Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: papuca #42407:
Netreba mi brnkať na SAV. Stačí mi vytočiť súkromné číslo mojej príbuznej. Počet obyvateľov Slovenska bude v najbližších 20 rokoch stagnovať až klesať, k nárastu môže dôjsť až po tejto dobe a aj ten by bol veľmi pomalý. Pokiaľ nedôjde k nejakým administratívnym pridruženiam obcí a podobne, nebude sa Bratislava od tohoto trendu podstatne líšiť. Nakoniec - o koľko vzrástol počet obyvateľov Bratislavy za posledných 10 rokov?
Reakcia na: BMko #42410:
ved somnapisal, ze sa to netyka vsetkych. aj ked sa zda, akoby sa to ale zial tykalo vacsiny... a super, ze patris k tym, ktorym asi na ich praci zalezi
Reakcia na: papuca #42406:
Pozri prid ku mne do vozu a uvidis poriadok vsade. kazdy vodic je iny
Reakcia na: yale #42393:
Áno, to máš pravdu, mesto sa bude stále zväčšovať, preto bude treba rozširovať aj mhd.
Reakcia na: yale #42393:
To nie je moja predstav, to sommelier napísal, že ak by sme teraz postavili električku tak v roku 2050, 2080 by už kapacitne nestačila. Načo som mu napísal, že keby sme teraz postavili metro, ani to by o tých 50 rokov nestačilo, pretože má približne rovnakú kapacitu.
Reakcia na: Vševedko samofandivý #42394:
z rovnako nepodlozeneho predpokladu ale vychadzas aj ty. brnkni si na SAV a popytaj sa na demograficku strukturu mesta o cca 20rokov. vacsina ti to povie asi tak „na zaklade trendu, ktory mozeme pozorovat v tychto etapach…“, prip. niektori dokonca pridaju na zaver dlhsej diskusie „…ale nemozno vylucit, ze…“. takze: to, ze BA neporastie, nie je vobec iste. a preco nerastie? lebo ludia uprednostnuju zivot mimo centra mesta, kde je to jednak lacsnejsie, ale tiez, autom su zo svojej dedinky v praci za 30 minut a mhd im trva 30 min len z nejakeho „blbeho“ sidliska. zial, aj mhd prispieva k tomuto „upadku“. a co turisti, nemyslime na ich priliv/odliv dost malo?
Reakcia na: BMko #42370:
nikdy by som netvrdil, ze secja vodici su neporiadni a neviem co, ale vsade su aj zodpovedni aj nezodpovedni pracovnici. ano, nabuduce nahlasim na dispecing, ale si si isty, ze to pomoze?vselico sme sa uz stazovali…ale ok, skusim. a na margo bradacovej a cistoty. to je presne ono, nema to v naplni, tak naco, ved ked on moze mat „pracovisko ako chliev“, co sa maju co rostulovat cestujuci. nerobme za co nam neplatia! hm. ale „okraslovat“ vozidlo fotkami z casopisov, novinami oblepit okno na dverach kabiny a podobne zasahy su zo strany vodica OK.hmmm…
k diskusii o metre. uz to teda sledujem hodnu chvilu a stale nechapem, ze sa tu najdu ludia, co stale rozpravaju o metre. mohol by yale napisat taku predstavu o tom, ako si predstavuje harmonogram realizacie stavby metra a ako si predstavuje jeho financovanie. potom sa bude o com bavit. ako to napisal Vševedko samofandivý, zrejme v tomto meste neexistuje clovek, ktory by nechcel metro. ale zial, existuje t dost ludi, ktori si uvedomuju, ze tato myslienka je dnes uplne nerealna.
este chcem doplnit svoju skusenost z kodane. par krat som sa tam zastavil, naposledy pred dvoma rokmi, ked tam akurat otvarali prvu trasu metra. asi nikdo nepochybuje, ze kodan je podstatne vacsie mesto ako bratislava, ze kodan ma podstatne viac penazi ako bratislava a predsa tam celu mhd zabezpecuju AUTOBUSY a nejaka primestska zeleznica.
Reakcia na: petert #42368:
Ja som nevravel o vlnovkovitosti trate - v tom zmysle, ze trat sa prepadava a elektricka sa pri jazde kolise zlava doprava al. naopak. Ja som myslel vlnovkovitost samotnych kolajnic. Ved na niektorych usekoch bratislavskych trati su vlny mozno aj pol centimetra hlboke. Radsej ani nepomyslam na to, ako tym trpia samotne elektricky. ...tak asi tolko. ?
Reakcia na: yale #42395:
S tými 100 rokmi rozhodne nie je mimo. Vtedy rástla Bratislava podstatne iným tempom ako dnes.
Ale ako som napísal už aspoň dvadsaťkrát - zožeňte peniaze a metro Bratislava určite s radosťou postaví. Pochopte už konečne, že my nie sme električkofili, ako nás tu s obľubou titulujú detičky, čo sú celé hotové z toho, že sa zviezli vo Viedni alebo v Prahe metrom, ani nepriatelia metra. My sme realisti.
Reakcia na: d3k0 #42398:
Na peniaze...
Reakcia na: yale #42396:
Nie je ničím podložené, že by pendleri zvýšili počet obyvateľstva o 50% - 100%. Predpokladom je, že počet obyvateľov bude stagnovať, prípadne mierne klesať (sťahovanie do satelitov).
Reakcia na: d3k0 #42398:
Na to ze 1000 ka bola lepsia
Reakcia na: Ámos Keynes #42392:
Viem ake to je po prehliadkach. Ja som povedal, ze si to upracem radsej sam nez oni to zhumusia
Reakcia na: fobust #42388:
Hehe, som zvedavy, co by sa stalo, keby sa tu 1435 mm vybudovalo a problemy bratislavskych trati by pretrvali. Na co by sa potom zase vyhovaralo 🙂
Reakcia na: Vševedko samofandivý #42394:
Uplny suhlas. Nehovorim, ze netreba byt optimisticky, ale zaroven netreba byt naivny. Casy komunizmu a presidlovania obyvatelstva do BA sa uz skoncili, budovanie velkych sidlisk tiez.
Reakcia na: Vševedko samofandivý #42394:
viď môj príspevok #42393, záverečný odstavec.

