Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos Keynes #40171:
Ked myslis pana direktora DPMP, tak ten by asi do BA neprisiel, ma rodinny dom a zda sa byt na vychode celkom spokojny... 🙂 A nechces radsej pozvat do BA presovske mestske zastupitelstvo? 🙂

Vsevedko: najprv som si vsimol Tvoj prispevok o presovskom generalovi a rozmyslal som, ze predsa samozrejme, preco by tam chodil, ved vojenske platy su predsa rovnake na celom Slovensku, ale naklady na zivot su vyssie v Bratislave 🙂 Az ked som si precital Keynesov prispevok, som pochopil o akeho "generala" ide 🙂 V Presove totiz sused nad nami ma hodnost general 🙂
Reakcia na: SDF #40183:

Keby tam tak spomenuli, ze uz pred rokom 1900 tam elektricky jazdili, tak by to tiez nebolo odveci. A tie roky sa mi nezdaju... ?
Z dnesneho SME
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1900950

Konecne niekolko odpovedi a terminov ?

Snad sa dodrzia! ?

Obchodná je jednou z posledných ulíc v centre, ktorým sa zatiaľ výraznejšia obnova vyhla. Na magistráte však už s rekonštrukciou rátajú, začať by sa mala tento alebo najneskôr na budúci rok. "Väčšina nehnuteľností je po reštitúciách v súkromných rukách, ich vzhľad a funkčné využitie určujú majitelia. Našou úlohou je zrekonštruovať električkovú trať, ktorá si to už vyžaduje. Chceme aj skultúrniť povrch ulice, vymeniť dlažby a podobne," povedal hovorca primátora Milan Vajda.

Vyše stomiliónová rekonštrukcia trate a povrchu na Obchodnej je jednou z priorít mesta do konca roku 2006, zdroje sa budú čerpať z úveru Dexia banky.

Od úpravy povrchu ulice si mesto sľubuje aj zatraktívnenie a skvalitnenie služieb, podobne ako tomu bolo na Hviezdoslavovom námestí či Mostovej ulici. "Mladí ľudia už za nás rozhodli, že Obchodnú považujú za nové korzo. Z ulice vinárskych viech sa Obchodná mení na trendovú ulicu," hovorí Vajda.

Vyskytla sa aj možnosť kvôli priestoru pre chodcov obmedziť električkovú trať na jednu koľaj. "Teoreticky sú možné tri varianty, buď zostanú na ulici dve koľaje, alebo jedna koľaj, alebo zmizne električková trať úplne. Konečné rozhodnutie ešte nepadlo, dôležitý bude aj názor dopravného podniku," hovorí Vajda. Keby chcela samospráva odstrániť električky z Obchodnej, alternatívou by bolo pravdepodobne finančne neúnosné vedenie trate pod zemou alebo inou ulicou. Ak by sa rozhodlo o jednej koľaji, protiidúce električky riadené svetelnou signalizáciou by museli vyčkávať na koncoch ulice. Podobný problém riešili na magistráte aj pri rekonštrukcii Mostovej. Dopravný podnik sa však vtedy pomerne jednoznačne postavil proti návrhu jednokoľajky. O tom, či je takéto technické riešenie na Obchodnej reálne z hľadiska prevádzky dopravy, rozhodnú odborníci v najbližších mesiacoch.

Električky premávajú po Obchodnej ulici obojsmerne od roku 1977, predtým tu chodili trolejbusy. Vlani v lete tu električky nepremávali, vodári totiž rekonštruovali storočnú kanalizáciu. Trate sa však opravy nedotkli. (mk)

Z priorít hlavného mesta do roku 2006:

T rekonštrukcia trate a povrchu na Obchodnej 110 miliónov

T rekonštrukcia trate na Hurbanovom námestí 45 miliónov

T rekonštrukcia trate na Kapucínskej 7 miliónov

T rekonštrukcia trate v Tuneli (tento rok) 90 miliónov
Reakcia na: SDF #40181:
Možno by pre Bratislavu bola schodnejšia cesta z hladiska financií kupovat staršie kúsky napríklad z Nemecka ? ? ?
Reakcia na: Vševedko #40175:
Takze odpoved je: evidentne zle naprojektovany podvozok od inzinierov v CKD. ?

