Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: NN #48295:
V klbaku sa do celkovej obsaditelnosti nerata miesto v klbe....
Reakcia na: Tomi #48286:
ved to 199 u 15m bezklbaku oproti 214 u 18m klbaku, aj tak mi to pripada byt maly rozdiel a tiez sa mi ta ulicka nezdala, no ale ked na roznych weboch pisu take kapacity, ja neviem 199 mi pride byt beztak velmi pekne cislo, kto bud ekupovat kvoli 15 miestam dlhsi drahsi klbak? aj keby ich mal "len" 180 ci 170, stale je to viac ako IK435 (podla udajov tu na webe)
Reakcia na: kohut #48276:
99 ma dlhy interval??? No tusim je chyba, ze je tam 7.5 interval... Asi treba 20, nech mas pravdu 😛

Re #48288 debil: Atlasovska mapa je plna chyb, takze www.mapy.sk by som za smerodajny web nepovazoval 🙂
Reakcia na: kohut #48270:
Myslim, ze sa v danej lokalite dost dobre vyznam, a ked priamu linku pretiahnes akymsi 270-stupnovym koleckom, tak to predlzenie bude - a aj pri 93 a aj pri 99... A mozem byt aj konkretnejsi: pretiahnutim 93 cez Lucanku na kolo minas o 1.08 km viac, u 99 je to 900 metrov naviac. Prenasob si to rocnym poctom spojov (vid CP, mne sa to ratat nechce) a dostanes cislo, o ktore musis niekde inde znizit pocet vzkm...
Reakcia na: Peon #48290:
a co tak vyuzit diskusiu na Transporte?

tie mikrobusy su Mercedes Benz Vario zo SAO Lucenec....www.sao.sk
MIKROBUSY A AUTOBUSY NA LINKÁCH SAD BRATISLAVA

Dnes som išiel zrýchleným spojom SAD Bratislava do Senca, kde bol vypravený (asi je tam pravidelne) biely mikrobus so 16 miestami na sedenie. Keďže okrem AS, Bajkalskej a Zlatých pieskov už nemal ďalšiu zastávku a išiel svižne, pripadal som si ako v nejakom súkromnom mikrobuse ?

Viete niekto na ktorých linkách sú ešte nasadzované? Ja som taký ešte videl na trase Malacky - Pezinská Baba... Kedy sa asi kúpili? V iných častiach Slovenska tuším jazdia aj do nejakých malých zapadnutých dediniek, ale tu také asi nemáme...

Ja sa moc nevyznám v značkách ani v technických záležitosticha vozidiel, tak mi prosím prezraďte, aká značka a aký typ to je a koľko metrov má ten mirkobus? Také niečo (alebo ešte menšie) bude premávať na Kalváriu?

Koľko asi má SAD tých mikrobusov?
A ešte má aj nejaké (tuším Novoplany alebo Daewoo to sú?) čo jazdia na niektorých prímestských linkách, kapacitou porovnateľné s Karosami. Aké sú to busy (typ, počet metrov)? Mne sa nepáčia.

Zdá sa, že aj podľa počtu autobusov sú v SAD najobľúbenejšie Karosy. Majú také dobré ceny alebo sa tak osvedčili svojou spoľahlivosťou? Ikarus už asi nevyrába nejaké nové typy prímestských (či diaľkových) vozidiel? A čo ostatní výrobcovia?
---
INÉ (NIELEN) TECHNICKÉ INFO O SAD ...
SAD má jedinú vozovňu na Trnavskej ceste (zastávka 61-ky "Závod SAD"?

Ako sú vodiči SAD prepojený s dispečingom? Vysielačkami podobne ako vodiči DPB? Kde ich dispečing sídli?

Asi ten ich dispečing nemá nonstop prevádzku, keďže SAD zrejme nejazdí medzi cca 23.00 h a 04.00 h, že? Alebo kvôli nejakým nočným Eurolines či prípadným diaľkovým slúžia aj v noci ako DPB?

Ako to oni majú so záložnými vozidlami? Ak sa napr. voz pokazí na Zochovej chate, záložák sa pošle z Bratislavy (alebo sa radšej ani nepošle)? ?

Je bežné, že vodiči prímestských liniek nechávajú v noci vozidlá v obci, ak tam bývajú, aby skoro ráno mohli vyštartovať napr. do Bratislavy? V ktorých obciach sa to uplatňuje (najeký konkrétny príklad prosím)? Viem o Limbachu...
---
BID
Ako by mala v budúcnosti vyzerať nová integrovaná doprava? Čo myslíte, zjednotia sa aj názvy spoločných zastávok MHD s tými SAD?

A to fakt sa má v budúcnosti umožniť v SAD vrámci Bratislavy cestovať okrem električeniek aj na bežné jednorázové časové lístky od DPB, keď jeden dopravca má systém Buse a druhý Emtest??

Ak sa do BID zaradia všetky zastávky SAD v Bratislave (aj tie, ktoré nie sú spoločné s MHD ale sú v jej obvode, napr. Podunajské Biskupice cintorín - v obci), tak myslíte, že bude na SAD dostatočná kapacita? Teda či vo vozoch nebude tlačenka, keď vnútromestskí cestujúci zahltia voz na úkor tých mimomestských...

