A samozerjme to súvisí s prípravou električky do Petržalky, aby sa furt nemuseli meniť trasy liniek. Po dostavbe eliny, bude 95 zrušená, 50 a 78 skrátené.. ostatné spoje obmedzené.
Môžem poprosiť aj o výstupnú zástavku? Len z nástupnej zastávky akosi nie je zrejmé, čo konkrétne sa vo Vašom cestovaní tak markantne zhoršilo.
Ďalej si dovolím zopár komentárov k Vami navrhovaným riešeniam:
Zrušením spoju a-99 absolútne znemožníte lokálnu obsluhu vo viacerých častiach Petržalky (napriek vášmu tvrdeniu, že "sa ním nikam nedostanete"). Bol by to mimoriadne krátkozraký krok, navyše je táto linka obsluhovaná sólo autobusmi, takže na vypravenosť nosných liniek v tomto smere nemá vplyv.
To s identickosťou trás liniek a-92 a a-95 a návrhom na zrušenie a-95 považujem buď za preklep alebo za absolútne nepochopenie funkcie a-95. Rovnako na predĺženie a-78 by ste niekde potrebovali nabrať vozokilometre. Netuším, kde by ste chceli otáčať autobus na Dvoroch, navyše a-95 verne kopíruje trasu uvažovanej električky (a predtým metra). Tí, pre ktorých sa stala nosnou linkou, by Vám za podobnú zmenu určite nepoďakovali.
Linka a-59 by mala v porovnaní s a-94 dlhšiu trasu, pričom nárast vozokilometrov by ste museli niekde ubrať. Súhlasím, že a-92 je v sedle mierne prebytočná, ale zrušenie jej skrátených spojov by na vykrytie tejto potreby nestačilo.
Osobne súčasnému linkovému vedeniu vytýkam ukončenie a-99 na Antolskej. Miestnu obslužnosť juhovýchodnej časti Lúk tak namiesto a-99 vykonáva a-98, čo spôsobuje jej značné preplnenie v úseku Jasovská - Lúky II, respektíve Jasovská - Smolenická.
Zmena liniek nesúvisí len s Mostom Apollo. Cieľom ja aj úspora vozokilometrov tým pádom aj peňazí. Časť ušetreným prostriedkov sa má použiť na vylepšenie MHD spojenia Devínskej Novej Vsi s centrom, ktoré je v pláne uskutočniť ešte tento rok, bude to prevdepodobnejšie zlúčenie liniek 28+29. A tam, je MHD spolu s Dlhými dielmi fakt mizerná.. Petržalka je na tom ešte dobre. Inak dnes som pri cestovaní v Petržke nečakal dlhšie ako 4 minúty!
-----
Dnes som od 4.30 do 11.00 pobehoval po Petrzalke a musim povedat, ze novy system predcil moje ocakavania a zaroven som bol milo prekvapeny, ako rychlo sa zorientovali cestujuci a vyuzili linky 80, 86 a 93, 94, 95. Tiez ma potesila pomerne dost vyuzita sedlova 98. Podrobnosti nebudem pisat, treba pockat par tyzdnov, kym sa to utrasie, potom sa uvidi, ako si vsetci zvyknu. Pikoskou boli ludia cestujuci z Ovsista k Tescu linkou 99
Ráno do školy som šiel peškom z Dlháčov, bo bus ako vždy plný... a ranná prechádzka prospeje ? , pokračoval som pod Nový most 12, odtiaľ mi šla hňeď kĺbová 70, ktorá sa naplnila hneď z 3/4, a od ASMN bola úplne plná. Vystúpil som na zastávke Prievozská.
Poobede som šiel k vode na Draždiak od školy 98 (celodenná a celotýždenná prevádzka na tejto linke fakt pomohla) až po zastávku Ľubovnianska, kde mi hneď išla 99 na Antolskú. Dôchodcovia samozrejme nadávali do svíň, čo to vymysleli ? ...
Naspäť som šiel rovnako 99 a 98 mi šla hneď, s tým že som sa chcel zviesť cez Most Apollo, tak som prestúpil pri Uneverzite na 88 so 4min. čakaním. Z ASMN šiel už kambináciou 70+4+32. Na 70 som čakal 8min. ostatné šlo hneď.
Mimochodom z ASMN sa chceli dostať nejakí chalani na Záporožskú (nechceli sa motať 88 po Petržke) a vymysleli dosť čudnú kombináciu ? , že 50 na Šafko, odtiaľ 95 na Nám. hraničiarov, odtiaľ 88... Šak keď nechceli ísť klukato tak mali ísť na 70 pod most a odtiaľ 88... ale keďže im to nedošlo čo už..
Inak 80 bola čo som videl zo nástupišia 70 na nábreží, Nový most, bola úplne preplnená.
...ale konečne ma cestovanie po Petržke nenudilo... ?
Ráno som išiel z Lamača na Záporožskú kombináciou 63+84+80, prvý prestup bol do pár sekúnd, pri druhom som čakal takmer celý interval 80-ky, asi 5 minút. Rýchlostne to bolo asi ako pôvodná kombinácia 63+83/84+81/180 (pôvodnú 63+81 som nepoužíval kvôli časovo dlhému presunu medzi Kooperatívou a SAV, večne mi tam ušla 81-ka). 84 bola úplne prázdna, v 80 asi 2/3 miest obsadené - čo ale nie je prekvapivé ráno týmto smerom. (Samozrejme, alternatívou by bola 30+88)
Po robote som si spravil obhliadku nového mosta. 88 v smere ASMN meškala na Záporožskej 3 minúty (16.08), vodič sa dosť vliekol. Celkovo boli obsadené všetky miesta na sedenie plus niekoľko ľudí stálo (taká pôvodná prázdnejšia 81). Na Nám. hraničiarov vystúpilo asi 60% cestujúcich, nastúpilo ich dosť málo (pritom pred nami prišla 83-ka z ktorej tiež vystúpilo dosť veľa ľudí (čo je pochopiteľné a očakávané). Výrazný nástup nastal pri EU, kde sa 88 zase zaplnila. Na Mamateyovej sme míňali krátku zelenú 96, celkom plnú. Vystúpil som pri Wustenrote, kde mi asi do dvoch minút prišla 70-ka (zase optimálne plná - všetci sedeli a pár ľúdí stálo). Na Košickej som presadal na 68, prestup asi 6 minút. Prišiel kĺbový Ikarus 283, avšak dosť plný, stál som na poslednom schode (čo sa mi inak v MHD, aj keď sa niektorí budú čudovať, nestalo už dosť dlhú dobu). Tak som vystúpil na Moste Apollo. Medzičasom prešla jedna 87 (ešte voľné miesta na sedenie) a asi o 4 minúty prišla ďalšia 68 (optimálne plná, vysvetlenie vyššie). Tu bol jediný zádrhel, semaforom na Šustekovej sme prešli asi na štvrtý krát, dĺžka zelenej nebola ešte prestavená na to množstvo aút, ktoré išli z Prístavného a Apollo mosta. Celkovo Most Apollo, Košická i nadväzné križovatky na mestskej strane boli dosť prázdne (v čase cca 16.15-45), aspoň zatiaľ sa neprejavili pesimistické prognózy o zápchach a nedostatočnom dimenzovaní - dúfam, že to tak zostane čo najdlhšie.
Problematickým miestom z hľadiska dopravy všeobecne je zlúčenie jazdných pruhov z Prístavného mosta, Mosta Apollo a Einsteinovej v smere do Petržalky a následné rozdelenie na Dolnozemskú a Bosákovu. Je to miesto ako stvorené na nehody, autám a busom idúcim z Apolla na Bosákovu zavadzajú tí, čo idú z Prístavného mosta na Dolnozemskú (jedno takého auto sme dokonca vytlačili s 68 na Bosákovu, hoci pôvodne chcelo ísť na Dolnozemskú. Opačný smer je relatívne ok - je to tam dlhšie a prehľadnejšie.
