Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: drink #42299:
Dúfajme, že nikdy.
Reakcia na: chaos v mysleni #42298:
¨To by si sa nestíhal čudovať, ako by zahraničná dopravná spoločnosť za aktuálneho stavu dotácií a dotačnej politiky síce nakúpila pár nových autobusov ale bleskove zrušila trolejbusy aj električky...
Reakcia na: Filip #42274:
Pán Ďurkovský a pán Roman ma sklamali - osobné autá cez starý most gumokolistom veľmi nepomôžu, ale električkám (a projektantom) skomplikujú "život". Tak sa teda rovno spýtajme: Je vôbec potrebná pre Bratislavu MHD? Urobme referendum a zrušme MHD!

Naozaj sa za pár rokov môže stať, že sa budeme pýtať: Tak toto sme chceli?

Lenže tak isto sa teraz môžeme pýtať metrofilov na súčasný stav MHD po 20-tich rokoch "projektovania budovania metra": Tak toto ste chceli?
Reakcia na: Peon #42293:
Ale veď ten program už dávno existuje. Je ním slovenská mutácia IDOSu, ktorú tu distribuuje Inprop (http://www.inprop.sk). Pravda, databáza s cestovnými poriadkami MHD Bratislava nie je vždy úplne aktuálna a bezchybná, ale v ostatnom čase sa to lepší.
Reakcia na: sommelier #42282:
"V ostatných veľkomestách jazdia v špičke narvané súpravy metra" - Kedy dosiahne Bratislava milión obyvateľov?
Reakcia na: yale #42295:
Kompetentny v MHD by mali odstupit od trapošenia a ich nefunkčnosťou. Celí dopravny system by mala konečne odkúpiť zahranična dopravná spoločnosť aby tu onaka MHD nešaškovala a neoblovala dalšich 20 rokov poctivych ľudí pre ich nejaku dopravnu neschopnosť a prispato ľahostajne nepresuvať ako BA? dobytok pre ich No 1 riešenia. Je ubohe a primitývne ako zrychluju dopravu, pretože ak prejde dalsich ich 20 rocnych uvazovani ? budu tu lietat ufoni a v DPB zostane poslednych 10 skrachovanych duobusov ? ?
Reakcia na: yale #42295:
Nevychádzal som tak ani zo zámeru, keďže ten naozaj neobsahuje Tebou spomínané technické detaily (otázne je však do akej miery ich obsahovať má, je to zámer spracovaný kvôli hodnoteniu EIA, nie projektová dokumentácia), skôr som vychádzal z návrhu územného plánu (je to jediný dokument - aj keď ešte nie schválený - kde sa hovorí niečo o vízii NS). A tam sa naozaj hovorí o električke do Petržalky ako o prvej fáze výstavby metra (metrom pre stručnosť nazývam nový systém MHD, plne oddelený od ostatnej dopravy po celej svojej dĺžke). Nejaká koncepcia alebo oficiálna vízia budovania rýchlodrážnej električky neexistuje - plánuje sa len a obyčajná električka ako jeho nultá etapa.
Môj príspevok bol určený najmä tým diskutujúcim, ktorí tu stále dokola spomínajú nejakých "električkofilov" aby si uvedomili, že cieľom väčšiny tu diskutujúcich nie je pomalá električka idúca cez Starý most v jednom pruhu s autami, úrovňovo križujúca IAD na Šafárikovom nám. a celé centrum navždy prechádzajúca povrchovo so státím na všetkých križovatkách.
yale: Máš úplnú pravdu. A ešte k tomu neviem, ako chcú aby električka premávala po jednokoľajke na Vajanského nabr. obojsmerne, keďže sa o rušení 4 prúdovky a nehovorí a ďaľšia koľaj sa tam nezmestí ani náhodou.
Reakcia na: tr3mp #42288:
Obávam sa, že celý projekt električky do Petržalky, tak, ako bol prezentovaný má bližšie k výrobe ďalšej električkovej radiály ako definitívneho riešenia, než k prvej etape výstavby nosného systému - a je dosť možné, že ďalšími kompromismi sa dostane ku klasickej povrchovej električkovej trati s úrovňovými križovaniami aj v Petržalke.

