a ty odkial? bol/a si v BA dlhsie aspon ako mesiac aby si vedel/a hodnotit dopravnu situaciu v BA aspon trocha? krom ineho zijem striedavo v BA a prahe uz viac ako 10 rokov a povodne som uplne od inokadial, tak opatrne s tym bratislavcanom (aj ked sa nim citim byt).
a btw, ked sa nevie niekto vyjadrit lepsie ako vulgarne a utokom, potom by mal rozmyslat sam nad sebou, ci nahodou nie je napr. k...
jasne, chapem, suhlasim atd. ?
ale s tym dispetchingom... ved staci aby dispetcher zahlasil, ze taka a taka vec...nei aby jemu kazdy jednotlivo volal. a pokial viem, funguje to v niektorych mestach. a okrem ineho, nieco podobne vyuzivaju taxi sluzby
Počuj, šuhajko, neklam tu. V roku 1994 som navštívil Martin prvýkrát v živote, používal sa MOC systém (mechanické označovače CL) a nastupovať sa mohlo iba prvými dverami!
neostava mi nic ine,ako suhlasit. napriek tomu, to bolo viac ako 5 minut ? ale fakt, zsnazim sa pochopit vodicov. ale raz sluzia verejnosti a tak uz to v sluzbach chodi.
dik za info ?
Ja som tu kolonu minal akurat som siel do mesta, ked sa to zacalo uvolnovat. Ved s KLF sme sa mi minali niekdena Legionarskej. Co sa tyka, oznamovania cestujucim. Na skoleni ked som bo leste v kurze, nas ucili, ze cestujucich mozme vypustit a oznamit co sa deje pokial sa situacia do 5 minut nedokaze dat do pohybu. Nieekdy vsak sa neda ani to, dodrzat, lebo vodici typu 2 ci to su krabusti alebo juraci, zdrzuju dopravu a vytvaraju na semaforoch zapchy a nasledne meskanie ktore sa niekedy neda vobec dobehnut, BigMac by o tom vedel velmi dobre napisat, je na to asi najviac alergicky.
Ale zas slusnost a ochota voicov oznamit co sa deje je velmi mala, je iba par vodicou co vysvetli co sa deje aby oboznamil cestujucu verejnost.
papuca: vykonal som presne tie ukony, ktore popisujes. Nasledne prisli 4 zenske s tymi otazkami. Keby som mal vo voze 100 ludi a vsetci by prisli... asi by som skolaboval. Proste pochop, ze stojim a 4 ludia sa ma (su spolu!) spytaju 4 tie iste otazky. To je na uterak...
hefec: A ty si kto moj ? Ked stoji v kolone 10 vozov a 10 vodicov zavola na dispecing, co sa deje, asi dispecer nebude rad... trosku rozmyslaj pred tym nez polozis otazku. Navyse este som nepocul o tom, ze by som mal povinnost, ked stojim niekde v kolone volat a otravovat dispecing s tym, ze nejaka pani s ama pyta co sa konkretne stalo, aka skoda vznikla, kolko nuoh bolo urezanych, ci aj creva vysli... atd.
ha ha ha.ok, napisal som v suprave, stali za nim nalepene dalsie, nepozeral som az na koniec voza (a stojim si za tym, ze tato informacia v tomto kontexte nie je dolezita!!!). to poprve. po druhe, ti ludia sa pytali dost normalne a nebolo ich tolko. pripadne sa mal pan sofer postavit (ako to obcas niektori nastastie spravia) a povedat nieco ako. “prepacte, neviem co sa stalo a neviem odhadnut ani cas statia”. nas sa klient pyta dookola to iste a niekedy kladie uplne sproste otazky. lenze nasou povinnostou je slusne odpovedat – je to zakaznik a aj jeho peniaze ma zivia a nasu pracu robime aj pre neho. hmmm? dakujem za pochopenie. a moja otazka bola, ci moze sofer v kabine fajcit, aj ked stoji v zapche alebo pre poruchu. a ked su tam ludia!!! tolko asik
Pocuj priatelu. Tiez som stal v tej kolonke, s vozidlo 7113. Tiez za mnou prisli asi 4 zenske s otazkou preco nejdeme. Slusne som odpovedal, ze neviem. Nasledovali otazky, akoto ze neviem a ze kto to ma vediet ked nie ja. nasledne zas otazka preco nejdeme. Potom otazka ci nie je prud. No moje odpovede boli asi taketo: "Je prud", "Neviem preco nejdeme", "Neviem ako dlho budeme stat". Zachoval som chladnu hlavu, ale ked su 4 ludia pokope v hluciku a vsetci sa Ta spytaju to iste (bez srandy), tak mas 100 chuti sa uz aj inak ako profesionalny vodic vyjadrovat. Ja som to nakoniec vyriesil zavretim kabinky a siel som von. No a co sa toho vodica co si pisal tyka (btw. opravte ma niekto, ale 7076 uz jazdi v suprave ??? ? ), tak jednal UPLNE logicky a normalne. Takze skonci priatelko uz so sustavnym hladanim nejakej chyby na vodicoch.