A ešte jedna vec ma zaujala - zo Svätoplukovej sa nedá ísť na Košickú v smere k mostu ako voľakedy. Hoci pár aút to zo zvyku skúšalo a dosť nebezpečným spôsobom.
hm, nech nad tym premyslam ako premyslam nenapada ma vlastne zmysel existencie linky 84, preco ju vlastne nezrusili a nepouzili jej busy na spravenie 83ky hlavnou/nosnou s intervalom ala 93? v petrzke ju zastane na tom kusku 99ina, mimo petrzky vsade 83ka, jedine 2 zastavky ktore nemaju alternativu su Prokopa Velkeho a Ekon. univerzita
Dnes ráno som ako zvyčajne prišiel o štvrť na osem na zastávku Kremnická. Bolo nás tam zopár cestujúcich, nastúpilis me do osemdesiatky smerom do mesta. Všetci sme sedeli.
Spomenul som si, ako v rôznych časopisoch ľudia z Dvorov VI vypisovali, že nám rušia všetky linky, a že budú musieť šlapať na nadjazd (zastávku Dvory). Dnes ráno som mal dojem, že všetci títo blbci, čo čítajú Nový čas, ráno na ten nadjazd šľapali.
BTW. Mal som povinnosť dnes asi šeťkrát použiť autobus v Petržalke. Neviem, či to bola náhoda, ale ani raz som nemusel stáť.
marko vazime si tvoje navrhy, dokonca sa mi celkom pozdava a ja osobne som rovnako nespokojny ako ty a nedokazem presne pochopit preco to vlastne spravili a vobec si nemyslim,ze to bolo nevyhnutne cele menit kvoli jednemu mostu...ale skus to poslat niekam kde by to padlo na urodnu podu,lebo co nespokojny clovek to novy navrh. Chod na magistrat v petrzalke a tam sa mozes oficialne stazovat. ?
Mas 100% pravdu. Je to horsie ako sme ocakavali. Spoje, ktore boli zrusene a tie, co urobili ako novymi nenadvazuju na seba. Cakas na zastavke viac ako 10min. Preco nie menej ako 5min. Konkretna L88 cez Apollo na AS MN. Vystupis,prejdes na zastavku L210 smer hlavna stanica a cakas tam cca 10min. Cize z Ovsista trvala cesta cez most SNP menej ako 20 min a teraz je to menej ako 35 min cez Apollo. ? ? ?
Mas 100% pravdu. Je to horsie ako sme ocakavali. Spoje, ktore boli zrusene a tie, co urobili ako novymi nenadvazuju na seba. Cakas na zastavke viac ako 10min. Preco nie menej ako 5min. Konkretna L88 cez Apollo na AS MN. Vystupis,prejdes na zastavku L210 smer hlavna stanica a cakas tam cca 10min. Cize z Ovsista trvala cesta cez most SNP menej ako 20 min teraz je to menej ako 35 min cez Apollo. ? ? ?
Mas 100% pravdu. Je to horsie ako sme ocakavali. Spoje, ktore boli zrusene a tie, co urobili ako novymi nenadvazuju na seba. Cakas na zastavke viac ako 10min. Preco nie menej ako 5min. Konkretna L88 cez Apollo na AS MN. Vystupis,prejdes na zastavku L210 smer hlavna stanica a cakas tam cca 10min. Cize z Ovsista trvala cesta cez most SNPmenej ako 20 min teraz je to menej ako 35 min cez Apollo. ? ? ?