V predloženom pláne sa napr. nikde nespomína také plánovanie električkovej trate tak, aby všetky prvky (rozchod trate, oblúky, rozmery staníc, nosnosť konštrukcií) umožňovali jednoduché prispôsobenie na prevádzku s inými vozidlami, takisto sa v štúdii ignoruje riešenie problematiky Šafárikovho námestia - predstavoval by som si, že takáto štúdia by mala obsahovať návrh dopravného riešenia vrátane vplyvu na existujúce električkové trate v centre, zatiaľ sa len mlčky predpokladá, že doprava z novej radiály bude v pohode prechádzať "lievikom", a tiež, že električky ktoré sa budú na novú radiálu dostávať cez centrum z ostatných radiál, budú môcť prichádzať na Šafko tak presne, aby sa zaradili do taktu na radiále do Petržalky. Zaujímavý je aj predpoklad, že cesta električky zo Šafka na Hlavnú stanicu sa magicky skráti zo súčasných 13 minút na 8 minút (pričom na omnoho dlhších tratiach sa očakáva úspora iba v rozsahu 2-3 minút)... Celé riešenie Šafka (pričom je zásadné pre ďalší rozvoj) je v projekte zanedbané, nie je napr. jasné ani umiestnenie zastávok pre smer do Karlovej Vsi (najbližšia zastávka bude až Nový most?)...

"Nová zmena" s prekvalifikovaním Starého mosta na električkovo-automobilový prinesie ešte viac problémov a otázok...
Reakcia na: Peon #42293:
SAD ma novu zastavku napriklad aj pri Cintorine Ruzinov, ale ked som tam raz chcel nastupit, vodic prefrcal okolo asi 60 km/h v lavom pruhu, takze nebola sanca nastupit. 🙂 Nabuduce ked pojdem, tak radsej na ASMN, tam sa hadam sa nastupit vzdycky... 🙂
NOVÉ ZASTÁVKY BID
Na stránke portal.cp.sk som zistil, že SAD a tým pádom BID na trase Záhorská Bystrica - ASMN má novú zastávku nielen na Hroboňovej, ale v smere do Záhorskej Bystrice aj pri Tescu Lamač! Odkedy je to tak?

CESTOVNÉ PORIADKY BID - AKÉ SÚ?
Čo myslíte, bolo by možné niekedy v budúcnosti tu (prípadne aj na zastávkach) zverejniť CP SAD a vlakov zaradených v BID tak prehľadne ako sú CP MHD? Samozrejme, ak by vám dopravcovia na to dali normálne podklady. Aspoň, že čo-to je na http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=70614&archiv=1&q=BID#odkazyDole

POČÍTAČOVÝ PROGRAM S CESŤÁKMI?
SAD aj DPB by sa už podľa mňa mali nad sebou zamyslieť a mohli by (DPB v spolupráci s vami) vyvinúť program s cestovnými poriadkami, vyhľadávaním spojení tak ako na www.imhd.sk a aktualizáciou napr. cez internet.
reklamu HC&CS mala suprava 7797+7798, nie 7747+7748... Pisem si evidenciu od pociatku 90tych rokov a reklamy tam mam zaznacene.
Reakcia na: tr3mp #42288:
najprv len taka dolezita vec:dkujem tym zamestnancom dpb, ktori robia kvalitne a spolahlivo svoju pracu. no a teraz:uplne s tebou suhlasim (ako som tu uz viackrat pisal), ze BA nepotrebuje a najmenej dalsich 20 rokov nebude potrebovat tazke metro ako ho pozname napr. z prahy alebo viedne, a ze to, co sa navrhuje, je dostacujuce riesenie. lepsie povedane, ze rychlodrazna vysokokapacitna elektricka staci. vobec nemusi chodit pod zemou. v amerike napr. taka MARTA jazdi kade tade hore dole (ale vzdy segregovana od ostatnej dopravy!). ale zasa ak si nedame pozor, a postavime tu nieco, co bude len obycajna elektricka, tak mozme ist do kelu aj s celym dpb a p. zacharom na cele. treba davat pozor, aby sa to, co zacneme stavat, dalo pouzit aj za 20rokov. ci na tie kolaje sa bude dat posadit aj nieco ine, ci to nebude stat na kazdom rohu a ci sa tym bude dat prejst dlhy usek za kratku dobu a ci turista v meste pojde napr. od tesca na racianske par minutiek a kedykolev sa bude moct vratit spat do svojho hotela pri carltone. ale to este stale nestaci. je tu vzdy jedna vec a ta stoji menej ako metro, ci rychloelektricka. snaha kompetentnych a propagaciu mhd, o jej lepsiu udrzbu, snaha o naozaj sluzby zakaznikom. dpb sa tvari, ze nam robi neviem aku sluzbu, ale zatial sa len stale stazuje na to, kolko ju co stoji, kolko musi vynakladat na vandalov a pod. proste fnuka a fnuka…a potom si manazment rozdeli odmeny a je to. p. zachar by sa mal obcas prejst po nejakej vozovni. kontrolovat pracu zamestnancov a to, ci si napr. aj sofer uprace miesto. ci servisny robotnici nenechali vacsiu spinu ako cestujuci. mal by sa obcas povozit po meste a vidiet, co naozaj ludia potrebuju.
a na margo pana l. romana: heh, veru tak, ten si len hovie u synov v restikach a obcas zapoti nejaku kravinu, aby sa zviditelnil,ked to prave potrebuje…uplna klasika.
nndro - rozdiel je v elektrickej vyzbroji. ked sa pri rozjazde zapocuvas, zistis, ze 7715 piska a 7777+7778 ma klasicky zvuk ?

Inak samozrejme je rozdiel aj v tom, ze vozidlo 7715 je po kompletnej GO s modernizaciou, ale dovodom odlisneho typoveho oznacenia je hlavne el. vyzbroj - u T3P je to TV Progress a u T3SUCS odporova vyzbroj TR37
Rad by som vas upozornil na chybu, ktoru mate v novinkach :

"Prvou súpravou T3G, ktorá akusticky hlási zastávky, je od 21. marca 2005 súprava #7939+7940."

To cislo ma byt pocitam 7839+7840 ?
K NDS: Mnohí diskutujúci by si mohli uvedomiť, že súčasný zámer na výstavbu električkovej trate do Petržalky nie je víťazstvom "električkofilov", ale skôr modifikovanou stratégiou zástancov metra - akýmsi "reálnym metrofilizmom". Územnoplánovacia dokumentácia a jej návrhy totiž žiadnu električkovú rýchlodráhu ako hybridný systém medzi plne segregovanou a uličnou koľajovou dráhou nepozná. Návrh ÚP hovorí o výstavbe prvej etapy NS ako električkovej rýchlodráhy so zapojením do existujúcej siete na Šafárikovom nám. Úsek Bosákova - Janíkov dvor je navrhovaný ako plne segregovaná trať, ktorá bude po dostavbe tunela popod Dunaj tvoriť petržalskú časť NS (nazvime to metro).
Ide teda skôr o reálny pokus ako vybudovať metro (postavenie aspoň prvej časti Bosákova - Janíkov dvor) a v prípade dostupných peňazí neskoršie dobudovanie tunela popod Dunaj, či iných úsekov. Takto sa rozloží budovanie na menšie a teda aj lacnejšie a ľahšie realizovateľné úseky. Dočasné využitie Starého mosta môže (ale nemusí) oddialiť budovanie tunela popod Dunaj. Aj v prípade oddialenia je možné (a podľa môjho názoru pravdepodobnejšie), že budovanie metra po etapách Janíkov dvor - Bosákova a Bosákova - centrum bude rýchlejšie ako keby sa celý úsek metra Petržalka - centrum (aj s tunelom) staval naraz.

K článku "Po Starom moste budú autá jazdiť naďalej" len krátko:
To, že dodatočné financie na tento návrh zabezpečuje Ľubo Roman, dáva reálnosti celého návrhu asi takú vierohodnosť ako má lanovka na hrad 😉 Naviac nikde v článku som nevidel, že aj keby po moste jazdili autá, tak by jazdili po električkovej trati.
oprava:ehm, uprednostia maly penzion pred hotelom v metse
nuz zial, strasne mi to, co nam obcas predvadza dpb (cest tym, co sa naozaj snazia) pripomina istu situaciu. ked sme sa prestahovali z ciech na slovensko, bolo potrebne, aby sme 3 roky zili na dedine. tam mali obnovovat radnicu, cesty a pod. stale neboli peniaze, tak sa len latalo, a latalo. radnica sa za lacny peniaz opravila a hotovo. keby aspon ludia, co mali na starost cistotu a poriadok v obci nemali socialisticky pristup k praci, bolo by tam aspon cisto. ale zial, lacne opravene vecicky prestali vyhovovovat a zacali sa samozrejme kazit. turistou (blizko tatier) nikto neprilakal.
potom, asi po 6 rokoch prisla zmena. nova pani starostka nepoznala frazicku „neda sa“. ked bolo treba, vybavila aj certa. aj na vlastne naklady casto zobrala auto a behala po uradoch a kade tade po slovensku a europe, az kym nevybavila aspon nieco. radnica sa znovu srekonstruovala, cesty lepsie opravili a spravila sa kampan, ktora malu obec trocha predstavila turistom. ludia, ktori boli zodpovedni za cistotu a udrzbu nemohli len tak postavat a uz za bieleho dna popijat. muselo sa makat a k sebe vyberala tych ludi, ktori nie len ze chceli zarobit, ale praca ich velmi bavila a aj ked nebolo prave na odmeny, ludia s nasadenim pracovali dalej.dnes, je tam pekne, relativne cisto a hlavne, zacali sa tam ubytovavat v zime liziari, v lete horali ;o) a co sa stalo, ludi a aj dedina na seba zacala trocha zarabat. dokonca mnohi zapadni turisti niekedy uprednostnia hotel v centre mesta… a o tom je zlepsovanie sluzieb…
Preco 7715 je T3P a 7777 je len T3SUCS a vyzeraju rovnako ???
Reakcia na: sommelier #42282:
A na take elektricky treba LOVE ))!!!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.