Reakcia na: Vševedko samofandivý #42394:
z rovnako nepodlozeneho predpokladu ale vychadzas aj ty. brnkni si na SAV a popytaj sa na demograficku strukturu mesta o cca 20rokov. vacsina ti to povie asi tak „na zaklade trendu, ktory mozeme pozorovat v tychto etapach…“, prip. niektori dokonca pridaju na zaver dlhsej diskusie „…ale nemozno vylucit, ze…“. takze: to, ze BA neporastie, nie je vobec iste. a preco nerastie? lebo ludia uprednostnuju zivot mimo centra mesta, kde je to jednak lacsnejsie, ale tiez, autom su zo svojej dedinky v praci za 30 minut a mhd im trva 30 min len z nejakeho „blbeho“ sidliska. zial, aj mhd prispieva k tomuto „upadku“. a co turisti, nemyslime na ich priliv/odliv dost malo?
yale
Bod 3: trasa nosného systému je už dlhšiu dobu pomerne dobre fixovaná, minimálne o trase B sa už príliš nepolemizuje, takže ako začať, je jasné.
Bod 4: je to tvoj názor. Ja považujem metrá za výrazný mestotvorný prvok, ktorý úplne mení priestorové a časové vzťahy v rámci mesta.
Re #42390 Emo: Nerozumiem tvojej predstave, prečo by o 50-80 rokov nemalo metro stačiť? Myslím, že nebude kapacitný problém, ale skôr bude treba pokryť ďalšie časti mesta - čo už nemusí byť nutne podzemný systém, ak sa ako doplnkový systém využije napr. železnica (vetva DNV-Lamač, vetva Podunajské Biskupice, západ Petržalky). Aký rozvoj mesta by si predpokladal v rozsahu 50-80 rokov?
Pointa toho celého je, začať niečo robiť a potom postupne pokračovať, nie neustále odkladať začiatok.
Zaujímavé sú napr. dlhodobé výhľady pražského metra na http://metro.dnsalias.org/metro/BUDOUCNOST.htm
V Amsterdame padol začiatok výstavby metra do doby, v ktorej boli občianske protesty módou. Výsledkom toho bolo, že sa metro nepostavilo v základnej dopravnej osi, ale v inej trase. Dnes metro v pôvodnej trase stavajú a práve v Amsterdame to nestojí práve málo - a určite by boli radi, keby to boli postavili "načisto" už od začiatku. Napriek tomu, že v centre majú krásne električky, vrátane Combina (ktoré nejazdí rýchlejšie, ako ostatné električky), metro na trase sever-juh potrebujú.
V Bratislave nehrozí prudký nárast trvalého obyvateľstva, ale jej rast budú zabezpečovať "pendleri" a prechodne bývajúci resp. dochádzajúci obyvatelia, teda je dôležité, aby existovalo rýchle, dostatočne dimenzované a spoľahlivé prepojenie všetkých prístupových bodov do mesta s centrom a ďalšími dôležitými bodmi v meste. Väčšina z nich leží na trase B, čiže ňou treba začať - a skôr skôr, ako neskôr. Na rozdiel od Amosa si myslím, že náročnosť výstavby čohokoľvek v mestskom prostredí Bratislavy bude prudko rásť - a to ďaleko viac, ako výkonnosť ekonomiky.
Ak sa stavať nebude, v krátkodobom výhľade sa ekonomický život bude presúvať z centra do iných častí, v dlhodobom si začne hľadať iné pôsobisko, ako Bratislavu.