kak eto vazmozna? slusajte sto slucilos viecerom… vcera asi okolo 19,30 som sal na zastavke na kamennom nam. neviem, co sa stalo, no elektricky staly v smere na americke nam. na zastavke na kamennom stalo ako prve vozidlo 7076. stalo tam asi nejakych 5min. chapem, ze sofer sa musi nudit a mozno byt aj trocha nervozny. vodic tejto supravy vsak sedel usmiaty a celkom ignorantskym sposobom odpovedal-neodpovedal na otazky cestujucich. a ako sa tak ludia pytali nedostavajuc svoje odpovede, vystupovali a nastupovali a zasa vystupovali a nastupovali a pan sofer si v kabine zapalil cigaretku a spokojene sa usmieval…
Bmko: nehnevaj sa prosim, ale nam “lalickym” cestujucim to pride tak, ze ta kategoria – dobry a slusny vodic, je asi len uzka skupinka, takmer neviditelna. dufam, ze vas bude viacej (predpokladam, ze patris k tym, ktori si plnia svoju pracu poctivo) a dpb si spravi poriadok aspon v niecom niekedy.
Ja som sa tam s Koladom pobavil minulý rok asi trištvrte hodinu, bol to skôr taký neformálny rozhovor. Nemyslel som to ani tak, že by si ho mal presviedčať o vhodnosti iného riešenia, ako navrhuje mesto, ale skôr sa popýtať na otázky a pripomienky, ktoré kladieš v tejto diskusii, napr.:
- plán výstavby po dokončení prvej fázy, etapizácia, roky
- ďalší rozvoj siete
- technické parametre trate do Petržalky, t. j. bude ju možné použiť aj pre ťažšie a dlhšie súpravy, za akých podmienok, ako to bude s prípadnou prestavbou na rozchod 1435 mm
- ...
Mimochodom, môžeme ľutovať, že sa nezrealizovala jedna navrhovaná alternatíva NS s prechodom Dunaja po moste Košická, o pár mesiacov sme už mohli mať funkčný koľajový prechod Dunaja ...
Cestujuci ma 15 sekund na oznacenie cestovneho listka od pohnutia sa elektricky, dovtedy si revizor nemoze ani skrtnut. A keby si bola sikovna mohla si tym argumentovat a nechat si to dosvedcit tou invalidkou. Otazka z nie preco si to nespravila, ked sa citis ukrivdena?
YALE: Uved cas, kedy si siel. Rano o 7:30 nemas sancu lebo to je upchate od Karlovky az po Novy most. A myslim, ze Dopravak to potvrdi, jazdieva tam pravidelne ako vodic autobusu.
Co sa dobytku tyka, minule som experimentoval upratal som na konecnej a v smere a v Raci som mal na konecnej, omrvinky, ohryzok z jablka, supku z bananu, neaku desiatu neake blocek a docarbane okna fixou, Upozornujem, ze to bolo okolo 15tej. Tak vie mi niekto vysvetlit, preco to vy ako cestujuci tolerujete ostatnym a len nadavate na nas? Mate strach ked vandali nicia voz, ze si budete musiet vystupit a pockat na dalsiu? Ale asi ano, lebo vacsina cestujucich to ma uplne u haku, ved co to nie je moje, nech si robia co chcu. Ale z cich dani to ide? Z nas vsetkych co pracujeme.
A to, ze tu mame vodicou 3kategorii 1. Vzorny a presny (tych je malo)
2. suchtavci a zdrzovaci dopravy a vecne mudry co sa tyka grafikonov, ako su na figu a pod
3. Prasata, ktory lietaju ako keby mali vrecia piesku a neuvedomuju si ze vozia ludi.
V článku 10 rokov autobusov TAM 232 A 116 M v Bratislave je uvedené, že už na budúci rok (snáď) by na Dlhé Diely mali premávať trolejbusy namiesto týchto autobusov. Kedy by sa mala začať stavať táto trať? Je to už v štádiu riešenia? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
- plán výstavby po dokončení prvej fázy, etapizácia, roky
- ďalší rozvoj siete
- technické parametre trate do Petržalky, t. j. bude ju možné použiť aj pre ťažšie a dlhšie súpravy, za akých podmienok, ako to bude s prípadnou prestavbou na rozchod 1435 mm
- ...
Mimochodom, môžeme ľutovať, že sa nezrealizovala jedna navrhovaná alternatíva NS s prechodom Dunaja po moste Košická, o pár mesiacov sme už mohli mať funkčný koľajový prechod Dunaja ...