Reakcia na: fobust #41742:
Trosku upresnim: 1) v Prahe nemalo byt metro vobec, mala tam byt podpovrchova elektricka. Podla toho sa aj staval usek Vysehrad-Florenc a napriklad "ostrovnost" stanice Hlavni nadrazi je toho produktom.2) ked bolo politicky rozhodnute o stavbe tazkeho metra, bola vyvinuta jednotka R1 pre toto tazke metro. Bola sice tazka, ale nie taka tazka, ako mytiscinske ingoty. Slo tam hlavne o Nuselsky most, ktory bol povodne projektovany pre lahku elektricku a boli obavy, co s nim urobi tazke metro, tak sa vymyslela "polotazka" R1.
3) Rusi sem napchali svoje Mytisciny.
4) po 25 rokoch od zaciatku premavky uz musel byt Nuselsky most opakovane vyluceny z dopravy.
5) Opat kvoli Nuselskemu mostu boli vymenene stare Mytisciny za nove jednotky M1, ktore su lahsie. Tieto jednotky sice maju v buducnosti jazdit vsade, dnes jazdia iba na linke C a zaroven na linke C nejazdi nic ine.
fobust
Prosim ta uz prestan. Ak mi das 100 mld. Sk, tak ti velmi rad to metro postavam aby si sa v nom vozil.
Tu nejde iba o to, kolko stoji vystavba, ale aj prevadzka, udrzba. Ja si dovolim tvrdit ze elektricka, pokial sa adekvatne v Petrzalke postava, dokaze plnit funkciu nosneho systemu. Aby ti bolo jasne, usek Janikov Dvor - Safarikovo nam. je iba prvou etapou. Aby sme dosiahli NS pre cele mesto, tak je nevyhnutne vybrane useky v CMO zakopat pod zem. A potom ti moze byt jedno ci sa budes viezt pod zemou v elektricke alebo v metre, totiz to ti moze byt uplne jedno. Ak bude cely system segregovany, tak bude mozne nasadzovanie kapacitnejsich vlakov, t.j. ich predlzenia kludne aj na 60 ci 80 metrov, ak to bude potrebne. Takze ide o to, aby sa uz teraz postavili nastupistia v dostatocnej dlzke. Najkrajsim prikladom je Vieden, kde na linke metra U6 jazdia spriahnutne stvor a patvozove supravy elektriciek, vo vecernych hodinach iba tri elektricky v suprave, nakolko to staci. A taka Vieden je o nieco vacsia...