Takže DPB prevádzkuje 15 ročných vozov presne toľkoto:
Ik280: 9 kusov
K B732: 30, z toho cez plyn prešlo 14 a obyčajnou GO 4 vozy, pričom jeden bol vybavený plošinov pre vozíčkarov, slávny oranžový expres 1111.
(Nie všetky jazdia s cestujúcimi, niektoré sú vedené ako zimné služby a podobne)
K C744: 1 kus, vychádza medzi cestujúcich občas.
Hlavné mesto ČR je najbohatším regiónom z desiatky nových členov EÚ a jednou z najbohatších oblastí celej EÚ. Praha však nevytvára také bohatstvo, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. ?
"Hlavným dôvodom približovania k EÚ však nie sú ani tak úspechy českej ekonomiky, ale tohtoročné rozšírenie únie o chudobnejšie štáty, ktoré zamiešalo predchádzajúcu štatistiku vrátane údajov o priemernom hrubom domácom produkte (HDP) únie, upozorňujú analytici. Praha sa tak dokonca dostala takmer na 164 % priemeru únie." ?
bohužiaľ ja tiež nie, ale počul som, že vodičom sa nadčasy za státie na plničke na výplatnej páske neobjavili. Ale čo je na tom pravda?! To už neviem.
Re #39168 Bigmac: Nie ja si stále myslím, že tá plynofikácia nie je zlá vec, ale nie pri týchto podmienkach. Keby sa postavila plnička vo vozovni a mesto by povedalo: "No nemáme 350 miliónov na nové busy, ale dáme vám 200 miliónov a DPB kúpi 15 nových sól a 5 kĺbových či 15metrových a 10 kĺbakov pošle do plynu tak toto je riešenie. Ale nie takto ako sa to robí tu. Ak chceme prevádzkovať voz 15 rokov, tak po desiatich musí ísť na GO, prečo ju nespojiť s plynofikáciou.
Neverím, že plynofikácia (v Zlíneri, nie v Starku) zvýšila poruchovosť. Keby nešli na GO sú viac poruchové ako teraz, aspoň si to myslím, len jednoducho sú to 13 až 11 ročné vozy a taký po žiadnej GO nebude ako nový.
Re #39175 m@rtin: To znamená, že Praha ako jediné mesto na svete nemá problém s narastajúcou IAD? Ta Praha je skutočne zlatá. Veď si mi vravel, že NP vozy sa budú vyraďovať po 15 rokoch (to som zvedavý ako to ten Neoplan, v ktorom som sa viezol vydrží, lebo mal viac vyplieskaný motor ako hociktorý náš TAMbus) a Karosy 900 od 12 do 13 rokov.
Som si istý, že takmer nikto DPB nechce prevádzkovať 15 rokov staré autobusy(okrem Ikarusofilov), ono proti prevádzkovaniu nových autobusov je zatiaľ iba mesto.
Keby mala Praha údržbu ako DPB tak som si istý, že by ich nevyraďovala po piatich rokoch. Nemala by na to, keďže ako sám vravíš nemá ani na nákup len NP vozov a kupuje Karosy 900.
Ahoj Bratislaváci my se teď v naší Plzeňské tramvajové diskuzi na www.k-report.net/diskuze bavíme o tom jak bude odolný náš nový systém proti vandalům, já jelikož jsem v Bratislavě již několikrát byl (mám tu pratetu) vím, jaké tu máte problémy s vandalismem v zadních vozech. Navštivte naši diskuzi! ( http://www.k-report.net/diskuze/messages/48/74.html?1087460777 ) Myslím, že to bude zajímavé.
Ámos Keynes:
Životnost autobusu není vyšší než 10 let, MHD musí konkurovat té individuální. Po deseti letech začínají autobusy daleko rychleji stárnout a cestující není dobytek. To, že DPB provozuje autobusy 15 let a chce provozovat generálkované Karosy 10 let, je jen důkaz toho v jak šíleném stavu se autobusy v Bratislavě nacházejí. 15 let není možné provozovat autobusy v podmínkách, kde se bojuje s nárůstem IAD. Mimochodem při údržbe DPB by se např. v Praze autobusy vyřazovali už po pěti letech.
Ukrajinsky minister dopravy pravdepodobne spachal samovrazdu. Zdroj: radio Expres. Natiska sa otazka: Nemohol by URCITE zasamovrazdit sam seba blizsie nemenovany sudruh minister dopravy, post a telekomunikacii SR? Ak sa tak stane, tak mu okamzite uhradim vzniknute naklady a to: kremaciu v plnej vyske, veniec 28cm, zapozicanie katafalku, sviecky 4ks a 1kWh el.energie, co spotrebuje elektricka na dokladne zosrotovanie 1ks debila.
toš, hovorím ti, že ich nafotím, pri najbližšej služobke do Plzne. Městské Dopravní Podniky Plzeň používajú tabule BUSE, a na 100% som si istý, že sú to transparenty čisto LED [zelené LED].
nafotím, pošlem, uvidíš... [sú to isto iste BUSE, pretože RG používa žlté vysokosvietivky rovnako ako EMtest]...
zdraví VLK
Re Amos, plynaky: ked som Ti to pisal pred polrokom, tak si mi oponoval, ake je to dobre, ekonomicke a zivotnost predlzujuce. To nejak rychlo ubehlo tych sest rokov, nie? Aspon, ze si konecne dostal rozum A len tak na margo: vyrobcom udavana zivotnost autobusu je 8-10 rokov.
Ked posles ludi z Petrzalky na elektricky, je logicke, ze aj dalej budu pokracovat elektrickou - na existujucich radialach. A ak neposilnis tie (uz dnes sa neda dostat do vozov, a posilnit linky tiez uz nie je s akymi elektrickami), tak potom bude este vacsia tlacenica ako teraz... Realne z tych 25 elektriciek bude jazdit 20 (zvysok bude na udrzbe) a neviem si predstavit, ako vyriesit Petrzalku s 20 vozidlami + adekvatne posilnit ostatne radialy... Mas 16 vozov v Petrzalke + treba zaratat vyrovnavacie casy, casy na obrat + vozy v meste a hned si nad poctom 20...
Re #39166 Ámos Keynes: Ale ja neobhajujem Meciara. Len vravim, ako si dost ludi naivne myslelo, ze ked pride ina vlada, tak ze sa nejako Bratislave pomoze. Dopadlo to skor naopak...
Ked uz si pri plynofikacii... Vycislil uz niekto, kolko sa strati na
- presunoch vozidiel na plnicku a z nej
- nadcacoch vodicov, ktori neraz tankuju po sluzbe az do tretej rana (na obed uz maju dalsiu sluzbu)
- premavke zaloznych vozidiel, ktore musia hradit plynaky
- na imidzi, ked nie su niektore vypadky plynakov hradene
- na zvysenych nakladoch na udrzbu plynakov (vyssia spotreba oleja, drahy olej, ...)
Ak by sa toto spocitalo a porovnalo s tym, kolko by vysli nove vozidla aj s prevadzkou, tak by ma velmi zaujimalo, na ktoru stranu by sa otocil jazycek vah... Zial, ja osobne nemam k dispozicii take udaje, aby som to mohol spocitat
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Bigmac