tak som bol dnes extremne zvedavy ako to bude vyzerat u nas na zastavke jungmannova pred cestou do prace, naschval som sa neponahlal a chcel si vyskusat spicku o 7:30, skolsky rok nesklamal, milion ludi, autobusy prichadzajuce ziadne aj s ich slavnym superintervalom som cakal x minut na 83/84 (medzitym by sa bola byvala uz stihla davno dotrepat 81ka), potom uz zvyknuty na prazdnu 84 dosla samozrejme 84 tak prepchata ako som ju v zivote nezazil takze som sa tam ledva dostal, ale nastastie po par zastavkach sa uvolnilo 1 miesto ktore som hned zabral
samozrejme ze 2/3 busu 84 sa vytrepali na Zochovej a dalej siel prakticky prazdny (v spicke!), vazne mi unika existencia takej linky ked z Petrzky od Zochovej chodi dalej uz pravidelne prazdna a aj opacnym smerom do nej nastupuju ludia prakticky az na Zochovej a z velkej casti cesty ju vie nahradit 83+99
cestou z prace to bolo uz lepsie, nez sa racila dotrepat na zastavku 84ka (83 dosla klasicky napchata na prasknutie, tak som ani nenastupil), tentokrat uz prijemne prazdna bez problemov so sedenim, tak som stihol vidiet asi min. pat 93ojok, chapem ze 93ka je hlavna linka ale pri tych slavnych intervaloch som cakal ze na 83/84 nebudem musiet moc cakat a ze ked uz maju chodit castejsie tak budu aj prazdnejsie, co v pripade 83ky absolutne neplatilo, v pripade 84ky sa jednalo o standard ako predtym
takze zo slubovanych vyssich intervalov mam prd a vyssie intervaly vidim akurat tak u 93ky kde je to naozaj viditelne kde dobre ze jeden spoj neupchava druhy, ale u 83/84 si o nich mozem nechat zdat napriek tomu ze mi zrusili alternativnu 81ku zaco som cakal aj nejake zlepsenie intervalov 83/84, ale zmena co sa tyka zlepsenia intervalov ziadna, akurat rano z Petrzky 84 plnsia este nez predtym, tak tomu vravim ozaj zlepsenie
no uvidime zajtra, asi si privstanem a som zvedvay v akom stave budu chodit 83/84 ci to bol len dnesny jav v spicke a ci po novom nechodi 83ka uz prazdnejsia ako zvykla predtym 84ka
u linky 99 s okruznou jazdou po petrzke by som cakal ze bude chodit dlha, ale ako vidim je kratka (aspon co som zazil rano), tak neviem ci to staci, ale vsak uvidime, behnem si nou do tesca (terno), som zvedavy
ked mi posles takych cca 200tis. Sk na c.u. 2615260537/1100, tak ver ze sa vo vcelku kratkom case dockas toho aby to slo lepsie, ale kedze mi peniaze doma akosik nerastu a z prevadzky samotnej stranky tiez akosi nie su tak to cele bezi na takom HW na akom to bezi a ja nemam nazvys dostatocne velke baliky penazi aby som mohol financovat upgrade HW (a obvzlast nie v takej miere aby sa to aj znatelne prejavilo)
Pokial vsak vies len pitchovat, tak laskavo drz hubu a bud rad ze tu nieco vobec je, kedze nik to tu (na forach a stranke) nerobi za peniaze...
Ad linky MHD od 5.9.2005 - moje zážitky ? :
1. Vysvetľoval som jednému dôchodcovi ako sa má dostať zo Šaf. nám. na Antolskú - všetko by bolo v poriadku, ibaže keby sa ma stále nevypytoval: táto zástavka bude Lúčanka?(poradil som mu 95-99)
2. Stál som na Lúčanke a počul som akosi babky hovoria: Toto nám museli urobiť naschvál...
3.Dúfal som že mi príde po 95 aj 99 ale-vynechala spoj a horkoťažko mi vyšiel 30-min. lístok. ?
No tam je chyba,...
Ľudia moji skúste "vyhľadávanie spojenia", z toho sa dozviete ktorá kombinácia liniek je pre vás najvýhodnejšia - problém je, že to nieje jednoduché preorientovať sa, >lebotakoukombináciousmedoteraznecestovali< ? ? !
