Električka KT8D5 nie je ani širšiqa ani dlhšia ako súprava 2xT3. Má však inú vzdialenosŤ otočných čapov a iné skosenie skrine na koncoch, z toho dôvodu iný prejazdný profilv oblúkoch. Už som to raz napísal, teraz som to napísal druhýkrát.
A ešte raz a naposledy: Bratislave NEMÁ všetky výzbroje rovnaké. Je však maximálne vhodné mať aspoň rovnaké všetky výzbroje u jednoho typu vozidla. Anakonda sa s ničím nespája takže tam je to jedno. CEsta moderná je možno pekná nepohľad ale končí neskutočným predražovaním nákladov na skladované náhradné diely, na údržbu vozidiel atď.
Rád pomôžem, poradím, ale dookola tu stále tie isté veci omieľať nebudem.
Re #40523 papyr: sms spôsob funguje aj vo Viedni. Podľa mesačníku Brejk jedna jazda výjde 4,2EUR, čo je oproti normálnj cene lístka z automatu za 1,5EUR riadne predražené.
Ja som nedáno čítal, že najsilnejší spomedzi novej desiatky je región Praha (mesto) so 162% výkonnosti priemeru EU a druhý je bratislavský región so 120%. Ale do toho bratislavského patrí aj bývalý BA - vidiek, takže čistá produkcia mesta Bratislavy môže byť omnoho vyššia.
Takže tvoj údaj bol buď starý alebo išlo o Praha + stredočeský kraj.
Ja len drobnú poznámku a to, že prejazdný profil nezávisí len od šírky vozidla ale napr. aj od vzdialenosti podvozkov. Čiže, teoreticky, je možné zostrojiť také vozidlo, ktoré bude aj o pol metra užšie ako KT8D5, ale neprejde tade, kade KT8D5 áno. A samozrejme naopak (samozrejme s max. šírkou s ohľadom na príslušné normy). Konkrétne čísla nechávam na doplnenie znalcami.
Ja viem, že Kolbelnova neboli ČKD už neexistuje a netvrdím ani to, že by tu mali sa preháňať KT8Dn5, len sa domnievam, že ak to majú byt kapacitne súpravy, pravdepodobne budú viac ako dvojčlánkové, a šírka skríň nebude asi tiež o nič užšia, teda ak to majú byt kapacitné. No a ak maju byt dlhe a široké, podobné KT8Dn5 tak logicky sa musia zmenit obluky aspon tam v meste, kde sa bude točit: nám. Ľ Štúra, Šafko, pri Carltone apod.
Toto je moja predstava, ktorá samozrejme nemusí byt taká, je to skor moja úvaha a budem velmo velmo rád ak ma opravíš alebo doplníš ?
A inak, prečo my musíme mat všetky výzbroje rovnaké a Praha nie ? Ja by som volil skor cestu modernu ako unifikovanú. To by sme potom mohli odkupit z okolia 15-20 rokov stare troláky aby sme mali všetky rovnaké ? ? ? ?
Jonny:Už som napísal že "starú" výzbroj ideme mať preto,aby mali všetky T6 v BA rovnakú.A ako si prišiel na to,že do Petržlenky sa idú kupovať už nevyrábané KT8D5 z už neexistujúcej ČKD?
Jednak si sa pytal na najnovsiu seriu TU V BRATISLAVE #40626) a cisla sice znamenaju generaciu, ale NESLI PO PORADI, co tu uz tiez bolo pisane, napriklad T7 isla pred T6 a KT8 este pred T7. Ziadna T8A5 neexistuje. T6A5 sa vyrabali do konca 90. rokov a je to posledny a najmodernejsi typ, ktory CKD vyprodukovala pred svojim koncom.
Jé, to je veda, no to ale asi potom tie článkonožce pre Pétržku búdu jadit asi iba v nej a na Šafku a tam, kde sa budu točiť budu musiet asi pomenit obluky ked ich mame nekompaktibilné ?
Sorry, už tomu rozumiem ? Len potom prečo nemáme T6B5 ale iba stale A5-ky ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
FADRNY