Reakcia na: tr3mp #46571:
Ako som už písal, údaj o dĺžke jazdy je priamo zo zámeru, takže ak oni počítajú 15-18 minút, ťažko mi je hovoriť že to tá električka urobí za 10 minúť.Nemám pocit že by električka na Štefánikovej bola zrušená v roku 1979 kvôli metru, pripadá mi že sa tu zbytočne emocionalizuje, a neustále tu prezentované predstavy o zlom metre a dobrej električke sú len na pousmiatie. Zrušenie električky zo Štefánikovej súviselo skôr s celkovým dopravným riešením, keď bolo treba prestavať križovatku Pražská-Šancová(ex-Malinovského) tak aby po dostavbe Pražskej slúžila ako časť tranzitného okruhu (čo slúži doteraz) a zároveň aby bol umožnený prístup na Nový most (prestavba Hodžovho námestia).
Osobne považujem presunutie električky zo Štefánikovej na priečnu os za chybné rozhodnutie, ktoré v konečnom dôsledku zamedzilo budovanie nosnej siete v Bratislave inak, ako podzemným systémom. Ale pochybujem že by sa to bolo udialo kvôli výstavbe metra.
tr3mp
Druhá vec je úsek Šafárikovho nám. na Hlavnú stanicu. Aj z dnešného pohľadu zle vedená trať umužňuje cestovný čas 13 minút. Čiže čas električky na cestu bude 30 minút naozaj len "cca", aj pri Tebou uvažovanej dobe 15 minút na trasu Vyšehradská - Šafárikovo nám. + 13 minút podľa dnešného CP na stanicu je 28 minút, čo je naozaj len tesne viac ako bus (aj to len v prípade, že nie je zápcha na Štefánikovej). Pravdepodobnejší čas ale bude 10 minút (tak ako metro) + 13 minút = 23 minút. Ak by sme neprišli kvôli výstavbe metra o ideálnu električkovú spojnicu centra po Štefánikovej, čas Vyšehradská - Hlavná stanica mohol byť aj 10+10=20 minút ...