alucard: LUK: a ini podobni IDIOTI. za***ali ste pat stran diskusie uplnymi ****vinami... prijemne osviezenie? asi vam po tom tazkom pracovnom tyzdni fakt ***e... dufam ze tento prispevok deko vymaze lebo by sa dal nebodaj povazovat za flood. boze nechcete si podiskutovat o starnucej populacii nigerijskej republiky? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Skús napísať viac. Lebo podľa toho čo si napísal, môžu nastať aj tieto prípady:
1. Cestujúci sa snažil označiť lístok, ten nefungoval, nepodarilo sa mu ho označiť a keď prechádzal k ďalšiemu sú úmyslom, označiť sí lístok tam. Počas presunu ho chytil revízor.
2. Boli pokazené všetky označovače. Následne cestujúceho s neoznačeným lístkom chytil revízor.
V oboch prípadoch je prehra DPB správna a opodstatnená. Iné by to bolo v prípade, že by bolo úmyslom cestujúceho neoznačiť si lístok v inom označovači, ak je prvý pokazený a pritom by sa označenie do príchodu revízora sihnúť dalo.
A čo povieš na nasledujúci výklad vety "Cestujúci, ktorý nemá platný cestovný lístok, je povinný si ihneď pri nástupe do vozidla označiť cestovný lístok v najbližšom označovači cestovných lístkov":
Cestujúci je povinný označiť si lístok ihneď po nástupe. To znamená nie v momente nástupu ale ihneď po nástupe. Keď sa po neúspešnom pokuse presunieš k ďalšiemu označovaču, ktorý je funkčný (stále ešte nastupuješ), môžeš označiť lístok aj tam, pretože sa stáva tento označovač Tebe najbližším. Tesne pred úspešným označením lístka sa končí doba pobehovania po vozidle s účelom označenia cestovného lístka, ktorú môžeme označiť ako nástup. Ihneď po ňom nasleduje označenie cestovného lístka a už sa len vezieš ?
tr3mp: ha, teraz si ho dobehol... Myslím, že rozpoznať, či je, alebo nie je na CL niečo vytlačené, nie je taký náročný výkon a malo by to byť základnou povinnosťou cestujúceho, lebo ľahko sa mu môže stať, že do FUNKČNÉHO označovača zle lístok vloží a tým pádom sa tiež neoznačí alebo sa označí nedostatočne a teda tiež bude NEPLATNÝ...
Dopravny podnik sa sudil s jednym cestujucim v takomto pripade, ked pre technicku porucho oznacovaca nebolo mozne listok oznacit. Vymahal pokutu sudnou cestou. Sud dal zapravdu cestujucemu, zalobu DPB zamietol. Takze revizora sa v tomto pripade nebojim, najma nie v pripade, ze necestujem sam, lebo potom mam zabezpecenych aj svedkov, ktori mi dosvedcia, ze som sa listok pokusal oznacit. Neviem aky argument uz mam pouzit, rozhodnutie sudu tiez nestaci???
Tým chcem povedať to, že keď dokážeš rozpoznať označovač, mohol by si pri troche tréningu (a asi aj bez toho, vzhľadom na charakter Tvojich úvah) rozpoznať aj označenie cestovného lístka. A ak rozpoznáš, že nemáš cestovný lístok označený, vedome porušuješ ustanovenie, že jazda bez označeného cestovného lístka je neplatná. Ak označenie lístka ani napriek tréningu nerozpoznáš, dávaj si pozor, aby Ťa neoklamal revízor na Čl. 15.1 ("Cestovný lístok je neplatný: ...", ktorý Ti bude tvrdiť, cestovný lístok je neplatne označený - Ty mu nebudeš vedieť dokázať, že je platný, pretože nedokážeš označenie rozpoznať. ?
Poviem to este jednoduchsie - oznacovac viem najst, aj ked na nom nie je nalepka. Ale vytlacit tie cislice na listok si sam neviem, ked to neurobi oznacovac!!!
Treba najst najblizsi oznacovac, teda budem hladat vec, ktora by mohla byt oznacovac a je z takych veci, ktore splnaju tuto podmienku, ku mne najblizsie. Hladanie je znacne ulahcene napisom "oznacovac", ale pokial tam nie je, tak myslim, ze to zariadenie by som mohol najst aj bez toho. Neviem co chces tymto povedat? Akoze neviem ako vyzera oznacovac? Inak s podpriemernym pravnikom by sa to dalo uhrat aj na to pri zalobe o zaplatenie pokuty, ze nebol tam ziadny napis a navod co mam robit...
Čiže označovač nemusí byť ani pokazený, stačí, aby bol strhnutý ten nápis na ňom a nie je nutné označiť si v ňom lístok? Ak budú bez označenia (s poškodeným označením) všetky označovače, nebudeš sa snažiť lístok ani štiknúť?
ale nemas nikde povedane ze mozes pokracovat v ceste ak nemas platny listok (a ani elektricenku), takze z toho vyplyva ze mas vystupit. Ked uz chces pouzivat takuto logiku, pouzivaj ju laskavo do dosledkov !
mas o tom doklad ktory je neplatny, vsimni si ze vsade je napisane ze neoznaceny cestovny listok je neplatny. to ze si lama a nevies dojst k funkcnemu oznacovacu ta neospravedlnuje
Mimochodom, ako budeš vedieť, ako vyzerá najbližší označovač, keď nikde v prepravnom poriadku nie je povedané, ako označovač vyzerá, v situácii, že ani vo vozidle nie je príslušná informácia?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
1. Cestujúci sa snažil označiť lístok, ten nefungoval, nepodarilo sa mu ho označiť a keď prechádzal k ďalšiemu sú úmyslom, označiť sí lístok tam. Počas presunu ho chytil revízor.
2. Boli pokazené všetky označovače. Následne cestujúceho s neoznačeným lístkom chytil revízor.
V oboch prípadoch je prehra DPB správna a opodstatnená. Iné by to bolo v prípade, že by bolo úmyslom cestujúceho neoznačiť si lístok v inom označovači, ak je prvý pokazený a pritom by sa označenie do príchodu revízora sihnúť dalo.
A čo povieš na nasledujúci výklad vety "Cestujúci, ktorý nemá platný cestovný lístok, je povinný si ihneď pri nástupe do vozidla označiť cestovný lístok v najbližšom označovači cestovných lístkov":
Cestujúci je povinný označiť si lístok ihneď po nástupe. To znamená nie v momente nástupu ale ihneď po nástupe. Keď sa po neúspešnom pokuse presunieš k ďalšiemu označovaču, ktorý je funkčný (stále ešte nastupuješ), môžeš označiť lístok aj tam, pretože sa stáva tento označovač Tebe najbližším. Tesne pred úspešným označením lístka sa končí doba pobehovania po vozidle s účelom označenia cestovného lístka, ktorú môžeme označiť ako nástup. Ihneď po ňom nasleduje označenie cestovného lístka a už sa len vezieš ?