To, že vyhľadávanie spojenia práve v tomto čase tu nie je, to je podľa mňa vážna chyba. Hmmm, to si imhd.sk "za rámeček nedá". ?
Dobrý deň.
Rád by som sa vyjadril k zmene liniek MHD. Myslel som si, že pretrasovanie príde skôr, lebo niektoré linky boli veľmi málo využívané a niektoré naopak boli tak plné, že sa do nich niekedy ani nedalo dostať. Ale návrh, ktorý je už v súčastnosti realitou, ma poriadne schladil.
Moja nástupná zastávka je Lúčanka. Hlavným argumentom na zmenu MHD bolo otvorenie piateho bratislavského mosta. Má urýchliť dopravu,... Prečo ma ale potom ani jeden autobus z tejto časti Petržalky nedopraví cez piaty most? A prečo ma podobne ani jeden autobus nedopraví cez nový most, cez ktorý pred tým z tadiaľto chodili dva autobusy (90, 93)? Namiesto toho sa zaviedol petržalský autobus 99, ktorým sa nikam nedostanem.
Najviac ma pobavili oddôvodnenia pre zmenu MHD typu: nový návrh trasy linky 93 spojí priamo Hlavnú stanicu so zastávkou Vyšehradská a tým sa skráti čas potrebný na prepravu. To sú dve zástavky v Petržalke. A čo tých sedem (!!) ktoré takto stratili priamy spoj na stanicu?
Ale konkrétne, môj návrh:
93 – zmeniť trasu v Petržalke od zastávky Lúky II (Tesco) a spraviť jej konečnú na Antolskej. Toto by bola najlepšia zmena, ktorá by sa dala urobiť. Myslím si, že táto nemocnica nie je iba Petržalská, ale slúži celej Bratislave a aj okoliu Bratislavy. Teraz sa z mesta dá dostať na Antolskú min. s jedným prestupom (napr. z Hlavnej stanice, Autobusov stanice), ale napríklad medici (keďže je to fakultná nemocnica) sa z intrákov (z Družby) dostanú min. s dvomi prestupmi!! A takýchto príkladov by sa dalo nájsť viacej. Argument, že hlavné spoje chodia tak, že sa prekrývajú v dvoj minútových intervalov neobstojí a to z niekoľkých dôvodov. Tento interval je iba v špičke, mimo nej je niekoľkonásobne väčší a autobusy, ktoré obsluhujú túto časť Petržalky majú niekoľkonásobne väčší interval aj v špičke, mimo špičky už ani nehovoriac.
A kde zobrať autobusy? Napríklad nasledujúcou úpravou:
59 – zmena trasy na konečnú Vyšehradská cez Lúky V. Zastavovala by na zastávkach Nám.1.mája a Vazovova a mimo špičky by chodila po skrátenej trase (napríklad po Vazovovu). Toto by umožnilo zrušiť linku 94. Zároveň by som navrhoval zrušiť spoj 99.
Ďalej mi nie je celkom jasný význam trasy autobusu 95. V Petržalke má takmer celú (!!) trasu rovnakú s linkou 92 (iné iba dve zastávky). Stačilo by zhustiť interval liky 92 po skrátenej trase (Dolnozemská – Dvory, respektíve Patrónka), a posunúť konečnú 78 o dve-tri zastávky cez nám. Hraničiarov po Dostihovú dráhu a linka 95 sa môže zrušiť. (92 nie je možné zrušiť a ani skrátiť pre obsluhu Volkswagenu, preto tento návrh).
V súčastnosti nevidím význam vsunutia skrátenej trasy linky 92 v sedle na úseku nám. Hraničiarov – Patrónka, lebo okrem dvoch zastávok linky 92 (Einsteinova a Slávičie údolie) má s linkou 83 identickú trasu od nám. Hraničiarov po Dvory a potom v meste majú spoločnú zastávku na Patrónke (konečná skrátenej 92). A aj časy, ktorými sa ľudia dostanú na Patrónku sú porovnateľné (rozdiel 2 min.).
