Dnes som po dlhom čase zase raz zažil Karosu, či skôr ako je to tu výstižne nazývané Vrakosu, kt. pripomínala vzorkovňu podlahových kritín a operadiel, z ktorých polovica bola potrhaná, no fuj!!! Nemôžu tie staré autobusy udržať v dobrom stave a nerobiť stále drahé prestavby, ktorých produkty budú vyzerať o krátky čas ako pred generálkou.
Papyr: pokial by si prednasal, tak niekam pridem na doucovanie, najlepsie do knajpy... Vdaka za poklonu, ale to comu vravis vedomosti laika, to sa na mna len kdesi cosi nalepilo a od skutocnych vedomosti to ma na mile daleko. Mozno je to este z cias, ked sme sa ako detiska v skolke hrali na doktora a sestricku
Vždy som sa čudoval, prečo napríklad do dedinky patriacej do Blavy chodí bus každých pár min. Ale napr. do Marianky už len pár krát za deň, hoci veľkostou sú porovnateľné...
Peter P. Súprava T3M-CS #7602+7610 sa v ústredných dielňach podrobila strednej prehliadke- nie po strednej prehliadke ale po velkej prehliadke!! Prosím oprav informáciu!
Na križovatkách so semaformi dostanú električky prednosť
BRATISLAVA V dopravnej politike metropoly zvíťazila električková rýchlodráha nad metrom. Dnešný technický stav električiek aj koľajových tratí má však od predstavy budúcej modernej chrbtice mestskej hromadnej dopravy na míle ďaleko. Magistrát chce preto v tomto smere presadiť aspoň prvú zásadnú zmenu k lepšiemu. Električky by čoskoro mali dostať na svetelne riadených križovatkách čo najvyššiu možnú mieru prednosti v jazde.
"Pripravovaný systém uprednostňovania električkovej dopravy má cestovanie električkou urobiť úspornejším, spoľahlivejším, rýchlejším, a tým aj atraktívnejším pre cestujúcich," priblížil vedúci oddelenia dopravného plánovania a riadenia dopravy bratislavského magistrátu Vladimír Mikuš.
Teraz sa podľa neho električky príliš dlho zdržujú nielen na zastávkach, ale aj na križovatkách so svetelnou signalizáciou, ktorých s ohľadom na bezpečnosť premávky stále pribúda.. "Vozidlá tak jazdia čoraz pomalšie a treba ich nasadzovať viac, keďže prepravná kapacita liniek je nízka. Každý rozjazd električky zároveň zvyšuje spotrebu elektriny. A prevádzkové náklady narastajú," objasnil magistrátny úradník.
Práve pripravovaná technológia tzv. preferencie električiek by mala situáciu zlepšiť. "Vozidlo v dostatočnom predstihu pred križovatkou zaznamená snímač a vyšle signál, na základe ktorého mu semafor v okamihu príchodu na križovatku umožní voľný prejazd," vysvetlil Mikuš.
S prednosťou by podľa šéfa magistrátneho oddelenia mali električky jazdiť najmä na hlavných radiálach - karlovoveskej, vajnorskej, račianskej a ružinovskej. "Riešiť pritom jednotlivé križovatky samostatne nemá zmysel. Systém musí fungovať na celej radiále," spresnil. "Po zavedení ho treba sústavne aktualizovať pri vzájomnej spolupráci Dopravného podniku, policajtov, magistrátu aj firmy Siemens ako prevádzkovateľa technologických zariadení," pokračoval.
Svetelnou signalizáciou sa podľa Mikuša postupne vybavia aj všetky cestné prejazdy cez koľaje, kde časté dopravné nehody spôsobujú ešte omnoho väčšie zdržanie električkovej dopravy. Každý nový semafor už bude fungovať s prednosťou pre električky. Systém si vyžiada aj niektoré úpravy liniek a cestovných poriadkov. "Naším najvyšším cieľom je dosiahnuť stav, aby električka pri dodržaní grafikonu mohla vždy bez zastavenia prejsť križovatkou," naznačil. V nijakom prípade však podľa neho nemožno dosiahnuť absolútnu preferenciu električiek, pri ktorej by v zaťažených úsekoch automobily z ostatných smerov len veľmi ťažko dostávali zelenú.
Prvou takto zmodernizovanou traťou sa má už do roka stať karlovoveská radiála. "Vybrali sme ju, lebo je električkovou dopravou najzaťaženejšia zo všetkých," priblížil dopravný inžinier Ján Morávek, ktorý na tvorbe preferenčného systému spolupracuje s magistrátom.
Podľa Morávka už tri križovatky - na Drobného, Alexyho a Harmincovej ulici - pokusne na novom princípe pracujú a dolaďujú sa ich riadiace prvky.. Ešte v tomto roku sa potrebné technické úpravy urobia aj na Žižkovej ulici, v Mlynskej doline, pri Botanickej ulici a Devínskej ceste. "V roku 2006 už chceme celú radiálu príslušne vybaviť až po koniec v Dúbravke," opísal.
Zvyšné tri radiály sa dostanú na rad potom. Ako Morávek zdôraznil, podobne treba vyriešiť hneď počas výstavby plánovanú novú električkovú trať, ktorá má viesť z petržalského Janíkovho dvora cez Starý most na Štúrovu ulicu. "Táto, vlastne už piata električková radiála bude parametrami skutočná pozemná rýchlodráha, kde je preferencia samozrejmosť," zdôraznil. Varoval však, že problémy môžu vzniknúť pri napojení na koľaje v centre mesta, kde sa rýchlovozidlá náhle ocitnú v prostredí obyčajnej električkovej dopravy. Aj v tom vidí dôvod, prečo treba úroveň jestvujúcich tratí výrazne zlepšiť.
Technický riaditeľ Dopravného podniku Bronislav Weigl budovanie systému víta, odporúča však pristupovať k nemu veľkoryso, tak ako v iných mestách vyspelej Európy. "Som rád, že magistrát po nie dobrých výsledkoch testovania optických snímačov zvolil použitie laserových, ktoré pracujú na dlhšie vzdialenosti a sú spoľahlivé aj v zlom počasí," upozornil Weigl.
Dr. Vseved Samofanda: v mene vsetkych dementov Ti z celeho myokardu VDAKUJEM! Mozno nas terazky nejaky nedouceny vymetac toaliet, pripadne vyfukov radiatora elektrickeho salaveho kurenia presvedci o tom, ze Ti vlastne dakujem z plnych pluc...
Bigmac: Cez web no problem ale cez wap to ide jedine takto bo limit dĺžky nicku 20 znakôv. Juro: Počúvaj,šuhajko, konkretizuj svoje dementné pripomienky a nevybíjaj si tu svoje komplexy z toho,že väčšina účastníkov tejto diskusie má vyššie IQ aj vzdelanie ako ty, vyučený stolár, nabitý znalosťami z Reader's Digest.
Veď ja nie som zlý. Len som si dovolil spotvoriť ten nový názov, keď už sa musíme rozlúčiť s prezývkou Errortel.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
titul No1