Staci sa ist pozriet do nemecka. Akykolvek iny _non CKD_ 1000mm podvozok je tichsi a podstatne stabilnejsi... ?
Takisto to plati pre 1435mm a dalsie.

Chcelo by to poziciat na test Cityrunner alebo holt aj stare Duewag ? ?
Reakcia na: Ámos Keynes #40171:
Generála z Prešova určite na vyšší plat do BA neprilákaš:-P.
A tie lepšie ceny nových vozov sú len kvôli silnejšej SKK. A to môže byť o pol roka zase inak...
Reakcia na: Vševedko #40176:
To je tvoj problem, že svoje temné stránky nemieniš menit, ja sa snažím byt lepší každý den, a že chceš byt aj nadalej taký aký si to je výlučne tvoj problém
Reakcia na: Jonny #40170:
Bože, toto sú také populistické reči. Keby si vedenie DP strhlo zo svojich "neúmerných" platov (máš informáciu o výške tých platov? Ja áno a ako neúmerné mi nepripadajú), tak by možno ušetrili na rekonštrukciu jednej Karosy.
Reakcia na: Vševedko #40174:
To netvrdím, to je moj nazor a narozdiel od teba ho nikomu nevnucujem a nikoho neuražam
Reakcia na: Jonny #40162:
Pozri, ty si tu začal hlásať svoje názpry ako nemenné pravdy, tak neviem, čo tu prednášač o mudrovaní. Možno sa nevyjadrujem decentne, ale nemienim to vo svojch štyridsiatich rokoch meniť, keď si doteraz celkom spokojne žijem, ale aspoň netliapem nezmysly a keď už najký tliapnem, tak sa nechám opraviť.
Reakcia na: Ámos Keynes #40161:
No keďže v tom Liberci sú tie tri koľajnice na jednom BKV paneli (ako v Ružinove), tak asi ťažko budú 1000 mm rozchod udržiavať menej:-). Práve preto som za príklad zvolil Liberec.
Reakcia na: Jonny #40157:
Skús to najprv vztiahnuť na seba, ty polointeligent. Ukáž mi ten SOR s odpadávajúcimi alebo špagátom pripevnenými dverami. Vydávaš tu svoje osobné averzie za objektívnu realitu.
Reakcia na: Ámos Keynes #40172:
Tu nejde o 800 000, ale o tu černotu. Jeden príklad za všetky. Plynofikovanie autobusov: bol tender a vybrali drachšieho, že by službička bratrancovi ??? Takejto špiny je dost, a inak tie dotacie od štátu už nebudu, a pochybujem, že BA dá tolko penazí, skor pojdu cestou, aby cestujuci platili viac a viac za vykrytie strát a do modernizacie pjde mnimum. To, že z uveru pojdu prostriedky na vozový park je dobré, ale to je taká jednorázovka, tu by sa malo zaviesť systémove riešenie. Napríklad Ostrava, oni nemali hned nevim kolko na nový vozový prak, ale majú pravidlo, že na vozový prak dáme určite každý rok dáke prostriedky, dajme tomu, kupia každý rok tri busy a zopár zgeneralkuju, nie naraz, postupne, každý rok dačo, ale má to systém, istota, že každý rok dačo.........
Jonny: Ale DPB má dotácie, len ich zrejme zle využíva. 60% nákladov krytých dotáciami sa ti zdá málo?
Porsím ťa si myslíš, že všetci na olejkárskej majú 100.000 platy. Rátal by som tak 20 ľudí s priemerným platom 40.000 a to je dohromady 800.000. Koľko tratí z toho zrekonštruješ? Jedna električka ako náhrada na 2XT stojí 60 - 80 mil.
Reakcia na: Ámos Keynes #40167:
O tých busoch a troloch ešte takú malú poznámočku. Zatiaľ čo v januári 2004 stál nejaký 12m NP bus cca 200.000 EUR čiže 8,24milióna SK, dnes je to len 7,72milóna SK. Rozdiel 0,52 milióna. Takže 30 nových busov ma bude stáť o 15mil. menej, takže môžem kúpiť o dva vozy viac. Čiže nákup sa nám pri vyšších výnosoch zlacnil.

