breho dna zelam.
ehm, vie mi niekto povedat odkial pokial je zona (tarif) 100 vo viedni? mal by tam na S-bahn platit listok na vlak kupeny u nas. vzdy som pouzival 24h na mestsku, ale teraz by sa mi to oplatilo. viete o tom nieco? senkju veri mac
btw, heh, kto si dnes vytrpel plny pristavny? ;o)
fajn den zelam
ehm, vie mi niekto povedat odkial pokial je zona (tarif) 100 vo viedni? mal by tam na S-bahn platit listok na vlak kupeny u nas. vzdy som pouzival 24h na mestsku, ale teraz by sa mi to oplatilo. viete o tom nieco? senkju veri mac
btw, heh, kto si dnes vytrpel plny pristavny? ;o)
fajn den zelam
fobust
Pan Kovac, napisali ste velmi zaujimavy prispevok, aky tu uz velmi dlho nebol. Sami ste nacrtli vela tem o ktorych by sa dalo dobre diskutovat a plne zdielam nazor, ze elektricka (alebo cokolvek) nema mat vylucne funkcny charakter, ale aj mestotvorny, esteticky. Samozrejme, ak chceme dosiahnut 90 sekundovy interval (45 obojsmerne), tak uz tazko mozeme uvazovat o urovnovom krizeni. Estakadu tiez povazujem za nezmysel, toboz argument, ze by rozdelila Petrzalku tak, ako dialnica. Totiz trat vedie z velkej casti popri prirodzenej bariere - chorvatskom ramene. Z dopravneho hladiska som za povrchovu, ciastocne zapustenu (tak 1 meter) trat. Tato trat, pri spravnej vystabe a doplneni dalsimi prvkami (kriky a pod.) je aj najtichsia, co potvrdila studia. Zaroven je mozne z takejto "polozapustenej" trate lahko budovat podjazdy pre elektricku, ono tie mimourovnove krizovatky naozaj treba, ak chceme nieco kapacitne, rychle a spolahlive. Pod pojmom prevadzkova rychlost sa chape priemerna rychlost, kde je zohladnene aj stanicenie vozidiel v zastavkach, skutocna rychlost vozidiel medzi zastavkami moze byt kludne aj 80 km/h. Velmi vhodne by bolo v ramci stavby trate zrevitalizovat aj okolite uzemie tak, aby nadobudlo skutocny mestsky, parkovy charakter. Co tym myslim? Napriklad, vyslapane chodniky v trave nahradit dlazbou, spravit, pripadne upravit lavky cez Chorvatkse rameno s tym, ze budu pokracovat aj cez teleso elektricky. Osadit prvky drobnej architektury - lavicky, priapdne smetne kose, pripadne verejne osvetlenie a pod. Dal by sa z toho spravit jeden veliky park v casti od Farskeho az po Billu, pripadne este dalej. Elektricka v nom by nemusela byt rusiva. Dolezite je vsak oddelit ju fyzicky od okolia, ci uz krikmi alebo aj estetickym zabradlim. Nezdielam nazor, ze by mala byt po oboch stranach trate komunikacia, hoc aj uzucka. Odporucil by som ist sa kuknut do Brna, ako to maju riesene tam. Nuz, je toho velmi vela na diskusiu, takto cez toto forum to nie je ono, chcelo by sa to osobne stretnut, pripadne prejst si miesto buducej trate v Petrzalke a pokukat - to je najlepsie, viem zo skusenosti.