Ja nechápem v BA jednu vec. Prečo na špičkových linkách (napr. 71, 85, 96) jazdia kĺbové vozidlá a na celodenných (napr. 50, 70), ktoré sú narvaté aj v špičke aj mimo špičky jazdia krátke? Nebolo by efektívnejšie, keby to bolo naopak? Teraz sa ľudia tlačia mimo špičky skoro všade a v špičke niekde, tak byu sa tlačili v špičke niekde a mimo špičky by sa netlačili nikde.
To je hovadina, pri Slimaku sa bez problemov otoci klbak, sam som tam videl Ikarusy 280 a 435 (ako zalozaky). Problem je v tom, ze sa tam nezmestia 4 klbove autobusy, jeden by musel vzdy stat vo vystupisku, kde by potencialne zavadzal 198micke a 51cke. Navyse, niekedy tam stava uz samotna 198, ma tam cas na vyrovnanie meskania 5 minut, ako kedy.
Samozrejme, že sa mi zdá byť 50 zrelá na kĺbáky už roky rokúce, od čias pôvodnej 38, lenže faktom je, že dnes aj na kĺbových linkách jazdia pre nedostatok klobás sóla. A na klobásy je zrelá aj hromada ďalších liniek, takže si myslím, že argumentácia DPB o otočke pri Ulitníkovi je len účelová aby sa nemuselo povedať "nemáme klobásy".
nie,a le ked DPB tvrdí, že inak by ich dal, keby mali miesto pri Slimáku (neviem prečo by konečná nemohla byt dakde inde...). A inak poznám linky, kde jazdia klbáky a mohli by jazdit kratke a naopak, nezdá sa ti 50-ka zrelá na kĺbový bus ?
To je samozrejme zmaska bludov. Modřice sú prakticky mimo Brno, Královo pole má spojenie len preto, že zhodou okolností tam je terminál A, E aj T. Opakujem svoj dotaz na Horní Heršpice, čo je stanica v smer od BA aj od Třebíče.
Preťahovať linku 50 na žst. Vinohrady paralelne s kapacitnou električkovou traťou so špičkovým intervalom 3 minúty je zvrátenosť a nemá to nič spoločné s tým, že tam nie je otočka. S takýmto návrhom by Ťa v Brne hnali kade ľahšie.
Žiadna výhovorka na miestne špecifiká tu nebola, to bolo prosté konštatovanie skutočnosti. Polus som vybral preto, lebo si sa dožadoval PRÁVE priameho spojenia s Polusom a Ružinovom.
Samozrejme, že v Prahe nadávajú na riedke intervaly, keď im tam idú električky prakticky nepretržitým prúdom a podiel MHD je veľmi, veľmi vysoký. Ale ja som Prahu uvádzal ako nevhodný príklad pre janula, keďže som nechcel na každý príspevok reagovať samostatne.
Tvoja argumentácia je čisto účelová, keďže požaduješ systém nosných liniek s krátkym intervalo a SÚČASNE požaduješ, aby jedna z týchto liniek bola vedená v relácii žst. Vinohrady - Polus. Ešte raz - k Polusu sa dostaneš pohodlne na 30 min. CL s JEDNÝM prestupom, čo ešte chceš?
A opakujem otázku - nemáš niečo do činenia s firmou ASCII Solutions? Tvoje asertívne jednanie v snahe presadiť vlastné riešenie ako jediné správne (a rovnako aj v NR) by tomu nasvedčovalo.
Aké viazanie na príchody vlakov ? 50-ka má 10 min. interval počas prac. dní, i ked by podla mna mohol byt lepší. A naviac by to pomohlo aj tomu, že by sa mohli nasadzovat na 50-ku prapotrebné klbáky.
No to s tou 50-kou by nemusel byt až tak zlý nápad. Ked si tak vezmem, kolko ludí cestuje až k Slimáku. Možno by to predĺženie o ten kúsok bolo aj rozumné. Myslím, že obratisko by mohlo byt pred ŽST Premestie. Teraz je tam akurát jedno zanedbané parkovisko a burina. Pravdepodobne by sa musela vyjasnit situácia s pozemkami v tejto lokalite. Napokon by už potom nemohol obstat argument DPB, že na 50-ku sa vypravujú malé busy pre to, že pri Slimáku by sa nemohli otočit. DPB tvrdí, že by rád nasadil na 50-ku klbáky, ale nie to priestoru pri Slimáku. Ja sa pýtam, prečo by sa teda konečná 50-ky nemohla spravit inde ?
Napríklad z Modřic zo stanice sa dostaneš na všetky svetové smery, ale už do samotnej južnej časti Brna ležiacej pri električkovej trati musíš prestupovať. Čiže podobne ako v Bratislave, keď ideš z Vinohradov do Ružinova, tiež použiješ električku a 50ku - teda jeden prestup. Ušetríš akurát pár minút nutných na prestup (trasa pri súčasnej cestnej sieti môže byť akurát taká istá ako existujúce linky). Naviac zavedieš novú linku v súbehu s existujúcimi a to len pre pomerne malý prepravný prúd, ktorý je naviac viazaný na časy príchodov vlakov.
ZST Vinohrady a jej spojenie s juhovychodom (napr. s Polusom, ktory si z mojich prikladov UCELOVO vybral) som pouzil na ilustraciu celkovej absurdity sucasneho systemu.
Rovnako aj Brno som uviedol len ako jeden z mnoha prikladov. Ten, kto to tam pozna vie, ze od stanic z kazdeho smeru sa dostane s MHD na vsetky svetove strany a to prosim pekne je v prestupnom systeme s malo linkami, hovoria tomu uzly a nemaju len jeden na HLST v centre. (Modrice, Kralovo pole,...)
