväčší úspech svojej krutovlády časový tarifný systém a CNG vraky.
Otrasná doprava: Cestujúci za autobusmi utekajú!
28.09.2005
BRATISLAVA - Otrasné! Cestujúci v hlavnom meste už majú zmien v hromadnej doprave plné zuby! Často počas prestupovania na ďalší spoj musia utekať cez cestu. V opačnom prípade by pri časovo obmedzených lístkoch precestovali aj gate. Do dopravného podniku už prišlo vyše 1 200 sťažností! Ľudia v nich najčastejšie žiadajú obnovenie zrušených liniek a priame spojenie na Hlavnú stanicu.
Cestujúci sa sťažujú na nedostatočnú kapacitu sólo vozidiel a prestupovanie. Poriadne ich „vytočilo“ najmä zrušenie priameho reklama
spojenia na Hlavnú stanicu. Zhoršila sa aj doprava k Technopolu, do Ovsišťa, Vrakune a Slovnaftu. Najbolestivejšie je častejšie prestupovanie.
,,Ešte je skoro hodnotiť zmeny v doprave. Ľudia si stále môžu hľadať a nájsť svoje miesto. Najväčšie problémy máme so staršími občanmi, ktorí sa neoboznámili s novým prelinkovaním," myslí si generálny riaditeľ dopravného podniku Ján Zachar. Podľa jeho slov zmeny zhodnotia až koncom októbra.
Slabou náplasťou je posilnenie liniek číslo 68, 80 a 202 v ranných hodinách jedným vozidlom. ,,Všetkých ľudí neuspokojíme. Zlí sme pre tých, ktorí musia odrazu prestupovať. Tí, ktorým sa zlepšilo cestovanie, nás však nepochvália," bráni sa Zachar.
Zdroj: --- N o v ý Č a s ---
? ? ☠ ? ? ☠ ? ? ☠ ? ? ☠ ? ? ☠ ? ? ☠ ? ? ☠ ? ? ? ? ? ? ☠ ? ? ? ? ? ? ? ☠ ?
Ale nebudú to musieť často využívať ? Aj tak takmer všetky spoje pôjdu len po trase Riviéra - Dlhé diely. A len pár spojov v rannej špičke môžno pôjde pod Nový most, len niesom si istý či bude brať cestujúcich aj späť už z pod Nového mosta.
V piatok o 10.30 h otvoria zrekonštruovanú lanovku zo Železnej studienky na Kamzík. Záujemcovia o jednosmernú jazdu zaplatia 60 Sk, o obojsmernú 90 Sk, školy a kolektívy dostanú polovičné zľavy.
Spectre: Keď si už spomenul 1803 a 1808, tak musím vzdať poklonu vodičom týchto busov..Ak by prišli nové vozy, tak im by som dal prednostne vybrať na čom chcú jazdiť ?
No podľa mňa miesta na nohy je určite viac, než napr. v ik 280. Čo sa týka tých madiel, mne osobne nevadia, dá sa tam pohodlne oprieť ruka, keď tam sedíš. Nepraktické farby obkladov? To je úplne nepodstatná vec. Čo sa týka sedadiel, tak v prvej sérii sú tie sedadlá super, v ostatných sú malé, jednoducho sa tam dvaja nezmestia tak aby sedeli pohodlne, špeciálne v zime, keď je každý nabalený v hrubých vetrovkách. S ostatným v zásade súhlasím.
Obklady nie sú ani tak zlé, ako nepraktické. Dôvod je zrejmý. Videl si niekedy v BA čistý Ikarus 4xx? (v rámci spravodlivých súťažných podmienok nerátame vozidlá 1803 a 1808). Je to jednoducho nepraktické, farby sú také, že je tam vidieť každú malú špinu.
Na prvej sérií nie sú zlé sedadlá, avšak prvú sériu nepovažujem za reprezentatívnu vzorku Ikarusov rady 400 v Bratislave. Aj v Bambuse 2400 sú super sedadlá, avšak v ostatných dlhých sú sedadlá žiaľ na konský úd.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Spectre
O unifikácií by som tiež pomlčal. Človek sa prejde po meste, občas pevná svorka, občas pružné uchytenie, občas nejaký deltazáves a neviemčoešte (fobust ma doplní...). O trolejbusovom parovode radšej ani nehovorím...