Ďakujem, No ja fanda do mašín nie som a tak ani neviem, čo je GVD 48/49. Ja som len chcel vedieť či niekedy jazdil.
Ale to že nie je pravidelný som nevedl. Minule som o ňom videl nejaký dokument a mal som pocit, že raz za isté dlhšie obdobie pre tých bohatších na trať vylezie.
Ale ďakujem, len som chcel vedieť či tadeto niekedy jazdil. A z kade ku nám prichádzal od západu. Z Viedne a ?, Viedne a Prahy, Prahy a Brna alebo ako. A zrajme pokračoval do Budapešti.
Re #39638 Martin Fundárek: Asi budem zase kafrať, ale ja ju tiež chcem dam kde je. Prečo ľudia majú v tomto meste tendencie búrať a staviať a búrať a staviať. Podhradie vám nestačilo ?
A ako cestujúci nechcem dva peróny len preto aby boli rovné ale na vlaky budem musieť chodiť všade inde len nie na hlavnú stanicu. Hlavná je preto, že väčšina vlakov začína, prechádza a končí tam. To by tam tá stanica ani nemusela byť. Niekoľko generácií výpravcov to na hl. stanici zvládli, hádam teraz nie sú blbší, či hej?
Re vsetci: Kazdy ste si zobrali z mojho prispevku akurat to, co sa vam akurat hodilo, ze? Ufo, a kde sa tie supravy teda budu cistit? V DNV, BNM, Raci, ci kde. Tam su zrejme lepsie podmienky.
Veľkorysé riešenie? Napr. tunel hl. stanica - ŽST Filiálka + tunel ŽST Petržalka - ŽST Filiálka + prepojenie Filiálka - Nové Mesto. A na mieste Filiálky obrovská podzemná (dvojpodlažná?) nová hlavná stanica s ideálnym zapojením tratí zo všetkých smerov. Naviac nebude ani nutné budovať tunel pre nákladnú dopravu Červený most - Ahoj. ? ?
takisto sa cistia a udrzuju na BNM (reko vozne musia aj tak sem), v Raci. Chces povedat, ze tych 5 vykurovacich stojanov, jedna umyvacka (pouzitelna pri teplote nad 0 stupnov), a 10 upratovaciek tmavsej pleti s dvomi vedrami a 1 vysavacom, ktore predstavuju to cistenie a upratovanie na odstavnom, je vizia aj na dalsich 10 pätrocnic? To je fakt argument...
Zaujimave riesenie. Lenze... Hlavna stanica priamo susedi s odstavnym kolajiskom kde sa supravy vlakov cistia a udrzuju. Zaroven je tam aj rusnove depo... Riesenie problemu chce skutocne komplexne, neuzkoprse riesenie. Vo Varsave je osobna stanica v podzemi, pokial viem.
Ad hl.st.: a co tak prerobit hl.stanicu tak, aby mala len dva perony, ale zato poriadne, funguje tak Berlin Zoo, Wien Mitte, atd. vlaky by v co najvacsej miere koncili na inych staniciach BA (napr.od ZA,NZ v DNV,od Kutov v BNM,Petr., s tymi, co tu nekoncia, by nebol problem, a navyse by tak vznikol celkom dobry S-bahn z predlzenych vlakov do DNV a na BNM, Petr.) a na hl.st. by menili podstatnu cast cestujucich, s primeranym pobytom. (A k tomu este urobit filialku,ktora by sa zisla pri akejkolvek variante hl.st.) Ked zvlada Wien Mitte trojminutovy takt, Berlin Zoo takmer vsetku medzinarodnu dopravu a aj regionalne vlaky, tak u nas by zdaleka nemal byt problem.
Pro zájemce o leteckou dopravu, doporučuji sledovat 18.1 okolo poledne německý kanál ZDF, kde bude v přímém přenosu roll-out největšího osobního letadla na světě. Jedná se o letadlo Airbus A380-800 ve verzi pro 650 cestujících. Náklady na jeho vývoj a výrobu se pohybují okolo 12 miliard Eur a jedno letadlo stojí 230 milionů Eur. Tady přikládám fotografii již hotového stroje, který je zabalený má označení přikryto plachtami> http://planepictures.net/netshow.php?id=294003
Jen pro porovnání dosud největší Boeing 747, který poprvé vzlétl v roce 1969 pobere max. 550 cestujících a jeho rozměry jsou: Délka 70,7 m., rozpětí 64,3 m. a výška 19,95 m. Za to Airbus A380 má rozměry: Délka 72,7 m., rozpětí 79,8 m. a výšku 24,1 m.
TAk-tak, peron v obluku nie je sice bohvieco, ale vzdy lepsie ako stanica niekde na Ahoji.
NAjvacsi problem Hlavnej stanice v Blave su kratke perony a ze od Galanty sa da vchadzat(odchadzat) len po 10.kolaj(3.peron).
vodic prezil, neake dalsie fotky z nehody mozes najst aj tu: http://www.pieskovisko.sk/fotky/2004/08/ - je tam vidno aj to ako bol zdemolovany interier kabiny...
Tusim prezil. Mna by zaujimalo, ci niekto nepozna priebeh tejto nehody. Nejde mi totiz do hlavy, ako je mozne, ze vodic eliny nebrzdil, ked tam videl tolko cokolady. Taky kamion predsa nevybehne na priecestie len tak.
Zaujimave citanie o tom, co vsetko sa planuje v BA na tento rok: http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1882147
☺ Spominaju sa tam aj nove svetelne krizovatky s kamerovym dohladom. Keby len tie kamery sluzili na to, na co maju a kompetentni by si takto posvietili na takych typkov, o ktorych tu uz bola rec, ktori si jazdia kade tade, napr. po elektrickovom pase. ?
Pravidelný nie je, ale radenie je pravidelné:-).
(Hoci to vyzerá ako sranda, môže to tak vážne byť. Jednoducho celá nostalgická súprava môže jazdiť na všetkých nepravidelných spojoch rovnako. Ako je to v skutočnosti, netuším. Skús www.vsoe.com)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pista