No taku linku 50 by bolo vhodne od slimaka presmerovat na ZST Vinohrady. Argument, ze tam nieje otoc obstoji len vtedy, ak by DPB robila neuspesny tlak na mesto na jej vystavbu. Je jasne, ze ti na radnici ked sa vozia v bavorakoch? vedia prd, to im treba predlozit nejaky lakavy radikalny navrh na zmeny.
Re #45383 S499.1023: Vyhovorka na MIESTNE SPECIFIKA to je velmi casty a velmi hlupy argument v prospech zachovania sucasneho stavu, sa pouziva nielen v BA.
A k PRAHE ano, maju odvsadial vsade a mimochodom tam nadavaju na riedke intervaly(viac ako na spinu vo vozidlach), a tam rovnako ako v BA je odliv k individ.doprave vyrazny - dosledky systemu od vsadial vsade. Praha je proti tvojej argumentacii. To bol ale priklad zo strany Janula, aj to s tym krizom, takze reagujes na nespravneho.
Áno, a ja píšem, že odkedy zanikla trať na Nivy (čo boli tie koľkajnice pozdĺž Karadžičovej), je mestská žeelznica v BA odpísaná. A keby sa s tým koridorom, počítalo, tak by sa nezastaval.
Re #45389 Sommelier: A tá časť trate, čo by neviedla po pozemku MO, by viedla kade? Po estakáde nad Bajkalskou či ako? Okrem toho sa obávam, že pre zachovcanie akého-takého polomeru oblúka by si možno musel búrať ešte ja Polilkilniku Tehelná. A ako by si do Filiálky zaústil trať od Kútov? A kto by cestoval z Engerau na Filiállku ešte hroznejšou okľukou, než je dnes z Engerau na Hbf.?
Ten priestor pod kukuricou, objekt MO, poznam aj zvnutra. No, neviem neviem, je to totiz pozemok nielen MO, ale aj SIS. Kolko barakov si nechaju zburat vojaci pripadne SISkari, aby ich pozemkom mohol prechadzat vlak? Podla mna nedovolia nic a neuvolnia ani 1 m2 priestoru.
no uvazoval som s ohladom na dnesnu situaciu s moznostou trate od Pristavneho Mosta po Bajkalskej, napojit ju na ZST filialka (pripojit pri kukurici) Cast trate by musela viest cez pozemok ministerstva obrany. PETRZALKA - TRNAVSKE MYTO. Vcelku dobre, nie ?
1. no pretoze je vazne zle pustat do mesta kazdy den 1000 karos, ked by ich mohlo byt 100 a na druhu stranu v buducnosti by mohol fungovat rychlejsi system - uz dnas tie karosy smerom na Nivy viac stoja ako prepravuju, co lezie do penazi SADkam. Urcite. Preco si myslis, ze prestupit v centre je lepsie ?
2. pokial si spomenies, kolaje viedli pozdlz Karadzicovej az do ZST Filialka. Idealne spojenie.
A s tymto koridorom sa seriozne od 70 tych rokov pocitalo. Bol by uplne idealny pre polovicu Bratislavskej dopravy.
No dnes už asi nič, ale v dobe, ked to bolo aktuálne asi by to bolo dobré. Áno, peróny by boli rovné, mala sa posatvit nová odbavovacia hala a nie ako teraz ten humbuk (uvidíme, čo vzíde z nového projektu, ak sa postaví nová odbavovacia hala v najbližších rokoch - revitalizácia predstaničného priestoru). Čo sa týka dopravnej obslužnosti, dnes už je to síce pasé, ale v tej dobe tade malo ist metro, ktoré tam malo mat stanicu.
Nejaké konkrétne návrhy alebo len plané teoretizovanie? Očakávam návrhy na prestavby a prístavby žeelzničnej siete v meste. Podmienka: žiadne asanácie! Myšlienku na akúkoľvek výstavbu železnice v BA v zmysle mestskej dráhy padli so zrušením trate na Nivách a pozdĺž Trnavskej cesty.
1) Prečo by malo byť racionálne prestupovať pred centrom? Nejako mi chýbajú argumenty. Ešte k Tvojej minulej odpovedi - ako mmá tranzitným vlakom cestovať občan obce, kde žeelzničné spojenie nie je?
2) Nive NEBOLI NIKDY plánované ako kolajovo zeleznicny uzol tranzitnej kolajovej dopravy tohto mesta, neviem, kde si na to prišiel. Si uvedom, ako vyzerala a vyzerá žeelzničná koľajová sieť BA.
Vážení, je čím ďalej tým viac jasné, že diskutujete o čomsi, čo ste maximálne tak na mape videli. Kde je v Prahe aký kríž? Však Praha je práve typické mesto s chaotickým linkovým vedením odvšadiaľ všade, len má našťastie toľko peňazí, že si to môže dovoliť. Geografické a urbaniestické usporiadanie Brna je zásadne odlišné od Bratislavy, tak neviem, čo tu chcete porovnávať? Myslím, že my tu všetci na DF iMHD vieme, že MHD v BA nie je ideálna ale rady pána tomasa1 by to dokázali jedine ešte zhoršiť. Na jednej strane tu vyplakáva nad tým, ako ľahko vyhnať cestujúcich do áut, čo je síce pravda ale na druhej strane hneď umne navrhuje opatrenia, ako ich do áut vyhnať ešte viac.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023