K tomu na doplnenie, treba uvažovať s Bratislavou na najbližšie desaťročia ako s trištvrtemiliónovým mestom, možno o tých 50-80 rokov to pôjde k miliónu. Ale záleží práve na tom, ako sa budú vyvíjať dopravné prepojenia do regiónov aj v rámci mesta, pretože značnú časť prírastkov budú zabezpečovať "pendleri". Z tohto hľadiska vidím začatie výstavby trasy B ako nevyhnutné a dobre odôvodnené.
Reakcia na: Ámos Keynes #42392:
S tými 100 rokmi si trochu mimo, nie? Porovnávať dopravné nároky na začiatku 20. storočia a teraz...
K tomu môžem rovnako dodať, že ak by boli podzemné trasy v centre už postavené - povedzme v rovnakom čase ako metro v Prahe - nezdá sa ti, že by to bola silná výhoda pre Bratislavu a dnes by mnohé veci boli inak?

Napríklad by bolo zaujímavé vedieť, v akom stave by bola MHD dnes v prípade, že by v roku 1986 začali podľa vtedajšieho projektu chodiť vlaky metra cez Starý most na Pribinovu. Vtedy bola stará železničná trať popri Karadžičovej ešte voľným koridorom...

V prípade druhého pokusu sme už dnes mohli mať prvú trasu VAL v prevádzke. Tiež si myslím, že by sme boli v lepšej situácii ako dnes, aj keď nie som fanúšikom "pneumatikových koľajových" vozidiel.
Všetci vychádzate z úplne nepodloženého predpokladu,že počet obyvateľov Bratislavy v najbližších 50-80 rokoch nejako prudko porastie.Demografia hovorí opak.
Body 1,2: môj názor je, že treba stavať definitívne riešenie od začiatku. T.j. ak tunel pod Dunaj, potom riešiť ten a Starým mostom sa nezaoberať. Ak Starý most, potom riešiť jeho kompletnú prestavbu a prechod do podzemia na ľavom brehu - a nemuselo by to v prvej etape stáť príliš viac, ako súčasný plán. Dôležité je, aby nevzniklo ďalšie trvalé provizórium.

Bod 3: trasa nosného systému je už dlhšiu dobu pomerne dobre fixovaná, minimálne o trase B sa už príliš nepolemizuje, takže ako začať, je jasné.

Bod 4: je to tvoj názor. Ja považujem metrá za výrazný mestotvorný prvok, ktorý úplne mení priestorové a časové vzťahy v rámci mesta.

Re #42390 Emo: Nerozumiem tvojej predstave, prečo by o 50-80 rokov nemalo metro stačiť? Myslím, že nebude kapacitný problém, ale skôr bude treba pokryť ďalšie časti mesta - čo už nemusí byť nutne podzemný systém, ak sa ako doplnkový systém využije napr. železnica (vetva DNV-Lamač, vetva Podunajské Biskupice, západ Petržalky). Aký rozvoj mesta by si predpokladal v rozsahu 50-80 rokov?

Pointa toho celého je, začať niečo robiť a potom postupne pokračovať, nie neustále odkladať začiatok.
Zaujímavé sú napr. dlhodobé výhľady pražského metra na http://metro.dnsalias.org/metro/BUDOUCNOST.htm

V Amsterdame padol začiatok výstavby metra do doby, v ktorej boli občianske protesty módou. Výsledkom toho bolo, že sa metro nepostavilo v základnej dopravnej osi, ale v inej trase. Dnes metro v pôvodnej trase stavajú a práve v Amsterdame to nestojí práve málo - a určite by boli radi, keby to boli postavili "načisto" už od začiatku. Napriek tomu, že v centre majú krásne električky, vrátane Combina (ktoré nejazdí rýchlejšie, ako ostatné električky), metro na trase sever-juh potrebujú.

V Bratislave nehrozí prudký nárast trvalého obyvateľstva, ale jej rast budú zabezpečovať "pendleri" a prechodne bývajúci resp. dochádzajúci obyvatelia, teda je dôležité, aby existovalo rýchle, dostatočne dimenzované a spoľahlivé prepojenie všetkých prístupových bodov do mesta s centrom a ďalšími dôležitými bodmi v meste. Väčšina z nich leží na trase B, čiže ňou treba začať - a skôr skôr, ako neskôr. Na rozdiel od Amosa si myslím, že náročnosť výstavby čohokoľvek v mestskom prostredí Bratislavy bude prudko rásť - a to ďaleko viac, ako výkonnosť ekonomiky.
Ak sa stavať nebude, v krátkodobom výhľade sa ekonomický život bude presúvať z centra do iných častí, v dlhodobom si začne hľadať iné pôsobisko, ako Bratislavu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.