Rypanie sa pise s tvrdym Y, aj fajnovy sa pise s tvrdym Y. Boze, to je uroven. Ked neviem poriadne po slovensky, a niekto ma na to upozorni, tak sa radsej neozyvam, alebo ako hovoria bratia Cesi - kdyz uz jste slapnul do hovna, tak v nem aspon netancujte.
To je omyl, to by nebola izolovana trat, ale trat oddelena od ostatnej prevadzky, splnajuca naroky rychlej kapacitnej prevadzky s kratkymi intervalmi a pravidelnym taktom vozidiel (v buducnosti mozno plne automatizovanych). Prepojenie s ostatnymi druhmi dopravy by bolo na kazdej stanici, ziadna izolacia, ale vybudovanie zbernice, pozdlz ktorej by sa organizovala doplnkova doprava.
Toto bohuzial bratislavska povrchova elektricka nesplna a preto nie je nosnym systemom, a nebude nim ani po vybudovani petrzalskej radialy, zjavne sa v nom pocita s dalsim pokracovanim dopravneho systemu bod-bod. Elektricka v nom ma a bude mat rovnake postavenie ako ostatne druhy dopravy.
Pocuj ty FAJNOVI slovak. Ked ti moj slovosled tak vadí ta ho preskakuj a nerip do slovenciny, . Nemas tu na slovensku na ripanie dost inych madarov ci talianov? Ty anglican ?
Pepo vsetka cest k vimeneným kolajniciam, ale ten 1000 rozchod je viac namahaný ak sa ti nahrne viac ludi na lavu stranu eliny a časom tie vlnenia sa zdvonasobnia a prenesu dalej aj vdaka 1 kolaje ktora moze byť len o niečo nizšie položena ako ta naproti. Preto tie vlnenia a opotrebovanost po par mesiacoch. A nech mi tu ty vipakovaný netvrdia , ze to tym rozchodom nie je, ked ti pri uz tvojom samotnom uzsom postaveni v elektricke mas problem udrzat svoju rovnovahu... ?
Preco sa za problem bratislavskych elektriciek povazuje rozchod kolajnic a nie ich kvalita? Preco sa pri takmer kazdej "rekonstrukcii" polozia kolajnice nie hladke a rovne ale vlnovkove a hrbate? Potom sa nedivme, ze elektricky uz pri 30km/h vydavaju priserny rachot aj na rovnej trati! Chodte sa pozriet na usek medzi vozovnu krasnany a peknu cestu a prejdite nohou po kolajnici (ak samozrejme nic nepojde) v smere alebo aj proti smeru jazdy a pocitite tu kvalitu aj cez hrubu podrazku. Samozrejme ze pri takych zbesilych vibraciach, ktore na takomto zazraku techniky vydava kazda elektricka, sa onedlho rozbije podlozie, trat sa prepadava, kolajnice uvolnuju a takisto aj dlazba alebo asfalt, ak su medzi nimi.
Nedavno sa zhodou okolnosti prave na tomto useku opravoval prechod pre auta a polozili sa tam asi na 15 m kolajnice skutocne kvalitne a rovne. Elektricka po nich prefici potichucky a hladko ako po masle, rozdiel je priam neskutocny. Co tak urobit takuto ozajstnu rekonstrukciu vzdy a vsade?
no tak ja som asik tak pred menej ako rokom spravil to, ze som povedal soferovi, ze vo vozidle nesmierne smrdi jedna zena a ze este jej aj tecie nieco z tasky. a viete co? sofer buchol do skla dveri a povedal, ze za jazdy sa so soferom nerosprava (hovoril som mu to na zastavke, ked som vystupoval) a este poznamenal, ze ho neplatia za policajta... takze nie je vsetko cerno-biele.
tak to ti mozem potvrdit, ze je to jendak ina skupina ludi, trocha ine rozmyslanie a dost iny "zaner" a sposob pisania. cesku stranu poznam len z citania, ale slovensky team Tyzdna poznam aj osobne. resp. cast z neho. ale to je off topic ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr