Re #42203 si: No neviem mňa tam práve máta, koľko ľudí pritiahne nová výstavba na Pribinovej, Landererovej, ide sa búrať bývala BAZka a stavať ďalší centrum. Zrejme by bolo treba vidieť predpoklady koľko ľudí bude v týchto nových centrách zamestnaných a koľko tam bude bývať.
Osobne by som o 5 rokov videl Ulicu Mlynské nivy od Apolla po zastávku Pristavný most videl v budúcnosti ako výstavný bulvár v strede so zeleňou, v podzemí s garážami. Všetky predpoklady na to má, len tam treba spraviť koncepciu smerovania k tomu.
A ešte by som sa vrátil k tomu nákupu nových vozov.
Z môjho osobného pohľadu by som to videl takto.
DPB má tri základné požiadavky na nové autobusy. (aspoň takto bolo prezentované) Nízkopodlažnosť, pohon na stalčený zemný plyn a schopnosť výrobcu dodávať aj 15metrové vozidlá. (Akokoľvek sa vám 15 metrové vozidlá nelúbia, to teraz nechcem riešiť)
Tieto podmeinky v súčasnosti spĺňajú relevantní dodávatelia ako: Mercedes, MAN a už aj Solaris. (Ževraj práve kvôli nám)
Mercedes je na nás drahý a zrejme aj MAN. Teda ostáva nám len ten Solaris.
Ak by sa tomu mali prispôsobiť aj dodávky trolejbusov dodávky trolembusov by mal podľa mňa zabezpečovať výrobca Trolina. Bolo by to logické hlavne čo sa úspor náhradných dielov týka, (ale aj napríklad jednotnosti vozového parku ako imidžu DPB.) Samozrejme, že autobus sa od trolejbusu zásadne odlišuje, ale určite by tá úspora bola v porovnaní s rozdielnymi typmi autobusov a trolejbusov.
skus sa na tu linku pozriet ze kto by ju asi tak vyuzival v danom trasovani:
A: dolnohoncania a ruzinovcania - trasa sa az takmer po asmn prekryva s 202, takze 202 je plnohodnotna nahrada, v petrzalke okrem EU by nemala ziadne zaujimave ciele.
B: petrzalcania - jediny zaujimavy ciel po ceste je BBC, zato myslim ze daleko viacej ludi by malo zaujem o smer na asmn a do centra... k BBC by tusim malo chodit to co spravia z 86
Ci sa to niekomu na DPB paci alebo nie, najidealnejsie co spravit s L78 je dat dokopy obdobu volakedajsej L54...
Takto som sa na to nepozeral. Ja som len študoval, že ako to vlastne bude chodiť a zistil som, že by bola hlúposť keby L78 jazdila pod drátmi 2/3 svojej trasy a potom aj L80.
Ale ja neviem, či to tak bude fungovať. Ja som len dedukoval, ako by to mohlo byť na základe toho mála čo viem ako to funguje inde.
Re #42135 sommelier: V roku 2008 budú mať všetky TAMy 15 rokov. Myslím, že čas na dodávku 30 kusov trolejbusov práve na L78.
Re #42175 sommelier: A neprepokladajú pri tom znížení počtu vozidiel na Prístavnom moste aj z nultým okruhom. Potom by to istú logiku malo, lebo celý tranzit pôjde popod Karpaty.
Re #42195 fobust: Pokiaľ sa nemlim je tam Daňový úrad BA I.
Re #42199 Dynamax: Čo takto to napísať miesto "Keby tak v KE dostavali elektricky a nie v BA " toto: "Keby tak v KE dostavali elektricky tak ako sa chystá v BA" Potom hádam Bratislavčania nebudú mať pocit, že im ostatné Slovensko závidí.
Som si myslel, ze aj tam tie vyhybky na Florianskom budu chciet robit... S tym prestupnym terminalom by som urcite suhlasil, mohlo by sa zjednodusit linkove vedenie elin.
Mozu sa kludne otacat cez Americke namestie. Aj ked tie vyhybky a vobec celu trat by bolo nanajvys vhodne preprojektovat, spolu s vystavbou prestupneo terminalu Vazovova pred budovou Hydroconsultu, ci co tam dnes sidli.
Za licenciu na linku musíš zaplatiť aj dnes. Cenu síce nepoznám, ale dosť závisí od počtu liniek - to je dôvod, prečo mnohí SADisti zlučovali linky.
Isté je však jedno: licenciu nemôže udeľovať nijaká súkromná či polosúkromná spoločnosť, ale výhradne príslušný orgán (v tomto prípade VÚC).
Na druhej strane, pri pomeroch v tomto VÚC by som sa nečudoval, keby sa to skutočne nalinkovalo tak, že dopravca by platil za každý kilometer integrátorovi a integrátor by platil za každý kilometer dopravcovi. Nezmyselných návrhov už od vucišpána a jeho kumpánov vyšlo neúrekom.
TESCO BUS NA ZLATÉ PIESKY
Dnes poobede som išiel tým Tesco busom na Zlaté piesky, premávajú 2 Karosy. Jedna staršia, čo sa podobá na nejaký diaľkový, resp. zájazdový bus (tou som nešiel), a klasická mestská Karosa podobná Avion busu Petržalka.
Náter má samozrejme na Shopping Palace, no na mnohých miestach sú natreté čiastočne aj okná, a preto je zle vidieť von. Zaujímavé, že za vodičom je umiestnená reklama na zajtrajšie benefičné podujatie na korčuliach v Avion Shopping Parku ?
TRASA NA ZLATÉ PIESKY
Pod Novým Mostom začína pravdepodobne na výstupišti busov (nešiel som tak). Po SPS ide ako linka č. 53, pri Soravia Interier však zatočí doprava (má tam zastávku s klasickým označníkom DPB) a okolo Europa Mobel prejde do Tesca. Naspäť ide rovnako.
Europa Mobel je na mieste bývalej obchodnej pasáže (pôvodne tam bola Billa a iné obchody). Je to taká hala s nábytkom, vchod je len jeden, ostatné otváracie dvere, čo tam zostali po bývalých obchodoch sú natrvalo zatvorené.
Cestou na Zlaté piesky vodič otváral len predné dvere určené na nástup, ostatné určené na výstup neotváral. Niektorí to aj napriek tomu využili len na prepravu medzi jednotlivými zastávkami. Vodič aj upozorňoval: "Pani, toto nie je mestská doprava"! Potom to už vzdal.
Cestou späť otváral len stredné a zadné dvere, na zastávke Trnavská takmer privrel pána, ktorý tam nastúpil a odviezol sa na Račko ? Keďže v oboch smeroch bolo málo cestujúcich, podľa mňa by sa nič nestalo, keby sa mohli cestujúci oficiálne prepravovať aj medzi jednotlivými zastávkami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Samozrejme, treba komplet prekopat linkove vedenie, celu BA obsluzit 7 linkami tramvaje a dost. A nie vytvarat dalsie linky.