Pozdravujem. Dopočul som sa a dokonca aj dočítal že v obciach Rovinka a Dunajská Lužná v období konca roka 2004 prebehlo niečo ako miestne referendum o tom či by mali miestni obyvatelia záujem o prevádzkovanie MHD v týchto obciach. Výsledok bol vraj kladný. Vie niekto niečo viac poprípade pozná niekto stanovisko DPB ak o tom vôbec DPB vie. (y/i) ?
Amos: draty hyzdia mestsky lesopark? A ta vzdusna linka 3x400V doplnena samonosnym kablom medzi betonovymi stlpmi drziacimi nefunkcne a blikajuce sodikove vybojky, to uz nehyzdi nasu turbo super lux stromovku?
vidim ze z teba technik nikdy nebude... to ze nezavesis na vyloznik 4 vodice ale iba 2 este neznamena ze ten vyloznik alebo stlp mozu byt tensie, dynamicke ucinky od prejazdu vozidla by ta dobre hnali...
Beriem. Repliku tbusu (ale niečo kapacitnejšie ako Daimler-Stoll
) ale nech to má výzor spred 1. sv. vojny, vnútro nové.A možno ani nie dva, jeden bude stačiť, ale taký aby sa dal ľahko odstrojiť aby bol otvorený (drážny úrad by nás hnal)
A prečo jednu stopu. Skrz estetična. Tá premávka tam nikdy nebude taká aby bolo treba dva vozy, jedine, že si nejaký investor zmyslí domy tam staviať. Ak bude len jedna stopa tak všetko bude o polovicu menšie. Aj stĺpy budú môcť byť tenšie, aj tie "tyče" na ktorých to bude visieť (neviem ako sa to volá odporne) budú môcť byť kratšie a aj menej drátov vo vzduchu bude visieť. Keď prírodu, tak čistú bez spalovacích motorov a keď už trolejbusy tak čo najmenej to zasviniť drátmi. Tak preto.
Akosi sa nam tu rozbehla diskusia o vedeni. Ja mozem pridat akurat dve veci.
1. Pocul som ze niekde bolo trojstope vedenie, pricom stredny drat bol pre oba smery, bohuzial si nepamatm kde - Brno?
2. Dnes, po vydatnom lejaku som mal pocit, ako by sa vsetky nase hyperexkluzivne "rychlovyhybke" znacky ESKO akosi popopo, lebo navestidlo nesvietilo ani <, ani >, ale blikalo ze vyhybka je <>. Konkretne tak cinila relativne nova vyhybocka (nepostrehol som ze by povodna a jedina Elektorline, ktora tam bola trpela tymito poruchami) pri budove byvalych Vinarskych zavodov na Prazskej (odbocka na Sancovu) a na Racismyte. Zeby "kvalitne" slovenske vyrobky v kombinacii s "kvalitnou" montazou? Hmmmm.... ?
Si: polaritu aj vo vyhybke otocis, ved v krizi vyhybky mas jeden smer pod napätim a jeden bez. Staci len jedno drievko pridat rovnako, ako bola stara perovka pri zimaku. Amos: netusim, ale da sa to spocitat, len stale nechapem preco jednostopu trat. A ked uz 1stopu, dobre, ale aj repliku Daimler-Stoll tbusu (rovno 2, letny a zimny) s kontaktnym vozickom namiesto brkatych zberacov.
S499.1023: A neni Parova skupina náhodou AC/DC? (t.j. striedavý/jednosmerný prúd po anglicky) Však spievajú pesničky High Voltage (našich 600V to splňuje), Sin City (asi keď to zložili, tak boli nasratí, koľko po blave premáva Sinovych autobusov), Danger (to úplne vystihuje trolejové vedenie v BA), Go Down (sen každého vrbusta, čo by malo vedenie spraviť na druhý deň po namontovaní), First Blood (sen, kedy už konečne za premávky napr. nejaký cyklista dostane hlavou zberača do xychtu) alebo Ride On (cez trolejové vedenie v BA sa skutočne Ride On niekedy nedá spraviť)...
takze k tomu "jednostopemu" napadu na zeleznu studnicku:
zmena polarity ak by bola, nebola by asi na vyhybke, ale kdesi v obratisku a vyzerala by ako klasicky UD (teda usekovy delic).
Z hladiska vozidiel - vraj aj prve 14TRky mali standardne namontovany diodovy mostik (alebo nieco take) ktory sluzil miesto tej paky a automaticky "zvolil" automaticke zapojenie polarity, len kvoli poruchovosti sa od toho upustilo (hmm diody na radove stovky amper v 1980tych rokoch, to sa vobec divim ze bolo)...
Re #44762 Andy: neboli tie stopy obe pre jeden a ten isty smer ?
Ale urcite si myslim (a nik ma len tak lahko nepresvedci) ze je jednoduchsie, lacnejsie a aj praktickejsie natiahnut trolejove stopy 2 ako vymyslat nad neakym jednostopym riesenim. (co ak napriklad v roku 2007 bude na zeleznej studnicke neaka akcia alebo proste len bude uz dostatok penazi na prevadzku a bude vhodne tam nasadit 3 alebo 4 vozidla miesto jedneho ?)
Neviem, čo by sa stalo, ale asi nič vážne, lebo sa stáva, že výhybka prehodí zberače na nesprávny drôt, napríklad keď som chodil na GJH, tak tam bolo vidno z okna tú provizórnu výhybku počas stavby križovatky Košická - Prievozská a viac krát som videl, ako po prejdení cez výhybku mal trolejbus napr. pravý zberač na ľavom drôte pravej stopy a ľavý zberač na ľavej stope normálne na ľavom drôte. Tak keďže sa nič nestalo vtedy, tak je to o.k..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
A nie je? Preco som si to teda myslel? ?