(3 kĺbové a 2 štandardné Citybusy stáli Prešov minulý rok 51,5mil.) Apropo Prešov. Ak nepríde človek s OLO, možno by stačilo prilákať na lepší plat generála z Prešova. Myslím si, že práve Prešov je mesto, z ktorého by sme si mali brať príklad. Z celkového počtu 68 busov majú 8 NP, čiže 12%. Mám rátať ten bratislavský?! Z trolov a busov je to pri 4 NP vozoch 0,628% ? (električky do toho radšej nerátam)
A keby si strhlo vedenie DPB z neumernych platov, bolo by aj na obnovu, tratí, vozoveho parku.......
Reakcia na: Ámos Keynes #40167:
K tvojmu bodu 2.: Pri dnešných prepočtoch v porovnaní s autom, ked sa vezú sa to už nedá porovnat cenovo, komfortom, rýchlostou. Navyše, každá doprava je stratová, potrebuje dotácie, je to vo verejnom zaujme, predsa. Nech niekto napíše DP v porovnatelnej krajine ako SR,ktorý nemá dotacie...
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73704
Pribudla cestná svetelná signalizácia v Petržalke. Pomôže aj zbrzdí.
Reakcia na: fobust #40165:

Na základe jedného vodiča nemôžeš hádzať všetkých do jedného vreca. V každom prípade DPB by sa mal postarať o dostatočné technické znalosti vodičov a samozrejme aj dispečerov, aby nebolo nutné zakaždým volať vrchárov ako som minule počul z jednej príhody.
Ad 1. Dá sa len súhlasiť.
Ad 2. Nemyslím, že zvyšovanie straty by bolo dobrým krokom, skôr snahou o nápravu úrovne MHD výšku cestovného obhájiť.
Ad 4. Verím ti. A aj keď sa človek poháda s priateľkou, dokážem byť na zákazníkov v práci prívetivý. Aj keď nie je to ľahké.
Ad 3. S obnovou vozidlového parku sa dá len súhlasiť.
Čo sa dotácií týka úrobme si malý exkurz do čísiel. (moje obľúbené ☺ )
Dotácie ŠR + RM:
2003: 1,351mld. - tržby : 940mil.
2004: 1,446mld. - nepoznám údaj, skrz rast DPH, ale aj cestovného rátal by som rovnako
2005: 1,483mld. - nepredpokladám nárast cestujúcich takže tiež 940mil.

Podiel dotácií a tržieb:
2003: 58% (dot.) : 42% (tržby)
2004: 60,5% : 39,5%
2005: 61% : 39%

Rast dotácií v porovnaní s inláciou:
2004: infl: 5,9%(dosť zavádzajúce čísielko, lebo je tam zarátaná aj deflácia cien potravín, ale lepiše nemám), percentuálny rast dotácií oproti roku 2003: 7%
2005: infl: odhad pod 4%(rátajme 4%) pecentuálny rast dotácií oproti roku 2004: 2,5%

Ak sa človek na tie čísla pozrie, aj keď zdôrazňujem, že môžu byť skreslené, o niečom hovoria a ja osobne si myslím, že v prvorade hovoria o veľkých vnútorných rezervách DPB. Lebo ak niekto pri 700miliónových mzdových nákladoch a 2,2miliardových výnosoch nevie nájsť peniaze na zopár busov a trolov, tak je buď imbecil alebo tunelár. ?
Reakcia na: fobust #40165:
Dobré, tak toto sa mi páčilo, noa ešte by som podotkol, že správať by sa mali o dosť slušnejšie aj podaktorí na tomto fóre

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.