Martin> Plne súhlasím s tým, že ide o údržbu. V Prahe si nemáte na čo sťažovať, ale ja dávam do kontrastu neudržiavané 280 a neudržiavané Karosy. Bohužiaľ, 280 toho vydržia určite viacej. Na radu 900 sa pozerám dosť skepticky. Nejde prakticky o nič nové, iba o šikovný zásah do starej konštrukcie. Na koncového zákazníka to iste zaberie, ale v konečnom dôsledku je to to isté a celá tá konštrukcia je takisto rozpadávajúca sa, ako rada 700. O tom, že Citybus je omnoho lepší, ako 412 sa nebudem hádať, pretože 412 je dosť na hovno. Ja som sa viezol ale napríklad Solarisom, alebo aj 21Trkou a to je o úplne niečom inom, takže v princípe súhlasím, že 412ky v takom stave, ako jazdia napr. u nás sú šmejdy. Rovnako tu však platí, že by stačila ruka šikovného človeka, a pretvoril by 412ku na nepoznanie. V Ikaruse sa totižto nenaučili to, ako urobiť vozidlo príťažlivé aj pre širokú verejnosť.
Takže.... Aj s Karosami sa to dá, ale musí byť dokonalá údržba (inak sa to rozpadne), dokonalé cesty (bohužiaľ, konštrukčné riešenie Karosy nie je na offroady) a hlavne dokonalá hustota spojov (ani kapacitne na tom Karosa nie je najlepšie)
Zhrnutie: Ak mi kúpia 500 nových Karôs B9xx, ktoré budú jazdiť s intervalom 2 min. a budú mať údržbu ako sa patrí, nepoviem ani slovo.......
Takže.... Aj s Karosami sa to dá, ale musí byť dokonalá údržba (inak sa to rozpadne), dokonalé cesty (bohužiaľ, konštrukčné riešenie Karosy nie je na offroady) a hlavne dokonalá hustota spojov (ani kapacitne na tom Karosa nie je najlepšie)
Zhrnutie: Ak mi kúpia 500 nových Karôs B9xx, ktoré budú jazdiť s intervalom 2 min. a budú mať údržbu ako sa patrí, nepoviem ani slovo.......
Kami
Martin: takmer niet co dodat. Co zmoze udrzba nazorne ukazuje BBDS. Na buchajuce a samootvaracie (Karosa), otvoreniavzdorne (Ikarus) dvere si pamatam len ako pozostatky komunizmu. Podobne je to s deravou podlahou. Kym dvere sa mozu pokazit, prepadavajuca podlaha, ci zlomene ramy (v spatnom zrkadle sa Ti kruti cely autobus) to je jedine vec udrzby. Nie je to peniazmi. Az kym BBDS nedostala v 1997 konecne investicne dotacie aj od statu, busy sa kadejako skladali, a shladuvali ojazdeniny po celej CSFR.
Nova generacia Karosy uz nastupuje. Uz jazdia primestske C954, mestske maju prist az buduci rok, aj ked neviem ci budu len odvodeninou terajsich 930/940, alebo nieco viac.
Ak sa podari, nejake info dam na svoju stranku v pondelok.