Hm, a čo myslíte, ako sa podarí BID skoordinovať jednotlivé CP vlakov a SAD s MHD? Priblížia sa prehľadnosťou k cesťákom MHD alebo aj tak zostanú vrámci BA klasické pomerne neprehľadné?
---
Dúfam, že vás moje otázky neznechutili (viem, že na mnohé asi ešte nikto nepozná odpoveď), ale to čo viete, zodpovedzte prosím. Zároveň obsah tohto príspevku môže byť dobrým námetom na ďalšiu diskusiu v Diskusnom fóre podľa mňa...
Reakcia na: debil #48288:
praveze spravne je Na pantoch. Nie su to ziadne dverne pánty. ? Na mapach je to zle...
Pre d3k0: Spávny názov zastávky L59 je s diakritikou: Na pántoch. Snáď to ide k tomu kompetentnému. Taký názov je na mape www.mapy.sk
Reakcia na: diky #48284:
Oni nechýbajú, len tam proste nie je CP z tých zastávok... 🙂
Reakcia na: NN #48280:
Podľa výrobcu:
SU 18 - na sedenie: 39 - 45, na státie: 175, spolu: 214 - 220
SU 15 - na sedenie: 36 - 46, na státie: 163, spolu: 199 - 209
SU 12 - na sedenie: 25 - 35, na státie: 104, spolu: 129 - 139
Keď sa to porovná, tak tie čísla u SU 15 sú fakt naozaj nejaké nadsadené. A keď tam dajú všetkých 46 sedadiel, tak miest na státie musí byť oveľa menej.
Reakcia na: NN #48279:
16,5 metrovy Ikarus 280 ma 358 miest ?
Reakcia na: tomas25 #48282:
Aj mne chýbajú sedlové spoje 92-ky...snád nenastala zmena?
Reakcia na: NN #48280:
never všetkému, čo sa kade-tade píše. Ao chceš do menšieho priestoru dostať väčší počet cestujúcich? Jednoduchá matematika ťa nepustí. A že si niekto pre zlepšenie dojmu uvádza nadsadené čísla, to ešte nezaručuje, že sa tam aj vojdu. A okrem toho sa SU15 nehodí na frekventované linky, lebo interiér má skôr ako zájazdový autobus - úzke a dlhé chodbičky, kadiaľ sa ťažko predierať, keď je viac cestujúcich. SU18 je super vozidlo.
Chýba CP linky 92 v "sedlovom" úseku Nám. hraničiarov-Patrónka-Vojenská nem. - je to zreteľné najmä ak CP linky 80 je uvedený nielen z konečných, ale aj od ŽST Petržalka smer Kollárovo nám. ...
Reakcia na: NN #48279:
no ak je pravda co sa pise na webe tak je to SU18 riadne na draka:
"Nejvetsi zastupce rodiny, 18-ti metrovy SOLARIS URBINO 18 je klasicky kloubovy autobus. Moznost prepravy 175 cestujicich a takovemuto cestovani odpovidajici maly prumer otaceni 23,2 metru jsou jeho nejdulezitejsi prednosti. Vozidlo je urceno predevsim pro obsluhu linek s velkym poctem cestujicich ve velkych mestech, ve spicce uspesne zvlada dopravni situaci."

tych 175 cestujucich je nanic cislo u 18m klbaku, ked podla x zdrojov ma 15m SU15 od 145
http://www.citybus.cz/kosice/A-evidence/URBINO15.htm
cez 170
http://www.mhdcr.biz/bus/bus,typy.htm#su15
ci az po 198 cestujucich
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/opis_su15.htm

kazdopadne ten 18m klbak sux, ten by sa oplatil ozaj len tam kde by to nevytocil lacnejsi SU15
Reakcia na: Tomi #48261:
no hej, vsetky tie solarisy su sympaticke, ten kratky 12m by bol fajn miesto kratkych ale ked mam porovnat 103 miest u 12m a 200 miest u 15m vychadza daleko lepsie ten SU15, u toho 18m som pocet miest nenasiel, ale myslim ze ked dnes vystacia IK435 s cca 165 tak by uplne stacil 15m SU15 s 200 a nebolo by treba este viac u SU18 (pocitam teda ze 18m klbak ma viac ako 15m bezklbak), beztak by ma ale zaujimalo kto to podla akej metodiky pocita ci sa to da porovnavat vobec medzi sebou tie udaje o pocte miest
Okolo 12tej pustili Pristavny most, cca 12:30 presla prva 86 (1203), ale este hodinu trvalo kym uvolnili aj Einsteinovu. Teraz je Bosakova prazdna a na Dolnozemskej este dobiehaju kamiony.
Reakcia na: tr3mp #48268:
rovnaky bug nastal ked zrusili zastavku ZOO a medzi Slavicim udolim a Suchym mlynom vznikla jazdna doba 0 min. na ZCP 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.