Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spectre #50165:
Veľa podnikov na západe IMHO nakupuje takmer v každej sérii od iného výrobcu. Netvrdím, že je to ideálne, ale je to tak.

Inak čo je to "debilné usporiadanie interiéru", ktoré tu pri Ik4xx stále popisujete? 2+2 vzadu? Netvrdím, že je to dobré, ale nebude to náhodou tým, že Ik4xx jednoducho neunesie toľko vlkov, ako tanky Ik2xx?
Reakcia na: m@rtin #50142:
Aby to nevyznelo negativisticky. Ja si Škodu Ostrov aj cez tieto "chyby" veľmi vážim a pri spomienke na 14/15Tr, či 21/22Tr len ťažko zatlačím slzu.

V Bratislave je jeden problém. Dodávateľ sa vyberá na základe neviemčoho. Objednajú sa vozy na základe tiežneviemčoho. Ikarusy 435 majú dobrý základ, ale mohli vyzerať úplne inak. Normálne usporiadanie interiéru, dopyt, prevodovka VOITH a pod.
(Aspoň že tie kinderká su v default výbave relatívne inteligentne spravené a nechodia do BA nejaké potvory 😉 )

V DPB neexistuje unifikácia. Unifikáciu trakcií ja moc neuznávam, ale unifikácia jedného typu v rámci smradobusov. Ani tak ani tak nebude dobre. Vysvetlím:
Nejaký múdry ujo, prípadne celý kolektív osvietencov (v prípade mesta BA skôr zhasnutcov 😉 ) si vymyslí: "Hurá hop, kúpime duozvrátenosť na Dlhý diel". Kúpi sa duozvrátenosť, napr. Slinťák. Potom si opäť nejaký mestskí údi vymyslia: "Zhrdzavel nám csabaykolbász, už by sa patrilo kúpiť nejaký nový smradobus" a príde 50ks niečoho. ...atď...atď

Karosy, Tambusy, Ikarusy 4xx, Kinderká, Slinťáky... čo ešte

Prečo si nemôžme vybrať nejakého skutočne renomovaného európskeho výrobcu (či už to bude Karosa, MAN, Mercedes, VanHool, Volvo alebo neviemčoešte) a od toho _pravidelne_ kupovať vozy? Miesto toho sa tu furt vypráva do luftu, prípadne sa špekuluje nad plyňákmi a inými blbosťami.

Nech sa teda kupuje pre mňa za mňa aj Citybus (subjektívne pocity stranou), ale nech je to od jedného normálneho výrobcu a nech to chodí pravidelne. Nech sa DPB dohodne s výrobcom, v dnešnej dobe nie je problém spraviť voz presne tak, ako to prevádzkovateľ chce. PREBOHA, NECH TO TU UŽ KONEČNE FUNGUJE ASPOŇ TROCHU NORMÁLNE

...TAK, a pokazil som si pekný večer naparovaním sa nad MHD 😞
Reakcia na: hoppusmark #50163:
S interiérmi sa zhodneme. Citybus má blbý interiér na prvý pohľad, pre nás zasvätených snáď netreba ani hlbšie rozoberať (spovedať z kacírstva sa budem iba vrchnému vysokomýtskemu inkvizítorovi) ?
to all: som si všimol vaše komentáre k interiérom autobusom. V tomto sa vážne nevyznám, takže by som rád vedel čo považujete za dobrý interiér autobusu, resp. ako by mal taký interiér vyzerať, prípadne aj nejaký príklad...

Boli tu názory, že zlé interiéry majú napr. Citybus a Ik435..Prečo?

Podľa môjho názoru a skúsenosti najlepší interiér v BA majú TamBusy(kíbové), v krátkych sa vôbec nevozím a tak nemôžem hodnotiť..
Je tam dosť miesta okolo dverí, jednoduchší pohyb ľudí, menej "bariér" v podobe predelov medzi dverami a sedadlami.Takisto je tam málo sedadiel 2+2 na šírku..
Samozrejme pohodlnosť drevených sedačiek je už o niečom inom ?

Tak vopred ďakujem za vaše názory, možno sa opäť niečo zaujímavé dozviem ?
ešte na doplnenie, to je dobrá otázka:

koľko času sa podľa vás dá preferenciou ušetriť na jednotlivých križovatkách na karloveskej radiále (až do Dúbravky)?
Reakcia na: TeBeCe #50156:
ten semafor tam ale nie je ani tak na upozorňovanie na prichádzajúcu električku, ale preto, aby pustil otáčajúce sa resp. križujúce auto až vtedy, keď môže prejazd traťou ukončiť - najmä na Karloveskej býva taká hustá premávka, že sa autá nemôžu zaradiť a dlho stoja na koľajach. A to je presne úloha CSS - rozseknúť ten hustý prúd na hlavnej ceste a pustiť aj toho, kto prichádza z vedľajšej. Takže radšej menej prejazdov cez trať, ale takých, kde je možnosť bezpečne sa otočiť - s odbočovacím pruhom a semaforom. Nápad je to veľmi dobrý, otázkou bude realizácia. Nie je to preferencia smerujúca k skráteniu jazdnej doby električky, ale k zvýšeniu spoľahlivosti a pravidelnosti prevádzky.
SZKV:
No samořejmě, že měla být Škoda Ostrov prodána, jenomže tehdy to byla pouze dceřinná společnost Škody Holding, ta měla vše v rukou. Nadruhou stranu určitě si vzpomínáte na doby, kdy řvali rudofašisti, že se prodává české zlato do západních rukou.

