V Bratislave pribudnú ďalšie nové prístrešky pre cestujúcich MHD
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=74772
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=74772
tr3mp
Trasa B v smere na Černý Most prechádza Prahou 3 (70 936 ob.), Prahou 9 (42 745 ob.) a Prahou 14 (39 529 ob.), čo je spolu 153 210 ob. To nerátam ešte Dolní a Horní Počernice a ďalšie mestské časti a prímestské obce spádové k tejto trase.
Podobne južná časť trasy C priamo obsluhuje územie s cca 250 000 ob. + nepriamo ďalších ľudí.
Petržalka mala k 26. 5. 2002 117 227 ob., plus ostatné tri pravobrežné mestské časti (cca 5 000 ob.) - nič viac tu nie je. Medzihraničná dochádzka ešte dlhé roky nebude významná z hľadiska vyťaženia metra v Petržalke.
A ešte jeden dôležitý rozdiel perspektívne najvyťaženejšej trate bratislavského metra B oproti Prahe. Veľké sídliská typu Jihozápadní, Jižní a Severní město sa nachádzajú na relatívnej periférii mesta. Napr. Jižní město: z Muzea na Roztyly je to 7km (začiatok), na Háje 14 km (koniec). Ale tých 7 km to nie je z centra ani na koniec Petržalky. Jej začiatok s centrom dokonca priamo susedí. Hlavnou výhodou metra sú pritom rýchlosť a kapacitnosť:
Rýchlosť sa na takej krátkej vzdialenosti nestihne prejaviť (najmä pre prestupujúcich), naviac jedna trasa električky môže viesť v koridore metra rovnako rýchlo a bezkolízne. Podzemné vedenie električky v centre je určite reálnejšie ako vybudovanie toho istého podzemného prechodu centra + podzemný prechod Dunaja (keďže je to tá istá stavba a ešte niečo naviac). A pokračovania do ostatných mestských častí? To je aj v prípade, že by sa metro budovalo, veľmi vzdialená budúcnosť, nehovoriac o tom, že pri urbanistickej štruktúre sú v návrhu metra súbehy s električkou a keďže nemožno predpokladať, že Bratislava v budúcnosti dosiahne milión obyvateľov, takýto súbeh by nemusel uživiť obe trakcie. Takže pri porovnávaní rýchlosti nemá v dohľadnej dobe zmysel hovoriť mimo úseku Petržalka - centrum.
Vyššia kapacita metra nemusí byť len výhodou, naopak, v prípade Petržalky som presvedčený, že je vhodnejšie mať niekoľko trás, ktoré lepšie obslúžia územie, ako jednu trasu metra, ku ktorej bude nutný návoz cestujúcich, aby sa uživila (a aby obyvatelia Hájov necestovali do Ružinova alebo z Dvorov k Novému mostu alebo na Zochovu náhodou rýchlejšie autobusom ako metrom.