No to je úžasný argument. V Petržalke zase zastavujú vlaky od Rajky aj od Kittsee, netreba tam vybudovať terminál metra, lanovej dráhy a zubačky priamo do Tesca, Kauflandu, LIDLu a na hrad?
Vo Viedni vystúpia cestujúci na tej stanici, na ktorej vlak končí, pretože, ak si to Vaša ctihodnosť nevšimla, Südbahnhof aj Westbahnhof sú pre klasickú železnicu stanicami hlavovými.
Pre zabránenie zúčasteneia sa situácie na Šancovej môžeš do Polusu i do Ružinova cestovať električkou.
Z akej väčšiny smerov? Ako by sa od takého Zvolena do Vajnor dostal? A od KE? Že by Poľanou išiel, či Horehroncom? samozrejme, že väčšina cestujúcich vystupuje na hlavnej stanici a nie vo Vajnoroch ani na Predmestí.
Tie argumenty sú úplne scestné. Ani v PRahe, keď budem chcieť ísť na Jižní Město, nevyleziem z vlaku vo Vršoviciach. lebo je to odtiaľ prstom po mape bližšie, ale idem na Wilson na metro.
P.S.: Dúfam, že si so svojím IGK zabral na parkovisku pri Poluse aspoň tri parkovacie miesta a kúpil si si všetko to, čo si si mohol aj v Trnave kúpiť ale z Polus je to lepšie ? .
Lenže správnym riešením pre zníženie počtu liniek nie je zrušenie päťky ale spojenie 12 a 14 späť do jednej linky. Umožnilo by to cestovanie bez prestupu, umožnilo by sa zvýšenie efektivity obehu náležitostí atď. Lenže ing. W. kdesi započul znamenitú vetu "Neprenáša sa meškanie" a už bolo rup-cvak...
Elektricka trakcia je lacnejsia. Staci si porovnat naklady na jednu prevezenu osobu na jeden kilometer, tam vychadza elektricka takmer o polovicu lacnejsie ako autobus. Samozrejme, v idealnom pripade.
To je uplna pravda. Ale asi je to o peniazoch, elektricky a trolleybusy su drahsie nez autobusy, a mozno aj nafta ako taka je vyhodnejsia nez elektrina. Raz som pocul, ze ZS preferuje dieselove lokomotivy pred elektrickymi lebo ich prevadzka je lacnejsia.
To mi je uplne jasné, plný súhlas. Ja som to skôr myslel dopravu z regionu.
Ale to, že Hl. stanica sa z provizoria nedočkala planovanej definiívy, to je fakt škoda.
co sa tyka hlavovej stanice na trnavskom myte, ma to jedno velke proti - sucasna hlavna stanica je vhodny prestupovy uzol (aspon co sa zeleznic tyka) lebo sa odtial dostanes (zeleznicou) lubovolnym smerom. Stanicu na trnavskom myte by zrejme obchadzali (alebo by sa na nu dostavali dost problematicky) vlaky prichadzajuce od lamaca (co su napriklad aj medzinarodne rychliky)...
Vyzera to tak ze si budeme musiet pocat. Ale co je to za zvrhlost obmedzovat aj elektricku trakciu? Ja by som prave co najviac presunul zataz z autobusov na elektricke drahy. Ale aj tu je diskusia vitana.
Čo sa týka Hl. stanice, podla mna problém je aj to, že sa nepostavila ako definitíva o kúsok dalej ako bolo plánované. Stanica nevyhovuje normám, pretože jej kolajnice a nastupištia su v obluku a navyše je tak trochu od ruky. Zostalo z toho trvalé provizórium, škoda.
Mozno sa to zlepší raz, ak sa postaví hlavová stanica BA - Filiálka, no zatial to vyzerá tak, že Ďurkovský s jeho družinou tam chcú postavit baráky. Dúfam že železnice nakoniec svoj zámer uskutočnia, napokon pozemok je ich. Na tejto stanici by boli ovela lepšie možnosti prestupu vzhladom na susedstvo s dopravným uzlom Trnaské Mýto. Stanica by bola defakto v centre, kde by človek mal omnoho viac možností čo sa týka MHD. Kto by chcel ist do Krasňan, Rače a pod. proste by vystupil skôr, napr. na ŽST Predmestie alebo ŽST Rača.
Mimochodom, nemáte niekto *oficiálny* návrh optimalizácie linkového vedenia, ktorý prerokovávala v stredu Komisia životného prostredia a výstavby MsZ v stredu? Na www2.bratislava.sk by mal byť až zajtra alebo v pondelok ...
kua, ono to filtruje znaky vacsi/mensi... tak este raz:
Re #45323 tomas1: v tom mas ciastocne pravdu... urcite sa neda prevadzkovat linky odvsadial-vsade, ale ani prevadzka typu ze z bodu A do bodu B ktore su od seba vzdialene X km musim prejst kvoli inteligentne postavenej dopravnej sieti Y km pricom X je vyrazne menej ako Y nie je dobra... Priklad z praxe z vychodu: boli sme na chate v jednej obci na hranici krajov (KE,PO). Kedze obec bola mala, tak v nej bola iba krcma, potraviny vsak boli najblizsie v susednej obci (aj telefonna budka, v tom case mobily este neboli neak rozsirene), susedna obec vsak patrila pod PO a obec kde sme boli my pod KE. Ak si sa chcel dostat z jednej obce do druhej autobusom, musel si sa odviest autobusom do KE, odtial do PO a potom nazad do tej susednej obce. Hustota spojov vzhladom na to ze to boli vcelku male obce a na okraji krajov bola mizerna (z obce kde sme boli siel autobus 2x za den do KE, aj to jeden bol tusim s prestupom, takze len jeden bol priamy), z tej susednej 4x do PO (a nazad). Uz len vzhladom na prekonanu vzdialenost bola cena cestovneho listka na bus na takuto cenu niekolkonasobne drahsia ako mnozstvo benzinu ktore by si potreboval na odvezenie sa autom.... Chces umelo vytvorit obdobnu situaciu aj v ramci BA ?
v tom mas ciastocne pravdu... urcite sa neda prevadzkovat linky odvsadial-vsade, ale ani prevadzka typu ze z bodu A do bodu B ktore su od seba vzdialene X km musim prejst kvoli inteligentne postavenej dopravnej sieti Y km pricom X
Ja rozhodne nepatrim medzi tych typu: "zatial co sa v BA stavajú mosty a nakupne centra, zatial co my na vychode hladujeme" ale ved tak to snad s mojich prispevkov nevyzera.
Ked pises "my tou mhd cestujeme kazdy den", tak my v mensich mestach jazdime takou MHD akou vy budete jazdit o par rokov v BA ked sa to zhorsovanie urovne nezastavi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Presne tak. Aj cena za udrzbu trate.