Citybusy znám jak své vlastní boty, takže netřeba popisovat...:)
Samozřejmě, že mají spousty much, ale po motorové stránce, elektrika, přístupnost pro mechaniky, živost vozu atd. Jsou opravdu na vysoké úrovni. Co je ovšem opravdu zpatlané, je interiér. Druhá série Citybusů od #3330 (V Praze) nemá vzadu sníženou podlahu jen kvůli marketingu (100%NP), ale je to kvůli motoru Iveco a hřídeli k náparvě, která se musela nacpat výš než bylo žádoucí u Citybusů z první série. Proto ty sedadla na vysoké podestě.

Ovšem jednu výhodu tu přeci jen přineslo a to motor Iveco Cursor, který má spotřebu srovnatelnou se Citarem a oproti motoru Renault se zdá být i o dost spolehlivější.

"takže byly pro normálně rostlého člověka dostupná všechna místa ve voze"
Nebyly a nejsou, měřím 183 cm a za vysokého se nepovažuji. A v Citybusu* si pohodlně sednu opravdu jen na sklápěčky na plošině.
*Ve všech nízkopodlažních vozech se mi nesedí pohodlně.

"kloubová verze je v tomto ohledu v pohodě"
Není, ta tam má místa na sedadlech ještě méně. Jezdím s ní každý den na lince 119.

V Paříži už samozřejmě kupují Agory s motory Iveco, ale jedná se především o kloubové vozy. To, že tam nejezdí typické české třídvéřové Agory je dáno hlavně celozápadoevropským specifikem (nástup předem). Třídvéřové jsou snad už jen předchůdci Agor R312, které se dvoudvéřové standartně snad ani nevyráběly.

Já už tu psal roky, že dokud se nezmění v DPB přístup k MHD, nikdy nebude veřejná doprava v BA v pohodě. Ikdyby dostával DPB mnoho miliard korun, stále by jezdily vozy špinavé a služby byly mizerné. Ale nechme toho, je to dokola ta samá píseň, která se tu rozebírala X-krát.
Reakcia na: AAA #50135:
budes sa divit, ale z cilizskej 🙂 torzo z byvalej L97 a taktiez aj 78 uz nemozem povazovat za rozumnu dopravu....
Reakcia na: Mikimaus #50157:
sak preco to spravit na jednu vyluku, ked mame moznost cestujucich dopliest dvomi po sebe iducimi vylukami ? asi sa magoriat spolieha na to, ze sa pri tom uplne zabudne na petrzalku ?
Reakcia na: TeBeCe #50148:
Na svojej stranke ma DPB stale informaciu v polozke Vyluky na rok 2005 aj Kapucinsku a aj Obchodnu...len neviem ako to stihnu... ? Bolo mi to hned od zaciatku podozrive, ked este v piatok neboli oznam o vyluke. Dnes dokonca este neboli zmenene ani CP L5 ?
Reakcia na: tomas1 #50155:
normalny clovek nepotrebuje ziadny semafor, staci ked sa jednoducho pozrie ci sa elektricka nepriblizuje. a kto prehliadne elektricku tak s velkou pravdepodobnostou ani nedovidi na semafor ?
#50120 inTony: "Dosť ma serú CSS predchdy pre chodcov cez trať.. Električka musí dať prednosť dokonca chodcom.."
- ja som za tie výstražné svetlá - také aké sú na žel. priecestiach (neviem ako sa to odb(p)orne volá), ako sa tu už spomínalo. Ale ako poznám Siemens tak by to dopadlo tak ako som to videl v Krakove - tam sa tie svetlá rozblikajú dosť neskoro, normálny človek má problém prebehnúť a dôchodcu by elina zmietla keby sa spoliehal len na tú signalizáciu - takže nakoniec je to tam na hovno. ? Možno tiež siemens. (?)
Reakcia na: TeBeCe #50152:
A kde to je? Je to oficialne alebo len od inTonyho?
Reakcia na: matej #50151:
nevies citat?
Reakcia na: TeBeCe #50148:
Fakt je to zrušené?
Vážne je zrušená? Odpovedzte prosím.
Reakcia na: Mikimaus #50147:
treba sa spytat pana Koladu...
Reakcia na: inTony #50145:
Dobra otazka ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.