Toto sú tie najdôležitejšie zmeny, ktoré by som navrhoval. Tých návrhov by bolo aj viac ale bolo by to na dlhšie.
A záver:
V súčastnosti sú takéto zmeny pre mňa a moje okolie nepríjateľné! Aby som prestupoval 1 až 2 razy, keď vonku bude mrznúť a ešte keď vynechá autobus. „Nádherná predstava“. MHD budem odteraz používať iba vo výnimočných prípadoch. Inak budem chodiť bicyklom a autom. A takto uvažuje veľa ľudí. MHD bude potom menej vyťažená, budú môcť zredukovať spoje, nebudú musieť nakúpiť nové a drahé autobusy a Bratislava bude upchaná autami.
Všetci petržalčania (tí ktorých poznám) sa zhodujú, že súčasný stav je horší alebo oveľa horší ako bol pôvodný (!!).
A ešte jedna poznámka: Prečo tie návrhy vyzerajú ako keby dotyční nielen že nebývajú v Petržalke, ale ju ani len nepoznajú? Prečo o zmenách nemohli rozhodnúť kvalifikovanejší ľudia a priamo obyvatelia Petržalky? Však sa to týka práve nás Petržalčanov, ktorí každodenne cestujeme MHD.
S pozdravom nespokojný petržalčan Marek.
Hej neblbnite, použite vyhľadávanie spojenia na www.dpb.sk , tu a tiež na stránkach konkurencie www.m******d******.sk je to totálne upchaté.
1. Chcem pochváliť nové petržalské linkovanie, napadlo ma ako by som sa musel ondiť na trase AS nivy -> EU, keď by páni pos*anci zachovali pôvodné linkovanie (teda, že by ako plánovali, cez Apollo nechodilo nič).
2. Tých frfľošov by som chcel poprosiť, aby sem napísali svoje dojmy po týždni či dvoch, že či 50x prestupujú, či stávajú do školy na 8:00 o piatej, či je pestúpenie na iný spoj tak fyzicky namáhavé, že musia chodiť "športovo oblečení" (- ale ako fór to bolo dobré, hehe), atď,... A nezabudnúť pripojiť ospravedlnenie tvorcom zmeny...
? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
galiyosha
Ďalej si dovolím zopár komentárov k Vami navrhovaným riešeniam:
Zrušením spoju a-99 absolútne znemožníte lokálnu obsluhu vo viacerých častiach Petržalky (napriek vášmu tvrdeniu, že "sa ním nikam nedostanete"). Bol by to mimoriadne krátkozraký krok, navyše je táto linka obsluhovaná sólo autobusmi, takže na vypravenosť nosných liniek v tomto smere nemá vplyv.
To s identickosťou trás liniek a-92 a a-95 a návrhom na zrušenie a-95 považujem buď za preklep alebo za absolútne nepochopenie funkcie a-95. Rovnako na predĺženie a-78 by ste niekde potrebovali nabrať vozokilometre. Netuším, kde by ste chceli otáčať autobus na Dvoroch, navyše a-95 verne kopíruje trasu uvažovanej električky (a predtým metra). Tí, pre ktorých sa stala nosnou linkou, by Vám za podobnú zmenu určite nepoďakovali.
Linka a-59 by mala v porovnaní s a-94 dlhšiu trasu, pričom nárast vozokilometrov by ste museli niekde ubrať. Súhlasím, že a-92 je v sedle mierne prebytočná, ale zrušenie jej skrátených spojov by na vykrytie tejto potreby nestačilo.
Osobne súčasnému linkovému vedeniu vytýkam ukončenie a-99 na Antolskej. Miestnu obslužnosť juhovýchodnej časti Lúk tak namiesto a-99 vykonáva a-98, čo spôsobuje jej značné preplnenie v úseku Jasovská - Lúky II, respektíve Jasovská - Smolenická.